Tímto pořád nesmaže to že je o dost HW GPU slabší než PS4 a takt toho moc nezmění,i kdyby dal XboxOne GPU na 1000MHz,tak by to přidalo sotva 150Gflops.
PS4 bude pravděpodobně také taktovat GPU nad 800MHz a CPU prý dokonce nad 2GHz.
Abych porovnal.
XboxOne:
CPU 108Gflops/1.75Ghz
GPU:1.34Tflops/v případě taktu 1.44Tflops.
V případě taktu bude mít výkon 1.55 Tflops
PS4 má.
CPU-1.6GHz/102Gflops-v případě chystaného taktu na 2.0GHz 123Gflops.
GPU:1.84Tflops-v případě taktu třeba na 853MHz na 1.94Tflops.
Celkem má 1.94Tflops/v případě taktu 2.04Tflops,i bez taktu by byl rozdíl cca 300-400Gflops-max v případě taktů max 500Gflops...
Rozdíl by byl takový že by měla PS4 cca náskok počtu Gflops,výkonu jaký má PS3.
První 1-2 roky moc rozdíl nepoznáme,jelikož budou hry vyvíjeny na úkor slabšího XboxOne,rozdíl bude max v tom že PS4 bude mít třeba více AA,stabilnější FPS,lepší stíny,či trošičku lepší rozlišení,nebo třeba o pár ˇ% hezčí efekty.
Rozdíl bude až do 3-4 let kdy bude rozdíl zásadní,jelikož bude XboxOne vymačkaný na 100% a už budou muset využít u PS4 cca 30-45% výkonu navíc.
Pak už budou zásadní rozdíly....
Např.
Vymyšlený BF5 za 4 roky.
XboxOne-1366x768-30FPS-FXAA/low stíny-texture filtering 4x-FOV 70
(32 hráčů)
PS4-1440x900-30 FPS/4xAA-medium stíny-texture filtering 8x-FOV 80
(42 hráčů)
Byl by poznat rozdíl,ale musíme počkat jaké změny obě konzole do vydání vyvedou....může se stát že obě nataktují GPU na ještě více než se dá čekat,či ještě vylepší HW,třeba uvolní více RAM pro hry,či nataktují obě CPU nad 2.0GHz...
Rozhodně se máme na co těšit.