Need for Speed: Hot Pursuit - chyťte Burnout (recenze)

vytisknout velikost písma
Hlubokomyslný příběh, vizuální úpravy a lepé děvy. Tohle všechno můžete vesele hodit za hlavu a soustředit se na závodění v nových Need for Speed.
Seznam kapitol
  1. Rychle na trať
  2. A konečně o závodech

Očekávání, poznání a překvapení. Přesně takhle jsem se cítil po prvním spuštění Need for Speed: Hot Pursuit. Ne tedy kvůli stahování nové ochrany pro Xbox, ale rozjelo se mi krásné intro se závodními auty jen tak visícími v čase, za jejichž doruda rozžhavenými výfuky plály oblaka nespotřebovaného paliva při řazení, rychlý pohled do očí vyděšeného jezdce, letícího s autem vzhůru koly, následně přechod do kabiny, pár rychlých sekund za volantem.

 

Už jsem se připravoval na skoro klasické převzetí ovládání, ale bystřejší již poznali upoutávku na Shift 2.

Co dělá upoutávka na další hru na začátku Hot Pursuit, to vážně netuším. Ale tvůrci se tak elegantně vyhnuli zaběhlému klišé s přechodem do závodu bez možnosti nastavit cokoliv.

Co dělá upoutávka na další hru na začátku Hot Pursuit, to vážně netuším

Vím, že je to přežitek z dob, kdy Hot Pursuit ještě ani nebyl titul Need for Speed poprvé, ale nastavování je prostě základní krok u každé nové hry. Složité rozhodování, zda budu na straně zákona, nebo divokého závodění, nakonec rychle zmizelo s možností obě kariéry průběžně střídat. Criterion Games tak získávají další kladné body.

Need for Burnout

Ano, napsal jsem Criterion Games a myslím tím opravdu tvůrce série Burnout. A tento fakt je poznat na celé hře. Počínaje jízdním modelem, kdy vletíte ve třech stovkách do zatáčky, ťuknete brzdu a plynulým smykem se zadohrabem precizně projedete oblouk (samozřejmě, že bez přetočení), přes sestřelování policie a závodníků, až po zpomalené animace každého významnějšího okamžiku.

TIP: Jezděte v protisměru. Nejen, že se vám dobíjí nitro, ale dokonce i protijedoucí auta jsou paradoxně lépe vidět, než brzdová světla těch před vámi. Časem si zvyknete, že pravá krajnice je vlastně středová čára.

Jízdní model (slovo simulace se mi ve spojení s Need for Speed pochopitelně příčí) je víceméně příjemný. Nemusíte řešit nějaké přehnané brzdění, závody plynule utíkají, a vy se vesele kloužete od kraje ke kraji, v lepším případě jen mezi krajnicemi. Trošku zamrzí, že nitro využijete jen na rovinkách, když se ze zatáčky prostě nevyhrabete, stejně jako jízda za protivníkem vám nedá výhodu po vyjetí ze vzduchového pytle, ale jen doplní nitro. Buď vám tento systém sedne a budete se skvěle bavit, nebo si jen nadávat, proč jste nezkusili demo.

ReventonRoadster.jpg StirlingMoss.jpg

Zato zpomalené animace budete po chvíli bez výjimky nenávidět. Zatímco sledujete efektní rozšrotování protivníka, nebo podobný kousek, ujme se vašeho řízení umělá inteligence. Což by víceméně nevadilo, občas i nějaký ten policejní zátaras za vás šikovně projede. Ale chvíle, kdy je vám navráceno řízení bez jakékoliv kontroly stavu okolo, jsou častější. Nejednou se mi tak stalo, že jsem se najednou ocitl uprostřed zatáčky a plynule pokračoval po tečné trajektorii, nebo jen sledoval výše zmíněný policejní blok ve chvíli, kdy už se nedalo vyhnout.

Borci a mašiny

Jak už jsem zmínil, kariéru můžete střídavě hrát jak za závodníky, tak i policii. Nezávisle jsou sledovány vaše pokroky v obou oblastech a díky absenci příběhu si ani nijak nezavazejí. Na mapě si prostě jen vyberete trať podle libosti a chtěné strany a jedete. K dispozici máte přes stovku závodních událostí v součtu, i když některé tratě jsou pochopitelně recyklovány. Zapomenout však musíte na jakékoliv volné ježdění, hru pro více hráčů popíšu později.

Najednou jsem se ocitl uprostřed zatáčky a plynule pokračoval po tečné trajektorii

V obou kariérách se vám otevírají zajímavé rychlé vozy, přičemž u policie si prostě vybíráte svoje zařazení a obdržíte na výběr patřičná auta, zatímco závodníci sedlají plechové miláčky různých tříd. Často se vám stane, že před závodem máte minimální výběr a většina vozů je zavřená, ale co chvíli nastřádáte dostatek bodů a některé z aut se vám otevře. Žádné nastavování se však nekoná, můžete si vybrat barvu pro daný závod, zjistit bližší informace, vyfotit Dreamshot a nasednout pro jízdu.

Na druhou stranu je nutné uznat, že ve hře už rozdíl mezi jednotlivými vozy poznáte. Nejen ve zkratkách mimo silnici, kde pochopitelně votuzidla s nízkým podvozkem ztrácejí na offroadové speciály, ale hlavně v zatáčkách. Trochu jsem o tom pochyboval až do chvíle, kdy jsem se projel 911 GT3 a zůstal absolutně uchvácen. I když se jedná o závodní zadohrab, tak nádherně držel na silnici díky širokým pneumatikám a skoro až děsivému přítlaku a jízda byla jedna radost i za deště. Pak jsem osedlal Auti TT RS a prvních několik zatáček pečlivě studoval strukturu svodidel.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Závodní | arkádové závody
Výrobce: Criterion Games | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 16. listopadu 2010
  • Jízda krajinou
  • Pocit rychlosti
  • Multiplayer
  • Chování vozů
  • Prostě závodění bez zábran
  • Umělá inteligence
  • Zpětné zrcátko
  • Zpomalené záběry
Související články
  1. Need for Speed Hot Pursuit iPhone - majáčky a pokuty (recenze)
  2. shop.Doupě: unikátní auta pro Need for Speed: Hot Pursuit
  3. Criterion chystá NfS už pěkně dlouho
  4. Preview: Need for Speed: Hot Pursuit – kdo ujede, vyhraje
  5. GC: Hot Pursuit bude taky speciální

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project Cars 2 ve 4K: Takovou grafiku jste u závodní hry ještě neviděli

Project Cars 2 ve 4K: Takovou grafiku …

Po včerejším oznámení data vydání a sběratelské edice není od věci si připomenout, jak parádně hra vypadá s maximálním nastavením grafiky.

9.  6.  2017 | | 10 N/A
Nové hry pro rok 2017: všechny novinky z herního veletrhu E3 na jednom místě

Nové hry pro rok 2017: všechny novinky…

Největší herní události roku začala a v tomto článku najdete veškeré informace o tom, co za hry bylo představeno od největších herních tvůrců.

13.  6.  2017 | | 2 N/A
9 nejdražších her historie, které si můžete zahrát

9 nejdražších her historie, které si m…

Přišlo Vám někdy, že za své oblíbené hry platíte nekřesťanské peníze? A napadlo Vás někdy, kolik vývoj hry vlastně stojí? V dnešním příspěvku se podíváme na devět nejdražších her v historii. Pochopitelně z hlediska investovaných financí do samotného vývoje.

16.  6.  2017 | | 2 N/A
Assassin

Assassin's Creed Origins vrací sérii k…

Assassin's Creed se vrací. Barevnější, novější a historičtější. Máme se na co těšit?

12.  6.  2017 | | 3 N/A
Nejlepší herní pecky výstavy E3, pro které brzy poběžíme do obchodu

Nejlepší herní pecky výstavy E3, pro k…

E3 je největší herní akcí roku a nových chystaných titulů přibylo přímo exponenciálně. Rozhodli jsme se, že vybereme 15 největších herních pecek, které se na konferencích ukázaly.

21.  6.  2017 | | 10 N/A
E3 2017: Záznam konference Microsoftu

E3 2017: Záznam konference Microsoftu

Největší herní svátek je tu. Sledujte s námi odhalení nejnovějších herních pecek Microsoftu včetně českého komentáře.

11.  6.  2017 | | 1 N/A
Takhle vypadá Call of Duty: WW2. Podívejte se na ukázku multiplayeru

Takhle vypadá Call of Duty: WW2. Podív…

Po příběhovém odhalení tu konečně máme i první plnohodnotné záběry z multiplayeru očekávané vojenské akce Call of Duty: WW2.

14.  6.  2017 | | 4 N/A
Další várka 4K obrázků z herní výstavy E3 láká na chystané pecky

Další várka 4K obrázků z herní výstavy…

Výstava E3 pomalu ale jistě končí, my ale máme stále dost parádního obsahu na rozdávání. Podívejte se na čerstvé obrázky z her.

17.  6.  2017 |