Nová Lara Croft!

Na nového Tomb Raidera čekají všichni jeho fanoušci i odpůrci stejně netrpělivě. Včera bylo konečně potvrzeno oficiální jméno nové hry s Larou v hlavní roli. Tomb Raider: The Angel of Darkness, to je název projektu doposud známého jako TR: Next Generation. Také bylo poodhaleno množství nových, velmi zajímavých informací a screenshotů. Neváhejte a čtěte!

Angel of Darkness (Anděl Temnoty) bude naprosto odlišnou hrou, než byly předchozí Tomb Raiderové. Jak název napovídá, všechno se schová pod neproniknutelnou roušku temnoty - jak Lara, tak i prostředí, ve kterém se bude pohybovat. Některé zcela základní rysy však přesto zůstanou zachovány - Lara se opět postaví do role lovkyně i štvance, opět bude spoléhat zejména na svou atletickou postavu a ženskou vynalézavost. Mezi zbrusu nové, a myslím, že pro všechny hráče velmi (příjemně) překvapivé rysy, bude patřit mnohem hlubší propracovanost Lařiny osobnosti. Už totiž dávno není tou dobráckou slečinkou z předchozích dílů, tam uvnitř má něco mnohem temnějšího, než se může na první pohled zdát. Její vnitřní démoni se v Angel of Darkness začínají prodírat na povrch.

   

   

Na svých toulkách, které ji tentokrát provedou zejména nočními uličkami evropských velkoměst jako je Paříž či Praha (ach, konečně jsme se dočkali - Praha, srdce Evropy, v sobě prostě definitivně má neobyčejné kouzlo i pro světové herní vývojáře, jak potvrdil už Vampire The Masquerade: Redemption), potká množství stejně nejednoznačných postav, jako je ona sama. Nic není černobílé, už žádné striktně rozpolcené dobro a zlo. Obě tyhle složky se zde budou mísit v pestrobarevných neonech nočních barů a bordelů, které na svých cestách určitě také potká. Postavy, se kterými bude mít Lara tu čest hovořit, jí pak budou nabízet různé cesty, kterými se bude moct vydat. Zda budou dobré či špatné, to se ukáže teprve časem.

"Naše vize je taková, že přeneseme hráče do temnoty, na místo, kde by si nepřáli nutně být, leč kam se budou muset vydat, pokud budou chtít přivést Laru zpět. Lara bude totiž muset udělat několik více či méně obtížných morálních rozhodnutí. Už to není ten klasický příběh boje dobra proti zlu - je to mnohem komplexnější příběh, který se bude hráče tázat na složitější otázky než předchozí hry. Pro lidi, kteří si zamilovali předchozí Tomb Raidery to bude zcela nová zkušenost." - Adrian Smith, Operations Director společnosti Core Design

   

   

Shrnuto podtrženo, Lara je temnější, tvrdší, méně tolerantní - dny, kdy se prodírala zapomenutými hrobkami jsou dávno pryč.

říběh hry Tomb Raider: Angel of Darkness se odehrává těsně po skončení čtvrtého dílu - The Last Revelation (kde sice Lara jakoby zemřela... ale jak vidíte, tak ve skutečnosti nezemřela;). Začíná v okamžiku, kdy v Lařině rezidenci zazvoní telefon a zoufalým hlasem se jí ozve její starý učitel Von Croy, který je právě v Paříži. Snaží tam vypátrat jednu z pěti středověkých maleb ze 14. století - pro svého klienta jménem Eckhardt, ze kterého se však nakonec vyklube pěkná sketa a největší zloduch. Když Lara dorazí do Paříže, nalezne město plné strachu a Von Croye mrtvého - stal se obětí strašlivé vraždy. Laře nezbývá, než se vydat pátrat jak po malbě, tak hlavně po vrahovi svého bývalého učitele.

Na svých toulkách narazí na druhou hlavní postavu celé hry, hromotluka jménem Kurtis Trent, což je podobně jako ona "dobrodruh na volné noze". Proč hromotluk? Nu, jak to říct... prostě Kurtis raději nejprve střílí a pak až se ptá. V praxi to vypadá asi tak, že Kurtis jsou svaly a Lara mozek, Kurtis stojí vždy v první linii. Při akčnějších pasážích hry budete ovládat právě Kurtise, v okamžicích, kdy bude potřeba spíše obratnost, tiché plížení a vynalézavost, si opět vezmete do rukou (hmmnnnnmm;) Laru. Stranou nezůstanou ani některé RPG prvky a jejich postupné vylepšování.

   

   

Abyste odhalili kdo nebo co stojí za vraždou Von Croye, ponoříte se spolu s Larou do světa hlubokého, temného podsvětí a jeho podivných dohod, groteskních vražd, temné strany pokročilé, novodobé alchymie, historie krve a pomsty sahající stovky let nazpět. Pro Laru to tedy bude něco úplně nového - zatímco v předchozích dílech se cítila jako jakási celebrita, slavná dobyvatelka ztracených hrobek, v Angel of Darkness bude něčím úplně jiným. Všechno to začne pracovat proti ní a ona bude muset očistit své jméno.

Co se týká technické stránky, je hra Tomb Raider: Angel of Darkness určena pro PC i PS2, přičemž herní mechanika zůstane v obou verzích nezměněna. Obě verze také budou využívat maximálního potenciálu svých platforem, u PC tedy zejména nejnovějších grafických akcelerátorů. Lara bude vymodelována z více než 5000 polygonů, což je dost razantní skok od těch 500 v minulých dílech.

   

   

Společnosti Eidos a Core Design si, jak to tak vypadá, připravují půdu pro další celosvětový trhák. Všech Tomb Raider her se na všemožných myslitelných platformách prodalo dodnes přes 30 milionů kusů, takže proč ne, je to prostě byznys. I kdyby byl tenhle Tomb Raider úplně stejný jako všechny předchozí, byl by to úspěch - jestli ale Core splní byť i jen polovinu z toho, co slibuje, budou možná překvapeni i zarytí odpůrci celé série. Tedy včetně mně ;). Popravdě, jsem docela zvědavý, co z toho nakonec vypadne. Ta nově navozená temná atmosféra, nejednoznačnost mě opravdu velice láká.

Vydání nového Tomb Raidera se chystá na polovinu roku 2003.

PS: Ta kráska na obrázku se jmenuje Jill De Jong a je z Belgie. Pěkná, ne? Taková... temná ;).

Diskuze (2) Další článek: Digger – další z řady povedených remaků

Témata článku: , , , , , , , , , , ,