New Nintendo 3DS: prostě lepší (test)

Nový design, nový hardware, nové ovládací prvky. Nintendo 3DS hodlá utužit pozici handheldové jedničky novou verzí.

Po zvětšeném 3DS XL a osekaném 2DS se aktuální úspěšný handheld Nintenda dočkal další revize. Pod lehce matoucím názvem New Nintendo 3DS se ukrývá asi zatím nejrazantnější vylepšení, protože kromě nového designu a zvýšeného výkonu se přenosná herní mašinka dočkala i nových ovládacích prvků.

Obavy z rozdělení herní základny jsou namístě, nicméně až čas ukáže, zda to opravdu představuje nějaký problém – ostatně Nintendo má už zkušenosti s DSi. Zatím se můžeme těšit z nové verze, protože ta je opravdu povedená.

Výměnný kabátek

Nové 3DS se v obchodech objevilo v půlce února ve dvou variantách: menší New Nintendo 3DS a větší New Nintendo 3DS XL. Zatímco nové XL je rozměrově prakticky totožné s předchozí verzí, menší handheld doznal výraznějších změn. Ostatně z toho důvodu jsme testovali právě ten.

Vnější rozměry New 3DS se až tolik nezvětšily, takže jde stále o tu lépe přenositelnou verzi, avšak displeje se roztáhly z 3,5 palců na 3,88. Další vítanou změnou u menšího 3DS je vyměnitelný přední a zadní kryt. Pokud se vám tedy okoukají základní barvy, nic vám nebrání si vybrat nějakou vizuálně atraktivnější náhradu.

IMG_0231.JPGIMG_0233.JPGIMG_0235.JPG

Bude to Mario? Pokémoni? Nebo snad decentní hvězdičky? To už je na vás. Jen pozor na to, že zadní kryt drží dva šroubky (ukrývá se pod ním totiž baterie a slot na micro SD kartu). Plus nové kryty nejsou úplně levnou záležitostí.

Škatulata, hejbejte se

Kryty a rozměry představují v podstatě jediné rozdíly mezi oběma novými verzemi – rozložení prvků je shodné. Nejvíc jich najdete na čelní straně, kam se přesunul slot na herní karty, zkrácený stylus a vypínací tlačítko. Doplňuje je ještě 3,5mm konektor pro sluchátka a trojice indikačních LEDek. Zatímco posunutí slotu a stylusu nevadí, to samé se nedá říct o zapínacím tlačítku, které jsme měli radši ukryté vedle spodního displeje.

IMG_0236.JPGIMG_0239.JPGIMG_0241.JPG

Naopak potěšil přesun ovladače hlasitosti k hornímu displeji. Najdete jej naproti posuvníku, jímž se koriguje 3D efekt. Oba prvky mají hmatově vyznačeno nulové nastavení, což se dá jen kvitovat – prakticky se nestane, že byste si mimoděk zapnuli ztlumený zvuk.

n3ds.jpgn3dsXL.jpg

Největší hvězdu nových variant však představují nové ovládací prvky, tedy gumový C-Stick a dvojice tlačítek ZL/ZR. C-Stick najdete vedle akčních tlačítek a funguje jako pravá analogová páčka. Konstrukčně tedy jde o jakýsi malý gumový váleček, který můžete znát z notebooku IBM/Lenovo. Přesností C-Stick nenahradí klasickou analogovou páčku, avšak jako korekce pohybu kamery ve 3rd person hrách funguje znamenitě – otestováno na Monster Hunter 4, Majora’s Mask a dalších hrách.

n3dsplate.jpg

C-Stick a zmíněná tlačítkaZL/ZR (jsou vedle R a L a mačkají se bříšky ukazováčků) funkčně nahrazují přídavný Circle Pad Pro a ostatně se ve hrách hlásí jako Circle Pad Pro. Tudíž všechny hry, jež toto přídavné příslušenství podporovaly, budou na New 3DS fungovat. A dá se předpokládat, že jejich počet bude růst.

Výkonnější vnitřnosti

Obě nová 3DS se dočkala výrazně rychlejšího CPU (navíc je to čtyř-jádro místo původního 2+1), dvojnásobné paměti (256 MB místo 128 a 10 MB VRAM místo 6) a NFC čipu. Lepší hardware je znát v rychlejších nahrávacích dobách her, rychlejším stahování a prostě plynulejším uživatelským rozhraním (použitelnější internetový prohlížeč a Youtube, okamžitý skok ze hry do OS atd.).

IMG_0243.JPGIMG_0246.JPGIMG_0249.JPG

Výkonnější hardware využijí hry specificky určené pro New 3DS, přičemž známá je zatím jen jedna: Xenoblade Chronicles 3DS, což je předělávka úžasného RPG z Wii. Asi se nedá předpokládat, že by se objevila záplava exkluzivních her pro novou revizi handheldu, protože vývojáři si pochopitelně nebudou chtít zavírat vrátka k zhruba 50 milionům prodaných starých 3DS.

Prostorovější prostor

V Nintendu pochopili, že prostorový efekt nebyl tak silným prodejním tahákem, jak si před vydáním 3DS mysleli, ale rozhodně na autostereoskopický obraz nezanevřeli. Naopak. Nové 3DS dokáže pomocí kamery a gyroskopů detekovat pohyb hlavy, takže se efekt prostoru už tak snadno neboří při sebemenším pohybu.

3ds02.jpgNaopak nás překvapilo, jak je nová technologie spolehlivá a dokáže kompenzovat i velké změny pohledu. Pochopitelně síla efektu záleží stále i na jednotlivých hrách, nicméně obecně jde o velké vylepšení a 3D obraz se stal výrazně použitelnějším.

To samé se dá říct o dvojici vnějších kamer, které též doznaly vylepšení a pořizují kvalitnější 3D fotky, nicméně stále jde o obrázky použitelné na malých displejích a rozhodně 3DS nedokáže nahradit ani průměrný foťák.

Připlatíte si

New Nintendo 3DS (obě verze) rozhodně platí za velmi podařený herní kousek a je jenom škoda, že tohle nenabízelo už původní 3DS. Stále se dají určité věci kritizovat, například baterie vydrží na jedno nabití prakticky stejnou dobu – kolem 5 hodin, v závislosti na hrané hře, úrovni podsvícení, 3D efektu a tak dále.

3ds01.jpg3ds03.jpg

Rozhodně nepotěší absence nabíječky v balení (stejně tomu bylo už u 3DS XL), takže nové majitele čeká další investice. Přičemž i nová verze stále používá specifický konektor jako DSi, DSi XL, 3DS, 3DS XL a 2DS. Použití standardního micro USB, jako jej nabízí například nová verze PS Vity, by bylo rozhodně oceňováno.

Nicméně pokud ještě 3DS nemáte a přemýšlíte o něm, New 3DS varianty jsou rozhodně těmi, které doporučujeme. Současní vlastnící však svá 3DS hned vyhazovat nemusí, protože i když nové verze celou řádku vítaných vylepšení, žádné z nich není natolik razantní, aby vás donutilo se zbavovat funkčního handheldu. Možná časem, jakmile se objeví více exkluzivních titulů.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 českých her, které úspěšně prorazily i do zahraničí

10 českých her, které úspěšně prorazil…

Ačkoli se nemůžeme měřit s většími zeměmi, pár skvělých her od nás se do světa podívalo. Pojďme se podívat na ty největší šťastlivce.

6.  9.  2017 | | 12 N/A
8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Běžící pás AAA produkce aneb konec velkých her tak, jak je známe dnes

Běžící pás AAA produkce aneb konec vel…

Také se vám zda, že herní průmysl pomalu ale jistě klesá do prachsprostého mainstreamu? Máme stejný pocit.

5.  9.  2017 | | 18 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
9 tipů na ty nejulítlejší hry, které si můžete zahrát

9 tipů na ty nejulítlejší hry, které s…

Nejlépe hodnocené? Nejrozsáhlejší? S nejrealističtější grafikou? Kdepak. Nejulítlejší! Nejšílenější! Nejbizarnější!

4.  9.  2017 | | 2 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A