Nebezpečná konkurence Homeworldu 2

Tvůrci Imperium Galactica, jedné z nejlepších sérií vesmírných real-time strategií, maďarští Digital Reality, pro nás chystají další úžasný kousek. Jmenuje se Haegemonia: Legions of Iron - o něm bude dnešní obsáhlé preview. Podařilo se nám dokonce zprostředkovat i rozhovor přímo s tvůrci, takže neváhejte a čtěte o přicházejícím vesmírném blizardu.
Tvůrci Imperium Galactica, jedné z nejlepších sérií vesmírných real-time strategií, maďarští Digital Reality, pro nás chystají další úžasný kousek. Jmenuje se Haegemonia: Legions of Iron - o něm bude dnešní obsáhlé preview. Podařilo se nám dokonce zprostředkovat i rozhovor přímo s tvůrci, takže neváhejte a čtěte o přicházejícím vesmírném blizardu.

Vesmírné strategie, ať již tahové či realtime, zdaleka nejsou určeny pro široký okruh hráčů, ba právě naopak. Jen malá část ze všech pařanů celého světa zná taková (pro někoho legendární a posvátná) jména jako Master of Orion, Reunion, Ascendancy, Outpost, a další. Master of Orion 2: Battle at Antares, Imperium Galactica, Homeworld, Imperium Galactica 2 - to jsou příklady těch současnějších vesmírných pářek, které již možná kdekdo z vás dokonce i okoštoval. Minimálně Homeworld se, zejména díky svému dokonalému 3D provedení, tedy skutečně úžasné grafice, dostal do povědomí poněkud širších dálav pařanského všehomíra.

HaegemoniaHaegemonia

Haegemonia: Legions of Iron od maďarských Digital Reality má být dalším skvostem tohoto žánru. Že slovo "skvost" je přehnané? Ba ne! Imperium Galactica i jeho druhé pokračování byly, alespoň pro mě, hry, které si označení "skvostné" bezpochyby zasloužily, a tak doufám, že i Haegemonia si jej právem zaslouží. A vězte, že už teď na to docela vypadá.

Konečně si znovu a opět budeme moci, tentokrát samozřejmě v lepším, dnešní době přizpůsobeném provedení, splnit sen z dávného dětství - staneme se vládci rozlehlé vesmírné říše, která obsáhne několik hvězdných systémů, desítky a stovky lodí, miliony a miliardy lidí. Haegemonia: Legions of Iron bude plně 3D vesmírná realtime strategie, ve které bude na vaše bedra položen osud obrovského impéria. Všechny aspekty vlády budou jen ve vašich rukou - budete se starat o těžbu surovin, výzkum a vývoj nových "věcí", produkci zboží, zbraní a lodí. Budete i vojevůdci - ti to, jak známo, mívají často ze všech nejtěžší. Rozhodují o životě a smrti, zdánlivě zcela nevinný incident může zavinit válku civilizací.

Právě na vesmírné bitvy bude v téhle hře kladen ten největší důraz. Haegemonia bude vlastně jakýmsi mixem Homeworldu a IG2 - dostanete do rukou mocné nástroje vlády, ale zároveň se budete muset bezvýhradně soustředit na každou přicházející bitvu. Nikoliv na planetární "micromanagement" před ní, tj. rozdělování zdrojů, a podobně - právě to zde bude naopak silně potlačeno, ale na vlastní boj - na to, kam postavíte křižníky, odkud přiletí stíhače, zda druhá vlna přijde dvě nebo tři minuty po té první. Důležité bude rozmístit obranu, pokud se boj bude odehrávat na orbitě nějaké planety.

HaegemoniaHaegemonia

Není pochyb o tom, že úspěch Homeworldu spočíval zejména v úžasné grafice. Také tento aspekt se pokoušejí vývojáři zahrnout do Haegemonie. V jednom zahraničním rozhovoru dokonce prohlásili, že vlastní grafika Haegemonie bude lepší než videa v IG2 (screenshoty, které vidíte tady kolem, byly skutečně vytípány přímo ze hry!). Proprietární engine, na který mohou být u Digital Reality skutečně pyšní, pracuje pod DirectX 8 a podporuje všechny rozšířené grafické akcelerátory. Je údajně schopen zobrazit přes 100 000 polygonů v reálném čase a využívá LOD (Level of Detail) technologie, což znamená, že zobrazení se bude přizpůsobovat vašemu hardwaru. Momentálně běhá na 40fps na GeForce 2.

U všech vesmírných strategií je jaksi přirozeně velmi důležitou součástí rozsáhlý, takřka epický příběh. Tím se mohlo pochlubit již první Imperium Galactica a Haegemonia bude navazovat na jeho tradici. Celé to začne konfliktem mezi matičkou Zemí a Koloniemi v našem solárním systému. Hráč si vybere za kterou stranu bude vystupovat a dobrodružství může začít. Nakonec se lidstvo umoudří a zjistí, že skutečná výzva leží teprve za hranicemi dosud známého vesmíru (tedy kdesi za Plutem) - a tak se sjednotí a pospolu dobývá temný, chladivý vesmír. Budete osidlovat nové planety, systémy, setkávat se s novými přáteli i nepřáteli - a také pomalu poodhalovat roušku tajemství nad… však to se dozvíte (vzpomeňme ony podivné "vize" v IG - nakonec zjišťujete, že jste vlastně android, uměle vyrobený člověk).

HaegemoniaHaegemonia

Kdo si bude chtít tuhle hru vyzkoušet ještě před vydáním, nemusí zoufat - plánováno je vydání demoverze. Bohužel zatím nebylo upřesněno kdy. Datum vydání plné verze je plánováno na druhé čtvrtletí tohoto roku.

A nyní již přichází na řadu onen v titulku slibovaný rozhovor s Gaborem Feherem, jedním z tvůrců Haegemonia: Legions of Iron:

Doupě: Považujete svou sérii Imperium Galactica za celosvětové úspěšnou?

Gabor Feher: Jistě, byl to ohromný úspěch, a to i přesto, že konvenční vesmírné strategie zdaleka nejsou produkty určené pro všechny hráče, resp. pro celý trh. My jsme ale odhodláni dělat strategické hry, hlavně proto, že většina členů týmu je má nejraděj, a navíc můžeme stavět na našich minulých zkušenostech.

Doupě: Vím, že vývojem třetího dílu se zabývá jiná společnost. Proč ne vy?

G.F.: Tohle je dlouhý příběh - nevlastnili jsme práva a práva na jméno byla prodána jinému vývojářskému týmu. A přestože tohoto litujeme, přejeme jim jen to nejlepší a doufáme, že IG3 bude nakonec dobrá hra.

Doupě: Má být Haegemonia jakýmsi nepřímým nástupcem Imperium Galactica 2? Nebo je to úplně nová hra?

G.F.: Stavíme na našich předchozích zkušenostech, samozřejmě, ale Haegemonia bude prakticky úplně nová hra: příběh bude zcela nový a většina herních elementů bude upravena také - prakticky jsme vytvořili zcela nové universum namísto pouhé snahy pokračovat v tom předchozím - což bylo také docela osvěžující. Také jsme od základu postavili úplně nový grafický engine, abychom zajistili dokonalé grafické ztvárnění vhodné pro rok 2002.

Doupě: Myslíte si, že 2D vesmírné strategie jako první IG mají ještě dnes nějakou budoucnost, nebo jsou definitivně mrtvé?

G.F.: Nemyslím si, že je dnes možné prodat jakoukoliv hru s nálepkou "2D". Je to částečně dobře, ale částečně i špatně: některé typy her skutečně nevyžadují 3D grafické zobrazení, ovšem vývojáři jsou často tlačeni k tomu, aby jej využívali. Nicméně v případě vesmírných (strategických) her je 3D grafika určitě jednoznačnou výhodou. Skutečnou otázkou je zde herní ovládání - pokud ho dokážete zvládnout, pak může být 3D skutečným obohacením herního zážitku.

Doupě: Proč se vaše společnost zaměřuje stále jen a pouze na vesmírné strategie?

G.F.: Momentálně s snažíme vyvíjet i jiné typy her. Vesmírné strategie od Digital Reality jsou jakousi "obchodní značkou", ale můžete od nás brzy čekat i jiné žánry.

Doupě: Kolik potkáme v Haegemonia: Legions of Iron mimozemských ras?

G.F.: Budou zde dva hlavní rivalové a několik dalších ras, které ale budou hrát jen malou roli. V multiplayeru bude možné hrát za tyto dva hlavní plus navíc za lidskou rasu.

Doupě: Jak velká bude moct být hráčova armáda? Desítky, stovky, či tisíce lodí?

G.F.: V Haegemonia: Legions of Iron bude hlavní bojovou jednotkou skupina. Počet těchto skupin bude omezený, ale pokud je postavíte například pouze ze stíhačů, pak se v jedné bitvě bude moct utkat několik desítek a možná i stovek lodí!

Doupě: A co boj na zemi?

G.F.: V této hře se zaměříme pouze na vesmírné bitvy. Nebudou zde žádné pozemní boje jako v Imperium Galactica 2, spíše vesmírné bitvy, do kterých bude zapojena planetární obrana.

Doupě: Jak velké budou tyto lodě? Setkáme se i s velkými vlajkovými loděmi?

G.F.: Jelikož Haegemonia není vesmírný simulátor, museli jsme ohledně velikosti lodí dělat jisté kompromisy. Když totiž uděláme velké lodě, pak ty malé nejsou ve stejném měřítku vůbec vidět! My preferujeme pohled, ve kterém jsou vidět všechny druhy lodí ve stejné perspektivě, takže nejvyšší měřítko loď : loď bude něco kolem 20:1, možná 25:1 (tzn. nejmenší lodě budou přibližně 25x menší než ty největší - pozn. autora).

Doupě: Mohl byste nám trochu přiblížit příběh hry?

G.F.: Příběh začíná vnitřními konflikty lidstva a pak pokračuje prvními krůčky ve vesmíru. Vrátili jsme se ke staré tradici prvního Imperium Galactica: hráč bude muset postupovat na žebříčku hodností aby si zajistil vliv nad různými aspekty hry (výzkum, výroba, atd. - pozn. autora). Zpočátku tedy budete podrobněji navigováni, zatímco v pozdějších fázích hry získáte mnohem větší svobodu volby, budete se moci rozhodovat zcela podle svého uvážení. Také budete muset zvládnout setkání s již zmíněnými cizáckými rasami: rozhodnout se, kdo je na vaší straně a kdo je proti vám!

Doupě: Bude mít hra jeden nebo více různých konců?

G.F.: Plánujeme jeden, docela překvapivý konec - ale teď to ještě není 100% jisté.

Doupě: Jak rozsáhlý bude vesmír, ve kterém se budou hráči pohybovat (ve finálních fázích hry)?

G.F.: Celkem zde máme na 35 - 40 hvězdných systémů, ale nikdy nebudete hrát ve všech současně. V pozdějších fázích budete hrát ve třech až čtyřech, přičemž celá hra se bude odehrávat přibližně v deseti.

Doupě: Kdy přibližně by měla hra vyjít?

G.F.: Plánované datum vydání jest druhý kvartál roku 2002. Pracujeme velmi usilovně, abychom toho dosáhli a možná v tu dobu vyjde další naše výborná vesmírná strategie...

O Imperium Galactica si u nás můžete přečíst například v Muzeu.

Zajímavé odkazy: oficiální stránky hry, oficiální stránky výrobce - http://www.digitalreality.hu/, stránky evropského vydavatele - http://www.cryo-interactive.com/, stránky amerického vydavatele - http://www.dreamcatchergames.com/.

Jen tak mimochodem - vidíte, že již dnes, přibližně v polovině vývojového cyklu, má Haegemonia: Legions of Iron zajištěnu distribuci jak na evropském, tak i americkém kontinentu. To už o schopnostech maďarských Digital Reality vypovídá docela jednoznačně. Aneb i v malé zemi se dají dělat velké hry, jak už jsme se my sami také, a hned několikrát, poučili (Hidden & Dangerous, Operace Flashpoint).

Váš názor Další článek: Ecco: Defender Of The Future – legenda ožívá na PS2

Témata článku: , , , , , , , ,