N.O.V.A. 2 – Halo do kapsy (recenze)

Plnohodnotná akční hra na iPhone? Ano, a dokonce už její druhý díl. Pojďte se podívat, o co jste možná přišli.

Futuristická střílečka jménem N.O.V.A. vtrhla na App Store s razancí uragánu. Tvůrci ze studia Gameloft tehdy na iPhone přinesli nádhernou grafiku, multiplayer a skvělou hratelnost, za což se jí hráči poprávu odměnili – N.O.V.A tak dosáhla na srovnání se svým vzorem, konzolovou legendou Halo. A co se dělá s úspěšnou hrou? Využije se jako odrazový můstek k ještě lepšímu pokračování.

Kampaň pro jednoho hráče se skládá z dvanácti kapitol plných nekonečné akce. Čeká vás nejen probíjení se zrádným terénem a ještě zrádnějšími nepřáteli, ale okusíte také palebnou sílu obrovitého mecha, nepustíte prst ze spouště rotačního kulometu a budete budovat obranu před houfem útočících nepřátel. A když si začnete myslet, že už nemůže přijít nic nového, přijdou hlavolamy u hackování počítačů a otevírání dveří. Jediné, co zamrzí, je lineární a nezajímavý příběh, který byl zřejmě postaven na vedlejší kolej a opravdu slouží jen k tomu, aby na sebe mise v určité logice navazovaly.

Čeká vás probíjení se zrádným terénem a ještě zrádnějšími nepřáteli

Příběhová linie je však do pozadí akcí, od níž si neoddechnete ani na okamžik. Hodně za to můžou inteligentní nepřátelé, kteří jsou vždy v přesile, umí se krýt, ostřelovat vás z dálky, ale i přiběhnout až k vám a přetáhnout vás pažbou. Od minula potěší i menší obměna protivníků v čele s novou příšerou, která se maskuje podobně jako Predátor a ovládá telekinetické síly. K likvidaci nepřátel slouží obsáhlý zbraňový arzenál od útočných pušek až po raketomety a různé paprskomety.

Vylepšete si zabijácké hračky

Tentokrát do hry autoři nezapomněli přidat ani oblíbený systém upgradů všeho možného od zdraví, přes kapacitu zbraní, až po zvýšení přesnosti střelby. K vylepšení ovšem potřebujete speciální body, jež jsou různě poschovávány po všech úrovních. Bohužel jich je zatraceně málo, a tak z dostupných deseti upgradů stihnete do konce hry pořídit tři až čtyři, a to se ještě musíte snažit. Nápad je to tedy velice příjemný, ale pro příště by to ale chtělo mnohem více kreditů.

K singleplayeru je však k dispozici i propracovaný multiplayer, který nabízí deset map, pět hracích módů a hru v deseti hráčích. Jednotlivé mapy se od sebe liší, a tak si každý lehce najde tu oblíbenou. Zatímco na mapách s otevřeným prostranstvím si zahrají spíše ostřelovači, vertikálně vytvořené mapy jsou vhodnější pro boj zblízka. Pochopitelně nechybí systém získávání nových zkušeností za každé zabití a následné odemykání nových zbraní. A pokud jste si multiplayer oblíbili už v prvním díle, dostanete už od začátku 400 zkušenostních bodů.

Potěcha oka

N.O.V.A. 2 je momentálně nejlépe vypadající hrou, jakou v nabídce francouzského giganta Gameloft najdete. Nemusím snad dodávat, že o největší grafický zážitek se postará displej Retina na iPhone 4. Mimo to přináší každá úroveň něco nového – chvíli se brodíte řekou v džungli, abyste se v druhé plížili skrze nepřátelskou základnu.

N.O.V.A. 2 je nepochybně skvělou hrou, ale nelze jí upřít ani určitá podobnost s Modern Combat 2. Jistě, hry se sice liší v nastavení a detailech, ale herní prvky jsou do značné míry podobné. Proto by bylo hezké, kdyby Gameloft opět začal vymýšlet nové mechanismy a nejen převáděl stejnou hru do jiného prostředí. Pokud ale upřednostňujete krásně barevný sci-fi svět před moderním konfliktem, nelze dát této hře jinou nálepku než „must-buy.“

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Akce
Výrobce: Gameloft | Webové stránky hry