Nesedí vám For Honor? Zkuste Chivalry: Deadliest Warrior

Svým konceptem For Honor zaujalo mnoho hráčů, ne každému však sedlo jeho provedení. Bitvy mezi vikingy, rytíři a samuraji jsme si ale mohli užít už dávno v Chivalry: Deadliest Warrior.

Osobně jsem s For Honor spokojený a hru si užívám, nicméně jsem si plně vědom toho, že mnozí jsou ze hry zklamaní. Koupit si hru za 1 800 Kč a setkávat se s problémy s multiplayerem je samo o sobě ke vzteku, ani obsah a celkové provedení však mnohé z vás může od koupi odpuzovat.

Ubisoft je dost velká firma na to, aby zajistila For Honor kvalitní propagaci. Důležité je, abyste přes hordu vynikajících trailerů nezapomněli na zvážení jiných možností. Pokud vás koncept For Honor zaujal (tedy multiplayerové bitvy mezi vikingy, rytíři a samuraji), je tu ještě jiná možnost v podobě Chivalry: Deadliest Warrior.

Nejdříve trochu historie

Je to skoro až neuvěřitelné, ale 16. listopadu roku 2004 vyšel titul Half-Life 2. Jak to bývalo běžné u starých titulů, mnoho zapálených vývojářů ji využilo pro výrobu modifikací. A kde se vzalo tu se vzalo studio zvané Team Chivalry, které vytvořilo v roce 2007 modifikaci zvanou Age of Chivalry.

Chivalry_Medieval_Warfare_comparison.jpg                           Porovnání Age of Chivalry a Chivalry: Medieval Warfare

Nutno zmínit, že modifikaci si můžete stáhnout i nyní a nepotřebujete k tomu Half-Life 2, stačí vám Team Fortress 2. Age of Chivalry je tedy zcela free-to-play. Celá hra je založená na multiplayerových soubojích mezi Agatha Knights a Mason Order, přičemž zábava vychází z prožitku úžasné bojové atmosféry a chytlavého soubojového systému. Není divu, že se Age of Chivalry stalo velmi populárním.

Chivalry zaznamenalo úspěch

V říjnu roku 2014 dosáhlo Chivalry:

Medieval Warfare více než 2 milionů

prodaných kopií.

Stalo se dokonce tak populárním, že si vývojáři rozhodli splnit sen. V roce 2010 vytvořili studio zvané Torn Banner Studios a o dva roky později vydali hru zvanou Chivalry: Medieval Warfare. Principy z Age of Chivalry zůstaly zachovány, jen se vše zdokonalilo a jen málokterá hra dosud dokáže přinést tak úžasnou atmosféru z bitvy.

Hra se dočkala úspěchu a je tedy logické, že se vývojáři rozhodli vydat do hry DLC. Nápad je jednoduchý – v Chivalry: Medieval Warfare jde pouze o prožitek z úžasných bojů… nebudou takové boje lepší, když se proti sobě utkají rytíři, vikingové, samurajové, ninjové, hoplíté a piráti? Výsledkem se stala samostatně spustitelná expanze inspirovaná televizním programem Deadliest Warrior. Jmenuje se Chivalry: Deadliest Warrion a vyšla v roce 2014.

Zemři na mé sekeře, šavli nebo kataně

Co se nabídky rozdílných válečníků týče, má For Honor co dohánět. Ve hře si můžete zahrát nejen za rytíře, vikingy a samuraje, ale i za hoplíty, ninji a piráty. Přičemž každý se od ostatních liší a je v podstatě svou vlastní třídou. Když ve For Honor hrajete za samuraje, vyberete si určitý typ jednotky. Zde svůj typ jednotky tvoříte výběrem zbraní.

20170228233057_1.jpg01.jpg02.jpg03.jpg07.jpg11.jpg12.jpgV bojích využijete různé typy zbraní v kůži rozdílných bojovníků

Bojový styl je z tohoto hlediska založen na tom, že každý má svou základní charakteristiku. Zatímco rytíři jsou pomalí, ale velmi odolní, ninjové jsou zase velmi rychlí, ale o zbroji nemůže být řeč. Sedne-li vám charakter dané třídy, můžete si ji personalizovat výběrem odlišných zbraní. Tedy za rytíře můžete mít meč a štít a jít na blízko nebo naopak místo štítu popadnout kuši a bojovat na dálku.  

Rytíři nosí zbroj

V Chivalry: Medieval Warfare

jste mohli hrát za těžké rytíře

i lehké lučištníky. Zde hrajete

jen za těžkého rytíře, nicméně

můžete si víc upravit vybavení.

Jsou tu však věci, které se víceméně nemění. Vikingové sice můžou házet sekery, meče či štíty, žádnou jinou zbraní na dálku ale nedisponují a role střelce jim tedy moc nesedí. Piráti zase se svou šavlí proti po zuby ozbrojenému rytíři příliš velkou šanci nemají (záleží samozřejmě na schopnostech hráče), jsou-li však ve skupince a umí mířit, často se přes jejich silnou salvu nepřítel ani nedostane.

Středověký Battlefield

Článek přirovnává Chivalry k For Honor, ale zdůrazňuji, že pouze konceptem. Hratelnost, která je v těchto hrách rozhodující, je naprosto odlišná. For Honor je hra založená na duelech, kdy velká bitva znamená, že se utkají 4v4 a ostatní malí vojáčci vás ohrožují asi tak moc, jako palba zkušených Stormtrooperů. Chivalry se podobá spíše středověkému Battlefieldu, kdy po bitevním poli běhá hromada vojáků, za všechny hrají skuteční hráči a každý vás ohrožuje.

05.jpg06.jpg09.jpg17.jpg18.jpg19.jpg Hru nejraději hraji z pohledu první osoby, je zde však možnost hrát i z pohledu třetí osoby

Díky dobře vymyšlenému bojovému systému se více vcítíte do atmosféry boje. Ve skutečnosti neprobíhaly na bitevním pole tak epické duely, jako ve For Honor. Blíže je tomu Chivalry, kde se na sebe vojáci vrhnou hlava nehlava a pocit, kdy jste ve skupině šesti vojáků, řvete a běžíte proti jiným vojákům, je strhující.

Pro mě je velmi zajímavé vidět, jak se v bitvě projevují rozdíly jednotlivých druhů vojáků. Podle typu mapy záleží, zda se prostě přidáte do červeného týmu a hraje tam každý, nicméně mnohdy zde proti sobě bojují výhradně například vikingové vs samurajové. A co se v danou chvíli stane?

Tohle je Sparta!

Pro vývojáře jsou Sparťani

očividně nejlepší válečníci

starověku a všichni hoplíti

pochází ze Sparty

No hlavně je vidět, že promyšlenost postav je na docela vysoké úrovni. Vikingové se vždy pasují do role vzteklých válečníků a běží po svých nepřátelích za hrdinského pokřiku, piráti zase po všech střílí a ninjové využívají různé kotouly a své zbrojí opatřené protivníky udolávají jako smečka psů.

Hoplíté často nejdříve vrhnou kopí a pak opatřeni meči a štíty dokáží vykrýt mnoho dobře mířených seků. Rytíři a samurajové jsou si docela podobní, rytíři jsou však o něco odolnější a mají štít, samurajové jsou zase o něco rychlejší. Strategie sice záleží hlavně na lidech, ale z vlastní zkušenosti vím, že daný typ vojáka táhne k určitému hernímu postupu. 

Není Chivalry jako Chivalry

Chivalry: Deadliest Warrior má oproti původnímu Medieval Warfare několik skvělých výhod. Hlavní je samotný bojový systém, kdy jednotliví válečníci se od sebe liší, ale boj do sebe zapadá a neměl jsem pocit, že by byl jeden typ vojáka zvýhodněný nad druhým.

24.jpg25.jpg26.jpg27.jpgVynikající atmosféra vás vtáhne do hry

Pěkné jsou i nové tématické mapy (i když jich je tu méně). Osobně se mi líbí systém získávání nového vybavení a hodností pomocí expů, což mi přijde příjemnější než nutnost splnit určitý počet zabití jako v Medieval Warfare.

Největší nevýhodou Deadliest Warrior je však malý počet herních módů. Jsou zde pouze klasické jako Team Deathmatch, Free for All či Hold the Banner (někdo z vašeho týmu musí popadnout vlajku a nepřijít o ni). Hrozně mi tu chybí hlavně mód založený na plnění různých úkolů, kdy v Medieval Warfare jste například dobývali pevnost a museli dotáhnout beranidlo, rozevřít bránu, zachránit zajatce atd. Ale chybí zde i například mód Horda.

04.jpg28.jpg31.jpgRůznorodost map příjemně okoření hru

Druhým velkým problémem je malý počet hráčů. Je zde pouze pár aktivních serverů a často si bohužel nemůžete vybírat ani herní mód, který byste hráli. Hraní s boty si užijete pouze v tutoriálu a i když z Medieval Warfare mám zkušenosti, že boti jsou celkem k ničemu, je hraní s nimi stále lepší, než vidět hromadu prázdných serverů.

Do boje!

Chivalry: Deadliest Warrior není přímo náhražka za For Honor, je to spíše jiná možnost v případě, že vás koncept For Honor zaujal, ale provedení se vám moc nelíbí. Chivalry je spíše jako Battlefield, zatímco For Honor má blíže k žánru MOBA.

Osobně hraji obojí a zapnu si zkrátka to, na co mám zrovna chuť. Máte-li náladu na atmosférickou a epickou bitvu, je Chivalry jasnou volnou. For Honor vás naopak zaujme promyšleným soubojovým systémem. Určitě doporučuji vyzkoušet Age of Chivalry a pokud vás to bude bavit, budete si Chivalry: Medieval Warfare i Deadliest Warrior užívat.

Závěrem nutno zmínit, že Torn Banner Studios momentálně vyvíjí hru zvanou Mirage: Arcane Warfare. Má mít podobný bojový systém jako Chivalry, ale víc se zaměřit na magii. Má vyjít někdy v průběhu tohoto roku.

Váš názor Další článek: Plíživá akce Styx: Shards of Darkness má startovní trailer

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,