Need for Speed Payback: E3 dojmy z Rychle a Zběsile

Série Need for Speed se opět vrací po roční pauze s dílem Payback, který by měl sérii opět přinést její zašlou slávu. Bylo nám toho naslibováno hodně, ale je to vůbec to, co hráčská komunita od této kultovní série požaduje?

Poslední díly Need for Speed nedopadly vůbec dobře. Každý nový díl měl sérii vrátit ke kořenům a zase jednou nám přinést tu čirou radost z arkádového závodění. Ani v jednom z případů se to ale nepovedlo. Ohledně Paybacku slýcháme zase to samé, ale podle toho, co nám bylo odhaleno, si nemyslím, že Payback uspěje.

Mám na vás jednu otázku. Opravdu někdo stojí o hru ze série Need for Speed, která se primárně zaměřuje na příběh? Podle hlavounů z EA si právě tohle hráči přejí. Asi už zapomněli na neúspěch dílů, které se rozhodli jít touto cestou. To, že v Need for Speed má být příběh odsunut na druhou kolej, do jisté míry dokázal i neúspěch filmové adaptace. V Paybacku se příběh bude točit kolem gangu jménem The House. Proti nim bude stát parta závodníků, mezi které patří i trojice hlavních postav. Můžete si vybrat, za kterou z nich budete hrát, a každá z nich bude hrát v příběhu trochu odlišnou roli. Opravdu ale něco takového patří do hry, kde jde hlavně o závodění?

5.jpg6.jpg7.jpg

Od příběhu se přesuneme ke hratelnosti. V Need for Speed Payback budou auta rozděleny do pěti kategorií. Každá z nich bude mít rozdílné vlastnosti. Je tady ale jedna novinka. V garáži se objeví také off-roady, které v minulých dílech absentovaly. Kreativní ředitel William Ho řekl, že s novým druhem vozidel museli vytvořit i nový jízdní model. Hned poté hráče ubezpečil, že tentokrát v NFS uvidíme slunce. Pokud jste nehráli předchozí díl, tak nejspíš netušíte, proč je tato informace důležitá. Need for Speed z roku 2015 se odehrávalo celé v noci, i když bylo předtím slibováno, že se denní doba bude měnit. Hráčům v tomhle ohledu očividně nestačilo, aby změna denní doby znamenala jen od západu do východu slunce.

Do série se také vrací jedna věc, která byla velmi oblíbená v dílu Most Wanted z roku 2005. Jsou to honičky s policií, které by v případě Paybacku měly být hektické a prý bude těžké se pronásledovatelů zbavit. Počet jednotek pohybujících se po mapě bude záviset nejen na tom, jestli zrovna děláte bordel, také bude hrát roli denní doba.

4.jpg

Sklízeli jsme vesměs pozitivní reakce ohledně customizace vozidel v minulém díle. Počet možností, jak svoje auto vylepšovat ale nebyl nijak závratný. Tyto reakce nás donutily dotáhnout systém vylepšování do posledního detailu. Bereme feedback opravdu seriózně. Výsledkem toho tak budete mít k dispozici opravu hodně možností úprav a všemožných vylepšení,“ řekl Ho.

2.png3.jpg

Vyjádřil se také ohledně hratelných postav a jejich rozdílech v hratelnosti. „Chceme hráči nabídnout více způsobů, jak si užít rychlost. Proto představujeme tři odlišné postavy, přičemž všechny míří ke stejnému cíli – vyřídit The House. Tyler je pouliční závodník na vzestupu, Mac se rád předvádí a Jess si zase potrpí na klidnější jízdu. Každá postava bude mít svoje vlastní questy. Když ale jde opravdu do tuhého, objeví se na scéně všichni tři najednou.“

Byl mu také položen dotaz ohledně hry pro více hráčů. Na to ale řekl, že podrobnosti se o ní dozvíme až později. Můžeme se prý těšit na vylepšený systém z minulých dílů, kde bude více závodů a výzev. Nám by bohatě stačilo, kdyby online složka hry fungovala ihned při vydání. V případě minulých dílů to v tomhle ohledu totiž byla katastrofa. Projevil se tady takzvaný ubisoftí syndrom, jehož projevem bylo, že se někteří hráči mohli v pohodě napojit, ale většina se potýkala s problémy.

1.jpg

Od původních dílů série se Payback opravdu hodně odklání. Spíše než závodní arkáda mi přijde, že se z toho stala filmová hra, ve které se občas dostanete za volant. Vývojáři se ohrazují proti srovnávání se sérií Rychle a zběsile, ale řekněte mi, vy tam žádné podobnosti nevidíte? Toho si snad musí všimnout každý.

Při prezentaci na konferenci EA Play padlo pár slov o modelu poškození. Do jisté míry prý budou vozy zničitelné, ale žádnou simulaci očekávat nemáme. To snad ani nikdo nečekal, ale model poškození ve hře tohoto typu si představuji jinak, než že při sebemenším kontaktu mezi dvěma auty je jedno z nich odpáleno, čemuž následuje trojité salto zakončené naleštěnou explozí.

Souhrn

Need for Speed Payback měl být díl, který udělá radost hráčům starších dílu, ale zatím to vypadá na pravý opak. Místo toho, aby se vývojáři soustředili na mechaniky, které byly pro NFS v minulosti charakteristické, se raději upnuli na části, o které nikdo ani moc nestojí. Jak to bude v Paybacku svištět uvidíme 10. listopadu. Snad neupadne v zapomnění pár dní po vydání jak poslední díly.

Diskuze (2) Další článek: Podívejte se na 20 minut z Xbox One X verze nového Assassin's Creed

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,