Nové hry na obzoru: přichází revoluční budovatelská strategie!

Nejprve si představíme jednoho typického polského záporňáka z daleké budoucnosti, který však nakonec zachrání planetu před zlým tyranem * Poté se přesuneme v čase i prostoru do starého Egypta a představíme si budovatelskou realtime strategii Children of Nile * A nakonec je tu třetí pokračování povedené realtimestrategie - Earth 2160

Alex Carver: Futurebrighter

Oficiální stránky: http://www.heavenx.pl/index_ang.html
Výrobce: Heaven X
Vydavatel: -
Platforma: PC
Datum vydání: 2005

Až doposud poměrně neznámá polská multimediálně-herní firmička Heaven X, která má za sebou takové kousky jako Kokomando nebo Indiana Jack (ale spolupracovala prý také s Techlandem na hitu Chrome) oznámila práce na ambiciózním projektu akční sc-fi hry viděné z vlastního pohledu jménem Alex Carver: Futurebrighter.

Příběh nás zavádí do dalekých koutů vesmíru v blíže neurčené budoucnosti. Alex Carver je známý antihrdina, který pracuje jako nájemná síla pro toho, kdo zaplatí víc. Tj. udělá skoro cokoliv, jen když mu za to pořádně zaplatí. Jeho největšími devizami jsou ojedinělé reflexy a taktické schopnosti. Jednotlivé úkoly se odehrávají na nejrůznějších místech, od gigantických interplanetárních věznic až po povrch vzdálených planet, jimž vládnou šílení diktátoři. K dispozici budete mít nejen rozsáhlý arzenál zbraní, ale také další užitečných udělátek jako jsou radary, svítilny, sonary, medkity a další harampádí. Navíc půjde Carverovo tělo vylepšovat různými implantáty, a tak zlepšovat jeho vlastnosti jako rychlost, přesnost nebo výdrž. Co naopak vylepšení vůbec nebude potřebovat, to je jeho smysl pro sarkastické komentáře.

Podle vývojářů se můžeme těšit na rozsáhlé vnější i vnitřní lokace, což dá v případě velkého vesmírného dobrodružství docela rozum a právě z toho může hra velmi těžit. Pokud se navíc vývojářům podaří využít zkušeností nabytých při vývoji Chrome, jistě se z titulu Alex Carver: Futurebrighter nestane žádný propadák.

Children of the Nile

Oficiální stránky: http://www.immortalcities.com/cotn/
Výrobce: Tilted Mill Entertainment
Vydavatel: Myelin Media
Platforma: PC
Datum vydání: listopad 2004

Kdepak jsou ty staré dobré časy klasických izometrických budovatelských strategií jako Pharaoh nebo Zeus. Ačkoliv ještě před pěti lety jich byly plné herní magazíny, dnes dlí na okraji zájmu jak herních médií, tak i samotných hráčů. V kurzu jsou hezčí, kratší, méně komplikované a především 3D hry. Titul Children of the Nile má zájem o budovatelské strategie znovu obnovit.

  

Jak? Jednoduše - spojí to nejlepší ze starého staré s novým a dá tak vzniknout budovatelské 3D strategií ve vší její pompéznosti. Jakožto faraón povedete svůj egyptský lid ke slávě a prosperitě. Budování výsostných měst, jejich spravování a starání se o stovky a tisíce malých lidiček, navzájem propojených komplikovanými sociálními vazbami. Obyvatelé vaší říše budou citlivě reagovat na styl vaší vlády - a tady je vidět ohromná inspirace v The Sims a pokud přenést je do SimCity (tedy to, o co se Will Wright snaží už pěknou řádku let). Začínáte samozřejmě od ničeho - podobně jako ve starém dobrém Caesarovi, i tady máte zprvu pouze malou vesničku, která se postupně rozrůstá ve větší a větší sídlo. Vynalézáte nové technologie, město se rozrůstá a záleží jen na vás, zda se vám podaří učinit ze své říše nejvyspělejší civilizaci starověku, která přežije další tisíce let. Anebo zda naopak brzy zajde. Budete vysílat své armády do všech koutů světa, budovat ctnostné hrobky a jiné monumenty.

"Historicky první budovatelská strategie ve 3D" píše se na oficiálních stránkách hry. Nejsem si tak docela jistý, zda je to pravda, nicméně faktem zůstává, že jde o velmi nadějný projekt, který by si jistě zasloužil mnohem více pozornosti, než se mu v současné době dostává.

Eart 2160

Oficiální stránky: http://www.earth2160.com/
Výrobce: Reality Pump Studios
Vydavatel: Zuxxez
Platforma: PC
Datum vydání: 4. čtvrtletí 2004

Svého času byla série realtime strategií Earth 2140 a Earth 2150 poměrně velmi oblíbenou zábavou všech milovníků tohoto žánru. První díl ukázal na svou dobu nevídané grafické zpracování, stejně jako dvojka, která navíc přinesla i leckteré inovace po stránce hratelnosti. Stejní hráči, kteří kdysi slintali na jedničkou dnes mají možnost slintat nad prvními screenshoty ze třetího pokračování označeného stylově Earth 2160.

     

Screenshoty jsou to skutečně povedené a kdekdo pochybuje o tom, zda se vůbec jedná o skutečně screenshoty ze hry. Zástupci společnosti samozřejmě svorně tvrdí že ano. Ale o to tady teď nejde. Povězme si něco o tom, jak se vlastně bude Earth 2160 hrát. Příběh nás zavede mnoho let napřed po skončení Earth 2150, kdy se několika posledním lidem podařilo uniknout z explodující země na rudou planetu. Tu teraformovali, ale co se nestane, staré dobré tři frakce - Eurasijská dynastie, Spojené civilizované státy Lunární korporace se rozhodnou znovu se proti sobě postavit. Lidé jsou prostě nepoučitelní. Objeví se i mnoho nových prvků - vyjma klasické těžení surovin narazíte v misích i na některé dobrodružné momentky, objeví se ufoni, planety s tekutým povrchem a další překvapení. Samozřejmě, že svou důležitost bude mít opět také vývoj nových technologií, které jsou produkovány ve vývojových centrech. Čím více jich máte, tím více jich můžete zkoumat najednou. Jednou z nejpodstatnějších novinek jsou ale virtuální agenti, kteří vám mohou v príběhu hry zdárně vypomoct například právě s výzkumem, ovládáním jednotek a dalšími aspekty hry.

Takže co je Eart 2160 v kostce? Čtyři hratelné strany, každá strana disponuje třinácti budovami a stejným počtem jednotek. K dispozici jsou čtyři singleplayerové kampaně, každá po sedmi misích. Nechybí skirmish s deseti mapami, čtyři multiplayerové módy, editor map a spousta dalších libůstek. Jestli ta grafika bude z poloviny tak dobrá jako na obrázcích, je na co se těšit!

Diskuze (10) Další článek: Budgetová edice Dungeon Siege za 599 Kč

Témata článku: , , , , , , ,