PC

Návod: Hidden And Dangerous II – část první

Jak se dalo čekat, o Hidden And Dangerous 2 je velký zájem a to především v naší rodné zemi, která je na dílo svých umělců náležitě pyšná i zvědavá (nebo prostě čeští hráči mají rádi české hry, jelikož tam najdou věci, které jsou jim blízké:-)). Proto jsme pro vás připravili podrobný návod, který se jistě bude hodit všem příležitostným hráčům a zbloudilcům!

Obecné informace

Tutoriál není sice nutné dohrát, ale o něco to vaší postavě zvýší statistiky. Výběr jednotlivých členů skupiny nechám na každém individuálně, později se snažte o nikoho nepřijít (při vylepšených schopnostech je to citelnější ztráta, než hned zkraje). Všechny mise až na výjimky jsem bez větších potíží odehrál s aktivní postavou (rozuměj tou, kterou budete primárně ovládat) vyzbrojenou zamilovanou sniperskou puškou a Stenem, vhodným pro boj v úzkých prostorách a uvnitř staveb. Tahat s sebou pistole či snad pušky bez optiky mi přišlo úplně zbytečné, stejně jako jsem minimálně využíval min a granátů, i když tohle je věc každého z vás, jaká zbraň komu nejvíc sedne.

Doporučené rozvržení profesí zbytku týmu pro většinu úkolů jsou dva Gunnerové a jeden Heavygunner, pokud se nejedná o zadání, kdy je nutný tichý pohyb či jiné. Jestli vám dojdou náboje přímo v akci, hledejte buďto bedny, nebo jednoduše oberte mrtvá těla. Nezapomeňte, že když na konci jedné mise vyhodíte z inventáře bazuku, abyste se s ní  chvíli nemuseli vláčet, tak v té následující se tam sama od sebe znovu neobjeví a ne vždycky se můžete znovu přezbrojit!

Nepodceňujte finesy velení a neútočte se všemi současně proti těžké technice, obvykle to vždycky někdo odskáče a přitom si na to vystačíte sami. Stejně tak chodit ve čtyřech úzkými prostory (vnitřek ponorky) si přímo říká o  vzájemné zasekávání se. Jste-li zrovna v přestrojení, myslete na detaily - samotná Německá uniforma je vám na nic, pokud současně držíte v rukou třeba spojenecký samopal! Budete prozrazeni a zabiti… Na škodu není ani využívat terén a většinu času se pohybovat plížením, hlavně pak na otevřených prostranstvích.

Při zranění neotálejte s lékárničkou, od toho tu jsou a občas je navíc naleznete i přímo během hry. Jakmile dojdou a někdo má zrovna ukazatel zdraví velmi nízký, je lepší nechat ho někde bokem čekat a pokračovat ve třech. Obtížnost jednotlivých misí jsem subjektivně označil pětihvězdičkovou stupnicí a kromě toho založil speciální help e-mail HD2help@seznam.cz, kam mi můžete posílat vaše případné problémy či záseky - pokusím se odpovídat jak jen to půjde. Hodně štěstí!

Op. Snowball

První úder *

Jelikož toto území budete procházet celkem dvakrát, rozhodl jsem se sem vložit pro větší názornost plánek i s popisem, který leccos usnadní. A teď už k vlastní misi. Hned ze začátku si aktivujte mapu („M“) a najděte místo označené modrým křížkem – tam čeká vaše spojka. Před vámi je les a především srub, kde čekají první nepřátelé. O kus dál hoří oheň a v jeho bezprostřední blízkosti je taktéž rušno. Všechny zlikvidujte a nerušeně se dostavte na sraz. Dotyčný vás dovede k silnici a po cestě upozorní na pilota, pro kterého se budete muset později vrátit. Povražděte osádku kolem nákladního auta (hlavně ať nikdo netrefí průvodce) a opatrně pokračujte na rozcestí. Využijte optiky, popřípadě dalekohledu a zjistěte, jestli je někdo v kulometném hnízdě střežícím křižovatku. Pokud ano, odstřelte ho a zabočte doleva. K táboru se přibližujte velmi obezřetně a v první řadě se zbavte strážného ve věži! Pak pobijte všechny ostatní a ovládněte prostor. Vchod do podzemí naleznete v rozvalinách na pravé straně uličky (viděno zády ke vstupní bráně), přibližnou oblast jsem červeně zakroužkoval. Následně kolem něj shromážděte jednotku a můžete pokračovat.

Zvěd **

Do této mise jde jen jeden muž s fotoaparátem, ostatní zůstávají venku. Mapa je tentokrát k ničemu, protože o objektu neexistují žádné informace. Původně jsem chtěl sám něco načrtnout, ale pro úspěšné dokončení je nutné prozkoumat všechny prostory, takže si to stejně budete muset projít. Seběhněte po schodech a skrze první velké dveře (za vámi budou ještě jedny menší, ale těch si teď nevšímejte) vpadněte do místnosti s kukaní vrátného. Ten spí na svém stole, takže ho v klidu přes drátěnou výpleť popravte. Měl by se spustit alarm. Pokud ne, vystřelte párkrát do červeného tlačítka uvnitř vrátnice. Jakmile se ozve zvuk sirény a kontrolka začne blikat, zalehněte a vezměte si na mušku druhé zamčené dveře. Němci je za chvíli otevřou sami z opačné strany a naběhnou vám přímo před hlaveň. Konečně můžete vstoupit dovnitř, vydejte se chodbou vlevo a postupně prohledávejte jednu místnost za druhou. Celkem budete muset vyfotit tři předměty, přičemž všechny vám je sem přikládám, takže snadnější už to být nemůže.

   

Nákres a model letadla jsou kousek od sebe, ale za aerodynamickým tunelem je třeba seběhnout do sklepení. Tam vás hned zkraje čeká největší přestřelka - jakmile všechny pošlete na onen svět, vydejte se dobytou chodbou směr osvětlená místnost. Po cestě v okolí odhalte generátor a skladiště, u obou se zvýrazní místo pro uložení náloží. Z místnosti popojděte ještě kousek rovně, nalevo čeká kýžený tunel a napravo se ve tmě rýsuje vchod do malé úložny, kde jsou kromě hlídače zbraně, střelivo a hlavně dynamitové svazky s časovačem. Seberte je, ale za žádnou cenu ještě nepokládejte na první dvě označená místa, ani na žádná následující!!!

Místo toho se vraťte směrem k tunelu a najděte úzký průchod k dalšímu schodišti vzhůru. Dostanete se do laboratoří a haly, kde pobijete vědce a narazíte taktéž na místa pro nálože.  Jste zase na začátku - poslední neprozkoumaná oblast je ta za dveřmi napravo, kterou jste prve při cestě od vrátnice ignorovali. I tam se dá později nastražit dynamit - pro splnění úkolu mi sice stačilo obsadit čtyři místa z pěti, ale kdo by si nechtěl vychutnat tu radost z práce. Němci si zatím přivolali posilu, aby vám znesnadnili návrat, až už budou časovače tikat – překvapte je tedy u vrátnice hned a skoncujte to s nimi. Vyjděte zpátky na hlavní schodiště  a již zmíněnými malými dvířky znovu dolu do sklepa, tentokrát z jiné strany. Teprve teď položíte postupně výbušniny ke generátoru a ve skladišti. Pak kolem tunelu rychle nahoru a pokračujte v kladení. Jakmile bude hotovo, dozvíte se, že je povoleno podzemí opustit: neztrácejte čas a zmizte.

Poznámka – pokud si myslíte, že už jste všude byli, ale hra vám přesto stále nehlásí splnění průzkumného úkolu, prostě jste nějakou místnost či chodbu přehlédli a musíte pátrat. Komu vadí občasné přítmí, má možnost hledat a aktivovat vypínače na stěnách.

Rande *

Toto je poměrně snadná záležitost, o které se toho nedá ani příliš napsat. Vracíte se ve vlastních stopách znovu ke srubu vyzvednout pilota a pak zase zpátky nalodit se na člun. Opatrní buďte tradičně u klíčových bodů kulometné hnízdo na rozcestí – náklaďák na silnici, a to při cestě tam i zpět. Nepřátelé čekají i v okolí srubu, pravděpodobně to odskáče průvodce, ale to už teď nevadí. S vysokou pravděpodobností se při návratu také objeví někdo ve strážní věži. Nezapomeňte, že pilotovi se nesmí nic stát. Jakmile v samotném závěru zamíříte k molu, poslední útok přijde na křižovatce uvnitř komplexu z budov nalevo.

Ledovec**

Vydejte se cestou napravo (1), která se vine po úbočí ledovce. Až spatříte pahorek s nepřátelskou základnou, zalehněte a spusťte palbu na stráže. Jeden voják má občas výhodnou pozici nahoře nad vámi (pokud se dříve nestáhne) a zespodu se dá zastřelit teprve tehdy, až sestoupíte do prolákliny. Na tábor můžete zaútočit ze dvou stran – buďto po cestě, která je značená meteorologickými budkami na nožičkách a vede k dřevěným domům, nebo výšlapem na pozvolný svah vyvýšeniny. Osobně preferuji druhou možnost, protože z nadhledu se vám bude mnohem lépe ostřelovat celý prostor (2).

 

Po zabití všech nepřátel, kteří vyběhnou ven, pokračujte stále po levé straně blízko k moři, kde spatříte hledanou ponorku. Němce kolem je zapotřebí zlikvidovat rychle - rozhodně nedovolte, aby někdo obsadil nebezpečné „dvojče“. Ostatní z týmu ať počkají venku, v následujících momentech by se v úzkých prostorách zbytečně pletli pod nohy. Vylezte na můstek a průlezem se spusťte do podpalubí. Vyřiďte zbývající posádku a máte z krku problém připravovaného ponoru. Vraťte se a udeřte na zbylé obránce budov. Rádio je v samostatně stojícím domku bokem a dokumenty leží na stole v jedné z místností nejdelší stavby (viz. popis obrázku 2). Uvnitř čeká ještě pár nepříjemných překvapení jako hladový pes se svým pánem nebo Němci, které jste předtím nedostali skrze okna.

Op. Nomad

Letiště***

Zapeklitá mise, kterou ztěžují zejména nepřátelské posily s těžkou technikou, proto si vezměte bazuku a alespoň ještě jednu raketu. Hrál jsem to raději několikrát a snažil se vymyslet nejlepší strategii, nakonec jsem zůstal u tohohle: co nejrychleji džípem projeďte hlavní rozjezdovou dráhu směrem k letištním budovám a stanům s piloty. V briefingu zmíněné nádrže po levé ruce ignorujte, během cesty střílejte po všem co se hýbe a zavčas uhněte letadlu, které stojí na konci dráhy. Auto postavte do bezpečí za domy a spěšně se pěšky probojujte ke vchodu do hangáru – neotálejte, nebo se za chvíli ocitnete v sevření dvou skupin. Dostaňte všechny muže dovnitř, rozmístěte je aby žádný nestál přímo naproti dveřím a tyto nechejte otevřené. Nařiďte jednotce ať drží pozice a čekejte.

Mezitím dorazí další nepřátelé a vrhnou se přímo za vámi, takže se stanou velmi dobrým terčem, zatímco tank (který mi jinak venku skoro vždy někoho zabil) jim bude k ničemu, neboť samozřejmě neprojede. Nechte si ho na konec, velmi opatrně zlikvidujte bazukou a teprve potom můžete opustit hangár. Zbývá postřílet další obránce letiště (pozor na střešní kulometné hnízdo) a vniknout do hlavní budovy, kde se dozvíte, že hledaný důstojník už stačil vzít roha. Záznam o jeho letu jsem nalezl v místnosti naproti, ležet na jednom ze stolů - nezapomeňte se ke všem spisům přibližovat natolik, aby se aktivoval interaktivní rámeček, pokud to budou skutečně ty pravé. V předešlé kanceláři  je vyjma Němce (který výměnou za svůj život prozradil zmíněné detaily o Hansi Schumannovi) i klíček od muničního skladu. Ten je situován vlevo na konci průchozí chodby a najdete tam nálože ke zničení letadel.

Letecký den **

Velmi krátké, avšak dostatečně prověřující vaše řidičské umění. Jediným úkolem je pouze dojet z bodu A do bodu B, ale zase úplně snadné to nebude. Držte se cesty kvůli minovému poli, nejnepříjemnější moment čeká u druhého pozůstatku Německého konvoje v pořadí (křížky na mapě). Tank uprostřed je sice značným problémem, ale musíte si uvědomit, že jeho nabíjení chvíli trvá a pokud se netrefí hned na první pokus, nejspíš už se mu to nepodaří. Oříškem se stává kudy projet, hlavně mějte na tachometru co nejvyšší rychlost a rozhodně si před touto etapu uložte pozici. Po řadě pokusů jsem vyhodnotil jako nejlepší cestu napravo mezi troskami (3), je ale zapotřebí umět bez úhony prokličkovat a nezadrhnout o nějaký kráter. Zbytek projížďky by měl proběhnout bez větších potíží.

Hosté **

Využijte výhod optiky a z dálky odstraňte všechny viditelné nepřátele, hlavně pak ty v okolí kulometu a odstřelovače na věži mešity. Pomalu se přibližujte a koste další obránce oázy. Dovnitř navrhuji vniknout ne hlavním vchodem, ale v místech, kde je část hradeb sesypaná (4). Přesně naproti budete mít střechu, rychle zastřelte každého kdo na ní bude, protože kousek pod vámi zrovna pracuje mechanik, důležitý pro další vývoj událostí - a pokud mu na hlavu omylem spadne granát původně určený vám, můžete začít znovu. Promluvte si s ním o opravovaném autě a pak rozdělte tým do dvojic, které obsadí strategické pozice kolem a uchrání ho dalších případných útoků. Jakmile bude v okolí klid, zbývá vyčistit zbytek oázy - vezměte si na to řekněme jednoho kolegu (zbylí dva ať nadále pro jistotu dohlíží na mechanika) a postupně prozkoumejte zbytek areálu. Rádio je umístěno v přízemí mešity, povšimněte si i vyloženého arzenálu těžkých zbraní, které se vám v jednu chvíli budou moc hodit.

Karavana***

Co jste předtím pracně dobývali, teď budete sami bránit. Nejhorším faktorem je tma, díky které toho není vně zdí oázy zrovna moc vidět - a také dva tanky. Nejprve rozmístěte vhodně mužstvo a pak znovu utíkejte do mešity, kde se k vám přidá dočasně jeden doktor. Seberte bazuku a nějaké rakety (aby vám nakonec tak dvě zbyly), následně vysílačkou informujte velitelství že už jste připraveni a vraťte se na hradby. Dokud nedorazí zmíněné tanky, jde o celkem nepřehledné střílení na nezřetelné obrysy nepřátel, zjevující se v dunách, pak už ale začnou potíže. Prvního obrněnce se mi podařilo dostat přímo z ochozu za jízdy, ale jinak doporučuji se spíše stáhnout  a zaujmout nové rozestavení kolem funkčního automobilu, nejlépe na vyvýšených místech. Jednoho muže nechejte ať vám kryje záda, kdyby někdo vnikl do oázy z druhé strany. Hlavní voj ale bude pravděpodobně útočit tím stejným místem, kterým jste se prve dostali dovnitř vy, masakrujte je ještě než stačí překonat sesuv. Až je dostanete do posledního, sami se vydejte ven dorazit tanky – přibližujte se z boku co nejblíže to půjde ať dobře vidíte a pamatujte si, že nebudete spatřeni až do chvíle, kdy sami vypálíte raketu. Pokud ovšem minete, druhé šance se už nejspíš nedožijete.

Whiskey Bar ***

Aneb další nové letiště. K dispozici jsou dvě Německé uniformy, takže se můžete rozhodnout, jestli zvolit spíše tichou infiltraci, nebo raději hlasitou akci. V mém případě to byla druhá možnost, takže zabijte oba překvapené skladníky, vyjděte na  slunce a zahajte bitvu. Šikmo po  pravé ruce musíte zničit postupně dva rozjeté tanky (bazukou a municí, která vám zůstala z předchozí mise), do toho třetího rovnou nasedněte a hurá směr řídící věž. Hlídejte si prioritně stráže s pancéřovou pěstí, ale na moc jsem jich nenarazil. Během tažení můžete zajít i vyčistit prostory ostatních skladišť, ale není to vyloženě nutné.

Demolujte co se připlete pod pásy a zaměřovač děla (samozřejmě s výjimkou letadla, ve kterém později budete prchat), postřílejte nepřátele kolem rozjezdové dráhy a pak pěšky vnikněte do labyrintu dveří najít Schumanna. Budova je slušně komplikovaná a dveří k otevírání je v ní nemálo - v přízemní chodbě odbočte doprava a po schodech nahoru, dál už musíte postupně prohledávat každé zákoutí. Až se vám podaří ho konečně zatknout, sejděte k Junkersu a nasedněte, čeká vás zatraceně nízký let kaňonem.

Dravci *

Není co dodat, pouze vám mohu popřát pevnou ruku a poradit, abyste zaměřovali až ve chvíli, kdy stíhačka bude nalétávat k útoku zhruba ve vaší výšce a nesnažili se strefovat do teček kdesi vysoko na obloze. Pokud si budete hlídat i stav munice, neměl by to být větší problém. Celou Afriku a současně i první desítku misí Hidden And Dangerous II máte za sebou.

Dokončení návodu najdete na Doupěti již příští týden!  

Diskuze (10) Další článek: Záběry z Morie v Middle-Earth Online

Témata článku: , , , , , , , , , , ,