Nové hry na obzoru: Eye Toy na PC!

Technologie Eye Toy již brzy budou moci využít i PC hráči – na jejich stroje se totiž chystá dračí akce Flight of Fancy * To Dragonshard je „jen“ obyčejnou real-time strategií s pravidly Dungeon and Dragons * Na závěr se trochu zahřejeme v stealth akční hře na ledovci – Aurora Watching a zase jednou zachráníme svět v Diabolique – License to Sin

Flight of Fancy

Oficiální stránky: nejsou
Výrobce: Gaijin Entertainment
Vydavatel: není
Platforma: PC
Datum vydání: není


Nenechte se zmást, za poměrně klasickým názvem se skrývá hra pojetí opravdu originálního. Když se řekne Eye Toy, každý si představí ony blbinky jako umývání oken, mlácení karatistů nebo tančení před obrazovkou. Což o to, ony jsou tyto činnosti ohromně zábavné, zvláště ve větší skupince pařanů, ale přeci jen pořádnou hru nenahradí. Právě proto se rozhodli ruští Gaijin Entertainment hru s využitím kamery, která si ale co do námětu nijak nezadá se svými standardními „klávesnico-myšovými“ kolegy.

  

Flight of Fancy totiž bude akcí. Akcí s drakem v hlavní roli, kterého budete – a teď se podržte – ovládat pohyby vlastního těla! Celý systém byl představen na letošní E3 a podle všeho fungoval na jedničku. Hráč před kamerou udává máváním paží rychlost letu. Když zvedne ruce do výše, drak okamžitě vyrazí do vzduchu, po připažení naopak neomylně zamíří k zemi. Natáčením těla drakovi určíte směr a když chcete zaútočit? Není nic jednoduššího než zvednout pravou ruku a na scéně se objeví smrtonosný fireball.

Tak takhle si představuji originalitu. Hra, která se ovládá naprosto intuitivně jen pohyby vlastního těla. Bude to sice pěkná fuška, ale za ten pocit to určitě stojí. Bohužel zbývá dořešit několik zásadních otázek – zejména, kdo bude vydavatel hry, případně alespoň jakým způsobem se hra dostane k zákazníkům. Do úvahy přicházejí i varianty s přibalováním hry k nějaké USB kameře, ovšem v této chvíli není jisté vůbec nic. Koneckonců ani datum vydání.

Dragonshard

Oficiální stránky: http://www.atari.com/dragonshard (momentálně nefunkční)
Výrobce: Liquid Entertainment
Vydavatel: Atari
Platforma: PC
Datum vydání: Jaro 2005

Jen před několika málo hodinami se pravděpodobně v Atari probrali z velké kocoviny a s hrůzou zjistili, že toho v alkoholovém deliriu hodně zameškali. Během několika hodin po sobě byl oznámen druhý díl slavného RPG Neverwinter Nights a také zcela nová hra, Dragonshard.

Ten pro známého vydavatele vyvine společnost Liquid Entertainment, studio, které naposledy vyrobilo nepříliš povedenou real-time strategii War of The Ring na motivy knižní předlohy Pána prstenů. Přesto dostalo důvěru od vydavatele prakticky ve stejném žánru. Dragonshard bude strategii, lehce okořeněnou RPG prvky. Vycházet ale bude ze, pro strategie poněkud netradičního, světa pravidel Dungeons and Dragons.

Zápletka se bude točit okolo „dragonshardů“ naplněných nadpozemskou energií. Jeden takový se nachází ve světě Eberron, což místní obyvatele zdaleka nenechá chladnými. Ovšem o služby mocného artefaktu mají zájem i jiní, temné síly a rovněž také tajemná třetí strana.

  

Poslední strategie - War of The Ring - se Liquidům moc nepovedla. Podaří se jim uspět v reparátu?

Takže ve stručnosti tu máme tři strany – alianci trpaslíků a lidí s klasickými jednotkami dobra (rytířové, válečníci, mnichové) – pak tradiční záporňáky představované umbrageny, nepovedenými potomky mocné elfské rasy – a také jakousi nespecifikovanou třetí frakci.

Mezi největší novinky, co se týká hratelnosti, by mělo být notně vylepšené ovládání jednotek založené na decentralizaci jejich vedení, neobvyklé využití RPG prvků a také dvojúrovňovost hry vyplývající z odlišného domovského prostředí znesvářených stran (země vs. podzemí).

Jelikož autoři také slibují novinky v systému stavění základny, dá se celkově říct, že Dragonshard by se měl pohybovat v mantinelech „klasické real-time strategie“. Nic extra ani vyloženě propadák. Ale možná nás autoři ještě překvapí. Po War of The Ring mají druhou šanci s Dragonshardem.

Diabolique – License to Sin

Oficiální stránky: http://www.diabolique-game.com/
Výrobce: Metropolis Software
Vydavatel: Schanz International Consultantsz
Platforma: PC
Datum vydání: 1. čtvrtletí 2005


Ne, nebudu zastírat, když jsem poprvé slyšel o Diabolique, říkal jsem si, že větší béčko už snad herní branže vymyslet nemůže. Neznámá firma, neznámý vydavatel a tuctová zápletka. Pak jsem si informace přečetl podrobněji a vyšlo mi, že buď to nebude ani béčko, ale spíš déčko anebo jsou autoři pořádně střelení a světlo světa by mohla spatřit docela trhlá akce.

  

Posuďte sami. Hlavní hrdina je tajný agent ve službách Jeho Veličenstva. Nejedná se však o ledajakého monarchu ale o samotného Lucifera. Na Zemi právě probíhá poslední boj mezi Dobrem a Zlem o duše, a tak jste vysláni na povrch bojovat za tu špatnou stranu. Jelikož agenti Dobra jsou na stopě něčemu velkému, budete se muset plížit, odposlouchávat ve snaze zjistit, co mají za lubem. Ve hře se projedete i ve vozidlech a dostanete se i ke kormidlu lodě. To vše ve snaze nastolit konečně vládu pekla nad zemí.

Hra poběží na RenderWare enginu a vyjde v prvním čtvrtletí 2005.

 

Aurora Watching: Gorky Zero

Oficiální stránky: http://www.aurora-game.com/
Výrobce: Metropolis Software
Vydavatel: Schanz International Consultantsz
Platforma: PC
Datum vydání: 1. čtvrtletí 2005


Je libo Far Cry naruby? Pak neopomeňte sledovat další titul z díly Metropolis Software Aurora Watching. Podtitul Gorky Zero dává tušit návaznost na stejnojmennou akci, i když vzhledem k průměrnosti této záležitosti, by tak možní činit neměli. Hra je postavena stejně jako Far Cry na souboji s šíleným vědcem. Ten je však narozdíl od svého protějšku z německé FPS milovníkem mrazu, a tak svou základnu nesituuje na tropickém ostrově, nýbrž na arktickém ledovci.

  

Bráno statisticky je to změna spíše kosmetická. Jak se dá čekat, vaším cílem bude překonat hrozivou přesilu nepřátel a zabránit šílenému vědci v uskutečnění jeho ďábelského plánu. Hra ale nebude žádnou tupou akční řeží, přes protivníky povede cesta nejen jejich likvidací. Jestli se ale podaří zajistit, aby se podobně jako minule taktická akce nezvrhla v jatka, to se dozvíme až příští rok. Slibů na toto téma je však na stránkách hry přehršel, takže nezbývá než čekat a doufat, že si jejich autoři příliš nevymýšlejí.

Diskuze (3) Další článek: 100 obrázků z DOOMa 3

Témata článku: , , , ,