NHL 20: bruslení bez znatelné konkurence | Recenze

NHL sice nejede tolik jako FIFA, své fanoušky ale stále má. Co říkáme na nový ročník?

Co baví

  • Přepracovaná střelba
  • Reálnější pocit ze hry
  • Vylepšený World of CHEL
  • Noví komentátoři

Co vadí

  • Chybí Frostbite engine
  • Horší AI brankářů
  • Chybějící příběhový režim
8/10
Hodnocení

Jako každý rok, tak i letošní podzim se nese v duchu nových vydání sportovních her. Jednou z nich je samozřejmě také pokračování hokejové série NHL od EA Sports. Představení nového dílu proběhlo opět během udělování cen hráčům za loňskou sezónu v červnu v Las Vegas a obal byl letos věnován mladé superstar z Toronta - Austonovi Matthewsovi. Pojďme se tedy podívat, jak NHL 20 v naší recenzi obstálo.

Stále bez Frosbite enginu

Hned na začátku bohužel zklamu všechny, kteří doufali, že se dočkáme “nového” Frosbite enginu. Hra stále běží na jeho starším sourozenci Ignite a zatím nevypadá, že by na tom v EA Sports chtěli cokoliv měnit. Možná si to nechávají jako eso v rukávu pro NHL na novou generaci konzolí. Zklamu také druhou skupinu lidí, která zase věřila v to, že se NHL vrátí zpět na PC platformu. Ani tady vývojáři nic nemění. NHL 20 vyšlo na konzole Playstation 4 a Xbox One.

NHL™ 20_20190913092735.jpgNHL™ 20_20190912223038.jpgNHL™ 20_20190912223101.jpgNHL™ 20_20190912225853.jpg
Novinek je dostatek, ale některá zklamání se těžce polykají0

EA Sports do posledních ročníků FIFA zakomponovala Režim Cesta, neboli příběhový režim, kde se v roli začínajícího fotbalisty snažíte prorazit ve světě profesionálního sportu. Za mě je velká škoda, že si EA Sports něco podobného nepřipravili i pro svoji hokejovou hru. Příběhový režim by hře dodal nový nádech a věřím, že by hraní hry protáhl o několik příjemných hodin navíc.

 

EA Sports každý rok zachová to, co funguje a na to nabalí několik (r)evolučních změn

 

Každý rok se v internetových diskuzích stále dokola potkávám s názorem, že EA Sports vždy vezme předchozí ročník, aktualizace soupisky a vydá hru s novým obalem. Že neexistuje důvod si ji kupovat a že to jsou jen vyhozené peníze. Jakožto pravidelný hráč každého ročníku NHL musím říct, že se všichni tito pisálkové mýlí. EA Sports každý rok zachová to, co funguje a na to nabalí několik (r)evolučních změn. Pojďme se podívat na to, co je ve hře nového letos.

Přepracovaný systém střelby

Jedním z nejdůležitějších nových prvků ve hře je zcela přepracovaný systém střelby. Největší rozdíl oproti předchozím ročníkům poznáte u “střel z první”. Aktuálně hráč střelu krásně procítí a celkově pohyb té postavičky na obrazovce působí daleko reálnějším dojmem, než tomu bylo doposud. Hrstka nejlepších hráčů se dokonce dočkala napodobení svého stylu střely z reálného světa. I díky tomu si můžete při vytváření svého hráče vybrat styl střelby, jaký se vám bude nejvíce zamlouvat. Nevýrazný nápřah s oběma nohama na zemi, nebo nápřah až ke světlům u stropu se zvednutou nohou za zády? Je to jen na vás. 

NHL™ 20_20190913130947.jpgNHL™ 20_20190915153731.jpgNHL™ 20_20190918164346.jpgNHL™ 20_20190918173834.jpg
Střelba je nyní mnohem věrohodnější a reálnější

Dalším důležitým detailem je změněné chování puku vůči hráčům. Jde to velmi těžko popsat, spíš se jedná o pocitovou záležitost, ale dříve se puk po přiblížení hráče k němu “zmagnetizoval” a hráč i při projetí okolo něj v plné rychlosti puk bez problému zpracoval. Dnes se puk chová daleko reálněji. Během jízdy hráčům s nižším hodnocením snadno uteče, už ho ani není jednoduché vyšťourat ze skrumáže hráčů. V tomto směru udělalo EA obrovský krok dopředu.

Vývojáři se hodně vyřádili i na brankářích. Ti se dočkali nových animací, zákroků a především přirozenějšího pohybu v brankovišti. Puky se od nich také daleko více odrážejí, díky čemuž vznikají zajímavé situace před brankou, kdy jste schopni dát krásný gól z dorážky. Chápu, že naprogramovat brankáře není nic jednoduchého. Musíte najít přirozený balanc mezi “chytím vše/pustím vše”, ale co mě dost vadí je to, že stále existují pozice, kdy gólman střelu pokaždé s největší pravděpodobností pustí. To nejvíce poznáte v hodnocených zápasech a soutěžních režimech, kde narazíte na spoustu lidí, kteří vám za zápas dají pět úplně stejných gólů. Protože proč bych se snažil, když to takhle (ne)funguje, že?

Vylepšený World of CHEL

Režim, na kterém vývojáři zapracovali nejvíce, je World of CHEL. V něm samozřejmě opět nechybí klubová liga EASHL, kde si vytvoříte vlastní klub, každý si vytvoří svého hráče na předem určenou pozici a hrajete soutěžní zápasy. Nyní ale přibyly i výzvy, za jejichž plnění získáváte body pro postup svého hráče, ale i kosmetické doplňky, abyste na ledě patřili mezi ty nejhezčí. Když navíc splníte všechny týdenní odměny, získáte vždy jeden top item.

NHL™ 20_20190913094149.jpgNHL™ 20_20190913090211.jpgNHL™ 20_20190913093210.jpgNHL™ 20_20190913100718.jpg
I zde nechybí tvorba vlastního hráče a jeho ověšování všemožnými doplňky

Ve World of CHEL se objevil nový režim Threes Eliminator. Threes už známe z předchozích ročníků, nyní se ale můžete s kamarády zúčastnit vyřazovacího turnaje, který je mnohými přirovnáván k populárnímu režimu Battle Royale. Princip je stejný - vyhrává poslední, co zůstane. Za velký benefit považuji to, že si Threes můžu zahrát se svým EASHL klubem - je to ideální režim na odfrknutí po vysilujícím ligovým soupeřením.

Režimy v čele s hokejovou ligou mistrů

Ve hře znovu nechybí oblíbené režimy Be a Pro, kde se snažíte se svým hráčem prorazit do světoznámé NHL, nebo komplexní manažerský režim, kde máte pod palcem kompletně svůj celý klub a řídíte ho z teplíčka ředitelské židle. Nově přibyla hokejová liga mistrů, kterou si můžete zahrát i za jednoho z českých zástupců. Mimo to je samozřejmě k dispozici karetní režim Hockey Ultimate Team, který v žádném ročníku nesmí chybět.

NHL™ 20_20190913131004.jpgNHL™ 20_20190915115519.jpgNHL™ 20_20190918200916.jpgNHL™ 20_20190920203102.jpg
Svůj švih do žánru Battle Royale se NHLku rozhodně povedl

Kompletně se změnil grafický styl hry. Efekty jsou to krásné, nicméně si nejsem jistý o jak hodně praktickou změnu se jedná. Pro předchozí ročníky mělo EA licenci na grafiku televizní stanice NBC, čili hra na první pohled vypadala naprosto stejně jako televizní přenos zápasu. V tuto chvíli licence již vypršela a k její obnovení nedošlo. EA si tak muselo poradit po svém a grafiku si vytvořilo vlastní. 

 

Pro předchozí ročníky mělo EA licenci na grafiku televizní stanice NBC, čili hra na první pohled vypadala naprosto stejně jako televizní přenos

 

Já osobně mám zatím největší problém s časomírou, která je nově po celé délce spodní hrany obrazovky. Pravděpodobně se jedná jen o sílu zvyku, ale stále hledám aktuální stav, čas a vyloučení vždy v levém horním rohu.

Všechno špatné je ale pro něco dobré a díky vypršení licence jsme se dočkali i nové komentátorské dvojice. Od nynějška vás zápasy budou provázet Ray Ferarro a James Cybulski, kteří hře dodávají naprosto nový náboj.

Dalším plusem nového zevnějšku hry jsou také zpomalené záběry nejlepších akcí třetiny nebo zápasu. Ihned po skončení zápasu si můžete vychutnat krásné góly, zákroky nebo obrovské hity ze zbrusu nových úhlů záběrů v řádném slow-motionu.

Verdikt

Na závěr vyvstává klasická otázka, jestli se do hry vyplatí investovat. Pokud jste pravidelný hráč a rádi si vychutnáváte soutěžní režimy, tak určitě. Novinek ve hře, hlavně co se týče způsobu hraní, rozpoznáte opravdu mnoho. Herní série NHL se už dlouho řadí mezi nejlepších sportovní hry na trhu a aktuální NHL 20 nebude výjimkou.

Diskuze (5) Další článek: The Last of Us: Part 2 bude mít 5 edicí, tu svou si najde každý

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,