Nintendu nepřijde multidotykový displej pohodlný

Alespoň tedy ne v případě Wii U gamepadu.

Ať už se podíváte na mobily, tablety či notebooky, všude naprosto jasně dominuje ovládání pomocí multidotykových gest. Proč se tedy Nintendo rozhodlo do Wii U gamepadu zabudovat obyčejný odporový displej? Podle šéfa americké divize to bylo hlavně kvůli ergonomii.

„Vzhledem k některým funkcím ovladače jsme se v průběhu jeho vývoje shodli na tom, že bude vhodnější použít jednodotykový displej,“ řekl Reggie Fils-Aime. „Zvláště když jsme vzali v úvahu, že na něm jsou další tlačítka.“

Následně ukázal, jak se s gamepadem správně pracuje. Jednou rukou jej vždy držel tak, aby jej měl přímo před sebou, druhou pak ťukal po displeji, ať už palcem nebo ukazováčkem. Poté ovladač odložil, aby mohl používat obě ruce. „Opravdu chcete hrát hru tímto způsobem? O tom pochybuji,“ dodal.

„Samozřejmě to má co dělat také s cenou. Nicméně od začátku jsme tento ovladač koncipovali tak, že jej držíte v obou rukou a používáte jako druhou obrazovku. Že byste si jej museli kvůli multitouchi pokládat do klína, nám přišlo neohrabané.“

Fils-Aime mimoto potvrdil, že Nintendo nehodlá v případě své nové konzole jakkoli omezovat přehrávání použitých her.

Zdroj: Kotaku
Diskuze (2) Další článek: Microsoft odstartuje na Xbox Live soutěžní „Léto plné sportu“

Témata článku: , ,