Nejlepší PC hry roku 2010 (2. část)

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 17

Diskuze k článku

Skyline  |  17. 02. 2011 16:30

Teda moje mínění o doupěti silně kleslo, jakmile jsem tu viděl NFS Hot Pursuit 2010 jako jednu z nejlepších her roku 2010. Nevím, ale ten kdo to psal tu hru buďto nehrál a nebo mu museli zaplatit... ("příjemný jízdní model?" To že člověk jedním tlačítém přejde do jakéhosi nereálného smyku který se opětovným zmáčknutím tlačítka zase zruší je možná příjemné, ale to by jsme místo hraní zachvíli mohli začít koukat rovnou jen na nějaký film) Grafiku to nemá tak špatnou ale vydržel jsem u toho asi 15 minut a to mi uplně stačilo abych věděl že prostě jen těží prachy ze zatím dobrého jména need for speed. Toto je nejhorší need for speed zatím vůbec!! A asi tak stejně nechápu jaktože se tu neobjevil "Colin Mcrae Dirt 2" protože to je podle mně rozhodně nejlepší závodní hra roku 2010. Toť za mě asi vše. Jinak třeba F1 2010 sem si myslím opravdu patří :)

 |   |  Odpovědět
Robin  |  31. 12. 2010 21:09

Tak a samozrejme, športovné hry a 3xfutbal. To nepoznáte aj iné športy? Čo tak napríklad NBA 2k11? Po svete získava samé ocenenia, len u Vás nič. Ste trápny.

 |   |  Odpovědět
petr  |  28. 12. 2010 17:31

Sice letošní rok nic moc ale stejně bylo co hrát.

 |   |  Odpovědět
Chumbaba  |  28. 12. 2010 08:38

Ertefolova hitparáda, ať už souhlasíme nebo ne, ukazuje, že rok 2010 byl herně dost chudý. Pokud jde o RPG, tak Risen myslím vyšel už v roce 2009, takže těžko může bát v hitparádě za rok 2010. A Mass Effect 2 ani New Vegas pro mě nepřinesl mnoho zajímavého.

Myslím, že rok 2011 se Zaklínačem 2, Dragon Age 2 nebo Skyrimem bude o hodně zajímavější. V roce 2010 se prostě hodně řešily nesmysly typu Kinect a onLive a málo času zbývalo na hry smotné.

 |   |  Odpovědět
Killer beast  |  28. 12. 2010 10:54

a Diablem 3

 |   |  Odpovědět
Colombo  |  28. 12. 2010 11:35

Zaklínač, Dragon age byly sračky. Skyrim už příští rok? To mi připadá nějak moc brzo. Každopádně Oblivion byla taky sračka. Doufám, že udělají krok zpátky a smíchají to nejlepší z Oblivionu a Morrowindu. Jinak z toho můžou rovnou udělat střílečku bez skillů, protože z Oblivionu (potažmo Falloutu) se tohle už stalo. Kam se to hrabe na pomalou, svačinovou (kde si člověk vychutnává každý pohyb, dýchá atmosféru) Morrowindu? Nebo starého Falloutu. Dnešní hry jsou příliš rychlé, příliš HRRR HRRR ZABIT VŠECKY.

To bych raději dal hrou roku i starší Space Rangers 2: Reboot, ačkoliv se od Space Rangers 2 skoro neliší, ale je to to pravé RPG, ačkoliv vylepšování postavy má pomálu a není to takové to klasické RPG co se týče designul. Přesto to má stylem hraní mnohem blíže, než ty moderní sračky, které jsou FPSka s tím, že člověk se spíš ukliká, než aby si hru vychutnal.

 |   |  Odpovědět
28. 12. 2010 16:30

Kdyby někdo z herních novinářů nominoval Space Rangers 2 na hru roku, konečně by mě přesvědčil, že je to s nimi opravdu hodně špatný. Space Rangers 2 jsou totiž, abych použil tvoje slova, sračka... Jednička byla fajn, ale dvojka je fakt ubohá. Být tebou, šetřil bych silnými slovy na adresu velkých RPG projektů, protože všechny jmenované jsou o několik tříd nad úrovní série Space Rangers. Označit Space Rangers 2 za "to pravé RPG" je urážka pro všechna pravá RPG. SR 2 jsou mix všeho možnýho, ale nic není zpracováno do dlouhodobě hratelné podoby - stereotyp, stereotyp, stereotyp.

Pořád nějak nechápu, kde všichni vidí rozdíl mezi Morrowindem a Oblivionem. Jediný rozdíl, který jsem pozoroval já, byl v zajímavějších postavách a lepší hlavní dějové lince v Morrowindu. Jinak je to naprosto totéž, kromě přirozenějšího a realističtějšího RPG systému v Oblivionu (žádné rozdělování bodů).

 |   |  Odpovědět
Colombo  |  28. 12. 2010 17:02

Tvoje neschopnost vidět rozdíl mezi Oblivionem a Morrowindem je zarážející. Dokonce i lidi, kteří RPG nijak neholdují, jsou je schopni najít. Z tohoto usuzuji, že ty na tom s RPG budeš velice špatně a budeš nejspíše příznivcem tzv. "next-gen FPS", tedy sraček s vytuněnou grafikou a hrací dobou do 4 hodin. Proto chápu, že po 4 hodinách dochází u tebe k stereotypu. Neschopnost zpracovat svět, který funguje nezávisle na hráči a stereotyp z toho, že si musíš sám vymýšlet zábavu. Ono totiž tohle lidi u Sandbox RPG dělají. Hra je sama nezabaví, mají k dispozici svět a musí se zabavit sami. Hra je sama nehodí do další a další akce. Nevede je za ručičku, ale řekne: Tady máš pískoviště, hrej si.
Space Rangers 2, stejně jako Morrowind (narozdíl od Oblivionu) nejsou hry přímočaré. Proto chápu, že když je někdo přímočarě hraje, že jej brzo omzí. Prostřílí se hrou ke konci a pak shledají, že nepřišlo žádné úžasné vyvrcholení se spoustou výbuchů a hromadou nepřátel. Není to v úžasné grafice, která by těch pár mozkových buněk takového hráče ohromila. Jsou to složité hry pro náročné hráče, kteří chtějí náročnou zábavu a u her přemýšlet. Ne jen rychle klikat.

 |   |  Odpovědět
kecal01  |  28. 12. 2010 18:49

zacinam mit pocit ze se obcas tak zhulim ze pisu veci do diskuzi, podepisuju se jinak a pak si to nepamatuju :)
naprostej souhlas s Colombem.Chtel jsem napsat neco velice podobneho hlavne o tech sandbox rpg.
SR2 sem akorat dohral na hard, miluju textovy mise , proste je miluju :) zlaty casy Zorka

 |   |  Odpovědět
29. 12. 2010 09:45

Kdo hrál Oblivion víc než pár hodin jasně vidí, že píšeš úplný blbosti - Oblivion rozhodně není přímočarý, přestože i takový přístup umožňuje. Ale to i Morrowind.

Srovnávat Space Rangers 2 s Morrowindem může fakt jen RPG ignorant.

Nevidím žádnou zábavu v tom, opakovat po sto padesátý úplně stejnou činnost s lehce přiblblými mechanismy i taktikou (bitvy mechů na planetách například).

Rád si zahraju každé lepší RPG - od Baldurs Gate, přes Wizardry, Planescape Torment, Fallouty, Diablo, Dungeon Lords, Wizards & Warriors, Fable a Morrowind až po Gothic 3, Oblivion, Dragon Age a Mass Effect. I moderní RPG mají něco do sebe (a kolikrát mnohem víc než ty staré), jenže to člověk nesmí zastydnout v devadesátých letech...

 |   |  Odpovědět
Colombo  |  29. 12. 2010 11:00

lolololol

1. Oblivion NEŠLO hrát jako Morrowind. Proč? Oblivionu chyběly delší questové linie (Morrowind měl domy, které prakticky vyvažovaly nutnost jít po hlavním questu). Proto, když se hráč rozhodne, že si chce roleplayovat a vykašle ne na hlavní linii, zbývá mu jen guilda vrahů (která má jedinná super questy, ostatní za moc nestojí), ale pak celkem skončí (je tu ještě guilda zlodějů, warů, mágů, ale když má specializovaný char, může si vybrat tak dvě, což je na "žití v oblivionu" moc málo, narozdíl od Morrowindu).
2. Nějaký argument?
3. Bitvy mechů na planetách můžeš kdykoliv odmítnout. Jsou nepovinné. To je krása SR, nemusíš dělat to, co nechceš. Ono nejenže je můžeš odmítnout, ale dokonce si je můžeš i nenainstalovat. Ale zajímavější mi připadá srovnat to s tím, co považuješ za dobré RPG:
4. Diablo. Grál repetivnosti, hra, kde se opakuje ta samá činnost od prvního lvl do posledního. Hra, která naprosto změnila styl RPG, k horšímu. To, co dřív bylo považováno za Akční RPG se změnilo v RPG a ty původní skoro zmizely. Fable ani není RPG. Veškeré Molynuxovy kecy o živém světě se proměnily v horší mlátičku. Vývoj postavy je takřka nulový, stejně jako vliv na okolí. Dragon Age je příšerně koridorové. Nehledě na to, že tu platí to samé, jako u Diabla. Minimum kecání, rozhovorů jako v Planescape a Baldurs gate, ale milion klikání, mlácení. Z počátku mě to pohltilo, ale pak jsem se z toho probral (u druhého dungeonu, který byl naprosto principielně stejný jako ten první), že tohle zase znovu hrát nechci, že chci něco jiného. Jen změna kulis a grafiky nepřátel mi nestačí. A Mass Effect? To je střílečka s pár RPG prvky.
Moderní RPG mají něco do sebe, bohužel většinou jen ultramoderní grafiku. Btw, i SR2: Reboot je z 2009, takže jsem nezakysl v 90. letech.

 |   |  Odpovědět
29. 12. 2010 11:47

1) Vždyť to není pravda... V Oblivionu bylo questových linií taky dost. Domy tam sice nebyly, ale to na tom faktu nic nemění. Ano, asi nebylo těch linií tolik jako v Morrowindu (já to teda nepočítal) a ani nebyly natolik zajímavé, ale to přeci nedělá z Oblivionu úplně jinou hru... Nikdy bych si nemyslel, že Oblivion budu někdy obhajovat, ale ty nesmysly, co tu o něm píšeš, jsou opravdu neskutečné.

2) Space Rangers 2 v první řadě nejsou RPG, ale slátanina všech možných žánrů dohromady, která vůbec nefunguje. Zato Morrowind je klenot freeform RPG - prosím tedy, neurážet Morrowind tímhle srovnáním.

3) Ve Space Rangers 2 ale nejsou stereotypní jen bitvy na planetách, ale taky bitvy ve vesmíru (ty byly ostatně stereotypní už v jedničce) i obchodování. No prostě je to klasická budgetovka, kam se autoři pokusili nacpat všechno, co je zrovna napadlo a to není úplně dobý přístup.

4) Nechápu význam tohoto odstavce... Účelem bylo zpochybnit můj přehled a vkus v oblasti RPG a nebo ten tvůj? Jsem chtěl jen ukázat, že nepreferuju žádný typ RPG, narozdíl od tebe.

SR2 je sice z roku 2009, ale svým stylem i technickým zpracováním zapadá někam do druhé poloviny 90. let...

 |   |  Odpovědět
Colombo  |  29. 12. 2010 12:26

1. V Oblivionu bylo questových linií dost. Každá měla tak 2-5 questů. V Morrowindu se tomu ani questová linie neříkalo.
2) SR2 nejsou RPG? Proč?
Jestli SR2 nejsou RPG, pak spousta dalších moderních RPG nejsou RPG.
"slátanina" sr2 nefunguje? Jak jsi na to přišel?

Proč bych nemohl srovnávat? Nějaký důvod? Taky si všimni, jak jsem je srovnával. Herním stylem, jako sandbox RPG. Taky trochu čti, co píšu.

3) V Diablu je stereotypní klikání na začátku i klikání na konci. Přesto se to považuje za nejlepší akční RPG. WoWko je stereotypní uplně ve všem. Space Rangers má 7 stereotypních miniher, které nemusíš hrát, ale když je hraješ jednou za čas, stereotyp se tolik nedostavuje, narozdíl od her, kde nemáš na výběr. Btw. proč by to nemělo fungovat?

4) Cílem tohoto odstavce bylo ukázat ti, že to, co vyzdvihuješ u jedné hry, tak to haníš u jiné. Ačkoliv jde o stejnou věc, ne-li horší u té první.

Technické zpracování se přeceňuje. Jen mladí hejskové, co odmítají hrát něco, co nemá milion polygonů, to vyzdvihují. Normálním hráčům jde o hratelnost a grafika je podřadná.
viz tetris, arkanoid, colonizace, SR2 je taky hodně chválen nejen kritiky, ale i hráči (kteří dají hře čas se projevit a projeví snahu ji pochopit), Europa universalis a jiné.

 |   |  Odpovědět
chudy rok  |  29. 12. 2010 15:35

Dragon age 2 bude k hovnu to bude uz spis bojovka a jestli verite tomu ze diablo 3 uz vyjde tak si myslim ze ste na omylu

 |   |  Odpovědět
anonym  |  28. 12. 2010 06:43

Misto Wowka (to je nejhorsie mmorpg co sem kdy hral) ste mohli dat risen nebo drakensang

 |   |  Odpovědět
Smolda  |  28. 12. 2010 07:12

Já bych dal risen,drakensang a divine divinity 2

 |   |  Odpovědět
kamil  |  28. 12. 2010 03:52

Misto posranyho wowka a falloutu jste tam měly dát opravdový RPG jako TW II nebo Drakensang: River of Time

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor