New Nintendo 3DS: prostě lepší (test)

Nový design, nový hardware, nové ovládací prvky. Nintendo 3DS hodlá utužit pozici handheldové jedničky novou verzí.

Po zvětšeném 3DS XL a osekaném 2DS se aktuální úspěšný handheld Nintenda dočkal další revize. Pod lehce matoucím názvem New Nintendo 3DS se ukrývá asi zatím nejrazantnější vylepšení, protože kromě nového designu a zvýšeného výkonu se přenosná herní mašinka dočkala i nových ovládacích prvků.

Obavy z rozdělení herní základny jsou namístě, nicméně až čas ukáže, zda to opravdu představuje nějaký problém – ostatně Nintendo má už zkušenosti s DSi. Zatím se můžeme těšit z nové verze, protože ta je opravdu povedená.

Výměnný kabátek

Nové 3DS se v obchodech objevilo v půlce února ve dvou variantách: menší New Nintendo 3DS a větší New Nintendo 3DS XL. Zatímco nové XL je rozměrově prakticky totožné s předchozí verzí, menší handheld doznal výraznějších změn. Ostatně z toho důvodu jsme testovali právě ten.

Vnější rozměry New 3DS se až tolik nezvětšily, takže jde stále o tu lépe přenositelnou verzi, avšak displeje se roztáhly z 3,5 palců na 3,88. Další vítanou změnou u menšího 3DS je vyměnitelný přední a zadní kryt. Pokud se vám tedy okoukají základní barvy, nic vám nebrání si vybrat nějakou vizuálně atraktivnější náhradu.

IMG_0231.JPGIMG_0233.JPGIMG_0235.JPG

Bude to Mario? Pokémoni? Nebo snad decentní hvězdičky? To už je na vás. Jen pozor na to, že zadní kryt drží dva šroubky (ukrývá se pod ním totiž baterie a slot na micro SD kartu). Plus nové kryty nejsou úplně levnou záležitostí.

Škatulata, hejbejte se

Kryty a rozměry představují v podstatě jediné rozdíly mezi oběma novými verzemi – rozložení prvků je shodné. Nejvíc jich najdete na čelní straně, kam se přesunul slot na herní karty, zkrácený stylus a vypínací tlačítko. Doplňuje je ještě 3,5mm konektor pro sluchátka a trojice indikačních LEDek. Zatímco posunutí slotu a stylusu nevadí, to samé se nedá říct o zapínacím tlačítku, které jsme měli radši ukryté vedle spodního displeje.

IMG_0236.JPGIMG_0239.JPGIMG_0241.JPG

Naopak potěšil přesun ovladače hlasitosti k hornímu displeji. Najdete jej naproti posuvníku, jímž se koriguje 3D efekt. Oba prvky mají hmatově vyznačeno nulové nastavení, což se dá jen kvitovat – prakticky se nestane, že byste si mimoděk zapnuli ztlumený zvuk.

n3ds.jpgn3dsXL.jpg

Největší hvězdu nových variant však představují nové ovládací prvky, tedy gumový C-Stick a dvojice tlačítek ZL/ZR. C-Stick najdete vedle akčních tlačítek a funguje jako pravá analogová páčka. Konstrukčně tedy jde o jakýsi malý gumový váleček, který můžete znát z notebooku IBM/Lenovo. Přesností C-Stick nenahradí klasickou analogovou páčku, avšak jako korekce pohybu kamery ve 3rd person hrách funguje znamenitě – otestováno na Monster Hunter 4, Majora’s Mask a dalších hrách.

n3dsplate.jpg

C-Stick a zmíněná tlačítkaZL/ZR (jsou vedle R a L a mačkají se bříšky ukazováčků) funkčně nahrazují přídavný Circle Pad Pro a ostatně se ve hrách hlásí jako Circle Pad Pro. Tudíž všechny hry, jež toto přídavné příslušenství podporovaly, budou na New 3DS fungovat. A dá se předpokládat, že jejich počet bude růst.

Výkonnější vnitřnosti

Obě nová 3DS se dočkala výrazně rychlejšího CPU (navíc je to čtyř-jádro místo původního 2+1), dvojnásobné paměti (256 MB místo 128 a 10 MB VRAM místo 6) a NFC čipu. Lepší hardware je znát v rychlejších nahrávacích dobách her, rychlejším stahování a prostě plynulejším uživatelským rozhraním (použitelnější internetový prohlížeč a Youtube, okamžitý skok ze hry do OS atd.).

IMG_0243.JPGIMG_0246.JPGIMG_0249.JPG

Výkonnější hardware využijí hry specificky určené pro New 3DS, přičemž známá je zatím jen jedna: Xenoblade Chronicles 3DS, což je předělávka úžasného RPG z Wii. Asi se nedá předpokládat, že by se objevila záplava exkluzivních her pro novou revizi handheldu, protože vývojáři si pochopitelně nebudou chtít zavírat vrátka k zhruba 50 milionům prodaných starých 3DS.

Prostorovější prostor

V Nintendu pochopili, že prostorový efekt nebyl tak silným prodejním tahákem, jak si před vydáním 3DS mysleli, ale rozhodně na autostereoskopický obraz nezanevřeli. Naopak. Nové 3DS dokáže pomocí kamery a gyroskopů detekovat pohyb hlavy, takže se efekt prostoru už tak snadno neboří při sebemenším pohybu.

3ds02.jpgNaopak nás překvapilo, jak je nová technologie spolehlivá a dokáže kompenzovat i velké změny pohledu. Pochopitelně síla efektu záleží stále i na jednotlivých hrách, nicméně obecně jde o velké vylepšení a 3D obraz se stal výrazně použitelnějším.

To samé se dá říct o dvojici vnějších kamer, které též doznaly vylepšení a pořizují kvalitnější 3D fotky, nicméně stále jde o obrázky použitelné na malých displejích a rozhodně 3DS nedokáže nahradit ani průměrný foťák.

Připlatíte si

New Nintendo 3DS (obě verze) rozhodně platí za velmi podařený herní kousek a je jenom škoda, že tohle nenabízelo už původní 3DS. Stále se dají určité věci kritizovat, například baterie vydrží na jedno nabití prakticky stejnou dobu – kolem 5 hodin, v závislosti na hrané hře, úrovni podsvícení, 3D efektu a tak dále.

3ds01.jpg3ds03.jpg

Rozhodně nepotěší absence nabíječky v balení (stejně tomu bylo už u 3DS XL), takže nové majitele čeká další investice. Přičemž i nová verze stále používá specifický konektor jako DSi, DSi XL, 3DS, 3DS XL a 2DS. Použití standardního micro USB, jako jej nabízí například nová verze PS Vity, by bylo rozhodně oceňováno.

Nicméně pokud ještě 3DS nemáte a přemýšlíte o něm, New 3DS varianty jsou rozhodně těmi, které doporučujeme. Současní vlastnící však svá 3DS hned vyhazovat nemusí, protože i když nové verze celou řádku vítaných vylepšení, žádné z nich není natolik razantní, aby vás donutilo se zbavovat funkčního handheldu. Možná časem, jakmile se objeví více exkluzivních titulů.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 8 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A