Jak se zdá, krize několika posledních let, která zasáhla trh s RPG hrami, je u konce. Bioware se svým Baldur's Gate bodovali a dokázali, že tento žánr ještě stále má co nabídnout. Úspěch Baldur's Gate jim dovolil plně rozvinout své plány a z ještě před pěti lety neexistující firmičky udělal přes noc firmu patřící do herního nebe a vydávající hned tři RPG tituly - Shadow Dale, Baldur's Gate 2 a právě Neverwinter Nights.
Jak se zdá, krize několika posledních let, která zasáhla trh s RPG hrami, je u konce. Bioware se svým Baldur's Gate bodovali a dokázali, že tento žánr ještě stále má co nabídnout. Úspěch Baldur's Gate jim dovolil plně rozvinout své plány a z ještě před pěti lety neexistující firmičky udělal přes noc firmu patřící do herního nebe a vydávající hned tři RPG tituly - Shadow Dale, Baldur's Gate 2 a právě Neverwinter Nights (a k tomu ještě akční MDK2). U jiné firmy by jsme se možná mohli obávat o kvalitu nebo spíš přílišnou podobnost mezi jejich produkty, avšak tady to vůbec nevadí, právě naopak. Jen ať se všechny jejich hry hrají jako Baldur's Gate.
| |
Neverwinter Nights se od Shadow Dale a Baldur's Gate 2 liší v několika aspektech. Ani ne tak v podobě, ve které hru dostanete - ta bude založena na velmi silném příběhu Baldur's Gate celkem podobnému. Ale to, co se bude dít potom, to je úplně jiná kapitola. Bioware se totiž hodlají věnovat Neverwinter Nights i po jejím vydáním vyráběním nových questíků, nestvůr, kouzel nebo předmětů. A nejen to, dokonce uvolní editor, ve kterém si budete moci i vy sami udělat své dobrodružství. To si pak budete moci po netu zahrát s jinými hráči. Už ale nebudete ovládat všech šest postav, ale budete mít jednu postavu a o ostatní postavy se podělí další hráči. Každý jen jednoho. A co víc, jeden z hráčů se bude moct ujmout role dungeon mastera (jako pán jeskyně z českého Dračího Doupěte) a upravovat hru i za chodu. To dává hře úplně nový rozměr a přibližuje jí to klasickému stolnímu AD&D (Neverwinter Nights budou založené na novém třetím vydání této proslulé hry). A přesně to je i cílem autorů.
| |
Ale v multiplayeru Neverwinter Nights vás nečeká hra pouze pro pár zvaných kamarádů. Bioware připravují i jeden megasvět, který bude žít svým vlastním životem podobně jako třeba Everquest nebo Ultima Online. V něm bude vaše postava vést normální život dobrodruha - tedy pobíhat po lesích a lovit trolly či bloudit podzemními chodbami, hledat poklady a zachraňovat panny. Samozřejmě, že na něj autoři po vydání nezapomenou, hodlají se mu věnovat i potom. Bude stále vylepšován o nové a nové prostředí, questíky, příšery a tak. Prostě to bude ten pravý svět, v kterém budeme spokojeně žít tu virtuální část našich životů.
| |
Dostanete se do okolí měst Neverwinter a Luskan (sever Forgotten Realms - jeden ze světů AD&D). Čeká vás sedm ras a třináct povolání, které budou mít spoustu nových schopností. Pro kouzelníky a kleriky (či jejich mixy s ostatními povoláními) je přichystáno přes 200 kouzel a stejný počet je i připravovaných nestvůr. Maximální úroveň bude neuvěřitelná dvacítka, což je víc než dvakrát tolik než v Balduru.
Neverwinter Nights nebudou využívat služeb již osvědčeného enginu Infinity (Baldur's Gate, Planescape Torment a připravují se na něm i Baldur's Gate a Shadow Dale), ale pojede na novém enginu pojmenovaném Omen. Ten už bude plně 3D a zvládne otáčení, přibližování či oddalování nebo různé hry se světlem a přímo kouzelné efekty při aplikaci magie. Aby taky ne, když na něm pojede další pecka od Bioware - MDK 2.
Neverwinter Nights bohužel vyjdou až s ostatními hrami od Bioware - tedy až na sklonku tohoto tisíciletí.