Next-gen konzole by mohly oživit žánr závodních her

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 15

Diskuze k článku

Gonk  |  02. 05. 2012 20:30

Já si myslím, že závodní hry jsou žánrem, který nemusí a možná už ani nemůže přinášet změny v herním designu. Tyhle hry se hrají kvůli řízení toho stroje, a omáčka okolo bývá spíše na obtíž. Proto asi ta teze, že další generace hardwaru přinášející nové možnosti v té jediné oblasti, kde má smysl tyto hry vyvíjet, tzn. modelování reality, by měla přinést i oživení fanouškovské základny. Ale to se podle mě nestane.
O arkádách se nemá smysl bavit, nakolik tyhle hry šly vesměs do kytek už dávno. Bavme se o perspektivě simulátorů. Je třeba říct, že konzolové závodní hry jsou dost konzervativní, jejich strategií je přinést co nejvíce obsahu. Další generace konzolí přinese nejspíš opět možnost nafouknout hru co do objemu dat. Tím pádem možná přijde ještě více aut. Ale to není nic světoborného, i když je to určitě částečně přínosné. Kecy o zlepšování fyziky jsou prázdné, nakolik tyto hry musí cílit i na gamepadové hráče.
Skutečný vývoj se odehrává na poli více či méně nezávislých simulátorů na PC. Ty přinášejí právě v této době dosud nevídaný level "detailofilie" ve fyzikálním modelu (někdy s přesahem do grafiky). Pro běžného hráče nestravitelné, bez volantu nehratelné. Pro fajnšmekra mňamka. Ale ani tohle žánr nijak nenakopne, protože fyzika je "dostatečně" komplexní už pěkných pár let, teď už jdeme vpřed jen malými krůčky.

Ve skutečnosti je podle mě snaha o přibližování žánru většímu publiku kontraprodutivní, protože hry, které se o to snaží, ztrácejí kredit u stálých konzumentů, a nové stejně nezískají.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  04. 05. 2012 12:29

Podle tvé teorie by ale musely simulátory na PC cílit na klávesnicové hráče... Pravda, ke konzoli nepřipojíš tolik volantů jako k PC, ale to se může s novou generací změnit. Nicméně gamepad v zásadě není problém...
Problém je spíš v tom, že hardcore simulátory prostě nejsou u konzolistů populární, kdežto na PC si svoje zákazníky najdou spíš.

S posledním odstavcem plně souhlasím

 |   |  Odpovědět
karel  |  02. 05. 2012 00:17

Vzhledem k tomu, že každá nová generace hardwaru po vývojářích grafiky a fyziky chce násobně více práce, aby to vypadalo dobře, tak to moc dobře nevidím - náklady astronomické jak na práci, tak na čas.

Krásný přiklad GT5 a jeho 5 letý vývoj do nikam. Relativně je to zdaleka nejhorší díl serie - a to právě kvůli obrovským nárokům na detaly aut.
Takže na vývoj hratelnosti a jakési zábavnosti titulu nezbývá času.

Grafika ani fyzika samotné nezaručí zábavu! Bohužel spousta lidí se nechá oblbnout trailery a pak kupuje jen kvůli grafice.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  02. 05. 2012 10:06

Gran Turismo má být ale příštupnější simulátor a ne arkáda pro každého - ti, pro které je hra určena, si v ní zábavu určitě najdou, a třeba pro mne je v tomhle "nezábavném" GT5 mnohem víc zábavy, než ve všech arkádách za posledních 5 let (pravda, Shift je, co se týče samotného závodění, podstatně zábavnější). Ostatně, ve kterém díle bylo víc možností?

Z hlediska věrnosti simulace (bavme se jen o prémiových autech) je to zdaleka nejlepší díl série. PD ale bohužel porušili pravidlo lichého a sudého dílu a udělali experimentální díl z lichého, s čímž se očividně někteří ne úplně pravověrní fanoušci nedokážou srovnat. Zkrátka GT5 je příprava pro GT6...

 |   |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2012 10:58

A nejdou náklady do astronomických výšin jaksi všem? Ne jenom závodům?

Mě GT5 baví a je to skoro to jediné cho jsem ochotný akceptovat. Už druhý rok to hraju a nestěžuji si. krom toho - myslím, že GT5 se prodalo něco přes pět mega. Na to, že to dělalo jen 140 lidí, jde o skvělý výsledek.

Ano, to by vysvětlovalo NFS.

Cobra: Lichý díl byl vždy experimentální. GT1 - první na PSX. GT3 - první na PS2, nová grafika, nová fyzika. GT5 první na PS3, nová grafika, nová fyzika, konečně online atd.

Jsem nehorázně zvědav na GT6. Snad bude ještě na PS3.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  02. 05. 2012 12:14

To je pravda vlastně Akorátže ty experimentální díly byly vždycky lepší než ty ostré, což asi o GT5 platit nebude (doufám).

 |   |  Odpovědět
sdfsd  |  01. 05. 2012 22:32

... je něco, co potřebuje oživit, tak to jsou kvalitní RPG a obecně už i strategie, nemyslím si, že by na tom závodní hry byly špatně a nemyslím si, že kdy budou, auta má rád každý druhý

 |   |  Odpovědět
rytmys  |  02. 05. 2012 09:59

RPG či strategie jsou na konzoli o ničem, dle mého :)
líp se to hraje na tom pc

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  02. 05. 2012 10:17

Podle toho, na co jsi zvyklý Kingdom of Amalur bych si třeba radši zahrál na konzoli A u strategií typu Civilization není v podstatě nic, co by jejich hraní na konzoli komplikovalo.

 |   |  Odpovědět
rytmys  |  02. 05. 2012 11:05

je pravda, že jsem v životě RPG nebo strategii nehrál na konzoli :_) ona mě odrazuje ta šílená představa že bych měl něco hledat v rozsáhlém inventáři pomoci joysticku :D

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  02. 05. 2012 12:16

Na konzolích bývají inventáře řešené trochu jinak (občas ani žádné nejsou) A jestli máš třeba ve Skyrimu inventářem scrollovat myší nebo gamepadem mi přijde celkem jedno Uvidíme, jak dopadne Dragons Dogma. A jinak třeba Demons Souls nebo Dark Souls nemají s ovládáním na gamepadu problém - jen musí vývojáři přemýšlet, no...

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  01. 05. 2012 16:29

Zvláštní... GT5 vyšlo skoro na konci životního cyklu PS3, Forza 4 je na tom podobně a že by se jim nedařilo, jsem si nevšiml. A ani s fyzikálním enginem neměli problém. Jestli spíš nebude problém v něčem jiném :) Třeba v cílové skupině...

 |   |  Odpovědět
avatar
01. 05. 2012 16:38

Souhlasím, říkají pěknou kravinu.

Závodní hry mají jistý stabilní okruh zájemců a to se nezmění. Hlavně taky proto, že i když v současnosti mají FPS majoritu, tak spousta lidí i ráda závodí. Tyhle žánry si nekonkurují ve skoro žádném ohledu.

 |   |  Odpovědět
.soul  |  01. 05. 2012 17:45

Však to je přesně to, co řiká
" že jsou to hry, o které se v rámci moderního trhu zajímá jen úzká skupina lidí"

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  02. 05. 2012 10:13

No jasně, jenže on v podstatě doufá, že s novou generací konzolí, lepší fyzikou a grafikou, se zvětší i cílovka. Ale to je nesmysl. Cílovka zůstane stejná (závody jsou pořád závody), ať už budou vypadat jakkoliv. Navíc u arkád je úplně jedno, jakou mají fyziku a grafiku.

Pravděpodobně naráží na neúspěch Bluru - takový pokus o spojení závodů a akce. Jenže tyhle závody mají ještě užší cílovku. A navíc vyšel společně s mnohem zajímavějším Split/Second, takže těžko mohl dosáhnout nějakého zásadního úspěchu.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor