Nejočekávanější PC hry roku 2007 podle Doupěte – druhá část

Máme za sebou rok 2006. Není však třeba truchlit: před námi je dalších dvanáct měsíců. Úplně nových, neokoukaných – a hlavně přinášejících další várku kvalitních her. Kdo však má v tom nepřeberném počtu titulů poznat, co je a není dobré? Pomoct vám může náš článek, v jehož druhé části jsme oddělovali zrna od plev v druhé polovině abecedy.
Kapitoly článku

Timeshift

Žánr: akce
Výrobce: Saber Interactive
Vydavatel: Atari
Datum vydání: 2007
Preview:
http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=11344

Tak jako filmový Matrix zpopularizoval zpomalení času na stříbrných plátnech (i když hongkongské filmy Johna Woo jej používaly již dlouho předtím), mělo pro herní svět stejný význam vydání Maxe Payna. Jím představený bullet-time se ale během let stal fádním a stejně běžným jako střevní potíže po návštěvě rychlého občerstvení. Čerstvý vzduch se nyní do zatuchlého bufetu repetitivnosti pokouší vehnat petrohradské studio Saber Interactive, které již má na kontě starší zběsilou akci Will Rock. Tam, kde se hrdina předešlé hry vydal v čase do starověku, TimeShift nás vystřelí do lehce pozměněné blízké budoucnosti, ve které budeme mít možnost rozpoutat dosud nevídané hrátky s časem. A rozhodně nezůstane pouze u profláknutého zpomalování!

   

Tomb Raider Anniversary

Žánr: akční adventura
Výrobce: Crystal Dynamics
Vydavatel: Eidos
Datum vydání: březen 2007
Preview:
http://www.doupe.cz/h/PChry/AR.asp?ARI=115813

Tomb Raider: Anniversary vstupuje do boje se ztracenou reputací s jasným cílem; být znovu kvalitním titulem (a pochopitelně prodat co nejvíce kopií). Anniversary tak již od počátku vývoje sází na osvědčené trumfy. Původně se mělo jednat o pouhý remake prvního dílu (mezi hráči jeden z nejoblíbenějších a také nejuznávanějších), který by byl v podstatě jakýmsi výročním dílem oslavujícím desetileté výročí série. Zlom však nastal ve chvíli, kdy Eidos kvůli neúspěchům „odvolal“ z vývoje Core Design (tým se věnoval sérii od prvního až do šestého dílu – právě jeho neúspěch se mu však stal osudným) a nahradil ho zkušeným Crystal Dynamics. Důsledek na konečný produkt to bude mít jediný; Anniversary nebude remakem jedničky, bude se jí pouze inspirovat. Potěšující je skutečnost, že autoři se hodlají zaměřit na nedostatky prvního dílu, ty zcela vypustit a naopak dovést k dokonalosti to, co u hráčů svého času slavilo úspěch. Chystanému osmému dílu nahrává do karet i opětovné zapojení tvůrce Lary Croft Tobyho Garda, který se hodlá na vývoji aktivně podílet.

  

Two Worlds

Žánr: RPG
Výrobce: Reality Pump Studios
Vydavatel: Topware
Datum vydání: březen 2007

RPG Two Worlds z dílen týmu Reality Pump vypráví o osudech nájemného lovce zločinců. Ten byl jednoho dne společně se svými kamarády přepaden neznámou silou, která zabila všechny kromě něj. Hrdina se však nevzdává a nevěří v to, že by byla zabita i jeho sestra, která se náhodou potulovala s ním a jeho kamarády. Cílem hráče proto bude hrdinovi pomoct – pokusit se najít sestru, zachránit ji a zničit veškeré zlo. Herní svět by však neměl být tak jednoznačně rozdělen, aby se dalo přesně říct, co oním zlem bude. Při putování budeme mít volnou ruku. Budeme se moct vydat cestou hodného človíčka, ohleduplného ke všem ostatním a na zbraně v tomto případě přijde jen v nejnutnějších případech. Anebo přesně naopak; budeme vraždit na počkání a v cestě za sestrou nás nezastaví nic, ani černé svědomí. Herní svět by měl reagovat na hráčem vysílané podněty, zajímavě vypadá také systém magie, nelineární příběhu bude zárukou toho, že budeme mít pro hraní neustále dostatek motivace. Pomyslnou třešinkou na dortu je pak vizuální zpracování. Two Worlds patří v současné době mezi nejočekávanější RPG tituly. Zda je to oprávněné, se dozvíme už na jaře.

  

Virtua Tennis 3

Žánr: sportovní
Výrobce: SEGA
Vydavatel: SEGA
Datum vydání: 17.4.2007

Pokud si chcete zahrát tenisový titul, máte dnes prakticky jen dvě možnosti. Buďto realistický Top Spin, nebo arkádový Virtua Tennis. První jmenovaný se nového dílu dočkal nedávno, a tak je nyní logicky řada na sérii z dílen Segy. Virtua Tennis 3 přinese řadu tradičních módů, z nichž tím hlavním bude samozřejmě režim kariéry. Budeme si moct vytvořit vlastní postavu, s níž se potom vypravíme dobývat světové dvorce. Kariéra bude opět založena jak na postupném vyhrávání turnajů, tak různých minihrách, které budou zlepšovat dovednosti vytvořeného hráče. Těšit se můžeme také na báječnou grafiku, vylepšenou umělou inteligenci nepřátel a také zajímavý multiplayer. To všechno již v průběhu dubna.

  

Warhammer Online

Žánr: MMORPG
Výrobce: Mýtnic Entertainment
Datum vydání: 2007
Preview:
http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=115567

Vyzyvatel World of Warcraft? Je dost nepravděpodobné, že by se konala až taková revoluce, nicméně Warhammer Online slibuje alespoň menší povstání. Dostanete se na planetu na pokraji zkázy, kdy všudypřítomná vojska Chaosu hrozí zničit i poslední výspy civilizace. Bojovat se bude na trojici front – lidská Říše se pustí přímo do boje s pokřivenými příšerami Chaosu, odolní Trpaslíci zkusí přestát zuřivou zelenou vlnu Orků a Goblinů, zatímco mezi Elfy vládne bratrovražedná bitva, kde Vznešení Elfové vzdorují právoplatným následníkům králů – Temným Elfům (a kdo mi v tomto bude odporovat, toho Malekith popraví). Samozřejmostí jsou desítky povolání, stovky questů, tisíce hodin zábavy.

  

Witcher

Žánr: RPG
Výrobce: CD Projekt Red Studio
Datum vydání: 2007
Preview:
http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=111569

Zaklínač (The Witcher v anglickém originále) je prvním projektem nově vzniklého polského CD Projekt Red Studio. Red Studio se nenechalo ovlivnit moderními trendy a vytváří hru přesně na míru své představě a vizi. Zaklínač se proto soustředí na hlavní dějovou linii, v jejímž středu nestojí nikdo jiný než Geralt, jeden z členů uznávaných i obávaných zaklínačů. Nemáme přitom čest s hrdinou v pravém slova smyslu. Geraltovým smyslem života není pomáhat bližním: pomáhá sobě a své kapse, která není nikdy prázdná. Jedni se ho bojí, druzí ho za jeho zásluhy uznávají. Není to jen hrdina, čím se Zaklínač odlišuje od konkurenčních RPG. Tvůrci opustili koncept dobra a zla, a jejich svět nezná přesnou hranici, která oba pojmy odlišuje. Přesvědčit bychom se o tom měli ve více než 60 lokacích, které slisbují návštěvu hradů a paláců, podzemních kobek, měst, osad, nemocnic nebo hospod. Vše má vycházet nejen z práce Andrzeje Sapkowského, ale také přesných map středověkých měst. Vývojářský tým při své práci využil i plány středověké Prahy. Bohužel Zaklínače sužují časté odklady. Snad se ale dočkáme ještě letos.

  

World in Conflict

Žánr: RTS
Výrobce: Massive Entertainment
Vydavatel: Massive Entertainment
Datum vydání: 20.3. 2007

Švédský Massive Entertainment už ve svých dílnách nějaký ten pátek kutí nadějně vyhlížející strategii World in Conflict. Ta nás pohostí zajímavým příběhem z alternativní minulosti – dostanete se do roku 1989, kdy se Sovětskému svazu podaří odvrátit převrat, jak jinak než útokem. NATO se sice podaří zabránit tomu, aby Sověti ovládli celou Evropu, nicméně nezabrání invazi v Americe. Začíná válka o severní Ameriku, jíž se samozřejmě zúčastníte v první linii. S nejmodernějším vybavením, vycvičenými jednotkami a… no prostě se vším, co tomu patří. World in Conflict se bude soustředit opravdu pouze na tyto aspekty války: „detaily“ jako zásobování či získávání surovin už nebudou naší starostí. Kromě napínavého singleplayeru je v přípravě i multiplayer až pro 16 hráčů. Obě části hry potom budou propracovány do nejmenších detailů; bojiště bude plně 3d, autoři se honosí také plně zničitelným okolím.

   

Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,