V druhém dílu našeho seriálu se podíváme na nejočekávanější hry žánru, kterému se v posledních letech daří ukusovat stále menší porci přízně herního světa. Zatímco ještě před několika lety se strategie převalovaly na výsluní, dnes se na jejich místo derou jiné žánry. Přesto stále ještě existuje několik zaručených jmen, na které můžeme čekat s jistotou kvalitně odvedené práce. Která to jsou? To vám dnes prozradíme!
Rome: Total War
Kdo viděl z Rome: Total War alespoň nějaké to video, jistě chápe, proč byla tato historická realtime strategie v dnešním přehledu zařazena na první příčku. Naprosto neuvěřitelná grafika Total War enginu je totiž příslibem dosud nevídaného zážitku. Zatím poslední přírůstek do slavné série nás zavede do období starověku, konkrétně let 264 př. n. l. až 14 př. n. l. - jak je vidět, tvůrci jsou v tomto ohledu poměrně přesní, a stejně tak jsou přesní i ve svém výzkumu tehdejších bojových jednotek a technik. Herní mapa pokrývá celou v té době známou Evropu, dálný východ a severní Afriku. K dispozici budou tisíce různých bojišť, na kterých se budou řezat tisíce vojáků přibližně dvaceti různých stran. Není divu, že tahle gameska vyhrála cenu jako nejlepší strategie minulé E3. Ve svých preview na ní pějí ódy snad všechny světové herní magazíny. Ovšem stejně jako nebyl postaven za den Řím, nebude na světě za den ani tenhle titul. Musíme si na něj ještě nějakou tu chvilku - odhadem tak půl roku - počkat.
Pro: oslňující grafika, atraktivní zasazení |
Jak se těšíme?
95% |
Proti: hardwarové nároky, ještě pořád to není hotové |
Související články: novinka
LOTR: The Battle for Middle Earth
Electronic Arts získali díky licenci filmové trilogie Pána Prstenů doslova zlatý důl. Jejich hry nemusejí být ani přáíliš kvalitní a přesto budou vydělávat obrovské, nevídané sumy peněz. Značka je prostě značka. U chystané realtime strategie LOTR: The Battle for Middle Earth se ale nemusíme vůbec ničeho bát. Její vývoj byl svěřen do rukou mistrům, kteří nás obdařili klasikami jako Red Alert 2 nebo C&C: Generals. Ostatně, celá hra poběží na vylepšeném enginu Generals - a už teď lze s jistotou prohlásit, že vypadá opravdu k světu. Všichni v redakci jsme nesmírně zvědaví, jak si s grafickou stránkou stačí vývojáři vyhrát - mají na to ještě nějaké čtyři měsíce. Nové Total War se zřejmě nevyrovnají, nicméně svět Pána Prstenů nabízí jiné grafické lahůdky než skutečná historie. Hráč si samozřejmě bude moct vybrat z mnoha jednotlivých armád, které jsme mohli ve filmu vidět, takže se nemusíte bát, že by se tvůrci omezili pouze na hodné lidi a zlé skřety. The Battle for Middle Earth bude velká hra, která - doufejme - překoná nemastný neslaný pocit z sice dobře, ale až příliš narychlo ukuchtěného LOTR: War of the Rings.
Pro: realtime strategie z prostředí Pána Prstenů |
Jak se těšíme?
91% |
Proti: mánie kolem Pána Prstenů skončila stejně rychle jako začala... |
Související články: screenshoty, screenshoty, novinka
The Sims 2
Kdo by neznal The Sims. Jsou všude, rozmnožili se jako kobylky. Milióny a milióny jich okupují naše domácí počítače, a když je tam nemáte vy, nainstaluje si je vaše proradná mladší sestra, která sice počítačové hry nikdy nehrála, ale od kamarádky slyšela, jako "úúúžasně božská" tahle hra je. A tak si ji hned musela vyzkoušet, ať to stojí co to stojí. Teď popřemýšlejte nad tím co se asi stane, až přijde na svět druhý díl. V nádherné 3D grafice, s vysoce pokročilou umělou inteligencí, zabudovanou dědičností postav, počítající s jejich stárnutím. Pravda, objevují se zde i jisté problémy. Tak především zcela nedávno Electronic Arts přesunuli celý vývojářský tým do svého vlastního sídla, kde se snaží po vzoru našich bývalých komunistických pohlavárů koncentrovat na jednom místě co největší počet geniálních herních vývojářů. Možná se snaží vytvořit ultrainteligentní kolektivní vědomí, kdo ví, každopádně tak mnoha lidem z vývojářského týmu The Sims 2 přidali další dvě hodiny cestování do práce navíc. A to se muselo nějak projevit - jak jinak než odkladem na červenec. Schválně, kdo si odváží tipnout, kolik asi vznikne datadisků k The Sims 2?
Pro: výsostné technologie týkající se umělé inteligence a dědičnosti |
Jak se těšíme?
88% |
Proti: pořád jsou to jenom další The Sims |
Související články: recenze The Sims, screenshoty, screenshoty, screenshoty, screenshoty
Downloady: video
Ground Control 2
Musím se přiznat, že tohle je můj osobní favorit. Pro tenhle typ realtime strategií mám slabost už od dob Duny 2. Pravda, přechod do 3D mi neudělal právě dobře, ale časem si zvykli i starší hráči než jsem já. Příběh Ground Control 2 se odehrává v roce 2741, přibližně 300 let po prvním dílu. Stojí proti sobě dvě hlavní strany - Northern Star Alliance (NSA) a Terranské impérium. Hlavní postavou je kapitán NSA Jacob Angelus, v jehož kůži hráč celou akci prožívá. NSA má v poslední době značné ztráty a celý konflikt se pro ni nevyvíjí dobře. Je na vás, abyste situaci zachránili! Co GC2 nabízí? Tak především osvědčené severské herní studio, které své schopnosti prokázalo už u prvního dílu. Můžeme se tak těšit na nové taktické možnosti, ještě větší množství akce, bezkonkurenční grafiku (alespoň ve škatulce sci-fi RTS) a také propracovaný multiplayer, kdy je možné se do hry přidat kdykoliv za běhu. Autoři slibují také rozsáhlou podporu pro tvůrce modů.
Pro: konečně pořádná sci-fi RTS |
Jak se těšíme?
87% |
Proti: právě tenhle žánr nemusí vyhovovat všem |
Související články: novinka, preview Ground Control
Singles: Flirt Up Your Life
Stejně jako hrají Čínani poněkud odlišně vybíjenou, dělají Němci trochu jinak hry. Vzali si za vzor The Sims a přidali asi tak 10x více erotiky. Vzniká tak... vlastně ani nevím jak tenhle žánr přesně nazvat, ale strategie v něm (ostatně jako v kterékoliv jiné záležitosti týkající se mezilidských vztahů) bezpochyby je. Právě vzájemný vztah dvou postav tvoří ústřední herní linii této hry. Vlastní cílem je dávat jednotlivé páry takříkajíc "dohromady". A jak už poznamenal Jirka Mašek ve své bleskovce, "když říkám dohromady, tak nejen po citové, ale také... řekněme fyziologické stránce". Aneb herní voyerismus konečně na scéně? Singles jsou první, ale určitě ne poslední. Teprve až bude k dispozici skutečně fotorealistická grafika začne opravdový boom podobných titulů.
Pro: něco takového tu ještě nebylo |
Jak se těšíme?
85% |
Proti: není to trochu prasárna? ;) |
Související články: screenshoty, screenshoty
Lords of the Realm 3
První díl Lords of the Realm od Impression Games se objevil na podzim roku 1994. Středověká strategie si brzy získala sdrce mnoha fanoušků a o tři roky později následovalo druhé pokračování, které pokračovalo v dobré tradici původní hry. O sedm let později na nás především budovatelskými strategiemi proslulé herní studio Impression Games chystá díl třetí. Co přinese? Velice realistickou budovatelsko-vojenskou historickou realtime strategii v krásné grafice. Nestačí? A co takhle příslib pravověrně zachycených středověkých soubojů, možnost hrát za Anglické, Francouzské nebo Německé zemany, či vybudovat si svůj vlastní hrad? Pořád ne? Potom mě napadá ještě třeba multiplayer, spousty jednotek, diplomatická jednání nebo získávání zkušeností u jednotek. Ale abych to nějak zakončil: třetí díl Lords of the Realm nebude špatná hra, vždyť to snad ani nejde. Minimálně průměrná, to ano, ale spíš nadpůrměrná až výtečná. Ostatně, už brzy se má objevit demo.
Pro: roztomilá grafika, spousty herních možností |
Jak se těšíme?
81% |
Proti: do třetice všeho dobrého... |
Downloady: trailer (2,2 MB)
Warlords Battlecry 3
Warlords Battlecry představuje realtime odnož zavedené série fantasy strategií Warlords. Stvořil ji designér Steve Fawkner a předchozí dva díly si stačily získat nejen slávu a přízeň tisíců hráčů, ale dokonce i mnoho nejrůznějších ocenění světových herních magazínů. Třetí díl přichází s mnoha novými vlastnostmi. Přidává do hry dalších pět ras - Rytíře, Impérium, Sauriany, Scartauriany a Pány moru, celkem se objeví 16 ras. Mimoto se zde setkáte také s více než 30 zbrusu novými kouzly rozdělenými mezi tři nové magické sféry. Výrazných vylepšení se dočká systém hrdinů, kteří v bitvách budou moct být doprovázeni služebníky. Příznivců fantasy strategií je i mezi našinci více než dost, a ačkoliv série Warlords Battlecry tady zatím příliš silnou tradici vybudovanou nemá, troufám si tvrdit, že se třetím dílem se to může změnit.
Pro: remake jedné z nejlepší her, které kdy kdo vytvořil |
Jak se těšíme?
81% |
Proti: tady žádné proti ani nemůže existovat! |
Související články: recenze Warlords Battlecry, novinka
Perimeter
"Překvapení z Ruska" aneb první RTS, ve které můžete terraformovat. Čtenáři science fiction možná začínají tušit, pro jistotu ale celou záležitost podrobněji vysvětlím. V Perimeteru totiž hraje důležitou roli vyjma bojového arzenálu také samotný terén, na kterém boje probíhají. Pomocí zvláštních jednotek tedy můžete terén vyzdvihávat nebo naopak snižovat - což se však bude dít i přirozeně nebo následkem bojů. Podstatnou roli zde budou hrát také silové štíty chránící jednotlivé základny. Na podivuhodných planetách kdesi v hlubokém vesmíru budou proti sobě stát tři strany disponující mnoha různými typy jednotek. Co se týká technické stránky, vývojáři přímo spolupracovali s techniky z ATI, takže se můžeme těšit na skutečné grafické hody.
Pro: vysoce originální pojetí žánru realtime strategie |
Jak se těšíme?
79% |
Proti: možná až příliš odvážné |
Související články: novinka
Blitzkrieg 2
Ruští Nival Interactive se na světovém herním poli prosadili především svými ojedinělými kombinacemi žánru RTS a RPG. Podobného schématu využívají také u již druhého dílu své RTS z 2. světové války. Rozdílů oproti jedničce bude hned několik - převedším se zde konečně objeví plně 3D engine. Zda to hře prospěje nebo uškodí, o tom ať si každý rozhodne sám, každopádně to má výhodu ve skutečnosti, že teď můžete zničit mnohem více věcí na bojišti. K dispozici budou takřka všechna hlavní bojiště 2. světové války - od srdce Evropy přes písky severní Afriky až po zkrvavené džungle Pacifiku. Zajímavým zlepšovákem mají být tzv. "Skuteční hrdinové" (tm), tedy reálné historické postavy, které se v průběhu bojů nějak vyznamenaly. Třeba potkáme i Adolfa Hitlera nebo Josefa Stalina, kdo ví?
Pro: 2. světová zase trochu jinak |
Jak se těšíme?
76% |
Proti: ale stejně, takových už tu bylo... |
Související články: recenze Blitzkrieg
UFO: Alien Invasion
Poslední titul dnešního přehledu tak trochu vyčnívá. Jedná se o nadšenecký freewarový projekt UFO: Alien Invasion, za kterým stojí partička mladých lidí ze Švýcarska. Rozhodli se vzkřísit starobylou klasickou tahovku UFO: Enemy Unknown, která je nejen pro ně dodnes jednou z nejlepších her vůbec. Novodobý remake je postaven na Quake 2 enginu a v konečné fázi by měl nabídnout přesně to, co původní hra - tedy vynikající taktickou akční strategii, která vás dokáže zabavit na mnoho desítek hodin. Postavte svou první základnu, vytrénujte vojáky, vyzkoumejte nové zbraně a vyrobte lepší lodě. Vzhůru do boje proti cizákům!
Pro: remake jedné z nejlepší her, které kdy kdo vytvořil |
Jak se těšíme?
- (99%) |
Proti: tady žádné proti ani nemůže existovat! |
Související články: rozhovor, recenze UFO: Aftermath, vzpomínka na UFO: Enemy Unknown, vzpomínka na X-COM: TFTD
Downloady: demo