Neverwinter Nights

Jak se zdá, krize několika posledních let, která zasáhla trh s RPG hrami, je u konce. Bioware se svým Baldur's Gate bodovali a dokázali, že tento žánr ještě stále má co nabídnout. Úspěch Baldur's Gate jim dovolil plně rozvinout své plány a z ještě před pěti lety neexistující firmičky udělal přes noc firmu patřící do herního nebe a vydávající hned tři RPG tituly - Shadow Dale, Baldur's Gate 2 a právě Neverwinter Nights.
Jak se zdá, krize několika posledních let, která zasáhla trh s RPG hrami, je u konce. Bioware se svým Baldur's Gate bodovali a dokázali, že tento žánr ještě stále má co nabídnout. Úspěch Baldur's Gate jim dovolil plně rozvinout své plány a z ještě před pěti lety neexistující firmičky udělal přes noc firmu patřící do herního nebe a vydávající hned tři RPG tituly - Shadow Dale, Baldur's Gate 2 a právě Neverwinter Nights (a k tomu ještě akční MDK2). U jiné firmy by jsme se možná mohli obávat o kvalitu nebo spíš přílišnou podobnost mezi jejich produkty, avšak tady to vůbec nevadí, právě naopak. Jen ať se všechny jejich hry hrají jako Baldur's Gate.

Neverwinter Nights se od Shadow Dale a Baldur's Gate 2 liší v několika aspektech. Ani ne tak v podobě, ve které hru dostanete - ta bude založena na velmi silném příběhu Baldur's Gate celkem podobnému. Ale to, co se bude dít potom, to je úplně jiná kapitola. Bioware se totiž hodlají věnovat Neverwinter Nights i po jejím vydáním vyráběním nových questíků, nestvůr, kouzel nebo předmětů. A nejen to, dokonce uvolní editor, ve kterém si budete moci i vy sami udělat své dobrodružství. To si pak budete moci po netu zahrát s jinými hráči. Už ale nebudete ovládat všech šest postav, ale budete mít jednu postavu a o ostatní postavy se podělí další hráči. Každý jen jednoho. A co víc, jeden z hráčů se bude moct ujmout role dungeon mastera (jako pán jeskyně z českého Dračího Doupěte) a upravovat hru i za chodu. To dává hře úplně nový rozměr a přibližuje jí to klasickému stolnímu AD&D (Neverwinter Nights budou založené na novém třetím vydání této proslulé hry). A přesně to je i cílem autorů.

Ale v multiplayeru Neverwinter Nights vás nečeká hra pouze pro pár zvaných kamarádů. Bioware připravují i jeden megasvět, který bude žít svým vlastním životem podobně jako třeba Everquest nebo Ultima Online. V něm bude vaše postava vést normální život dobrodruha - tedy pobíhat po lesích a lovit trolly či bloudit podzemními chodbami, hledat poklady a zachraňovat panny. Samozřejmě, že na něj autoři po vydání nezapomenou, hodlají se mu věnovat i potom. Bude stále vylepšován o nové a nové prostředí, questíky, příšery a tak. Prostě to bude ten pravý svět, v kterém budeme spokojeně žít tu virtuální část našich životů.

Dostanete se do okolí měst Neverwinter a Luskan (sever Forgotten Realms - jeden ze světů AD&D). Čeká vás sedm ras a třináct povolání, které budou mít spoustu nových schopností. Pro kouzelníky a kleriky (či jejich mixy s ostatními povoláními) je přichystáno přes 200 kouzel a stejný počet je i připravovaných nestvůr. Maximální úroveň bude neuvěřitelná dvacítka, což je víc než dvakrát tolik než v Balduru.

Neverwinter Nights nebudou využívat služeb již osvědčeného enginu Infinity (Baldur's Gate, Planescape Torment a připravují se na něm i Baldur's Gate a Shadow Dale), ale pojede na novém enginu pojmenovaném Omen. Ten už bude plně 3D a zvládne otáčení, přibližování či oddalování nebo různé hry se světlem a přímo kouzelné efekty při aplikaci magie. Aby taky ne, když na něm pojede další pecka od Bioware - MDK 2.

Neverwinter Nights bohužel vyjdou až s ostatními hrami od Bioware - tedy až na sklonku tohoto tisíciletí.

Váš názor Další článek: Egypt znovu na vrcholu - a na něm královna Cleopatra

Témata článku: , , , ,