PC | X360 | Téma

Nejlepší nezávislé hry: přidejte si vybroušené herní klenoty do sbírky

Herní svět už dávno není složen jen z her vyprodukovaných velkými studii, ale zaplňuje se čím dál více menšími, méně nákladnými a kolikrát ne tak ambiciózními projekty, které ovšem někdy strčí do kapsy i AAA titul.

Velké a známé značky, jakými jsou například GTA, Fallout nebo Assassin´s Creed zná asi každý, kdo není úplný herní panic. S trochou nadsázky by se dalo říct, že některé hry, a počítejme mezi ně i ty výše jmenované, mezi hráčskou komunitou už doslova zlidověly a hráči se k nim vrací opakovaně, jako k dobré knize nebo filmu. Cosi na těch hrách táhne. Ať už příběh, grafika nebo mechanismy, vždy tam bude nějaký faktor, který zapříčiní hráčův opětovný návrat.

Pro mnohé je dohrání jejich oblíbené hry peklo, někteří konec záměrně oddalují, pokud jim to hra umožňuje a stále se snaží z onoho virtuálního univerza vydojit maximum, aby nepřišli o svůj oblíbený svět, který jednou skončí anebo se z něj stane šaráda rutinních a opakujících se sekvencí bez nádechu života a tudíž opadne motivace hru dále hrát. Až za nějaký čas.

000000000000000000000000000000000000000000000000000002uvodní.jpg000000000000000000000000000000000000000000000000000001uvodní.jpg000000000000000000000000000000000000000000000000000003uvodní.png

Co tím chci říct? Jde o to, že nezávislé hry mnohdy vyplňují vzduchoprázdno, které mezi různě dlouhými obdobími vydávání dobrých her nastává. Není nic jednoduššího, než hrát něco jiného a řada hráčů prostě hraje jiné AAA tituly, ale v posledních letech se na hráčských fórech množí názory, že vysoko nákladové tituly už netáhnou tak jako kdysi. Často se v nich opakují mnohdy klišovité motivy a nedokážou již tolik vtáhnout. Silně vtahující grafika nových blockbusterů v posledních letech není něco jen tak vycucaného z prstu a dalo by se říct, že je to spíš libůstka na zalepení námětového bezvětří.

Naprosto odlišná situace panuje ve sféře indie, nebo-li nezávislých her, které nejsou limitovány mnohdy striktními pravidly pro vývoj a design. Nyní se podívejme na menší, ale o nic méně blyštivé klenoty herních zákoutí.

HLD-Header.jpg

Dobře vypadající grafika, mnohdy alternativní pojetí herních mechanismů a originální ztvárnění estetického stylu je něco, co na indie hrách dokáže vždy mile – ale i naopak – překvapit a kolikrát dokáží vtáhnout mnohem více, než vysoko nákladové tituly. Na některé ze zmíněných titulů se vyplatí si ještě kratší dobu počkat, zato ty ostatní lze pořídit už dnes v prostředí Steamu nebo jiných služeb.

No Man´s Sky

Hello Games

000000000000000000000000000000000000000000000000000001nomanysky.jpg000000000000000000000000000000000000000000000000000002nomanysky.jpg000000000000000000000000000000000000000000000000000003nomanysky.jpg000000000000000000000000000000000000000000000000000004nomanysky.jpg

Pokud jste někdy snili o nezměrně rozsáhlém univerzu s možností jej prozkoumávat, tak No Man´s Sky se svou rozlohou 18 kvintilionů (1.8×1019) planet si přímo říká o celoživotní hráčský úvazek. Bonusové body této hře přičítá i fakt, že začala na Kickstarteru a jejím vydáváním se Hello Games zabývá zcela samo. Nepředstavitelná rozloha herního světa vyvolává řadu otázek a první by mohla být třeba; Jak si vývojáři poradili s obsahem?

Na to vymysleli jeden prostý fígl, který jim dovolil tak obludné množství planet vůbec splácat dohromady. Jedná se o systém náhodného generování jednotlivých prvků terénu, orbit, atmosféry, fauny a flóry a také dodatečných environmentálních efektů. Hra jich obsahuje stovky až tisíce, takže je díky tomu možné vytvořit opravdu velké množství variací. Podle slov tvůrců by se žádná planeta neměla přímo opakovat a návštěva každého světa by měla být jedinečná.

V lodi Omega Spaceship se vydáte na epickou výpravu za dobýváním vesmíru ve stylu klasických science fiction příběhů. Vesmírná cesta se dost podobá cestám ve Star Treku, odkud se tvůrci No Men´s Sky i nepřímo inspirovali a jakožto dobyvatelé nových světů budete mít mnohdy za úkol prozkoumat jejich rozmanitosti, zatímco ve vesmíru budete zkoumat galaktické formace, mlhoviny, hvězdokupy a kvasary.

Pokud si budete chtít No Man´s Sky zahrát, můžete v prostředí služby Steam udělat předobjednávku nebo si počkat na finální vypuštění. Tak či onak budete k toulkám temným vesmírem potřebovat alespoň 8 GB RAM a minimálně nVidia GTX 480. Na pevném disku vám hra pak zabere přibližně 10 GB volného místa.

Steam pre-order No Man´s Sky.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,