N.O.V.A. 3 – graficky nadřazená střílečka (recenze)

Po slabším druhém dílu rádoby klonu Halo se Gameloft a Kal Wardin vrací. Je čas zachránit samotnou Zemi.

Od událostí posledního dílu uběhlo jen několik měsíců a po úspěšné sabotáži Volteritských válečných továren se lidé konečně vracejí na planetu Zemi. Po zastřelení prezidenta Folsoma se však lidská vláda rozhodla vzdát Volteritskému Protektorátu, aby zabránila hrozící válce mezi lidmi a Volterity. Právě v tuto chvíli však dostává Kal zoufalou prosbu od Yeleny, aby se vrátil na Zemi i on a pomohl zachránit lidstvo. Kal samozřejmě na sebe nedá dlouho čekat a další epické dobrodružství může začít!

Dále už bych do příběhu, který je mimochodem velmi zajímavě propracovaný, nechtěl zabředávat, abychom se vyhnuli případným spoilerům.

Při probíhaní otevřenými prostory se budete kochat fantastickým grafickým zpracováním

V základní single-playerové kampani na vás čeká celkem deset misí, které se odehrávají na Zemi (San Francisco), na dalších různorodých planetách a velkého finále se dočkáme na samotné planetě Volteritů. Deset hodin dlouhá kampaň uteče jako voda a vy budete chtít víc, mnohem víc, a právě proto je pro hráče připraven také multiplayer. K tomu se ale dostaneme až za chvilku.

N.O.V.A. 3 je klasická střílečka. Nabízí klasické upravitelné ovládání včetně automatického zaměřování, které možná použijí začátečníci nebo hráči, kteří si stále na dotykové ovládání nezvykli. Ať tak či onak, každý by si měl bez problémů najít nastavení, které mu bude vyhovovat. Při probíhaní otevřenými prostory se budete kochat fantastickým grafickým zpracováním, které především na větším displeji iPadu vypadá až neuvěřitelně dobře. Hra světel, výborně vykreslené stíny a do detailu propracované okolí vás nenechá na chvíli v klidu. Troufám si říci, že Gameloft ždíme z hardwaru apple zařízení maximum a opět posunuje grafické možností o několik úrovní výše.

Při plnění misí budete převážně cestovat po svých, ale sem tam dostanete i možnost osedlat si nějakého mecha či spolu se svými kamarády ve zbrani naskočit do obrněného džípu a kropit hordy blížících se nepřátel rozpáleným kulometem. To vše je skvělá a dlouho trvající zábava, ale co když vám řeknu, že prakticky to podobné můžete zažít i v multiplayeru?

Společně s dalším hráčem můžete naskočit do džípu, a zatímco kamarád řídí, vy se postaráte o blížící se nepřátele. Vozidla tak neslouží jen pro přepravu z místa na místo, ale při správné kooperaci mohou i rozhodovat důležité souboje.

Díky kooperativní hře můžete společně s dalšími hráči naskočit do džípu

V multiplayeru na hráče čeká celkem šest map a stejný počet herních režimů. Nechybí například klasické capture the flag, free for all, nebo capture the point. V jedné hře spolu může hrát až dvanáct hráčů a hra vám bude fungovat bez problémů, i když se tento počet hráčů naplní. Ono je spíše problém nalézt nějaký volnější server, protože v době mého recenzování hráčů neustále přibývalo, takže se určitě nemusíte bát, že byste po mapách běhali osamoceni.

N.O.V.A. 3 je skvělou hrou, která vás zaujme fantastickou audiovizuální stránkou a podpoří to ještě zajímavým a hodně akčním příběhem. Jako takovou třešničkou na dortu je potom opět inovátorský multiplayer, který přidá další desítky hodiny kvalitního a zábavného hraní. A tak ačkoliv se Gameloft v poslední době spíše zaměřoval na freemium hry, s příchodem tohoto titulu opět dokázal, že kvalitní hry, které nevyžadují neustálé dokupování, stále dělat umí.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Akce | Sci-fi střílečka
Výrobce: Gameloft | Webové stránky hry