Nové hry na obzoru: SiN 2

Pokračování legendární 3D akce Sin, která bohužel zůstala skryta ve stínu Half-Life, nehodlá znovu promarnit příležitost * Skupina nezávislých vývojářů z celého světa se spojila, aby pracovala na klasické adventuře Destinies * Malá ruská firmička Arise chystá realtime strategii Desert Law

SiN Episodes

Homepage: www.ritual.com
Výrobce: Ritual Entertainment
Vydavatel: Valve
Platforma: PC
Datum vydání: zima 2005

Bylo to jen pár dnů předtím, než světlo světa spatřil Half-Life. Byl tu SiN. Skvělá příběhová akce z daleké budoucnosti od Ritual Entertainment. Bohužel, hra obsahovala tolik bugů - a především vyšla v natolik nevhodné době -, že si vysloužila pozornost pouze malé hrstky hráčů. Nicméně dost velké na to, aby mohl vzniknout datadisk Wages of Sin. A především aby se mohlo o mnoho let později začít pracovat na druhém dílu nesoucím podtitul "Episodes". My mu však pro jednoduchost budeme říkat SiN 2.

SiN 2 je v mnoha ohledech jedinečnou záležitostí. Dříve rivalové, dnes spojenci - Valve a Ritual patří dnes mezi pilíře nezávislého vývojářství. Valve má silnou pozici ve svém enginu Source (který si postavil za peníze VU Games) a distribučním systému Steam. Ritual má na svém kontě pěknou řádku kvalitních akcí a originálními odážnými nápady rozhodně nešetří. Co víc, říká se, že Valve byli velkými fanoušky prvního dílu SiN. Dnes obě tyto společnosti velmi úzce spolupracují, a to může hráčům i vývojářům samotným přinést jen ovoce. Ritual slibuje menší revoluci v herní oblasti, konečně by totiž mělo dojít na tolik čekávané "epizodické" hraní. To znamená, že druhý díl bude distribuován po jednotlivých "balíčcích", které by se měly na Steamu objevovat každé tři až čtyři měsíce v ceně kolem dvaceti dolarů. Hlavním hrdinou opět bude policista John R. Blade, hlavní záporňačkou drsná Elexis Sinclairová, která mu unikla v prvním dílu. Blade navíc dostane novou parťačku s příznačným jménem Jessica Cannon. Akce se má odehrávat ve Freeportu, jakési budoucí světové metropoli, ne nepodobné New Yorku, Tokiu či San Francisku (nebo všem dohromady). Čím hodlají Ritualové dále zaujmout, to bude především obrovská svoboda, hráč bude moct manipulovat se všemi předměty, řídit auta, mluvit s NPC, kteří dokáží reagovat na dané téma, apod.

SiN 2 by si zasloužil mnohem rozsáhlejší článek, a také se s ním na Doupěti v průběhu následujících týdnů, s tím jak bude známo více informací, setkáte. Prozatím lze konstatovat jediné: tohle bude bomba!

Desert Law

Homepage: -
Výrobce: Arise
Vydavatel: 1C
Platforma: PC
Datum vydání: 2005

Klasickou 2D realtime strategii abyste dnes pohledali. Ještě že jsou tu vývojáři z ruské společnosti Arise, která nehodlá starým dobrým realtimovkám dovolit, aby upadly v zapomnění.

  

V hlavní roli: Brad. Místo a čas: budoucnost ne nepodobná té v Šíleném Maxovi. Příběh: když se Brad vrací z výpravy, nalezne svou vesnici zpustošenou. Brad přisahá, že se pomstí všem, kteří ten příšerný masakr spunktovali. Dá dohromady malou, nicméně odhodlanou jednotku ztroskotanců, kteří se bezcílně potulují pouští, a společně se hodlají postavit banditům. Postapokalyptický svět jak vyšitý, béčkový příběh jakbysmet. Sem tam narazíte na zbytky civilizace, ale to jen výjimečně. Novou měnou se stal benzín. Kdokoliv, kdo jej má, se může považovat za boháče. Bez benzínu nejste nic. Jste mrtví.

Kdo má tenhle typ her rád, jistě si v Desert Law přijde na své. Zastaralá grafika, nicméně spousty jednotek, zajímavé prostředí. Aneb jak praví staré české přísloví, proti gustu žádný dišputát!

Destinies

Homepage: www.destiniesgame.com
Výrobce: Destinies Team
Vydavatel: -
Platforma: PC
Datum vydání: 2006

"Destinies je epická cesta vesmírem, světy a dokonce i časem" praví se na oficiálních stránkách tohoto pozoruhodného projektu. Pokud jste příznivci klasických adventur, cestování do jiných dimenzí, přemýšlení o smyslu života, vesmíru a vůbec, pak rozhodně čtěte dál.

    

Otcem projektu Destinies je uznávaný hudebník a skladatel Jan Kavan. Který se jen tak mimochodem zabývá také programováním, hraním a především psaním. Tajemný příběh o mladém profesorovi fyziky Marcu Taszickem a jeho příteli Peterovi Vinci si psal jen tak "do šuplíku", než ho ukázal profesionální spisovatelce, které se dílko zalíbilo, donutila ostýchavého spisovatele k jeho dokončení a zároveň mu v mnoha věcech pomohla. Kavan skládal hudbu k adventuře Darkfall, kde se setkal s mnoha nadanými lidmi, kteří se k němu nakonec také připojili v projektu nazvaném příznačně Destinies (volně přeloženo "Osudy"). Jak jsem již napsal, půjde o klasickou 3rd person adventuru založenou na dnes velmi oblíbeném Wintermute enginu. Hlavní část děje se bude odehrávat na planetě Anthranella IX, na první pohled vesmírném ráji, který však skrývá mnohá překvapení.

Celý projekt Destinies vypadá jako jedno velké překvapení. Celková hrací doba by se měla pohybovat kolem 25 hodin. Ani rozloha hry není nijak závratná, ovšem nezávislý projekt nelze poměřovat brýlemi klasických komerčních produktů. Destinies však rozhodně bude zajímavou hrou, na kterou se vyplatí nějaký ten měsíc počkat.

Váš názor Další článek: Novinky pod Parou 4 - co nás čeká a nemine

Témata článku: , , , , , ,