PC | RPG | Téma

Návštěva jiných světů – nahlédnutí za zrcadlo

Age of Conan, World of Warcraft a Tabula Rasa. Zaposlouchejte se do tří různých příběhů, které jsem pro vás nakousnul. Jak skončí je už na vás.
Kapitoly článku

Samotnému hraní předchází selekce postavy – u Age of Conan jsem si po krátkém rozhodování zvolil postavu spojující boj a léčivou magii – Bear Shamana, hrdého Cimmeřana. Od této volby se později odvíjel i výběr povolání v dalších MMORPG, kde jsem volil srovnatelná povolání. Teď již ale předám slovo své postavě, jež toho mnoho zažila a jejíž vyprávění přepisuji (barbaři bohužel neumí psát, takže si nemůžu ušetřit práci a pouze shrábnout honorář.)

vyletdojinychsvetu_05.jpgvyletdojinychsvetu_06.jpg

Můj příběh začíná na lodi, na níž jsem zastával vcelku nevděčnou funkci otroka. Ve chvíli, kdy jsem zjistil, že se naše bárka potápí, nevěděl jsem, jestli mám být rád, či se děsit. Jako správná se nakonec ukázala první varianta – přežil jsem a byl jsem volný.

Zdálo se mi, jako by to až k vrcholkům hor v Cimmerii dotáhli skutečně jen ti, jimž rána do hlavy poškodí důležitý orgán

Moře mě vyplavilo na břehu ostrova Tortage, kde jsem hned na úvod pomohl krásné dívce s dobře vyvinutými plícemi a umlátil nějakého smradlavého piráta těžkým kyjem. Ještě jsem si jednou skočil do slané vody, abych se očistil od mozku a krve, která nebyla má.

vyletdojinychsvetu_03.jpg vyletdojinychsvetu_04.jpg

Přes džungli plnou podobných hlupáků, kteří si mysleli, že jejich šavle mají proti mně šanci. Jejich páteře vydávaly hezký a křupavý zvuk. První kontakt s ostatními lidmi se nesl ve značně rozpačitém duchu. I když jsem barbar a ze všeho nejvíc mě zajímá napěněný korbel, dostatek masa a pěkná ženská, nevěřil jsem kultuře vyjadřování některých. Hned na úvod jsem se tedy zalekl skupinových výprav a radši se chvíli protloukal sám. Máchal jsem zbraní na všechny strany a plnil prosby místních obyvatel.

Nález homo sapiens

Škoda, že jsem některé ze zadávajících nemohl také přetáhnout kyjem. Většinou mi bylo odměnou jen pár mrzkých mincí. Nedostatek financí ale vyvažovaly úkoly od mé učitelky. Ta mi ukázala cestu za mým osudem a objasnila, proč jsem zůstal naživu. Vrcholem pak bylo svrhnutí tyranského vládce městečka Tortage a moje triumfální odplutí na pevninu. Pomalu jsem začínal objevovat i taje komunikace s ostatními hráči – zdálo se mi, jako by to až k vrcholkům hor v Cimmerii dotáhli skutečně jen ti, jimž rána do hlavy poškodí důležitý orgán a ne tzv. bezmozci.

vyletdojinychsvetu_wall.jpg

Začal jsem se tedy bavit s ostatními a podnikat s nimi výpravy. Nic jiného mi ani koneckonců nezbývalo, sám bych asi v divočině mnoho nezmohl. Můj dojem ze spoluhráčů se udobřil a dokonce jsem se začlenil do společenství s názvem Royal Ultima, kde se dokonce mluví mým rodným jazykem a pořádají se výpravy na sice zajímavá, ale temná a nebezpečná místa. Jejich cílem je bohatá kořist a hlavně zábava.

 

AOC přináší o něco syrovější a krvavější pohled na věc

 

Age of Conan je mezi MMORPG unikátní hlavně díky svému bojovému systému, kdy nestačí jen klikat na miliardu tlačítek, ale pro úspěšné provedení komba musíte na klávesnici vyťukat stejnou sekvenci, jaká se objeví na obrazovce. Boj je tak o dost akčnější než v ostatních titulech a to je, dle mého názoru, jedině dobře. Zároveň však nepostrádají ani taktiku, a pokud bojujete ve větší skupině, je takový týmový postup a štěkání rozkazů vskutku parádním zážitkem. Navíc se ve hře vyskytuje propracovaný systém dovedností a košatý strom speciálních schopností.

Styl

Po grafické stránce je Age of Conan povedený a na některé scenérie budete zírat s otevřenými ústy. Oproti komiksovému stylu WoW přináší o něco syrovější a krvavější pohled na věc. Jde vyloženě o vkus, ale mi osobně sedí reálnější grafika víc (a rozhodně to není kvůli odhaleným ňadrům bojovnic). To však neznamená, že bych v určitých chvílích při hraní MMORPG od Blizzardu nepociťoval stavy hraničící s extází – takový první průlet na létajícím dopravním prostředku mě dostal na hodně dlouho.

aocrecenze_01.jpgaocrecenze_02.jpg

Je škoda, že Tabula Rasa žádný takový památný okamžik neprezentuje a já osobně jsem z ní dokonce zapomínal típat obrázky, protože jsem prostě jen hrál a plnil úkoly. Co se týče grafického stylu, stojí někde mezi WoW a AoC, což může na první poslech znít dobře, ale v praxi se jedná o kombinaci, kterou nebudete vítat s radostí. Nedokážu popsat proč, ale mi doopravdy tento grafický styl nesedl. Ale není vše jen o grafice. On i ten „dětský styl“ jak jej někteří hanlivě nazývají, má něco do sebe.

 

 

Dostupné pro: PC, X360
Žánr: RPG | MMORPG
Výrobce: Funcom | Webové stránky hry
  • rozsáhlý svět z pera Roberta E. Howarda
  • starověká brutalita a naturalismus
  • vynikající audiovizuální zpracování
  • vylepšený bojový systém
  • skvělý soundtrack
  • nedotaženost
  • nudné profese
  • neskutečná nedotaženost
  • nejasnost ve statistikách
  • nevyrovnaná obtížnost
  • slabší začátek
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,