Nové hry na obzoru: Age of Empires 3

Dnešní Nové hry jsou takový neplánovaný speciál zaměřený na realtime strategie. Ze všeho nejdřív se podíváme na aktuálně ohlášené Age of Empires 3, hned potom skočíme ke staré známé Earth 2160 a všechno to zakončíme stále ještě trochu tajemným projektem Star Wars: Empire At War. Připraveni?

Age of Empires 3

Homepage: www.ensemblestudios.com
Výrobce: Ensemble Studios
Vydavatel: Microsoft (?)
Platforma: PC
Datum vydání: léto-podzim 2005

Ensemble Studios byli dlouho tiší jako myšky, jakoby skalní příznivce realtime strategií natahovali na skřipec, zatímco si pěkně v klidu kutili už třetí díl jejich legendární série Age of Empires.

  

Zdá se, že starý koncept realtime strategií, jak ho známe ze série Command & Conquer nebo právě Age of Empires, je mrtvý. Od dob Warcraftu III musí mít i realtime strategie skutečně propracovaný, provázaný příběh se spoustou hlavních hrdinů, kteří vás budou svými průpovídkami otravovat i několikrát během jednotlivých misí. Takže fanoušci Age of Mythology a Warcraftu III se mají na co těšit. Ale aby to nevyznělo zas tak kriticky, prý si nějaké ty zajímavé historické události také prožijeme. Hra je zasazena na Americký kontinent do postkolumbovských let a trvá až do roku 1850, tedy do období těsně před vypuknutím americké občanské války. Ensemble Studios zjevně brnkají na vlasteneckou strunu a dá se očekávat, že prodej AoE 3 v Americe bude rekordní. Ale nepředbíhejme. V současné době je jasných pouze pár věcí: k dispozici bude osm národů (jistí jsou Angličané, Španělé a Francouzi). Každá z nich má samozřejmě svá pro a proti. Tím největším pro je ale v případě celé hry dechberoucí technické zpracování, které nejenže staví grafiku na nejnovějším DirectX 9, ale navíc přidává realistickou fyziku podepřenou Havoc enginem. Hmmm!

Určitě se všichni těšíte a vězte, že nejste sami! Když k tomu navíc kluci z "ansámblu" slibují i výrazně vylepšený multiplayer, dozajista je o co stát!

Earth 2160

Homepage: www.earth2160.com
Výrobce: Reality Pump Studios
Vydavatel: Zuxxezz Entertainment
Platforma: PC
Datum vydání: jaro 2005

O tomhle projektu jsme se na Doupěti už poměrně dlouho nezmiňovali, zatímco v jiných, zejména zahraničních herních médiích, je přetřásána neustále dokola. Jsou to zřejmě hlavně opravdu dobře vypadají screenshoty, o kterých tvůrci samozřejmě prohlašují, že jsou vytípané "přímo ze hry".

     

Tvůrci Earth 2160 jsou prý velkými fanoušky science-fiction a samotný hlavní designér a vůdce célého vývojářského je prý amatérský astronom. Už to o něčem svědčí. Třebas o tom, že příběh k Earth 2160 a vlastně každá její součást má jistý, i kdyby třeba jen opravdu malinkatý, prapůvodně vědecký základ. Oproti Earth 2150 byl ještě dále vylepšen systém konstrukce jednotek, takže nyní si můžete navrhnout opravdu takřka cokoliv. Výhodou je, že navrženou sestavu si můžete uložit a pravidelně pak zadávat její produkci. Krom toho je také možné najmout si virtuální agenty, kteří se postarají o část vašich úkolů, tj. třeba těžbu surovin, výrobu jednotek, obranu základny a podobně.

Tahle hra měla už sice vyjít před rokem, ale zdá se, že stále žije. A to je dobře! Třeba se jí jednou dočkáme...

Star Wars: Empire At War

Homepage: -
Výrobce: Petroglyph
Vydavatel: LucasArts
Platforma: PC
Datum vydání: 2. čtvrtletí 2005

A dnešní strategický nášup zakončíme další peckou, tentokrát z produkce studia založeného bývalými vývojáři v úvodu zmiňovaných legend typu Command & Conquer. Partička odpadlíků si založila studio Petroglyph, jehož prvním projektem je po mnoha letech další realtime strategie ze světa Hvězdných Válek. Doufejme, že se povede lépe než Galactic Battlegrounds.

Věřím tomu (a doufám v to), že Petroglyph zaujme poněkud jiný přístup - řekněme "staromódnější" - než jejich kolegové z Ensemble Studios a nebude se tolik soustředit na stavbu příběhu, alébrž právě spíše na taktickou stránku hry, jinými slovy vzájemné mydlení se mnoha desítek jednotek. Zatím to tak vypadá, ale protože ještě nebyl k vidění jediný in-game screenshot, nerad bych předem vypouštěl nějaké bludy. Zatím ani není jasné, zda bude použit 3D engine (což je ovšem nadmíru pravděpodobné). Bojovat se má v mnoha různých prostředích, jak na povrchu planet (lesy, pouště, ledy), tak i ve vesmíru! Což je poměrně dosti překvapivá zpráva, protože Petroglyph se fušují tím, že souboje ve vesmíru se budou podobat Homeworldu. To jsem na to panečku zvědavý, jak se jim to všechno podaří skloubit!

Ale samozřejmě držím palce a tiše doufám, že se za půl roku potkáme s konečně pořádnou RTS ze světa Hvězdných Válek.

Váš názor Další článek: Supreme Ruler 2010 - bojové Sim City

Témata článku: , , , , , , , , , , ,