Návod: Hidden And Dangerous II – část druhá

vytisknout velikost písma
Jak se dalo čekat, o Hidden And Dangerous 2 je velký zájem a to především v naší rodné zemi. Anketa, která na stránkách Doupěte aktuálně proběhla, ukazuje, že naši čtenáři mají v žebříčku českých her roku stejně jasno, jako samotná redakce. Nyní vám tedy přinášíme druhou, závěrečnou část návodu na českou hru roku 2003!
Návod: Hidden And Dangerous II – část druhá

První část návodu nalenete zde

Op.Seawolf

Enigma ***

První mise, ve které se podíváte v potápěčské výstroji pod vodní hladinu. Jako výzbroj v tomto případě doporučuji tiché zbraně určené k boji z větší blízkosti (optika je k ničemu). Nejprve upevněte všechny tři miny na svá místa – u Tripitzu je to  poblíž zádi a přídi, plavat musíte pod lodí a pátrat s pohledem upřeným na její dno, není to někde na boku! Pozice je vždy znázorněna červeně, stejně jako u náloží. K potopení minolovky stačí jen jedna -  situováno zhruba uprostřed. Následně se vyšplhejte na palubu (žebřík je na straně odvrácené k Tripitzu) a to nejtěžší právě začíná. Nesmíte dopustit, aby někdo z posádky stačil vystřelit, nebo dokonce aktivovat alarm, tzn. všechny musíte zlikvidovat hodně rychle. Není to tak snadné, jak to možná na první pohled vypadá a počítám, že docela uplatníte funkci ukládání. Dostatečně využívejte povelů k tichému pohybu i střelbě a až bude klid, přejděte k nalezení kódovacího zařízení. Místnost se nachází v podpalubí za důstojnickou kajutou. Po získání dotyčného přístroje loď opusťte a přemístěte se pod vodou k vaší výsadkové lodi (viz. briefing a mapa).

Op. Stranger

Mraveniště ****

Největším problémem se stávají bunkry, které jsou rozmístěny po celém území a poměrně špatně se likvidují. Co do zbraní jsem se vrátil k odstřelovací pušce (vynikající Enfield Mk.1) a využijete určitě i granáty. Ze začátku se přibližujte těsně po úbočí srázu, dokud neuvidíte most. Najděte si pozici, ze které snadno odstřelíte všechny stráže – pozor, na druhém břehu je kulometné hnízdo a kousek před vámi první bunkr. Nejlépe uděláte, když se obou nebezpečných bodů pokusíte zbavit sami, jinak hrozí akutní riziko ztráty někoho z jednotky. Potom všechny nažeňte na opačnou stranu, ujistěte se, že stojí v dostatečné vzdálenosti od mostu a vyhoďte ho do vzduchu. Dbejte na to, aby vám nějaká výbušnina ještě zbyla, budete ji potřebovat. Nezbývá než pokračovat hlouběji do pralesa, odbočka k vesnici je opět dobře chráněna a mezi domky čeká taky pár nepřátel. Najděte dle pokynů součástky, dokumenty a pak zničte bedny. Zbývá ještě probojovat se na shromaždiště a je hotovo.

Poznámka k misi – nejlepší je pokusit se bunkr obejít, vpadnout dovnitř a zaskočit osádku. V takovém případě lze potom občas lehký kulomet i dobře využít k likvidaci venkovních nepřátel, pokud právě útočí tímto směrem.

Král hory ***

Tohle je zmatek nad zmatek, ale mám pro vás alespoň jednu dobrou radu. Jelikož jdete do akce společně se spojenci, využijte příležitosti – nalevo od vás hned ze začátku vyráží tank (1), přidejte se k němu a velkou část cesty budete výborně krytí. Až ho někdo zničí (což se mi doposud stalo vždy), jděte dál sami a dostaňte se až k označené oblasti.  Spousta Japonců se skrývá v mlze, takže oči dokořán – nejlíp se mi osvědčilo, když většinu práce odvedl zbytek jednotky, který v tomto případě de facto „vidí“ o dost lépe bez ohledu na ztížené podmínky a tudíž i střílí mnohem přesněji. Je třeba hledat poklopy vedoucí do nitra země (2) a postupně prolézt celý podzemní komplex, co naopak nedoporučuji je producírovat se venku před střílnami, za kterými se většinou skrývají lehké kulomety. Střílny jsou na mapě mimochodem označeny jako krátké, zvýrazněné černé linie po obvodu kopce, takže pochod navigujte mezi ně. Dobrým nápadem je vhodit ještě před vlastním vstupem do šachty nějaký ten granát, obvykle tím vždy někoho zabijete a lézt po žebříku, zatímco do vás Japonec vyprazdňuje zásobník, moc příjemné není. Jinak byste na žádné zásadní potíže narazit neměli. Hlavně si dávejte pozor při postupu k pahorku a ukládejte průběžně pozice, protože v nepřehledné situaci má občas tendence někde něco explodovat a pokud máte tu smůlu, že se tam zrovna nacházíte…

 

Op. Challenger

Stav nula ****

Když jsem se v Alpách ocitnul poprvé i podruhé, jenom jsem bez dechu obdivoval krásně vyvedenou přírodu, takže pro účel napsání tohoto návodu se musel uskutečnit ještě jeden návrat. Až si tedy do sytosti prohlédnete okolí, postřílejte první hlídku v těsné blízkosti soutěsky a vydejte se po silnici vstříc věcem dalším. Největší pozornost věnujte kulometným hnízdům a také obrněnému vozidlu, jehož zničení mj. znamená splnění nepovinného úkolu.

Před posledním rozcestím, kde vzadu je již patrná chalupa, nechte zbytek týmu čekat na místě, uložte hru a pokračujte dál sami. Osvědčila se mi cesta nalevo od skály (3) – pozor, je tam někde strážný a nesmí vás zpozorovat! Buď počkejte až odejde, nebo ho zkuste rychle zastřelit. Velmi opatrně se obloukovým plížením přibližujte k budově, držte se nalevo z dohledu Němců u ohniště a kryjte v terénu jak nejlíp to půjde. Prozrazení znamená vyvolání poplachu a nový pokus. Musíte se dostat ke dveřím, vypáčit je, vtrhnout dovnitř a rychle sejmout vojáka za stolem. Střelba vyburcuje vojáky venku, počkejte si na ně v chodbičce. Zajměte řidiče a oberte ho o uniformu i doklady. Shromážděte ostatní a nasedněte do nákladního automobilu.

Agent ***

Jen na první pohled náročná mise, ve které dojde i na časový limit (bohužel bez viditelného odpočítávání, takže vás může nemile překvapit). Pokud máte tendence přeskakovat úvodní filmeček, tak tentokrát to nedělejte, dozvíte se kde hledat skladníka. Znovu si připomeňte, co všechno ze spojenecké výstroje u sebe nesmíte mít!!! Pakliže vyjdete na nádvoří a na rameni se vám bude houpat Enfieldka, právě jste si podepsali rozsudek smrti. Doklady musíte odevzdat rychle, nebo je mise neúspěšná. Takže běžte hned za dotyčným důstojníkem do kanceláře a předložte mu je ke schválení – vyhněte se strážím, co patrolují kolem dodávky, mohly by vás identifikovat (nejspíš kolegové toho zajatého ubožáka - na mapě v tom případě budou červeně). Kdybyste si nevěděli rady, tak vrata po kterých primárně pátráte jsou tyhle:

Dle následujících instrukcí se vraťte zpátky do skladu a vyčkejte na příchod dvou vojáků. Teprve potom můžete vyrazit hledat agentku, chce to sice trošku prozkoumávat hrad, ale sám jsem jí nalezl docela rychle. Vezme vás do archivu, kde seberte materiály a postavte se směrem ke vchodu, abyste svou novou kolegyni kryli. Zabijte Němce, kteří se jako první ukážou ve vaší blízkosti a prostřílejte si cestu zpátky na nádvoří. Agentku nechávejte vždy čekat za sebou (samozřejmě jen když akutně nehrozí, že vás někdo z té strany napadne) a teprve až bude vzduch čistý, pošlete jí směrem k bráně. Hotovo.

Op. Overlord

Maják ***

Poměrně rozlehlý areál pevnosti přímo volá po prozkoumání, takže směle do toho. Na mapě máte dvě šipky vedoucí do nitra ostrova, tu první bližší ignorujte a plavte směrem k té druhé. Úzkým otvorem ve skále se protáhnete dovnitř a pak přes zatopené sklepení ke schodišti. Jak už jsem zmínil, chodeb a místností je zde skutečně mnoho, takže s orientací vám moc nepomůžu. Doporučuji ale nejprve vyběhnout úplně nahoru a na ochozech se zbavit obsluhy protiletadlových kulometů (nepovinný úkol), vyhnete se tak případným pozdějším komplikacím z jejich strany. Pokud s sebou nesete výbušniny pouze v základním počtu, budete muset pro další do muničního skladu (po zničení několika prvních děl totiž přibude nové zadání), který je dole v přízemí. Za generátorem je zapotřebí vypravit se za tyto dveře:

- přičemž se dá dobře orientovat podle směrových šipek na stěnách. Až proud naběhne, vydejte se k majáku. Než začnete šlapat do závratné výše, můžete se pokochat pohledem na krásný západ slunce. Pozor na točitých schodech, nejsou ponechány bez ostrahy! Aktivujte spínač.. viva úniková zóna.

Bankovní přepadení ****

Dokončit tohle bez ztrát vyžaduje především pevné nervy a opravdu časté SAVE/LOAD. Snipeři číhají na vyvýšených místech a do toho navíc otravují i běžní pěšáci, čili občas nevíte co dřív. Postupně se musíte prostřílet až na náměstí - nesnažte se ho zkrátka přeběhnout a usnadnit si tak práci, nebo se dostanete do křížové palby. Chce to stále postupovat velmi obezřetně a snažit se co nejrychleji identifikovat a sundat schované vojáky, kteří se ve většině případů prozradí až palbou na vaší jednotku. Ani jakmile se dostanete do banky, nemáte ještě úplně vyhráno – následný útok obnáší kromě jiného i nebezpečný tank. Bazuka je k nalezení hned dole v přízemí (bedny s vybavením) a zničit ho musíte samozřejmě vy sami, pokud nemá zabít někoho z ostatních. Připomínám, že pancíř je nejsilnější zepředu, takže se zbytečně nesnažte pálit čelně. Pak už stačí jen vyčkat příjezdu posil.

Op. Liberator

Na poslední blok misí si vezměte do batohu hodně lékárniček i munice  – budou zapotřebí.

Začátek konce ****

Nutno brát v potaz, že nádraží je v provozu a po kolejích tudíž pojede vlak, kterému není radno stát v cestě. Nebohého Třebíšského zadržují a mučí v budově 11B (4)  – ta je velmi dobře chráněna a jednou z akčních vložek se tu stává i chaotická i palba přes okolní ploty na takřka neviditelné Němce. Až se probojujete do bezprostřední blízkosti dveří (pozor na posily přibíhající ze vzdálených domů), opatrně vstupte a z hlavní haly se dejte doleva, pak po schodech nahoru. V místnosti se zajatcem jsou pořád příslušníci Gestapa, takže musíte při palbě dobře mířit, abyste ho omylem netrefili i když za chvíli zařve tak jako tak. Po dojemné scéně s umírajícím Třebíšským se tedy vraťte zpátky na začátek a pro tuto chvíli máte padla.

Vlak do pekel ****

Dlouhé a úzké. Největší potíže dělají velmi zákeřně rozmístění Němci, kteří jsou různě poschováváni za vagóny a drží pečlivě na mušce průchozí dveře. Někteří také číhají uvnitř v kupé. Nejvíc zabrat mi dal asi ten, který byl ukrytý přímo naproti na patře protějšího vagónu a střílel úzkým výzorem. Než jsem pořádně zjistil, kde se schovává, musel jsem asi 10x nahrávat pozici. Jelikož ve větším množství se budete plést navzájem pod nohy, optimální je jít tak ve dvou lidech, přičemž budete střídat ovládání a navíc vás kolega bude uzdravovat (lékárničky ze soukromých zásob předáváte s pomocí inventáře). Dolů k vlaku se jinak nejlépe dostanete pomalým bočním sestupem ze srázu, rozhodně slepě neskákejte. Pozor na lehký kulomet, umístěný hned u vstupu do tunelu. Postupovat je nutné velmi opatrně, jako zbraň se nejvíc hodí MP40 (naleznete do ní spoustu munice). Důstojník se zbaběle schovává v jednom z posledních vozů s posuvnými dveřmi a nechá se zajmout bez odporu.

Obchod ***

Ihned ze začátku se ocitnete uprostřed prudké přestřelky, kdy díky husté trávě není vleže nic vidět a vstávat bych prozatím nedoporučoval. Přenechte chvíli iniciativu své jednotce, která si poradí s většinou „neviditelných“ útočníků a pomalu se plížením přesuňte ke stromu před sebou. Za tím se dá dobře krýt  a současně ve stoje odstřelovat Němce pod vámi (5). Těm posléze přijíždí na pomoc další auto s osádkou, nebezpeční jsou také střelci v oknech a zejména na balkóně vily. Na tu zaútočte hned potom a důkladně jí vyčistěte. Dovnitř se dá vniknout buď v místě kde je zbořený plot, nebo přímo hlavním vchodem. Tentokrát můžete zase vy využít vyvýšené pozice a likvidovat sniperkou osazenstvo kolem pily. Zbývající Hitlerčíci se pohybují někde v okolí, teprve až najdete posledního, musíte se vrátit do lesíka pro zajatého Freiberga. Ten je někdy schovaný tak šikovně, že ho mezi keři hledáte dalších pět i více minut (jako v mém případě) - jakmile se to zdaří, odveďte ho do vily. Přijede pro něj jeep a současně od Američanů obdržíte svůj poslední rozkaz.

Jarmark ****

Jste úplně na konci a dostanete pořádně zabrat. Vesnice není totiž právě malá a najít všechny poschovávané nepřátele je pěkná práce. Jelikož je to ovšem jeden z hlavních úkolů, nic jiného vám nezbude – naštěstí (nebo spíš naneštěstí?) valná většina domků je znepřístupněna, takže prostor interiérů není zase až tak extrémně velký. Nevynechejte průzkum kostela a to až do nejvyššího patra, kde se schovává ostřelovač. Život znepříjemňují kulomety a hlavně velký počet jednotek. Orientujte se podle mapy, nejlépe chráněný je muniční sklad, ve kterém lze doplnit i zásoby střeliva, sebrat protitankové miny a pancéřové pěsti. Nastražit léčku na projíždějící konvoj je pak už hračka. Ukradené zlato je k nalezení ve statku na levém konci vsi, stejně jako polička s lékárničkou. Dál už mě nenapadá co poradit, zkrátka to musíte postupně projít  a prohledávat. Vychutnejte závěrečné finále a můžete si v zrcadle pogratulovat – právě jste dohráli nejlepší českou hru roku.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
Nejnovější úprava dělá ze hry GTA 5 pastvu pro oči

Nejnovější úprava dělá ze hry GTA 5 pa…

Grand Theft Auto 5 má za sebou již spoustu grafických modifikací. Ta nejnovější ale nastavuje novou laťku grafických orgií.

4.  8.  2017 | | 4 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
7 herních pecek, které vás dostanou svou atmosférou

7 herních pecek, které vás dostanou sv…

Některé hry vám dokážou proniknout pod kůži tak hluboko, že tam zůstanou navždy. Jaké kdysi oslnily nás?

5.  8.  2017 | | 15 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |