Neverend - slovenská adventura ve stylu Final Fantasy

Teprve včera se objevily podrobnější informace o novém projektu slovenských vývojářů Mayhem Studios, kteří v současnosti pracují hned na několika zajímavých projektech. My se ale dnes hodláme věnovat jejich chystané RPG adventuře jménem Neverend, která má stylem hry připomínat slavnou japonskou sérii Final Fantasy. Jak si tento nadmíru originální titul povede v konkurenci ostatních her?
Neverend - slovenská adventura ve stylu Final Fantasy

Podobně jako již zmíněná Final Fantasy má i Neverend oplývat epickým příběhem. Jeho hlavní hrdinkou je zpočátku křehká dívčina Agavaen, která se však postupem času vyvine do nadpřirozené bytosti oplývající obrovskou mocí. A to je také jeden z hlavních cílů hry, dovést Agavaen do jiného stádia bytí. Celý tento proces se samozřejmě odehrává na pozadí tajemné, bohaté zápletky, jejíž hlavní hrdinkou se Agavaen stane a kterou bude nutné rozřešit.

Jedna část vývoje Agavaeniny postavy je už předem daná - v malých střípcích se dozvídáte o původu téhle dívčiny, která se díky tomu mění z okouzlující, avšak bezvýznamné čarodějky ve skutečnou nadpřirozenou bytost netušených sil pocházející až z úsvitu času. Druhá část vývoje postavy již záleží zcela na samotném hráči. Jak budete postupně objevovat stále nové skutečnosti a zjišťovat, jaký je vlastně předem daný osud Agavaen - stát se Aure, nadpřirozenou bytostí obrovských sil - budete zároveň vybírat z velkého množství možností, kam se zaměřit s jejím dalším vývojem. Měly by existovat dva hlavní možné závěry celé hry - Agavaen se stane dobrou vílou či naopak zlověstnou bohyní zkázy. Tato část formování postavy by se již měla mnohem více podobat klasickým RPG, kdy je nutné vybírat si vlastnosti a dovednosti, na které se zaměříte. Jako obvykle dostanete k dispozici množství kouzel a zbraní, závislých právě na vybraných dovednostech. A protože těch se ve hře objeví také habaděj, má být podle slov autorů každé nové hraní Neverendu jiné (pokud ovšem nevyberete pokaždé ty samé vlastnosti;).

Výše naznačený vývoj postavy kombinuje výhody klasických RPG her, ve kterých hráči "piplají" svou postavičku k obrazu svému, se stylem adventur, kde již obvykle bývá hlavní postava do značené míry "nalajnovaná" a lze ji v průběhu hry měnit jen minimálně.

Děj se odehrává v zatím blíže neurčené, avšak zjevně rozlehlé fantasy zemi, reprezentované plně trojrozměrnou mapou, která samotná je také velmi důležitou součásti hry - odehrává se na ní její velká část. Potkáte zde množství NPC, nepřátelské potvory (jejichž atributy budou přesně odpovídat síle a schopnostem vaší postavy), narazíte také na velká i malá města, důležité orientační body jako zřícené hrady, horské pásy, a podobně. Většina z těchto důležitých bodů se promění v samostatnou lokaci či lokace, kdy se pohled změní v klasický adventurní. Pohyb na mapě i v lokacích se zcela obejde bez myši, hráči využijí pouze klávesnici (což se mi zdá pro adventuru/RPG poněkud nezvyklé, ale což...). Ve všech lokacích se hráči setkají se speciální technologií, jež se zove "Doubleform Technology". Ta kombinuje výhody předrenderovaných pozadí s plně trojrozměrnými modely renderovanými v reálném čase. Mimochodem, tuto technologii vyvíjeli Mayhem Studios ve spolupráci s vědci z Komenského Univerzity. Boje a střetnutí se ve hře Neverend řeší v reálném čase, tedy poměrně akčně.

Mayhem Studios chtějí titul Neverend dokončit ještě do konce tohoto roku, bližší informace o vydavateli či distribuci nebyly zatím bohužel uveřejněny.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 29 N/A
Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 16 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fotorežimu krásy peruánské džungle

Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fot…

Nejnovější Tomb Raider možná není nabitý akcí, jako historický výlet do Mayské minulosti však poslouží skvěle.

23.  9.  2018 | | 1 N/A