Need For Speed 5: Porsche 2000

Každý z nás, kdo má doma Porsche, si rád vychutnává rozkoš, když si ve sportovním obleku vleze do garáže, pohladí svůj kočkolap po kapotě, nasadí si kožené rukavice, sluneční brýle a vyrazí na lov nových slečen či jen tak poškádlit dálniční policii. Jó, je to fakt paráda. Pokud z nějakého důvodu opravdické Porsche ještě nemáte, můžete zaplesat.
Need For Speed 5: Porsche 2000

Žánr: závodní
Minimum: P200MMX, 32MB RAM, 4x CD-ROM, 150MB na HDD, DirectX 7, 4MB grafická karta kompatibilní s DirectDraw, zvuková karta s podporou DirectSound, Windows 9x, 2000 (Windows NT nejsou podporovány)
3D: ano
Multiplayer: ano
Výrobce: Electronic Arts
Distributor:
Electronic Arts

Každý z nás, kdo má doma Porsche, si rád vychutnává rozkoš, když si ve sportovním obleku vleze do garáže, pohladí svůj kočkolap po kapotě, nasadí si kožené rukavice, sluneční brýle a vyrazí na lov nových slečen či jen tak poškádlit dálniční policii. Jó, je to fakt paráda. Pokud z nějakého důvodu opravdické Porsche ještě nemáte, můžete zaplesat. Parta z Electronic Arts společně s luxusní automobilkou se dali dohromady a vytvořili kompletní přehlídku modelů slavné značky, které za poslední půlstoletí tato firma vyprodukovala. A není jich nijak málo – něco kolem osmdesátky. Nemusíte mít tedy ani garáž jako vojeský execírák, ani řidičák (ach!) ba ani potřebný věk k tomu, abyste si jízdu všemi těmito skvělými auťáky mohli vychutnat a případně si vybrat ten správný, na který začnete šetřit.

Řada fanoušků série Need For Speed zastává názor, že nejlepším doposud vydaným dílem byl hned ten první a ostatní díly byly pouze nastavovanou kaší. I já jsem prošel celou sérií této automobilové simulace a myslím si o ní to, že šla navzdory různým vylepšením hratelnost poněkud dolů. První díl se jezdil skvěle a hra vydržela celé měsíce aniž omrzela. Druhý díl přinesl 3D akcelerovanou grafiku, což byl tenkrát převrat v počítačových hrách, a tak se u něj dalo také ještě celkem dlouho vydržet. Třetí a čtvrté pokračování pak sice obsahovala některé další novinky, ale s hratelností to už nebylo tak nějak ono a řada hráčů u těchto her příliš dlouho nevydržela. Přicházející pátý díl pak byl tím pádem očekáván s určitou skepsí a obavou, že se bude jednat o další „datadisk“. Po několika dnech hraní se Need For Speed 5 Porsche 2000 (tato hra se prodává ve dvou provedeních – pro evropský a americký trh, která se liší pouze názvem; ten druhý název je Need For Speed Porsche Unleashed) jeví tak, že by mělo mít podtitul „návrat k hratelnosti“.

Na první pohled je vidět vysoká profesionalita designérů, grafiků a zvukařů, kteří pro EA pracují. Jak je již u her této společnosti standardem, je jejich zpracování na té nejvyšší úrovni, kterou si v počítačové hře dnes můžeme představit. Skvělé intro a chytlavá grafika už v nabídkách hry vás ujistí v pocitu, že si s hrou designéři opravdu vyhráli a že své práci rozumějí. Nabídky hry jsou bohaté a budete potřebovat určitý čas, abyste se v nich pořádně zorientovali a zjistili, co všechno vlastně hra umí, jak se dá ovládat a co všechno je pro ni možné nastavit. Engine vlastní hry vypadá na první pohled nezměněně a hodně připomíná ten, na který jsme zvyklí z předchozích dílů. Při vlastní jízdě ale zjistíte, že si tvůrci hráli především s detaily. Při řezání zatáček či vyrovnávání rozhozeného automobilu cítíte, jak se kabina naklání a pohupuje. Tyto pohyby jsou značně rozdílné v závislosti na modelu auta, které právě pilotujete. I další jízdní vlastnosti vozidla jsou upraveny k lepšímu a je to na řízení znát. Sice se autoři zcela nevyhnuli známému „plavání“ aut po silnici, ale je to již mnohem lepší a realističtější. Suma sumárum je model chování aut v NFS5 krokem kupředu a jeho hraní je zase chytlavé a zajímavé natolik, že je hra horkým kandidátem na něco, co vás na dlouho přirazí k židli a přinutí vás jezdit a jezdit. A to je dobře. Podívejme se nyní na jednotlivé aspekty vlastní hry.

Jak je již z názvu patrné, jedná se o přehlídku automobilů jediné značky - Porsche. Na druhou stranu je k dispozici mnohem více aut, než bylo kdy předtím a další auta bude možné do hry tahat přímo z webové stránky této hry (www.needforspeed.com/porsche/). Další výhodou, která souvisí s auty zastoupenými ve hře je to, že máte možnost jezdit jak s nejnovějšími modely, tak i s auťáky 50let starými. Můžete si tak vychutnat jízdní vlastnosti veteránů a porovnat je s chováním nejmodernějších sportovních vozů. Je to ve hře znát. Při výběru automobilu si můžete vybrat jeho barvu (interiér i exteriér) či namíchat barvu vlastní, u vybraných modelů zvolit provedení s pevnou střechou či cabrio (zde ještě máte možnost zatáhnout či shrnout střechu), sílu motoru a dokonce je možné v některých herních režimech vyměňovat náhradní díly z kompletního firemního katalogu. Samozřejmostí je i možnost jemného ladění citlivosti brzd či řízení, volba mezi ručním a automatickým řazením, u novějších modelů můžete zapnout ABS apod. Rovněž lze zvolit, jestli se budou auta při bouračkách a nešetrném řízení opotřebovávat či nikoli. Možností vlastního nastavení aut je opravdu hodně a kdo chce, může si s nimi opravdu vyhrát. Navíc přibyla šikovná možnost si s nově nastaveným a upraveným automobilem rovnou zajet testovací jízdu, abyste si ověřili, jak se projeví nové změny na jeho chování.

Další věcí, na kterou jste jistě zvědaví jsou tratě, na nichž je možné závodit. A ty jsou rovněž potěšitelné. Zřejmě byl vyslyšen hlas lidu a vrátily se opět tolik žádané tratě point-to-point, tedy z jednoho místa na druhé. A je jich dokonce většina – z celkových čtrnácti celých devět tratí jinde začíná a jinde končí. Zbývajících pět tratí jsou tedy klasické okruhy, v této hře všechny trochu překvapivě zasazeny do ulic Monte Carla. Tady to mohlo být asi trochu rozmanitější, ale budiž. Skvělou vlastností většiny tratí je přítomnost odboček a tím pádem možnost na různých místech dráhu rozdělit a zvolit si, kudy pojedete. Některé tratě jsou rozbočkami přímo protkané a jízda na nich je velice variabilní. Třeba taková moje favoritka Autobahn je z prostředí dálnice, kde se silnice různě křižují, rozdělují, aby se na jiném místě zase spojily, je plná podjezdů a nadjezdů, prostě paráda. Hodně tratí rovněž vede nejen po jednoproudých silnicích, ale v každém směru vede pruhů víc a máte tak prostor k předjíždění, smykování a skvělým honičkám. Závody jsou zasazeny opravdu do pěkných a rozmanitých prostředí (mimochodem všechny se jezdí v Evropě), která jsou každá specifická něčím, co ostatní dráhy nemají. Ve Schwarzwaldu si uvědomíte, proč se tento les jmenuje Černý, v Alpách zažijete sněžení a namrzlou vozovku, užijete si řadu horských tunelů, projedete se kolem vodopádů nebo nebudete stačit kroutit volantem v úzkých klikatých uličkách horských městeček a vesnic. Každou trať můžete jet i pozpátku nebo si ji zrcadlově převrátit, takže variabilita i z tohoto hlediska je veliká. Ještě potěším tím, že není nutné se striktně držet přímo vozovky, ale na řadě míst se dá z cesty sjet do terénu a absolvovat kusy úseků zcela mimo jízdní dráhu. K tomu všemu si ještě přidejte možnost zapnutí dopravního ruchu, který je nyní možno zvolit ve třech hustotách (i když si přiznáme, že rozdíl v hustotě provozu není zase tak velký, jak bych čekal – na nejvyšší stupeň nazvaný hrdě „heavy traffic“ potkáte v závodě tak cca 7 aut, na okruzích v průměru 3 - 4 auta na okruh, což opravdu není mnoho). I zde je vidět určitý krok kupředu. Okolní auta již nejsou až tak tupá a jakoby bez řidiče. Naopak si všimnete, že pokud se třeba řítíte vstříc protijedoucímu autu, má jeho řidič často tendenci se vám vyhnout. Shrnuto – tratě v NFS5 jsou skvělé.

A jsme u herních možností. Klasický závod je samozřejmostí. Ten si můžete zajet ve třech stupních obtížnosti kterýmkoli autem na kterékoli trati (zpočátku ale máte k dispozici aut a tratí pouze několik a další se vám přidávají teprve časem) a můžete si vybrat až sedm soupeřů, kterým rovněž můžete do jisté míry navolit, čím mají jet. Dalším známým typem závodu je Knockout, kdy vždy ten, kdo se umístil jako poslední ze závodů vypadává a startovní pole se tak postupně ztenčuje, až zůstane pouze jeden hráč. Nyní přibyla i možnost tzv. „rychlého“ knockoutu, kdy vypadává ten, kdo zajede nejpomalejší kolo v závodě. Pro hru po Internetu je třeba mít doporučenou hardwarovou konfiguraci + 56,6 kb/s nebo rychlejší připojení. Pro hru po lokální síti je třeba mít nainstalovaný protokol IPX. Pro síťovou hru musí mít každý hráč jedno CD s hrou.

Pokud jste si oblíbili kariéru v předchozím díle, tak i zde máte možnost se vypracovat od píky až po závodní eso. Začínáte o padesát let zpátky s penězi právě tak na zakoupení nejlevnějšího modelu a postupným vyhráváním v závodech získáváte prostředky pro nákup aut lepších, popř. úpravy a zdokonalování těch, která už vlastníte. Každý náraz má vliv na opotřebení vašeho automobilu a je tedy třeba dbát na to, abyste závodem projeli co možná nejopatrněji, protože každá oprava něco stojí. Kromě nových aut můžete nakupovat i auta ojetá a rovněž svá vlastní auta můžete dávat do bazaru a volit si, za kolik je chcete nabízet potencionálním kupcům. Auto se tak neprodá ihned, ale až poté, když se najde o jeho koupi zájemce a dohodnete se s ním na podmínkách obchodu (no, po pravdě se auto prodá chvíli poté, co je nabídnete, ale o to ve hře nejde). Závody, které v kariéře budete absolvovat bývají často podmíněny určitým typem či kategorií aut, která se jich mohou účastnit. Z toho důvodu můžete – pokud na to máte – vlastnit aut i víc a vybírat si, kterým z nich daný závod pojedete. V tomto herním módu postupně absolvujete řadu dílčích závodů a minipohárů, jejichž úspěšné absolvování vám otevře cestu k závodům dalším. Nové a nové závody jsou pak připravovány tak, že chronologicky umožňují účast stále novějším typům automobilů a v důsledku toho nakonec projdete celou historií modelů továrny Porsche. Rozdíl v chování aut na silnicích je zpracován tak, že krásně vnímáte kymácení nejstarších modelů, odkud postupně přecházíte na dokonalejší odpružování, brzdové systémy a další vylepšení, až ke konci můžete obdivovat stabilitu Boxtera a dalších nejmodernějších sporťáků. Při vyšších obtížnostech zjistíte, že vám soupeři jaksi pořád ujíždějí a nejste schopni s nimi držet krok. V tomto okamžiku oceníte možnost upravit a vyměnit si některé části auta za lepší. Možnosti dokoupení dalšího vybavení a vyladění auta jsou bohaté a najedná se pouze o kosmetiku. Naopak se úpravy citelně projeví na chování auta v závodě. Takže se neostýchejte a hurá na nákup a do štelování. Třeba takové mírně podhuštěné sliky a posunutí rovnováhy brzd mírně dozadu udělají s chováním auta v točkách divy.

Zcela nový a opravdu zajímavý herní mód je hra za továrního jezdce týmu Porsche. Je vám nabídnuto stát se testerem jejich automobilů, což s sebou ale přináší potřebu neustále dokazovat, že na to máte. Jste pověřováni různými cvičeními zaměřenými na prověření vašeho řidičského umění jako slalom mezi kužely, efektní otočka za jízdy o 360 stupňů, rychlé projetí daného úseku dráhy, srážení kuželů v pořadí podle pokynů atd. atd. Je to skvělé a maximálně hratelné. Navíc kromě zručnosti a dokonalého zvládnutí některých jízdních prvků jste vždy omezeni i časově, takže nejen že třeba musíte přesně na určitém místě udělat s autem hodiny, ale navíc musíte v krátkém časovém limitu projet cílem, aby vám byl pokus uznán. V řadě úkolů je navíc důležité nepoškodit vozidlo, takže musíte zároveň spěchat i dávat pozor, abyste auto někde neťukli. Tento herní mód je zpracován opravdu velice dobře a naučí vás umět vyždímat z auta maximum. Když se pak naučíte precizně dělat perfektní hodiny, po kterých pokračujete v jízdě jakoby nic aniž byste se nějak extra zdrželi, budete hrou nadšeni a pořádně vám stoupne sebevědomí. Také zde brzy zjistíte, že rychlá jízda nespočívá jen v tlačení plynu na podlahu, ale že je mnohdy rychlejší ubrat plyn a lépe si najet, zamanévrovat či použít skluzu auta k řízenému smyku a rychlému projetí nebezpečnou zatáčkou. Pokud se tyto prvky naučíte používat i v normálním závodě, budete mít z jízdy skvělý požitek. Jediné, co mi na tomto módu chybí je to, že se nedá jen tak trénovat jednotlivé prvky s kužely i mimo vlastní hru. Moc rád bych i po splnění některého z úkolů i dál trénoval otočky, slalomy, srážení a další frajeřinky. A co teprve možnost vlastního rozestavení kuželů a zvolení jízdní dráhy mezi nimi, to by bylo něco!

Za zmínku stojí i taková samozřejmost, jakou je možnost prohlížení replayů z jednotlivých závodů. Standardně máte možnost měnit kameru, kterou dění pozorujete. Co ale nechápu je absence některých základních ovládacích prvků pro posuv záznamem. Můžete si záznam přehrát, pozastavit nebo změnit rychlost jeho přehrávání, ale nikde jsem nenašel nic, čím by se dalo posunout o kus dopředu či zpět. Můžete skočit jen na úplný začátek a sjet všechno celé od začátku. Důvod, proč to takhle EA udělali mi uniká, když právě z opakovaných záznamů se nejlépe dají vyčíst chybičky, které jste při jízdě udělali či sejmout ty nejlepší obrazovky ze hry. Navzdory tomu vypadají záznamy ze závodů velice dobře a můžete si na nich prohlédnout, že se auta chovají opravdu jako ve skutečnosti. Kola se točí, když brzdíte, tak se točit přestanou a na silnici se objeví šmouha, ukazující brzdnou dráhu. Když zatočíte volantem, kola se vyhnou v požadovaném směru. Animovaná je dokonce i práce s řadící pákou. Vypadá to opravdu pěkně a chybí snad ještě větší variabilita kamer – osobně bych uvítal ještě alespoň pohled shora a možnost kamerou hýbat. EA to umí, tak proč to není tady?

I vlastní ovládání herních nabídek si převzalo některé mouchy z předchozích dílů. Například není moc příjemné, že je většinou pouze myšoidní nebo ještě hůř - kombinované. Jednou musím praštit do kávesnice, potom kliknout myší, ... Je to zdánlivá prkotina, ale časem vás začne štvát, že začátek závodu nelze odbouchnout klávesou, ale musíte kliknout myší, nemluvě o možnosti jeho spuštění tlačítkem volantu, který řada hráčů používá. Takových momentů je víc. Na vlastní hru to nemá žádný vliv, ale mohlo být všechno příjemnější. Další ne zrovna příjemnou vlastností nabídek je jejich někdy nelogické uspořádání. Když už jsem u dědičných chyb, vzpomenu ještě třeba světla, která již dříve byla zpracována tak, že svítila ne podle toho, jestli jste je zapnuli či ne, ale spíš podle toho, jestli hra chtěla, abyste teď mohli svítit a jindy ne. I v NFS5 je tomu přesně tak – jedete etapu ve městě, kde hra má někde zakódováno „svícení povoleno“ a světla cestu opravdu osvětlují (dokud je nerozbijete). Pak vjedete například na Korsice do úplně tmavého tunelu, rozsvítíte – a nic. Prostě vůbec žádný viditelný světelný efekt. Přibyla ovšem možnost zapínání blinkrů, což je patrně ve hře k ničemu, ale je to aspoň efektní. I to svědčí o prioritách, které v EA herní programátoři řeší. Přece jen asi lépe zní marketingový výkřik „dokonce můžete používat blinkry a výstražná světla“ než „tak konečně můžete světlama opravdu svítit kdy chcete“. Hráči by ale určitě spíš uvítali tu druhou možnost. Další věcí, kde by se dalo přidat je variabilita počasí. Přece jen taková jízda plískanicí, v bouřce či sněhové vánici má svoje kouzlo, které si v této hře nijak zvlášť neužijete. Anebo vlastně užijete, ale pouze na dráze, kde je toto počasí použito jako standardní. Na dálnici vždy prší, v Alpách vždy sněží, na pobřeží je vždycky jasno. Škoda.

Pevnou součástí většiny současných her je samozřejmě možnost hry více hráčů po síti. NFS5 nabízí tuto volbu jak po lokální síti, tak i po Internetu. Internetová hra je umožněna dvěma způsoby – buď přes herní server EA, na který se připojíte, zaregistrujete se a můžete tam chodit závodit s celým světem. Pokud tedy server poběží. Zatím jsem se zkoušel k NFS serveru v minulosti připojit několikrát a pokaždé to skončilo tím, že se mi stáhl nějaký patch a nakonec přišla hláška o tom, že server není „momentálně“ v provozu. Ale našel jsem tam už alespoň pravidla chování, která je třeba dodržovat, abyste nebyli ze serveru vykázáni. Jejich přečtení si nenechte ujít, kdybyste se rozhodli přes server hrávat, abyste se nedopustili nějaké nepřístojnosti. Nemůžete tam sprostě chatovat, dát si přezdívku popisující lidský genitál či jinou peprnost, navádět soupeře k sexuálním hrátkám a oplzlými návrhy rozptylovat jejich pozornost apod. Prostě nesmíte všechno to, co vás okamžitě po přihlášení napadne, že by bylo prima udělat. Doufejme, že teď, když už mají EA zpracována pravidla chování, se jejich programátoři stejně důsledně vrhnou i na vlastní funkčnost svého serveru a pohnou se ledy i zde. Pak budeme moci vyzkoušet, co herní mašina od EA snese a předvést světu, jací v zemi okřídleného šípu vyrůstají řidiči. Existuje ještě jeden typ internetové hry – pomocí TCP/IP protokolu tak, kde jeden hráč hru vytvoří a ostatní se k němu (na jeho IP adresu) připojí. Takto může hru hrát až osm lidí. Požadavky na hru po Internetu ale znějí poněkud vražedně – připojení linkou 56K a rychlejší. Mno, tak nevím, kolik z nás si z domu zahraje. Nezkoušel jsem to a je tedy možné, že nás EA jenom straší a pojede to i na těch linkách, které jsou u nás běžně v domácnostech. NFS5 lze hrát samozřejmě i po lokální síti a měla by fungovat dokonce i poněkud archaická hra dvou hráčů po modemu (direct modem). K síťové hře bych měl jednu výhradu týkající se variability jejího nastavení. Z mě nepochopitelného důvodu zde nejdou do síťové hry přidat počítačoví oponenti, nejde zapnout dopravu, není možné si upravovat auto, nelze si dát na auto číslo nebo aspoň barevný pruh a nedá se prohlížet replay závodu. Neptejte se mě proč. Není mi to jasné, proč sami autoři takto očesali hru o spoustu zajímavých možností, které navíc ve hře jsou, pouze šlo o to je pro hru po síti zpřístupnit. Poslední postřeh je ještě ten, že páté Need For Speed zvládne za běhu přepnutí do Windows pomocí Alt + Tab, což u her od Electronic Arts zdaleka nebývá pravidlem. I to je potěšitelné zjištění, i když dodám, že občas hra po tomto přepnutí spadne.

Nové Need For Speed vypadá tedy celkově velice dobře a všechno nasvědčuje tomu, že by si po letech mohla tato hra znovu upevnit pozici na výsluní závodních her. Nejedná se o přesnou simulaci automobilového ježdění, ale o to v NFS nikdy nešlo. Hra si zachovává svůj mírný nádech arkádovosti, ale to vůbec nevadí. Naopak to přispívá k vyšší hratelnosti pro široké spektrum hráčů. S hrou jsem strávil hodně času a bavila a baví mě čím dál víc. Na první pohled klasické NFS, ale postupným hraním jsem do ní zapadal a odkrýval další a další její finesy. Vypadá to, že se blýsklo na lepší časy počítačového závodění. Na závěr ještě připomenu, že Electronic Arts mají své další želízko v ohni v připravované závodní hře Need For Speed Motor City, která má již brzy rovněž vyjít. Při bodovém hodnocení jsem váhal mezi osmičkou a devítkou. Nakonec jsem se přiklonil k „tradiční“ osmičce. Pokrok oproti předchozím dílům je na hře znát a NFS5 je hra opravdu výborná. Hře by ale prospěla větší variabilita ze strany uživatelských nastavení. Často jsou herní módy zcela zbytečně omezené o prvky, které by hře jen prospěly. Někdy nepochopitelně ze hry zmizí to, co v předchozích dílech bylo zpracováno (zvířený prach, silný déšť, mušky, které se efektně rozplácnou o sklo, jízda na čas, agresívní styl jízdy „wild“, možnost ukládání ghostů (duchů), honičky s policií, ...), někdy to, co dříve bylo šikovné je upraveno k horšímu (zmíním aspoň hlasový komentář k tratím nebo 3D náhled na trať, který by se právě tady, kde je spousta rozboček a nadjezdů skvěle hodil).

Když si jenom uvědomím, co by to bylo za hru, kde by všechno to dobré, co už jsme v NFS viděli bylo obsaženo – ach. Často marně hledám důvod těchto omezení. Že by měli v EA strach sami ze sebe? Že vyprodukují něco, co bude tak perfektní, že už nebude příště co vylepšit? Jedině toto mi připadá jako možné vysvětlení. Mám prostě podezření na vliv marketingu, podle nějž EA raději bude sypat her víc, kde každá bude umět něco a něco schválně ne. Tato informace je ale čistě moje osobní úvaha, tak ji tak také berte. Navíc zůstává ještě několik ne zrovna příjemných věcí, které by hoši z EA „konečně“ mohli upravit (světla mohou po zapnutí opravdu svítit, počasí a denní doba se může dát zvolit, menu se nemusí ovládat několika rukama, replayem se dá libovolně pohybovat dopředu i dozadu, ...). Přece jen na to mají vždycky aspoň rok, tak ať se snaží. Vám všem NFS5 silně doporučuji.

Grafika: 9/10
Zvuky: 8/10
Hudba: 8/10
Hratelnost: 9/10
Vypadá to, že se blýsklo na lepší časy počítačového závodění. Při bodovém hodnocení jsem váhal mezi osmičkou a devítkou. Pokrok oproti předchozím dílům je na hře znát a NFS5 je hra opravdu výborná.
Celkové hodnocení: 8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě nikdy nevypadalo lépe

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě…

Grand Theft Auto 5 dostává grafické modifikace takřka každý měsíc. Nyní máte před sebou špičku současné tvorby - Project NVRX.

4.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 9 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A