Několik otázek pro Shiny Entertainment

Položili jsme několik otázek Marku Tealovi, producentovi hry Sacrifice, vyvíjené u Shiny Entertainment. Již před nějakou dobou jsme se zde o Sacrifice dlouze zmiňovali, nicméně informace, které se daly o hře zjistit, nebyly dostatečně informačně obsáhlé na to, aby o hře řekly všechno. Nemůže-li hora k Mohamedovi, musí Mohamed k hoře – a tak jsme se zeptali.
Několik otázek pro Shiny Entertainment
Položili jsme několik otázek Marku Tealovi, producentovi hry Sacrifice, vyvíjené u Shiny Entertainment. Již před nějakou dobou jsme se zde o Sacrifice dlouze zmiňovali, nicméně informace, které se daly o hře zjistit, nebyly dostatečně informačně obsáhlé na to, aby o hře řekly všechno. Nemůže-li hora k Mohamedovi, musí Mohamed k hoře – a tak jsme se zeptali.

Sacrifice bude hra opětovně poněkud "podivného" ražení, jako byl MDK. Kam na ty nové nápady chodíte?

Joby Ortero (Shiny Art Director - výtvarný vedoucí) vylepšuje tento svůj styl již velice dlouhou dobu. Zřejmě od doby, kdy začal kreslit. Technologie se konečně dostala do bodu, kdy je schopen některé části tohoto stylu převádět do interaktivního světa her. Jakmile se základní vzhled hry začal vyjasňovat, on začal hledat podobně stylizované kreslíře, kteří malovali podobným stylem. Zbytek byl docela jednoduchý. Myslím, že lze říci, že největší vliv měla technologie - jako katalyzátor, který nám dovolil vyvést některé naše staré nápady z temnoty a nabídnout je ostatním takříkajíc "na hraní" :).

Grafický engine hry je opravdu úchvatný, můžete nám ho trochu přiblížit?

MASIVNÍ, s možností naprosto volného pohybu, vytvářející kompletní 3D prostředí.

Téměř každý objekt v Sacrifice automaticky přizpůsobuje svoji složitost výkonnosti vašeho stroje. Postavy, objekty, částicové systémy, samotný terén, detailnost krajiny ... a tak dále. Není to ale ani žádná opatrná změna LOD (Level Of Detail - úroveň detailnosti) modelu. Změna detailů je prostě velmi uhlazená.

Rostlinky. To jsou jednoduché malinkaté 3D modely rostlin, které výtvarníci využívají k navození děsivě dokonalého pocitu 3D detailů. Rozsáhlá, real-timová deformace krajiny. Využívaná například při vrtném kouzlu, které vytvoří v zemi spirálovitou jámu.

Plná podpora hardwarových transformací a osvětlení.

Přes 100 000 framů ručně vytvářené animace, která dělá jednotky a boj mnohem proměnlivější a realističtější než kdy předtím.

Nebude hra příliš hardwarově náročná? Veškerá grafika vypadá excelentně, ale bude se to hýbat řekněme i na takovém Celeronu 450MHz?

Viz. předchozí otázka.

Opět zde budou v hlavní roli bohové. Kteří například?

Pyro - Co můžeme říct o Pyrovi? Je to zřejmě jeden z nejzřetelněji zlomyslných bohů ze všech pěti. Netouží po ničem jiném než vidět svět utápět se v plamenech. Má potěšení z ničení už pro jeho vlastní podstatu. Ohnivý je slovo, které ho nejlépe popisuje jak ve smyslu vzhledu, tak i chování. Rychle odmění ty, kteří ho dokáží potěšit, ale běda těm, kteří se dopustí něčeho proti němu. Z ostatních čtyř Pyro nejvíce nenávidí Persephone, jejíž stromy a zelené pastviny ho nesmírně urážejí. Jen o trochu méně nenávidí Jamese, jehož povolné názory jsou pravým opakem Pyrových emocionálních stavů. K ostatním nechová žádnou velkou lásku, protože nikoho nemiluje tolik jako sebe sama. Světy Pyrovy jsou bezútěšné pustiny pokryté magmatem, vulkány a horkým popelem. Dokonce samotná obloha je ohnivá - a to pouze tam, kde je vidět skrz silné vrstvy sazí.

Sacrifice je již vaše tuším druhá hra, ve které budou figurovat bohové. Proč se jimi tak intenzivně zabýváte?

Myslím, že je to jen shoda okolností :).

Také se zde objeví magie a kouzla. Zatím asi nejlepší efekty kouzel jsem viděl ve Final Fantasy 8. Chystáte se je trumfnout?

S 50 kouzly a 50 schopnostmi, to vše spojené v jedné nadupané 3D - RTS hře, není myslím jakékoliv srovnávání na místě. Kouzla a schopnosti budou v Sacrifice využívány v žáru bitvy a přestože vypadají velice dobře, musí být zároveň praktické, narozdíl od kouzel ve FF.

Boj bude probíhat pouze ve venkovních prostorách, nebo se podíváme i do jeskyní, dungeonů, nebo něčeho podobného? Jak velké budou mapy?

Větší mapy budou ekvivalentní asi 1,56 km čtverečních. Všechny se budou odehrávat pouze "venku".

Kolik bude ve hře celkem druhů jednotek? Alespoň přibližně?

V Sacrifice máme na 50 jednotek (kreatur), 10 pro každého z pěti bohů.

Chcete prý pro Sacrifice vytvořit zvláštní herní server. Jak bude hra přes něj probíhat, jaký bude maximální počet hráčů v jedné hře?

Jeden za každého boha, tedy maximálně pět.

A závěrečná otázka - kdy hra (konečně) vyjde?

Do obchodů se dostane v říjnu 2000.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 122 N/A
Kingdom Come: Deliverance je úžasná česká hra, se kterou prožijete středověk

Kingdom Come: Deliverance je úžasná če…

Kingdom Come: Deliverance je nejočekávanější hrou roku 2018. Hra se středověkým námětem čerpá z české historie a slibuje doposud nevídaný herní zážitek založený na tvrdé realitě a precizním zpracování.

5.  2.  2018 | | 76 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Jak Kingdom Come redefinuje pojetí soubojů z pohledu první osoby

Jak Kingdom Come redefinuje pojetí sou…

Souboje z pohledu první osoby byly vždy kamenem úrazu mnoha her. Warhorse má na to svůj vlastní přístup.

6.  2.  2018 | | 3 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

včera | | 4 N/A