Podobně jako již zmíněná Final Fantasy má i Neverend oplývat epickým příběhem. Jeho hlavní hrdinkou je zpočátku křehká dívčina Agavaen, která se však postupem času vyvine do nadpřirozené bytosti oplývající obrovskou mocí. A to je také jeden z hlavních cílů hry, dovést Agavaen do jiného stádia bytí. Celý tento proces se samozřejmě odehrává na pozadí tajemné, bohaté zápletky, jejíž hlavní hrdinkou se Agavaen stane a kterou bude nutné rozřešit.
Jedna část vývoje Agavaeniny postavy je už předem daná - v malých střípcích se dozvídáte o původu téhle dívčiny, která se díky tomu mění z okouzlující, avšak bezvýznamné čarodějky ve skutečnou nadpřirozenou bytost netušených sil pocházející až z úsvitu času. Druhá část vývoje postavy již záleží zcela na samotném hráči. Jak budete postupně objevovat stále nové skutečnosti a zjišťovat, jaký je vlastně předem daný osud Agavaen - stát se Aure, nadpřirozenou bytostí obrovských sil - budete zároveň vybírat z velkého množství možností, kam se zaměřit s jejím dalším vývojem. Měly by existovat dva hlavní možné závěry celé hry - Agavaen se stane dobrou vílou či naopak zlověstnou bohyní zkázy. Tato část formování postavy by se již měla mnohem více podobat klasickým RPG, kdy je nutné vybírat si vlastnosti a dovednosti, na které se zaměříte. Jako obvykle dostanete k dispozici množství kouzel a zbraní, závislých právě na vybraných dovednostech. A protože těch se ve hře objeví také habaděj, má být podle slov autorů každé nové hraní Neverendu jiné (pokud ovšem nevyberete pokaždé ty samé vlastnosti;).
Výše naznačený vývoj postavy kombinuje výhody klasických RPG her, ve kterých hráči "piplají" svou postavičku k obrazu svému, se stylem adventur, kde již obvykle bývá hlavní postava do značené míry "nalajnovaná" a lze ji v průběhu hry měnit jen minimálně.
Děj se odehrává v zatím blíže neurčené, avšak zjevně rozlehlé fantasy zemi, reprezentované plně trojrozměrnou mapou, která samotná je také velmi důležitou součásti hry - odehrává se na ní její velká část. Potkáte zde množství NPC, nepřátelské potvory (jejichž atributy budou přesně odpovídat síle a schopnostem vaší postavy), narazíte také na velká i malá města, důležité orientační body jako zřícené hrady, horské pásy, a podobně. Většina z těchto důležitých bodů se promění v samostatnou lokaci či lokace, kdy se pohled změní v klasický adventurní. Pohyb na mapě i v lokacích se zcela obejde bez myši, hráči využijí pouze klávesnici (což se mi zdá pro adventuru/RPG poněkud nezvyklé, ale což...). Ve všech lokacích se hráči setkají se speciální technologií, jež se zove "Doubleform Technology". Ta kombinuje výhody předrenderovaných pozadí s plně trojrozměrnými modely renderovanými v reálném čase. Mimochodem, tuto technologii vyvíjeli Mayhem Studios ve spolupráci s vědci z Komenského Univerzity. Boje a střetnutí se ve hře Neverend řeší v reálném čase, tedy poměrně akčně.
Mayhem Studios chtějí titul Neverend dokončit ještě do konce tohoto roku, bližší informace o vydavateli či distribuci nebyly zatím bohužel uveřejněny.