Next-gen bude podle tvůrce Chernobylite hlavně o vývojářích, ne hardwaru

Vyšší výpočetní výkon je fajn, ale to by ho ještě museli vývojáři umět využít.

Už od plnohodnotného představení konzolí nové generace se mezi fanoušky a hráči rozlétají spekulace, jaká konzole vlastně bude lepší a výkonnější. Playstation 5 láká ultra rychlým SSD a novou generací zvuku, zatímco Xbox Series X bude mít papírově vyšší výkon. 

V rozhovoru pro Wccftech se o nové generaci strojů rozpovídal kreativní ředitel survival hry Chernobylite, Wojciech Pazdur a podle něj to bude především o schopnostech  vývojářů, nikoliv o hardwaru jako takovém. 

"Nemyslím si, že hráči pocítí velký rozdíl jen kvůli jinému nebo výkonnějšímu hardwaru, stejně jako to moc nevidí v generaci současné. Všechno se bude točit kolem schopnosti vývojáři správně využít hardware, nové technologie a engine hry. Uncharted 2 byl na PS3 skvělý, ale ne proto, že byla konzole výkonnější než Xbox360, stejně jako Uncharted 4 byl skvostný ne kvůli tomu, že PS4 bylo výkonnější než Xbox One," řekl Pazdur. 

"Jsem si jistý, že správné využití nového SSD přivede k přelomovým novinkám a velkému kroku kupředu. A za posledních 10 let jsem se nikdy netěšil tak jako teď, kdy se budu moci pustit do hrátek s Unreal Enginem 5," pokračoval. 

"Pro mě osobně je skvělou zprávou, že ovladače nových konzolí jsou konečně dostatečně podobné, abych mohl v pohodlí přeskakovat mezi konzolemi během testování, aniž bych se musel furt učit nebo přizpůsobovat," dodal.

A jak to vidíte vy?

Váš názor Další článek: Hráči RDR 2 naráží na nečekané a nové události i měsíce po vydání

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,