Po týdenní přestávce v našich úspěšných přehledech tu máme další, tentokrát se zaobírající žánrem strategií, a to jak realtimových tak i tahových. Je to taková všehosměska - Homeworld 2 zde stojí vedle HOMAM4 a Master of Orion 3. Máme tu samé skvělé pochoutky, vedle již jmenovaných například i Age of Mythology, Age of Wonders 2 a mnoho dalších…
Po týdenní přestávce v našich úspěšných přehledech tu máme další, tentokrát se zaobírající žánrem strategií, a to jak realtimových tak i tahových. Je to taková všehosměska - Homeworld 2 zde stojí vedle HOMAM4 a Master of Orion 3. Každý si z našeho bohatého menu jistě vybere, máme tu totiž samé skvělé pochoutky, vedle již jmenovaných například i Age of Mythology, Age of Wonders 2, American Conquest a plno dalších…
Age of Mythology
Oficiální stránky:
http://www.microsoft.com/games/PC/ageofmythology.asp Výrobce:
Ensemble Studios Vydavatel:
Microsoft Datum vydání: druhé čtvrtletí 2002
Typ: realtime
Age of Mythology je jedním z nejnadějnějších strategických titulů příštího roku. Ať již jest důvodem jeho původ, totiž Ensemble Studios, kteří jsou autory mimo jiné například Age of Empires II, nebo úchvatná 3D grafika, kterou tato hra oplývá. Na výběr dostaneme tři různé civilizace, za něž bude možné hrát: Skandinávská, Řecká a Egyptská. Každá z nich je pak rozdělena podle toho, kterým bohům bude sloužit. Celkem bude tedy na výběr devět různých stran. Podobně jako v Age of Empires bude i zde několik různých věků, které však zatím nebyly blíže specifikovány.
Zde je krátký výňatek z našeho preview:
"Ensemble Studios už začínali mít pokrk všech těch historicky přesných, precizních a správných RTS, které jsou sice hezké, ale pro tvůrce a vlastně částečně i pro hráče dosti svazující. Proto se rozhodli pro něco úplně nového, pro něco sice z reálného světa vycházejícího, avšak přesto dostatečně neurčitého, aby měli ve svém tvoření téměř naprostou svobodu."
Další informace: preview
Age of Wonders 2
Oficiální stránky:
http://www.triumphstudios.com/aow2.html Výrobce:
Triumph Studios Vydavatel:
Gathering of Developers Datum vydání: neznámé (odhad: druhá polovina 2002)
Typ: tahová
Celým názvem se toto pokračování výborného prvního dílu zove Age of Wonders II: The Wizard's Throne. Tahová fantasy strategie ve stylu Heroes of Might & Magic, ale přeci jen trochu jiná. Hráč začne jako bezvýznamná postavička v obrovské říši a jeho úkolem bude samozřejmě, jak už to tak bývá, z ničeho vybudovat něco. To znamená nejlépe obrovskou, bohatou a prosperující říši. AoW 2 bude mít vlastně tři části - RPG část, která se bude týkat zejména vaší hlavní postavičky - mága, následuje strategicko-manažerská část, kdy budujete své impérium, a nakonec tu je část třetí, kterou si určitě každý domyslí sám. Jistě, jedná se o boj, o vedení válek. V AoW2 nebude chybět magie, hrdinové, bohové, Zlo a Dobro a vůbec všechno co ke správné fantasy strategii neodmyslitelně patří.
Amercian Conquest
Oficiální stránky:
http://www.gsc-game.com/english/conquest.htm Výrobce:
GSC Game World Datum vydání: 2002
Typ: realtime
Tohle je jedna z dalších "historických RTS". Nebude těžké uhodnout, na který úsek historie se bude konkrétně tenhle kousek zaměřovat - jistě, na dobu po objevení Nového světa. Zažijete zde první přistání Evropanů na americké půdě, vznik a postupné rozšiřování kolonií, první kontakt s domorodci a samozřejmě následně i krvavé války s nimi. Hra zahrnuje důležité události od prvního přistání u Bahamských ostrovů až do 18. století, kdy se USA pomalu stávaly nezávislými - celkem to dává nějakých 300 let. Setkáme se zde s následujícími národy: Angličané, Nizozemci, Španělé, Francouzi - to z těch Evropských. Nesmíme však opominout ani původní obyvatele Ameriky, tedy Aztéky, civilizaci Inků, Májů, Hurónů, a dalších. Každá z těchto stran bude mít unikátní architekturu budov, stejně tak i vzhled jednotek. Singleplayer bude obsahovat množství možností jako kampaně, historické bitvy, jednotlivé mise či náhodné mise. Multiplayer bude přístupný až sedmi lidem.
Anno 1503
Oficiální stránky:
http://www.anno1503.com/ Výrobce:
Sunflowers Vydavatel:
Electronic Arts Datum vydání: 1. čtvrtletí 2002
Typ: realtime
V Annu 1503, pokračování úspěšného Anno 1502, se hráči stanou podnikavci, kteří uslyšeli zvěsti o nepředstavitelných možnostech a bohatství Nového světa. I vydáte se právě tam a vaším úkolem bude zakládat nové kolonie, starat se a dohlížet na ně, cílem pak získat bohatství a moc. Samozřejmě, že budete obchodovat s ostatními kulturami, žijícími v okolí. Budete s nimi vést diplomatická jednání, ale i válčit.
Hra se bude odehrávat celkem ve čtyřech rozdílných klimatických zónách, každá z nich bude samozřejmě detailně zpracovaná jak po stránce grafické tak "realistické". Budete se moct setkat až s devíti dalšími různými národy jako jsou Afričané, Aztékové i původní Američané. Každá z kultur bude mít, jak už to tak bývá (téměř od dob pradávných Settlerů), své vlastní charakteristiky.
Charm of War
Oficiální stránky:
http://www.buka.com/games/charm/index.htm Výrobce:
Buka Entertainment Vydavatel:
Buka Entertainment Datum vydání: neznámé
Typ: realtime
Příběh této hry vypráví o kdysi slavném městě Kyiage, které však bylo zákeřně přepadeno zlými hordami. Velcí mágové, kteří tehdy vládli celé zemi, proměnili město v jezero a jeho obyvatele spolu se sebou samými zakopali hluboko pod zem. Země se tak rozdělila na mnoho menších království a tak začala Doba temna…
Charm of War vás přenese do tajuplného světa ruských legend a pohádek, kde mezi sebou nemilosrdně bojovali všemocní carové pomocí armád trpaslíků, čarodějnic, mágů a jiných temných postaviček. V jistém ohledu bude tento titul docela podobný Age of Wonders 2 - také ze zde snoubí RTS s RPG. Hráč se totiž ujme role mladičkého ambiciózního jinocha, který byl vyvolen Bohy aby získal bájný talisman, který umožňuje cestovat mezi paralelními světy. Budete však nejprve muset získat řádnou armádu, abyste ho mohli získat…
Heroes of Might and Magic IV
Výrobce: New World Computing
Vydavatel: 3DO
Datum vydání: březen 2002
Typ: tahová
Série tahových fantasy strategií Heroes of Might & Magic je již převelice stará, dokonce možná i starší než někteří z našich nejmladších čtenářů ;). Přesto si však stále drží nesmírnou oblibu takřka u všech skupin hráčů - čím to? Je to ta krásná izometrická grafika a výborné artworky? Nebo propracovaný ekonomický i bojový model? Možná také všechno dohromady.
Čtvrtý díl přijde opět s o něco vylepšenou grafikou (rozlišení až 1280x960), ovšem nejen to. Bude částečně pozměněn i celý herní systém, stejně jako rozvržení jednotek při bitvách. HOMAM4 byly již několikrát, ku smůle všech dychtivě čekajících fanoušků odloženy, nezbývá než doufat, že datum "březen 2002" jest tím finálním.
Imperium Galactica 3
Oficiální stránky:
http://www.ig3.de/ Výrobce:
Philos Labolatories Vydavatel:
CDV Software Datum vydání: 1. čtvrtletí 2002
Typ: realtime
Také série Imperium Galactica se honosí poměrně dlouho historií. Dnes už asi jen málokdo ví, že pochází z Maďarska, ze společnosti Digital Reality, která udělala díky prvnímu dílu téhle pářky takříkajíc "díru do světa". IG byl skutečně mistrovský kousek realtime vesmírné strategie, ve které nechybělo vůbec nic - diplomacie, výzkum, vývoj, válčení, propracovaný příběh, hodnosti. Ta hra prostě měla všechno, co by mít měla a tak se z ní stala tak trochu i legenda. Druhý díl přinesl krásnou 3D grafiku a multiplayer nu a třetí… třetí přinese zase něco nového.
Noví tvůrci - Philos Labs - se chtějí zaměřit zejména na singleplayer. To si žádá nesmírně propracovaný, nejlépe nelineární příběh - a ten také hra dostane, a to přímo od jednoho z nejslavnějších maďarských sci-fi spisovatelů současnosti, Zsolta Nyulasziho (ach ta maďarština;). Celkem se dočkáme přibližně 35 misí, odehrávajících se na více než 100 planetách 25 solárních systémů. Dále se setkáme s minimálně pěti mimozemskými rasami a hráči budou mít možnost navrhovat své vlastní vesmírné bárky.
Impossible Creatures
Oficiální stránky:
http://www.relic.com/product/impossiblecreatures/description.php Výrobce:
Relic Entertainment Vydavatel:
Microsoft Datum vydání: leden 2002
Typ: realtime
Původně nesla tahle hra název Sigma: The Adventures of Rex Chance. Právě nedávno však tvůrci této hry (ale také například slavného Homeworldu) informovali, že mění název na poněkud výstižnější Impossible Creatures. A o co půjde? Impossible Creatures bude 3D real-time strategie založená na genetických mutacích (podobně jako například poněkud starší Evolva). Z celkového výběru více než 50 reálných zvířat si budete moct vytvořit armádu jejich nekonečných variací a s ní pak plnit zadané úkoly odehrávající se na mnoha různorodých ostrovech. Všechno se to odehrává ve 30. Letech minulého století a vy jste Rex Chance, slavný dobrodruh, jakýsi Indiana Jones, který bude muset jako obvykle zachránit svět před Tím Největším Padouchem Světa.
Industry Giant II
Oficiální stránky:
http://www.jowood.com/en/games/ig2/games_ig.html Výrobce:
JoWooD Productions Vydavatel:
JoWooD Productions Datum vydání: Vánoce 2001
Druhý Industry Giant vás zanese do Ameriky v období na přelomu 19. a 20. století. Tam začnete svůj podnik, svou velkou honbu za bohatstvím a mocí. Vrchol průmyslové revoluce se pomalu ale jistě přetransformuje do počátků informační společnosti a s tím přibudou nové strasti a starosti. Ale to všechno vy jistě hravě zvládnete, jinak totiž… jinak zkrachujete. A to se nesmí stát. Budete kupovat, prodávat, převážet, dovážet, vyvážet, těžit, zpracovávat, prostě dělat všechny ty věci, které se obvykle ve hrách typu Transport Tycoona dělají. Nu a když je budete dělat úspěšně, možná se vám dostane i vytoužené (a vysloužené) odměny.
Homeworld 2
Oficiální stránky:
http://sierrastudios.com/games/homeworld2/ Výrobce:
Relic Entertainment Vydavatel:
Sierra Studios (možná)
Datum vydání: 2. čtvrtletí 2002
Typ: realtime
Až donedávna panovaly o pokračování nejlepší vesmírné RTS všech dob pouze dohady. Naštěstí se lidé z Relicu nad všemi těmi ukecanými fandy slitovali a dali oficiálně najevo, že se Homeworld 2 skutečně chystá. Jenže to bylo také to jediné, co řekli. Nic víc nám o tomto pokračování neprozradili a tak opět nezbývá než spekulovat... Setkáme se opět s Higaarou? Kdo bude novým nepřítelem? Jaká bude asi grafika? … Nechejme se překvapit.
Kohan: Ahriman's Gift
Oficiální stránky:
http://www.kohan.net/ Výrobce:
TimeGate Studios Vydavatel:
Strategy First Datum vydání: v těchto dnech
Typ: realtime
Když se počátkem roku objevila hra Kohan: Immortal Sovereign, bylo to velké pozdvižení pro většinu RPG/fantasy hráčů, protože tenhle titul v sobě opět výborně kombinoval prvky RPG a RTS, podobně jako Age of Wonders či HOMAM.
Kohan: Ahriman's Gift není, jak by si někdo mohl myslet, jakýmsi datadiskem či add-onem. Je to zcela samostatný produkt, jehož příběh se odehrává před původním Immortal Sovereignem. Co tedy přinese nového? Zejména se jedná o několik nových, podle těch kdo je již měli možnost hrát skutečně výborných kampaní, ve kterých si užijete takových bitev, jaké jste dosud neměli možnost poznat nikde jinde.
Master of Orion III
Oficiální stránky:
http://moo3.quicksilver.com/main.html Výrobce:
Quicksilver Vydavatel:
Hasbro Datum vydání: 2. čtvrtletí 2002
Typ: tahová
A opět jedna z velmi starých sérií herního průmyslu. Fenomenální Master of Orion. Každý z dílů si dal na čas, ale každý byl nepředstavitelně lepší než ten předchozí. Podrží si štafetu i díl třetí? Dá se očekávat, že ano. Slibuje totiž následující: epický příběh (takřka samozřejmost pro každou vesmírnou strategii), 3D mapu galaxie s až 256 hvězdnými systémy, až 16384 objekty (planety, měsíce, asteroidy, aj.). Poměrně zajímavý model zvolili autoři pro správu loďstva. Vaše letky rozděleny do třech částí - jádro, doprovod a hlídky. V každé z nich se bude moct nacházet až 64 lodí - každá bude mít svého vlastního kapitána, který bude plnit vaše rozkazy. Podobně jako ve dvojce se opět dočkáme výborné upravitelnosti lodí, kdy si hráči budou moct své lodě tzv. "skládat" - určovat kam které lodní systémy přijdou. Boje se však, ač je mapa galaxie 3D, budou odehrávat pouze ve dvoudimenzionálním prostoru (podobně jako v první Star Trek: Armadě).
O.R.B.
Oficiální stránky:
http://www.o-r-b.com/ Výrobce:
Strategy First Vydavatel:
Strategy First Datum vydání: Vánoce 2001
Typ: realtime
ORB je zkratka pro Off-world Resource Base. Má to být další konkurent dosud nepřekonaného Homeworlda. Tvůrci, firma Strategy First, toho slibují opravdu hodně. Třeba takové budování základen uvnitř vytěžených asteroidů. Nebo grafiku, která vám vyrazí oči z důlků. Nebo neuvěřitelnou snadnost ovládání. A také úžasný příběh a možnost definovat pro skupiny lodí jejich velitele. Prostě je toho hodně, co jest slibováno, bohužel zatím stále nic "hmatatelného". Tedy až na skutečně výborné screenshoty, to se musí uznat.
Warcraft III
Oficiální stránky:
http://www.blizzard.com/war3/ Výrobce:
Blizzard Vydavatel:
Blizzard Datum vydání: 2002
Typ: realtime
Třetí Warcraft je jednoznačně tou nejočekávanější hrou z tohoto rozsáhlého seznamu. Bohužel se již poněkolikáté dočkal odložení z důvodů "dolaďování". Takže nyní je datem vydání velmi neurčitý a mlhavý rok 2002. Klidně to tedy může být hned v lednu, ale také o Vánocích… 2002 ;). Holt tak už to s velkými hrami (od Blizzardu) bývá, že než se jich dočkáme, pěkně si nalkáme. Vzpomeňme Diablo 2. Je asi zbytečné tady podrobněji popisovat všechny ty novinky, kterých bychom se měli ve třetím dílu série dočkat (odvážné RPG prvky, atd.), raději si přečtěte naše podrobné preview.
Další informace: preview
Warcommander
Oficiální stránky:
http://www.warcommander.de/ Výrobce:
CDV Software Vydavatel:
CDV Software Datum vydání: Vánoce 2001
Typ: realtime
Německá společnost se proslavila zejména svou veleúspěšnou realtime strategickou simulací ze Druhé světové války jménem Sudden Strike. A právě ta je také prazákladem samotného Warcommanderu - bude se totiž jednat o jakousi "odlehčenou", akčnější verzi Sudden Strike. Méně jednotek, více výbuchů, ohně a akce, lepší grafika. Tak by se dal Warcommander stručně charakterizovat.
Závěr: žánr strategií je natolik všeobecně oblíbený, že je takřka jisté, že zde budou některé tituly chybět. Doufám však, že se mi podařilo sepsat ty skutečně nejaktuálnější a nejočekávanější. Navíc v posledních dnech, týdnech a měsících také konečně mnoho očekávaných strategických her vyšlo - jmenujme kupříkladu Moon Tycoon, Civilization III, Empire Earth, Star Wars: Galactic Battlegrounds.