Nokia N-Gage, dokončení recenze – hry a konečné hodnocení

Multifunkční zařízení jsou hudbou budoucnosti – malou revoluci však zažíváme již nyní, s příchodem jedinečné kombinace herní konzole a mobilního telefonu. Uvedení Nokie N-Gage na trh se den co den nezadržitelně blíží a my vám tak nabízíme dokončení naší recenze, tentokrát zaměřené na herní schopnosti finského elegána, včetně výsledného hodnocení a srovnání s japonským samurajem, handheldem GBA SP!

Po dvoudílné recenzi zařízení Nokia N-Gage vám nabízíme také náš pohled na čtveřici her, které by se měly na pultech obchodů objevit již v průběhu následujících týdnů a měsíců.

Sonic N - klasika také na N-Gage

Populární ježek Sonic si nenechá ujít žádnou z příležitostí představit se na nové herní platformě a tak se s ním setkáváme také u N-Gage. Jeho poslední variace pro konzoli/mobilní telefon finské Nokie se od jiných příliš neliší - alespoň tak je tomu na první pohled. K dispozici je hned čtveřice postav (Sonic, Tails, Knuckles, Amy), které se od sebe (byť jen částečně) liší. Herním charakterům zdárně sekunduje pětice rozmanitých lokací, v každé z nich na vás čekají hned dvě pasáže. Jako vždy, i tentokráte potěší fantazie tvůrců - prolétnete tak zasněženými planinami, čeká na vás také noční dobrodružství. Ovládání postaviček je vcelku jednoduché, přesto se s ním dokonale sžijete až po několika minutách strávených s hrou.

Sonic se připravuje na další akci * Mise dokončena * Z podobného točení by se mi udělalo zle

V každé z lokací vás samozřejmě čeká množství překážek a povětšinou neškodných nepřátel, nechybí ani závěrečný boss, kterého budete v jednotlivých misích likvidovat rozličnými způsoby. Zpracování titulu Sonic N je dobré, hra však nabízí jen omezené množství módů a lokací - výsledná herní doba tak zůstává vysoce za očekáváním. I přesto jsem si jist, že slavné jméno bude hrát v případě Sonica N důležitou roli a tak se tato hra stane jednou z vůbec nejúspěšnějších.

Hodnocení: 7/10

Super Monkey Ball - ztřeštěné sbírání banánů

Nejztřeštěnější, nejoriginálnější a v mnoha ohledech nejzajímavější hra z celé čtyřky testovaných produktů. Tím vším je titul Super Monkey Ball, jehož princip prozradí mnohé - tentokráte se tak vžijete do role neposedné a hladového opičky, v jejíž kůži budete sbírat chutné banány a především se snažit o dosažení závěrečné brány. Tento úkol musíte plnit na rozmanitých plošinkách, které se ve vyšších levelech přesunují a komplikují vám tak cestu za vytouženým cílem. Dosažení zadaného úkolu brání mimo mnoha terénních překážek také nepřátelé, našlapaný časový limit jedné minuty či nezvyklé a v mnoha ohledech nepraktické ovládání. Jistě potěší hned trojice obtížností, které se v praxi projevují rozdílnou nabídkou misí i postupně vzrůstajícími nároky na neomylnost a schopnosti uživatele. Komplikované levely si lze naštěstí vyzkoušet a natrénovat v samostatném módu.

Blížíme se k cíli mise * Vyberte si libovolnou postavičku * Banány a závěrečná brána - schéma většiny levelů

Jednou z propagovaných předností hry (a obecně mnoha připravovaných výtvorů pro N-Gage) se stala také 3D grafika. Výsledná úroveň vizuálního zpracování mé choutky uspokojila, kamera je však nepraktická a sama o sobě tak vaše snažení spíše komplikuje. I přes svůj jedinečný námět vás navíc hra zabaví jen na několik chvil, motivací pro pečlivé a rychlé sbírání banánů může být odemknutí bonusových miniher. Ty vám nabídnou ztřeštěné závody či souboje v ringu. Zkrátka a dobře - Super Monkey Ball je originální a zajímavou hrou, jejíž hodnocení sráží především nekomfortní a problematické ovládání.

Hodnocení: 6/10

Virtua Tennis - je libo tenis?

Nejen akčními tituly jest člověk živ a tak si na displej N-Gage našly svou cestu také sportovní hry. Jednou z těch prvních je výtvor Virtua Tennis, který nám hodlá přiblížit taje simulace tenisu. Hovořit o simulaci by však bylo v případě Virtua Tennis spíše marketingovou propagací - samotná hra nabízí arkádové pojetí tohoto sportu, ani to však nebylo dovedeno k dokonalosti. Ovládání hry je jednoduché, kromě joysticku pro pohyb lze využít také tlačítko pro střelbu a loby (druhý úder jsem však nikdy nezužitkoval). Bohužel, soupeř je v úderech prakticky neomylný, většina jeho míčů tak směřuje na kurt. V průběhu každé hry jste navíc nuceni prokázat dostatek předvídavosti, v opačném případě lze letící míček jen ztěží doběhnout. Potěšující je úroveň obtížnosti, i na tu nejlehčí je vám počítačem řízený protivník více než zdatným soupeřem.

Podání může být velmi účinný prostředek k zničení soupeře * Hrát budete také na trávě * No a na závěr tu máme také antuku

Virtua Tennis využívá do sytosti výhod displeje na výšku, kterým se nová Nokie liší od ostatní konzolové konkurence. Úroveň vizuálního zpracování můžete z okolních obrázků posoudit sami. Pozadí hry je naneštěstí tvořeno statickými obrázky a tak může neposedný míček proskákat až za diváky na tribunách. Hra obsahuje hned několik hratelných módů - arkádový, exhibici a také šampionát, který prověří otrlejší z vás. Vytvořit si můžete vlastního hráče, obléci ho do oblíbených barev i nadefinovat jeho vlastnosti. K dispozici je nespočet kurtů (jejich povrch však nehraje žádnou roli) i soupeřů - narazit můžete na mistra tvrdých úderů či servisu. Bohužel, zmiňovaný šampionát nebyl v mnou testované verzi zcela funkční - doufejme, že se jednalo o ojedinělou chybu či nedostatek této verze hry.

Hodnocení: 5/10

MLB Slam! - staňte se baseballovou hvězdou!

Baseball je specifický a v mnoha ohledech netradiční sport, hodnotíme-li jej tedy z pohledu herních titulů. Přesto se i on objeví na displejích Nokie N-Gage, konkrétně ve výtvoru s názvem MLB Slam!. Tvůrci zvolili v případě své hry nepochybně zajímavý koncept, který mě v příjemném slova smyslu překvapil. Hra vychází ze zavedených standardů, pyšní se oficiální licencí americké Major League Baseball. Hrát tedy můžete za jeden z mnoha týmů, které se v každé směně střídají na pálce i v poli. Coby nadhazovač máte k dispozici tři rozdílné způsoby hodu míčkem, který můžete jednoduchým přemístěním kurzoru nasměrovat do libovolné pozice. Ne vždy je však hod z rukou nadhazovače úspěšný a dostatečně přesný. Na pálce je pozice hráče obdobná - tentokráte musíte kurzor přesunout do míst, kam směřuje hod z rukou protihráče, a navíc v pravý moment zmáčknout tlačítko pro odpal. Jste-li dostatečně přesní, můžete se dočkat také populárního home-runu.

Práce nadhazovače je o psychice * Záběry na dění v poli, které však neovlivňujete * Povedený nadhoz a je to STRIKE!

Naneštěstí již nijak neovlivňujete dění v poli, nijak se nestaráte o sprintující pálkaře ani chytající hráče, což je jistě ohromná škoda. Bezpochyby však potěší možnost sestavit si tým snů a využít hned několika herních módů. Dlouho propagovanou předností MLB Slam! mají být mimo multiplayeru pro dva hráče také online statistiky, které se budou aktualizovat podle současného dění MLB - zraní-li se tedy hráč ve skutečném utkání, projeví se to také na soupisce týmu ve hře. V praxi jsem však tuto přednost a vyčnívající inovaci neměl možnost ocenit, což je jistě velká škoda. Co říci na závěr? Výtvor MLB Slam! mě coby sportovního fanouška oslovil i zaujal, věštit mu světlou budoucnost by však bylo předčasné - baseball nepatří mezi nejoblíbenější sportovní odvětví a tak je tato hra určena spíše fanatickým příznivcům.

Hodnocení: 7/10

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,