Já si myslím, že závodní hry jsou žánrem, který nemusí a možná už ani nemůže přinášet změny v herním designu. Tyhle hry se hrají kvůli řízení toho stroje, a omáčka okolo bývá spíše na obtíž. Proto asi ta teze, že další generace hardwaru přinášející nové možnosti v té jediné oblasti, kde má smysl tyto hry vyvíjet, tzn. modelování reality, by měla přinést i oživení fanouškovské základny. Ale to se podle mě nestane.
O arkádách se nemá smysl bavit, nakolik tyhle hry šly vesměs do kytek už dávno. Bavme se o perspektivě simulátorů. Je třeba říct, že konzolové závodní hry jsou dost konzervativní, jejich strategií je přinést co nejvíce obsahu. Další generace konzolí přinese nejspíš opět možnost nafouknout hru co do objemu dat. Tím pádem možná přijde ještě více aut. Ale to není nic světoborného, i když je to určitě částečně přínosné. Kecy o zlepšování fyziky jsou prázdné, nakolik tyto hry musí cílit i na gamepadové hráče.
Skutečný vývoj se odehrává na poli více či méně nezávislých simulátorů na PC. Ty přinášejí právě v této době dosud nevídaný level "detailofilie" ve fyzikálním modelu (někdy s přesahem do grafiky). Pro běžného hráče nestravitelné, bez volantu nehratelné. Pro fajnšmekra mňamka. Ale ani tohle žánr nijak nenakopne, protože fyzika je "dostatečně" komplexní už pěkných pár let, teď už jdeme vpřed jen malými krůčky.
Ve skutečnosti je podle mě snaha o přibližování žánru většímu publiku kontraprodutivní, protože hry, které se o to snaží, ztrácejí kredit u stálých konzumentů, a nové stejně nezískají.