Několik otázek pro Shiny Entertainment

Položili jsme několik otázek Marku Tealovi, producentovi hry Sacrifice, vyvíjené u Shiny Entertainment. Již před nějakou dobou jsme se zde o Sacrifice dlouze zmiňovali, nicméně informace, které se daly o hře zjistit, nebyly dostatečně informačně obsáhlé na to, aby o hře řekly všechno. Nemůže-li hora k Mohamedovi, musí Mohamed k hoře – a tak jsme se zeptali.
Několik otázek pro Shiny Entertainment
Položili jsme několik otázek Marku Tealovi, producentovi hry Sacrifice, vyvíjené u Shiny Entertainment. Již před nějakou dobou jsme se zde o Sacrifice dlouze zmiňovali, nicméně informace, které se daly o hře zjistit, nebyly dostatečně informačně obsáhlé na to, aby o hře řekly všechno. Nemůže-li hora k Mohamedovi, musí Mohamed k hoře – a tak jsme se zeptali.

Sacrifice bude hra opětovně poněkud "podivného" ražení, jako byl MDK. Kam na ty nové nápady chodíte?

Joby Ortero (Shiny Art Director - výtvarný vedoucí) vylepšuje tento svůj styl již velice dlouhou dobu. Zřejmě od doby, kdy začal kreslit. Technologie se konečně dostala do bodu, kdy je schopen některé části tohoto stylu převádět do interaktivního světa her. Jakmile se základní vzhled hry začal vyjasňovat, on začal hledat podobně stylizované kreslíře, kteří malovali podobným stylem. Zbytek byl docela jednoduchý. Myslím, že lze říci, že největší vliv měla technologie - jako katalyzátor, který nám dovolil vyvést některé naše staré nápady z temnoty a nabídnout je ostatním takříkajíc "na hraní" :).

Grafický engine hry je opravdu úchvatný, můžete nám ho trochu přiblížit?

MASIVNÍ, s možností naprosto volného pohybu, vytvářející kompletní 3D prostředí.

Téměř každý objekt v Sacrifice automaticky přizpůsobuje svoji složitost výkonnosti vašeho stroje. Postavy, objekty, částicové systémy, samotný terén, detailnost krajiny ... a tak dále. Není to ale ani žádná opatrná změna LOD (Level Of Detail - úroveň detailnosti) modelu. Změna detailů je prostě velmi uhlazená.

Rostlinky. To jsou jednoduché malinkaté 3D modely rostlin, které výtvarníci využívají k navození děsivě dokonalého pocitu 3D detailů. Rozsáhlá, real-timová deformace krajiny. Využívaná například při vrtném kouzlu, které vytvoří v zemi spirálovitou jámu.

Plná podpora hardwarových transformací a osvětlení.

Přes 100 000 framů ručně vytvářené animace, která dělá jednotky a boj mnohem proměnlivější a realističtější než kdy předtím.

Nebude hra příliš hardwarově náročná? Veškerá grafika vypadá excelentně, ale bude se to hýbat řekněme i na takovém Celeronu 450MHz?

Viz. předchozí otázka.

Opět zde budou v hlavní roli bohové. Kteří například?

Pyro - Co můžeme říct o Pyrovi? Je to zřejmě jeden z nejzřetelněji zlomyslných bohů ze všech pěti. Netouží po ničem jiném než vidět svět utápět se v plamenech. Má potěšení z ničení už pro jeho vlastní podstatu. Ohnivý je slovo, které ho nejlépe popisuje jak ve smyslu vzhledu, tak i chování. Rychle odmění ty, kteří ho dokáží potěšit, ale běda těm, kteří se dopustí něčeho proti němu. Z ostatních čtyř Pyro nejvíce nenávidí Persephone, jejíž stromy a zelené pastviny ho nesmírně urážejí. Jen o trochu méně nenávidí Jamese, jehož povolné názory jsou pravým opakem Pyrových emocionálních stavů. K ostatním nechová žádnou velkou lásku, protože nikoho nemiluje tolik jako sebe sama. Světy Pyrovy jsou bezútěšné pustiny pokryté magmatem, vulkány a horkým popelem. Dokonce samotná obloha je ohnivá - a to pouze tam, kde je vidět skrz silné vrstvy sazí.

Sacrifice je již vaše tuším druhá hra, ve které budou figurovat bohové. Proč se jimi tak intenzivně zabýváte?

Myslím, že je to jen shoda okolností :).

Také se zde objeví magie a kouzla. Zatím asi nejlepší efekty kouzel jsem viděl ve Final Fantasy 8. Chystáte se je trumfnout?

S 50 kouzly a 50 schopnostmi, to vše spojené v jedné nadupané 3D - RTS hře, není myslím jakékoliv srovnávání na místě. Kouzla a schopnosti budou v Sacrifice využívány v žáru bitvy a přestože vypadají velice dobře, musí být zároveň praktické, narozdíl od kouzel ve FF.

Boj bude probíhat pouze ve venkovních prostorách, nebo se podíváme i do jeskyní, dungeonů, nebo něčeho podobného? Jak velké budou mapy?

Větší mapy budou ekvivalentní asi 1,56 km čtverečních. Všechny se budou odehrávat pouze "venku".

Kolik bude ve hře celkem druhů jednotek? Alespoň přibližně?

V Sacrifice máme na 50 jednotek (kreatur), 10 pro každého z pěti bohů.

Chcete prý pro Sacrifice vytvořit zvláštní herní server. Jak bude hra přes něj probíhat, jaký bude maximální počet hráčů v jedné hře?

Jeden za každého boha, tedy maximálně pět.

A závěrečná otázka - kdy hra (konečně) vyjde?

Do obchodů se dostane v říjnu 2000.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 12 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 16 N/A
Fanoušci přinutili EA ke změně, Star Wars Battlefront 2 bude lepší

Fanoušci přinutili EA ke změně, Star W…

Velká vlna nevole od fanoušků Battlefrontu podle všeho padla na úrodnou půdu. EA chystá změny.

18.  11.  2017 | | 2 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A