No Man's Sky zažívá masivní odliv hráčů ani ne měsíc po spuštění

vytisknout velikost písma
Někdy se může kvantita na úkor kvality jevit jako dobrý krok vpřed, nicméně v Hello Games asi někdo něco nedomyslel, když pustili do světa takto, s prominutím, odfláknutou hru, která ani ne měsíc po svém vydání ztratila už kolem 90% hráčů.
No Man

Ohlášení No Man's Sky před pár lety vzbudilo velký hráčský ohlas. Díky procedurálnímu generování obsahu mohla hra nabobtnat do obludných rozměrů 18 kvintilionů planet, jejichž průzkum by pečlivému hráči zabral zhruba 536 milionů let. 

Tudíž je běžnou praxí zajímavá skutečnost, že pokud přistanete na planetě, jste většinou prvními jejími návštěvníky. Při takovém množství obsahu je ale zřejmé, že se mnoho planet bude s drobnými rozdíly opakovat, což je možno poznat již v první fázi hry. Některé planety jsou pak jako přes kopírák. A celkově je to zkrátka nuda.

Razantní pokles hráčské populace jsme mohli zaznamenat u celé řady her, ale takový odliv hráčů, jaký zažívá NMS tu nebyl už dlouho. 

Den před spuštěním hry, tedy 12. srpna 2016 se počet hráčů ustálil na počtu 212 604. Na grafu z SteamDB je vidět, jak klesal počet aktivních hráčů NMS až 24. srpna dosáhl hodnoty kolem 19 tisíc, což je ztráta čítající celých 90%. Zbylo tedy 10 procent, které nejspíš tvoří skalní fanoušci nebo ti, kterým to nedalo a chtějí najít onen střed vesmíru, jelikož tam je obtížnost už náročnější, ale kdo ví.

1200x-1.jpg

Při srovnání s ostatními hrami v tomto roce zažilo NMS poněkud náhlý a možná i trochu předvídatelný pád. Podíváme-li se například na The Division s původními 113 tisíci hráči v únoru tohoto roku, kdy následně můžeme sledovat též poměrně velký odliv hráčů v horizontu dvou týdnů, kdy jich hru opustilo na 38 tisíc a ke konci února zbylo něco kolem 75 tisíc. To zase takový průšvih nebyl. Podobný úpadek pak zažil například XCOM 2 s datem spuštění 7. února a 133 tisíci aktivními hráči. Na konci téhož měsíce jich hru hrálo už jen 48 tisíc. 

Podobný příběh nám mohou povědět např. Dark Souls 3 a Total War: Warhammer, které měly při spuštění 129 a 113 tisíc hráčů. Propad nastal během následujících dnů po vydání a zhruba po měsíci populace spadla u DS3 na 71 tisíc a u TWW na 50 tisíc.

Ač se NMS jevila jako hra na dlouhé roky nakonec skončila jako neprobádaný kus země, kam se nikomu moc nechce, jelikož v tamějších končinách číhá jen nuda. Zřejmě budou muset v Hello Games vymyslet nějaký plán B, jinak roky práce přijdou vniveč.

Jistou nadějí by mohly být módy, které by hraní NMS mohly alespoň trochu vylepšit. Zde najdete 9 užitečných módů, které vám vylepší hraní No Man´s Sky.

zdroj: PC Gamer, IGN, VG247

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro Nintendo Switch

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro N…

Nintendo Switch představuje nový svěží herní zážitek, který se velmi liší od hraní na Xbox One a PS4. Přinášíme vám 10 důvodů, proč byste si tuto konzoli měli koupit.

12.  7.  2017 | | 16 N/A
TES Online: Morrowind – návrat do známého světa (recenze)

TES Online: Morrowind – návrat do znám…

MMORPG The Elder Scrolls Online se dočkalo svého nového rozšíření Morrowind, díky kterému se hra obohatila o nový pestrý svět a o novou třídu. Stojí za to vrátit se do Tamrielu?

10.  7.  2017 | | 2 N/A
10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switch ještě počkat

10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switc…

Nintendo Switch je velmi zajímavá konzole, což nás inspirovalo k článku o tom, proč byste si tuto konzoli měli koupit. Z jiného úhlu pohledu však trpí mnoha chybami, kvůli kterým byste si ji naopak určitě kupovat neměli.

17.  7.  2017 | | 5 N/A
Virtuální realita na E3: nejzajímavější pecky veletrhu

Virtuální realita na E3: nejzajímavějš…

Na letošní E3 se nezapomnělo ani na fanoušky virtuální reality. Na konferencích se jim sice nevěnovalo valné množství pozornosti, ale i tak se mezi oznámenými tituly objevilo pár dobře vypadajících kousků. Je libo pecky od Bethesdy jako je Fallout nebo Doom ve VR? A co takhle nějaké exkluzivity na PSVR? To všechno tady najdete.

14.  7.  2017 |
Apple znovuobjevil rozšířenou realitu. Vývojáři už předvádí parádní aplikace

Apple znovuobjevil rozšířenou realitu.…

Apple pravděpodobně přetransformuje další důležitý segment - rozšířenou realitu.

16.  7.  2017 | | 2 N/A
Nový rekord! Valve po letní slevové akci zabanovalo přes 40 tisíc uživatelů

Nový rekord! Valve po letní slevové ak…

Anti-Cheat systém společnosti Valve se překonal, zabanováno bylo rekordních 40 tisíc uživatelů.

11.  7.  2017 | | 5 N/A
Herní agenda: výhled na sportovní a závodní pecky roku

Herní agenda: výhled na sportovní a zá…

Jako každý rok nás čeká na podzim nálož sportovních her. Čeká nás letos nějaké extra překvapení, nebo prostě dostaneme „jen“ další díly již zaběhlých značek? Čtěte dál a dozvíte se více!

20.  7.  2017 |
Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu vyráží dech (galerie)

Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu …

Akční fantasy thriller Hellblade možná plachtí u většiny pod radarem. To by ale byla osudová chyba.

včera |