Nintendo Wii a recenze Wii Sports – nová epocha zábavy dorazila

Příchod nové konzole na trh je pro hráč vždy určitým svátkem. Pátek 8.12.2006 se právě jedním takovým svátkem stane. Na náš trh se dostane Nintendo Wii, konzole, která svoji nápaditostí posouvá herní průmysl zase o kus dál. V našem podrobném tématu se dozvíte o Wii vše, co vás zajímá.

Martin Boček, šéfredaktor

O Wii jsem toho už napsal povícero, ale mé názory se doteď nezměnily. Wii je skvělá konzole s obrovským potenciálem stát se skvělou, zábavnou a originální konzolí, ale současně s potenciálem stát se sice skvelou, leč "jen" hračkou pro pobavení malých dětí a přiopilých účastníků různých párty. Jak s tímto potenciálem Nintendo naloží teprve uvidíme, já ale stále doufám v první variantu.

Petr Kolář, vedoucí zpravodajské sekce a zástupce šéfredaktora

I když Nintendo neoznačuje svoji konzoli Wii jako next-gen, je docela možné, že v hratelnosti je výraznějším krokem, než pouhé technologické posuny u konkurence. Přeci jen, kdy se vám naposledy stalo, že jste se při hraní nakláněli do zatáček, vyhýbali se střelám a šermovali rukama proti nepříteli? Otázku je, do jaké míry bude vyhovovat ovladač hráčům, kteří jsou zvyklí spíše na konzumní styl zábavy – přijdu, kopím, hraji dokud nedohraji, odložím do poličky. Wii je spíše záležitostí pro celé rodiny, nebo na hraní s kamarády. Ale v tomto ohledu si troufnu říci, že těžko hledá konkurenci.

David Sláma, vedoucí PC sekce

Nintendo Wii je tu. Hurá. Přiznám se, že ačkoli oceňuji osobitý přístup Nintenda k hernímu průmyslu a spoustu nápadů kolem Wii, samotný herní přístroj mě nevzal. Grafika není to nejpodstatnější, jistě, nicméně pakliže se mám u hry opravdu bavit, nejlepší je, když jsou všechny její aspekty v souladu - jinými slovy k dobré hře patří i dobré audiovizuální zpracování. Originální (více méně) ovládání je fajn - dokud nechcete hrát delší dobu v kuse. Pak si ještě rádi vzpomenete na perfektně řešený ovladač Xboxu 360. A hry na Wii... zjistil jsem, že jako hráč nespadám do cílové skupiny Nintenda. Mám-li své osobní dojmy shrnout, Nintendo Wii je výbornou hračkou, kterou zaujmete přítelkyni i babičku, konzolí nové generace ovšem pro mě není.

Martin Demiger, konzolová sekce

Jsem zastáncem názoru, že dobrou konzoli dělají teprve dobré hry. Proto mě Wii zatím moc nepotěšila. Je to způsobeno tím, že se mi z aktuální nabídky her pořádně dostala do rukou jen Wii Sports. Mohu tak jen doufat, že ostatní hry nedopadnou stejně. První desítky minut, než jsem prošel všech pět miniher, jsem byl nadšen. S postupem času jsem si ovšem na ovládání zvykl a začal si všímat nepříjemných "detailů": každý ze sportů stojí v zásadě jen na prostém mávnutí ovladačem a nic víc pro vítězství nevyžaduje. Takže po čase celkem nuda, když nemáte po ruce parťáka, kterého byste mohli vyzvat na souboj. Na druhou stranu asi moje obavy nebudou úplně na místě. Už z několika různých úst jsem slyšel slova chvály na novou Zeldu. A určitě přibudou další...

Lenka Vlková, konzolová sekce

Nintendo Wii mě ze všech next-gen konzolí zaujalo nejméně. Na rozdíl od ostatních má sice nejoriginálnější ovládání a osvěžující přístup k next-gen hraní, ale to mně osobně nestačí. To, co u mě rozhoduje o koupi konzole jsou hry. Věřím, že Zelda je velkým tahákem pro všechny, stejně jako kupa dalších zábavných originálních her. Mě osobně ale mnohem více přitahují „vážné“ vysoko-rozpočtové hry od konkurence. Nintendo Wii si tedy velmi pravděpodobně nekoupím, ale i tak se samozřejmě těším, až si jej u některého známého vyzkouším.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,