Nové hry na obzoru: další Pán Prstenů, uff

Víte, čeho je moc, toho je příliš. Říkaly to už naše babičky a často měly pravdu. Není těch her na téma Pán Prstenů také už nějak moc? Co když se jich pomalu ale jistě přejíme? I když, ten kousek jménem Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth vůbec nevypadá špatně, to opravdu ne. A co takhle nějaké ty zombíky, nedáte si?

Dead Next Door

Oficiální stránky: http://game.deadnextdoor.com/
Výrobce: The Zombie Squad (http://game.deadnextdoor.com/)
Vydavatel: dosud neohlášen
Platforma: PC
Datum vydání: 2004

Zombíci jsou hnusní. Padá z nich maso a nechávají za sebou pěkný binec. Nechtěl bych mít takového zombíka doma. A už vůbec by se mi nelíbilo, kdyby se takoví zombíci procházeli v místech, kde bydlím. Ještě že je tady Zombie Squad! Jednotka elitních vojáků, kteří se zabývají potíráním "zombiáckého" nebezpečí.

     

O čem to mluvím? Na první pohled by se mohlo zdát, že o dalším béčkovém hororu s bečkami zeleného masa v hlavní roli. Ale jsme především herní magazín, takže tentokrát jde o hru, ovšem s námětem pocházejícím právě ze "stříbrného" plátna (v tomto případě vlastně spíš obrazovky domácího televizoru). Hra Dead Next Door: Life After Death je totiž postavena na hororovém filmu Dead Next Door režiséra J.R. Bookwaltera. Nadšenec jménem Brad Gaffney si jednoho dne řekl, že udělá hru podle jeho filmu. Zeptal se ho, J.R. Bookwalter bez dlouhého přemýšlení celý projekt posvětil a dal mu dal zelenou. Práce tak mohly začít.

Dead Next Door je ve své prapůvodní podstatě jednoduchou 3D střílečkou, kterých tu už byly tucty. Hráč v kůži Calvina Liebera se bude procházet v bezejmenném městě a čistit jeho ulice od zeleného hnusu. K čemuž mu budiž nápomocny všelijaké zbraně, počínaje prokovnicí, přes pušku XM8 a konče u sniperky Barret M98. Autoři hry se fušují, že stejně, jako je realistické jejich herní prostředí, jsou realistické zbraně, nicméně raději sáhli po těch méně známých. Od jednoduchého frenetického kosení v prvních misích se hra časem vyvine v úkolovou střílečku, vaším cílem bude tedy plnit zadání jednotlivých misí.

Hra staví na grafickém enginu AMP II jehož kvality si můžete prohlédnout na okolních obrázcích. Mimoto bude také k dispozici multiplayer s klasickými módy jako Deathmatch, Team Deathmatch a pravděpodobně také Deatmatch. Připravte se na cestu do skutečného hororu!

Kohan: Kings of War

Oficiální stránky: http://www.timegate.com/kow/
Výrobce: Timegate Studios (http://www.timegate.com/)
Vydavatel: Timegate Studios (http://www.timegate.com/)
Platforma: PC
Datum vydání: 2004

Jestli jste hráli některého z předchozích Kohanů, asi vás nemusím dlouho přesvědčovat o tom, že připravovaný Kohan: Kings of War bezesporu bude mít něco do sebe. I kdyby to byl jen podivuhodný svět. Nový díl strategické série, která si vydobyla příznivé ohodnocení jak u kritiky, tak i u hráčů, nás znovu zavádí do zlých časů, kdy v zemi zuří občanská válka a Zlo (s opravdu velkým Z) opět začíná vylézat z děr.

    

Na kordy i magické pařáty se proti sobě postaví celkem šest různých stran - lidé, draugové, gaurové, nemrtví, harounové a dosud blíže neupřesněná rasa. Ke každé z nich si na oficiálních stránkách můžete nechat vyjet podrobný popis, seznam jednotek i budov a další zajímavosti. Dá se ale čekat, že jejich vzájemné odlišení se odehraje spíše ve vizuální rovině nežli jakékoliv jiné.

Barevná 3D grafika značně připomíná, alespoň co do barevných kontrastů, posledního Warcrafta, nicméně jeho kvalit dle prvních dojmů nedosahuje. Objektivního posouzení se však dočkáme teprve tehdy, až se objeví plná verze. Každopádně to vypadá pěkně a v pohybu by to mohlo vypadat ještě líp.

Na obzoru se nám rýsuje další fantasy realtime strategie, jejíž epický příběh se bude snažit upoutat naše city a barvitá 3D grafika zase naše uši. Nezbývá než čekat, jak se nakonec vyvrbí hratelnost. Dvaatřicet misí, plno různorodých jednotek, adaptivní umělá inteligence (kterou tato série vždy oslňovala), několik politických frakcí - nezní to špatně!

Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth

Oficiální stránky: nejsou
Výrobce: EA (http://www.ea.com/)
Vydavatel: EA (http://www.ea.com/)
Platforma: PC
Datum vydání: 2004

Tahle hra vypadá fantasticky. Zatím jenom vypadá. Teprve v létě příštího roku dostaneme možnost, jestli se fantasticky i hraje. Je to pech, já vím, ale zatím si o ní skalní fanoušci Pána Prstenů můžou alespoň vzrušeně šuškat. My ostatní si prostě a jednoduše projdeme základní fakta a objektivně se na celé to tele podíváme.

     

Tým, který na téhle 3D realtime strategii pracuje, už má za sebou třebas hity jako Red Alert 2 nebo Command & Conquer: Generals. To značí mnohé, jenže pořád ještě ne zaručený úspěch. Pravdou ale je, že přímo v původní tiskové zprávě se píše, že nový LOTR "zachycuje rozsáhlé bitvy z filmů a přináší je PC hráčům". Navíc to podle screenshotů vypadá nejen na to, že alespoň ta grafika opravdu bude stát za to, ale navíc i počty jednotek nebudou zřejmě nějak zvlášť omezované. Což je pro pořádnou řežbu nezbytnost - jak chcete vyvolat "epickou" bitvu s ani ne stovkou postaviček na hrací ploše? Epické bitvy, ty začínají teprve na mnoha stovkách, nejlépe tisících! A tak nějak by to doufejme mohlo v LOTR: TBME (čili téhle hře, kdybyste mi náhodou nerozuměli) vypadat.

    

Bohužel, opravdu zaručených informací o tomto připravovaném titulu je skutečně velmi málo, takže se prozatím spokojme s tím, že to bude Pán Prstenů a že bude vypadat OPRAVDU hezky. OK?

Anno War

Oficiální stránky: http://www.anno1503.com/ nebo http://www.anno1602.de/
Výrobce: Related Designs
Vydavatel: Sunflowers (http://www.sunflowers.de/)
Platforma: PC
Datum vydání: 2004

Takhle to dopadá, když je nějaká hra úspěšná. Udělají pokračování, pak další, pak možná ještě jedno, a nakonec je z toho třeba úplně jiná hra. Jako v případě budovatelské strategie Anno. Tahle série si získala oblibu především ve své německé domovině, ostatně Němci jsou známí svou zálibou ve vypiplaných hračičkoidních výtvorech typu Settlers (nic proti).

V připravované válečné "mutaci" Anno War je budování odloženo až na poslední místo a do popředí je vyzdviženo naopak ničení, čili boj. Z původně malého studia se Sunflowers rozrostli, takže si můžou dovolit zadat projekt začínajícímu týmu Related Designs, který se z původních 10 lidí taktéž rozmnožil, a to koefecientem 2,5 - dnes už je jich 25. Tolik lidí už by si s takovouhle relativně (zdůrazňuji slovo relativně) jednoduchou hrou, navíc se solidním základem v podobě několika předchozích Anno her, mohlo poradit docela dobře.

Váš názor Další článek: Kohan: Kings of War - konečně zase povedená real-timovka?

Témata článku: , , , , , , , ,