NOLF 2 – pár otázek pro producenta

Kromě dnešních prvních dojmů vám nabízíme také krátký rozhovor s Chrisem Millerem, producentem titulu No One Lives Forever 2. V několika otázkách jsme blíže zkoumali, v čem bude druhý díl vynikat proti své konkurenci, do jaké míry bude použitá umělá inteligence odlišná od ostatních her a zda-li si dvojka zachová svůj ležérní styl.
NOLF 2 – pár otázek pro producenta

Doupě: Nejprve se prosím představ našim čtenářům. Jak dlouho již pracuješ na projektu No One Lives Forever 2?
Chris Miller: Mé jméno je Chris Miller, pracuji ve společnosti Fox Interactive a jsem producentem hry. Na všem souvisejícím s licencí No One Lives Forever se podílím již po více než tři roky.

Doupě: Co nového vaše hra No One Lives Forever 2 nabídne, speciálně v porovnání s ostatními připravovanými akčními hrami typu Unreal II, Halo, Doom 3, etc.? Proč si myslíš, že právě váš titul bude úspěšný?
C.M.: Druhý díl naší hry No One Lives Forever je, stejně jako jeho předchůdce, postaven především na silné singleplayerové části. Tituly jako Unreal Tournament nebo Halo staví více na multiplayeru, takže herní zážitek je v případě NOLF 2 zcela odlišný. Důraz je v případě naší hry kladen také na příběh a postavy se smyslem pro humor, což je jeden z aspektů, na které se jen málo konkurenčních titulů doposud zaměřilo. Díky přepracování velké části herního enginu, stejně jako vylepšení umělé inteligence, jsme schopni vytvořit bohatší, interaktivnější zážitek pro samotné hráče.

 

 

Doupě: Můžeš nám povědět také něco o příběhu hry? Co bude hlavním úkolem hráče? Budeme čelit nějaké postavě z původního No One Lives Forever?
C.M.: Protože náš titul ještě nebyl oficiálně vypuštěn, nemohu vám vše prozradit, přesto - Cate zahájí svou pouť úkolem v Japonsku. Byla sem vyslána za účelem vyfotografovat pověstnou mezinárodní schůzku všech kriminálníků a dalších podvratných živlů. Po dokončení této části hry bude Cate nucena čelit Isako, ženské japonské bojovnici, která byla vyslána organizací H.A.R.M., aby Cate navždy umlčela. Kromě toho jsme se také dozvěděli, že několik pověstných nepřátel z prvního dílu je zpět!

Doupě: Kde se bude vaše hra odehrávat? Kolik lokací v jejím průběhu hráč navštíví?
C.M.: Celé dobrodružství zavede Cate na více než šest odlišných lokací po celém světě.

Doupě: Zachová si druhý díl ležérní styl, skvělý humor a nadsázku bondovských snímků?
C.M.:  Protože vývoj pokračování má na starosti stejný tým jako v případě původní hry, mohu vám slíbit, že humor z prvního dílu zůstane ve stejné podobě i v případě dvojky.

Doupě: Může nám povědět něco o vaší "malé revoluci" umělé inteligence? Používáte nový skriptovací systém?
C.M.: Ne, nejedná se o nový druh skriptovacího systémů. Jedná se o specifický systém, každý nepřítel si je sám vědom svého okolí. Každý typ protivníka tak má specifické cíle postavené na daném prostředí, které jsou ovlivněny okolnostmi

Tak například - můžete vejít do pokoje a zpozorovat venku postávajícího strážného. V okamžiku, kdy ho vidíte skrz okno, se zničehonic zastaví a začne kouřit svou cigaretu. V této situaci, pokud zůstanete tiší, může dokouřit cigaretu, zahodit ji a pokračovat ve své obchůzce. Nebo může naopak sejít dovnitř a použít koupelnu. Nebudete si jisti, můžete se tak pokusit zhasnout světlo a najít místo, kde se ukrýt. Pokud však strážný světlo v místnosti opět rožne, spatří vás a začne jisto jistě křičet "špión je tu!", což přivolá jeho druhy ve zbrani.

Rozuzlení je tedy v podstatě takové, že samotný AI se mění s ohledem na to, jak hrajete samotnou hru. Bude prostě důležité dostatečně promyslet následující krok, předtím, než se rozhodnete vkráčet do dané lokality. 

 

 

Doupě: Nabídne váš grafický engine něco, co bude konkurence postrádat?
C.M.: NOLF 2 bude využívat všech výhod posledních grafických čipů společností nVidia a ATi spolu s technologií Hardware T&L a mnohé další. Leč, důležité je především, jak tyto technologické prvky přivedou hru k životu.

Doupě: Jak důležité budou plánované RPG prvky? Můžeš uvést nějaký příklad, kdy hra využívá tyto elementy?
C.M.:  Je to jednoduché - jak budete postupovat hrou, čas od času získáte to, co mi nazýváme "skill points". Tyto body vám umožní upgradovat několik vlastností, mezi které například patří skrývání se či umění užívat technologické vynálezy. Pokud se hráč rozhodne vylepšit schopnost ukrývat se, jeho krok bude dělat menší hluk, což mu umožní jit blíže k nepřátelským vojákům a přitom zůstat nezpozorován. Stejně tak vám může vylepšení práce s mechanickými zařízením zkrátit dobu, za jakou začnou dané přístroje pracovat.

To vše vám umožní upravit si hru podle vlastního gusta. To vše je navíc zpracované tak, že to hru nijak negativně nezatěžuje.

Doupě: Díky za váš čas. Je zde snad ještě něco, co byste chtěl vzkázat našim čtenářům?
C.M.: Užijte si to :-)

Po našem kratičkém rozhovoru snad nepohrdnete ani mými prvními dojmy ze hry samotné - najdete je zde.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Do prodeje míří Playstation 5 s retro designem, kusů je extrémně málo

Do prodeje míří Playstation 5 s retro designem, ku…

Chcete svou konzoli s příchutí kultovní PS2? Pak si pospěšte.

5.  1.  2021 | |1 N/A
Daniel Pánek
PlayStation 5Konzole
Tipy na 7 překvapivých herních hitů, od kterých nikdo nic nečekal

Tipy na 7 překvapivých herních hitů, od kterých ni…

Od následujících her si hráči příliš neslibovali, přesto všechny dokázaly překvapit.

12.  1.  2021 | |10 N/A
Ladislav Novák
Téma
Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět g…

Jestli něco Ubisoft umí, pak jsou to pestré světy, lákající k focení.

16.  1.  2021 | |11 N/A
Daniel Pánek
Assassin's Creed ValhallaGalerie