No Name War - přichází rumunský Warcraft?!

Je tomu už více než dvě léta, co jsme naposledy na Doupěti psali o realtime strategii jménem No Name War. Od té doby udělala velký krok kupředu, přesto však stále ještě nelze mluvit o hotovém produktu - objevilo se totiž množství zásadních novinek, o kterých bychom se dnes rozhodně měli zmínit. No Name War začíná nabývat na síle i na kráse!
No Name War - přichází rumunský Warcraft?!

Nejdříve ze všeho si ale krátce povíme něco o rumunské společnosti AMC Creation, která za celým projektem stojí. Vznikla roku 1998, když si parta přátel - programátorů databází a antivirových programů - řekla, že vytvoří hru. Dali se dohromady, nabrali pár dalších lidí jako jsou nezbytní výtvarníci a designéři a jali se tvořit.

Už tehdy byla jejich základním konceptem klasická realtime strategie vzorek "#AA/00 - Dune 2". Pojmenovali ji No Name War a nepokrytě se inspirovali tehdejší peckou, dnes však už "pouze" legendárním StarCraftem. Vývoj bohužel trval nečekaně dlouho, 2D technické zpracování mezitím dostalo pořádně na frak od plně 3D realtime strategií a AMC Creation byli nuceni se nad svým dílem pořádně zamyslet.

 

Z jejich myslitelské seance se vylouskla nová NNW - tentokrát již s plně 3D akcelerovanou grafikou odpovídající dnešním standardům. Programátoři ukuchtili zbrusu nový, velmi pokročilý engine schopný zobrazovat až 100 000 polygonů (včetně takových efektů jako pokročilé stínování a osvětlování, částicové systémy, atd.) v jednom okamžiku a pak už nic nebránilo designérům aby se vrhli na tvorbu misí a jednotek.

Ale ze všeho nejdříve je tu příběh. Ten zasadil scénárista hluboko do země, chci říci do hluboké budoucnosti planety Země a jejích obyvatel. Ode dneška za tisíc let bude totiž naše planeta jen ztěží obyvatelná, zdevastovaná válkami a odpadními produkty naší společnosti. Lidstvo se už dávno nenazývá lidstvem, nýbrž "Knótiany". Tyto bytosti cestují vesmírem, kolonizují nové planety a rozšiřují svou říši.
Během jedné rutinní průzkumné mise zabloudí plavidlo Knótianů až do Sluneční soustavy. Tam je však napadeno a přinuceno nouzově přistát na jediné tamní obyvatelné planetě - Zemi. Ta měla být již po století opuštěná, jenže vojáci, kteří se palubě lodi nacházejí, to vidí trochu jinak. Objevují se podivné bytosti, které se rozhodně nechovají přátelsky. Ze záchranné mise se stává boj o přežití, ještě později se z celého incidentu vyvine zbrusu nový válečný konflikt.

Hráči dostanou na výběr ze tří různých ras, za které je možné hrát. Každá rasa představuje svébytný typ vedení války. První jsou již zmínění Knótiané, původní obyvatelé Země. Jejich prioritou je návrat z této dnes již nepřátelské planety domů, mnoho světelných let daleko.

 

Khlooňané jsou klonované mechanoidní bytosti kontrolované jediným gigantickým centrálním mozkem (představte si Brouky z Hvězdné pěchoty). Jejich motivy vám zůstanou skryty až do začátku druhé kampaně. Jsou to poslušní vojáci, kteří pouze slepě plní rozkazy - dokáží se rychle adaptovat, disponují pokročilými technologiemi.

Qaldarové jsou taktéž humanoidní rasa, jejich technologický vývoj však daleko zaostává za oběma zbývajícími stranami. Jsou však rychlí a pohotoví bojovníci, stejně jako vynalézaví obchodníci. A co hlavně - dá se s nimi dohodnout.

Nakonec jsou tu ještě neutrální "jednotky" jako flóra a fauna, různé humanoidní bytosti, starověké ruiny a další budovy - to vše jsou součásti komplikovaného, ale propracovaného vesmíru NNW.

A teď to největší překvapení ze všech. AMC Creation tvrdí, že NNW bude žánru Role-Playing Strategy (RPS), tedy přesně taková, jaký nejprve slibovali Blizzardi třetí Warcraft. Ti nakonec z koncepce RPS ustoupili a přiblížili se opět více klasické RTS. Jak dopadne NNW, toť otázka - v každém případě tvůrci slibují, že si dosyta užijeme jak klasické RTS akce, tak i RPG prvků.

V každém případě už dnes víme toto: k dispozici dostaneme více než 70 druhů budov a přes 200 druhů zbraní na celkem 80 jednotkách. Na každého stratéga pak čekají tři kampaně plus osmnáct samostatných scénářů. Vysoké realističnosti má být docíleno zejména v oblasti prostředí, kdy se můžeme těšit na proměny počasí, dne a noci, dokonce i fázi měsíce. Proměny prostředí mají mít vliv i na váš postup v jednotlivých misích.

Poněkud nejasné je datum vydání No Name War. Ještě donedávna autoři tvrdili, že bude venku koncem tohoto roku a stejné datum je uvedeno na oficiální stránkách (http://www.amc.ro/). V rozhovorech se ale objevuje pozdější datum, tedy první čtvrtletí roku 2003. Uvidíme. Tak či onak - určitě je na co se těšit.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 8 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A