Nová konzole na obzoru: Full Circle od MechaWorks

Může se to zdát neuvěřitelné, ale v době, kdy svět videoher ovládá svatá trojice, se do souboje pouští firma MechaWorks ze Silicon Valley.

mechaworks_logo.jpgMechaWorks hodlá jejich dosud pečlivě utajované zařízení představit pravděpodobně již na blížícím se Game Developers Conference v Číně příští měsíc. Něco se také šušká o GDC Austin konaném v těchto dnech. Konzole zatím nese kódové označení Full Circle a podle odvážných slov svých tvůrců má jít o nejvýkonnější konzoli na světě. A tím zdaleka nekončíme. Full Circle má být revolučním zařízením umožňujícím hraní her napříč PC, Mac a samotnou konzolí. Prostě si koupíte hru a pak jí můžete hrát na čem chcete a kdy chcete. „Pro většinu lidí je streamování her neatraktivní a zároveň nedůvěryhodné (pozn. redakce: narážka na OnLive). Lidé si chtějí své hry brát s notebookem na cesty a když se vrátí, jednoduše je synchronizují zpátky se svou konzolí.“ říká výkonný ředitel společnosti MechaWorks Christopher Price.

full_circle_netbook_macbook_pro.jpg

Konzole Full Circle využívá inteligentní systém hodnocení vašeho hardware. Na PC si nainstalujete stejný software jako na konzoli a po krátké analýze získáte informace o tom, které hry na vašem stroji poběží a které naopak vyžadují upgrade. Dokonce bude možné zjistit, kterou součást vašeho počítače je potřeba vyměnit a stisknutím jediného tlačítka se vám dostane péče od nejbližšího prodejce hardware. Samozřejmě, že tato služba nebude fungovat všude a těžko můžeme doufat, že to bude právě u nás. Každopádně se jedná o zajímavý nápad jak naprostému laikovi poradit a případně mu zajistit plynulé hraní nákupem doporučeného hardware ještě ten samý den. Většinu z vás ale určitě zajímá, co dokáže samotná konzole Full Circle a proč bychom jí měli věnovat pozornost.

xbmc_gaming_open_source.jpg

Jako první konzole na světě totiž bude umožňovat zapojení až tří HDTV nebo jiných monitorů. V praxi to může fungovat tak, že na hlavní obrazovce budete mít svého hrdinu a do postranních obrazovek si přesunete třeba inventář nebo RPG statistiky. Nebo si tam dáte webovou stránku se zpravodajstvím, poštovního klienta, komunikační IM nástroj, informace o počasí či jakoukoliv jinou aplikaci. MechaWorks se také chlubí open-source rozhraním své konzole, takže bude podporovat mnoho různých widgetů třetích stran.

Jako první konzole na světě bude umožňovat zapojení až tří monitorů

To jsou synchronizované miniaplikace, které je možné libovolně přidávat a odebírat. Díky tomu nepřijdete třeba o svůj Apple Dashboard či podporu Google Android. Těchto widgetů si na svojí plochu můžete přidat kolik chcete a přitom klidně sledovat film na Blu-Ray. Podpora open-source programů na bázi Media Center jako je XBMC či Boxee je příjemnou možností, jak získat přehled o svých filmech, fotkách, hudebních souborech či online informacích z celého světa.

full_circle_triplay_multimedia_hd.jpg

Aby byla konzole Full Circle co nejlevnější, nebude mít v sobě zabudovanou optickou mechaniku. DVD či Blu-Ray přehrávač bude možné zapojit externě do USB 2.0. To je určitě skvělá zpráva pro ty, kteří už externí mechaniku vlastní. Dosavadní specifikace konzole Full Circle jsou následující: dvoujádrový procesor, dvě nezávislé grafické karty s podporou OpenCL a OpenGL 3.0, integrovaný harddisk s možností rozšíření, tři HDMI, VGA a komponentní výstupy, analogové a TOSLINK audio výstupy, Wi-Fi, Bluetooth 2.0 + EDR, Ethernet a několik USB 2.0 portů. Detailnější informace nejsou zatím známé. Každopádně zmínka o dvou grafických kartách zní velice slibně.

Zajímavou vlastností softwaru Full Circle konzole je její přizpůsobení se vašemu systému. Tento software z vašeho PC či Macu udělá konzoli bez nutnosti aby vývojáři svojí hru nějakým způsobem upravovali pro tyto systémy zvlášť. Navíc dokáže během hraní dočasně vypnout váš systém a programy běžící na pozadí, takže veškerý výkon vašeho počítače bude věnován pouze a jen vaší hře. Tři profily herního hardware pomůžou vývojářům s optimalizací pro všechny systémy. Pokud tedy máte netbook s procesorem Atom 1,6 Ghz, pak vězte, že vývojáři tento low-end systém vezmou také v potaz a nastaví ve hře takovou full_circle_black.jpgúroveň detailů, aby vám běžela plynule. Nejsem si úplně jistý, že to bude fungovat, ale optimismus nikomu ještě neuškodil.

Pro vývojáře mají MechaWorks připravené open-sourcové Dev Kity a začnou je spolu s konzolemi rozesílat během listopadu tohoto roku. Zároveň mají připravené tzv. Garage Dev Kity, které pomohou vývojářům jejichž počet členů je maximálně deset. Tento nástroj bude velice levný, ale zároveň tak trošku ořezaný. Do doby, než amatérští vývojáři či začínající studio něco nepředvede, nedostanou možnost svůj produkt plně realizovat. Tím se dostáváme k další myšlence vývoje aplikací pro konzoli Full Circle. Celé to má fungovat na bázi vystavení inzerátu. Říká se tomu Crowdsourcing. Lidé z MechaWorks se totiž domnívají, že ve světě existuje spousta amatérských vývojářů a je zcela zbytečné platit za vývoj určité aplikace profesionály. Navíc tito nadšenci jsou v mnoha ohledech lepší. Kdo z nich zvládne zadaný úkol nejrychleji a nejlépe, dostane odměnu. Jednoduché, efektivní a ekonomické. Možná si říkáte, že tady někdo příliš často sledoval Odpadlíka, ale pravda je taková, že Crowdsourcing už funguje hezkých pár let.

Vývojáři vezmou systém v potaz a nastaví ve hře úroveň detailů

Jakkoliv může znít oznámení nové konzole slibně, je tento projekt dle dostupných informací zatím v plenkách. Nic se neví o systému distribuce her, o spolupráci s AAA vývojáři, o vzhledu konzole jako takové a už vůbec si nikdo nedokáže představit, že by úplně neznámá společnost mohla prorazit na drsném trhu s konzolemi. Tento projekt tak můžeme stavět bok po boku OnLive. Ambiciózní, ale s nejistou budoucností. V mnoha ohledech zní konzole Full Circle slibně, na druhou stranu řečmi se peníze na videoherním trhu vydělávat nedají. To snad jen v politice. Každopádně záleží na tom, jaké nadšení tento projekt vyvolá u široké veřejnosti a hlavně kolik lidí bude ochotno investovat své peníze, čas a úsilí do něčeho zcela úplně nového. Držím MechaWorks palce a počítejte s tím, že Doupě bude tento projekt bedlivě sledovat.

zdroj: News10, MechaWorks
Související články
  1. Ranní diskuse o betaverzi OnLive
  2. Nová mega: Budoucnost distribuovaného hraní
  3. OnLive – konec upgrade PC

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy E3 2018: je na co se těšit

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy…

Výstava E3 není jen o odhalení a novinkách. Také jsme se dočkali tuny nových obrázků z očekávaných her.

17.  6.  2018 | | 2 N/A
V God of War je tajemství, které ještě nikdo neobjevil, tvrdí studio

V God of War je tajemství, které ještě…

Podle kreativního ředitele studia Santa Monica, Coryho Barloga, je v God of War stále ještě ukryté něco, co zatím nikdo z více než pěti milionů hráčů na světě neodhalil.

4.  6.  2018 | | 6 N/A
Nejžhavější trailery a videa z výstavy E3 2018: vše v pohybu

Nejžhavější trailery a videa z výstavy…

Obrazovou galerii máme za sebou, teď jsou na řadě ty nejlepší trailery. A že jich bylo.

17.  6.  2018 | | 1 N/A
E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii za střídání ročních období

E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat …

Na konferenci Microsoftu snad nesmí nikdy chybět Forza. Nová Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii a nabídne čtyři roční období.

13.  6.  2018 | | 2 N/A
Battlefield V se chlubí novým trailerem a slibuje režim Battle Royale

Battlefield V se chlubí novým trailere…

9.  6.  2018 | | 2 N/A
Skvělá akční parodie Totally Accurate Battlegrounds dočasně zdarma

Skvělá akční parodie Totally Accurate …

Je to free, tak proč to nezkusit.

7.  6.  2018 |
Agony: přehnaně odporné (recenze)

Agony: přehnaně odporné (recenze)

Kdo ví, třeba každý z nás jednou skončí v pekle. A pokud to tam vypadá jako v Agony, rozhodně se nemáme na co těšit.

7.  6.  2018 | | 3 N/A
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

9.  6.  2018 | | 12 N/A