Nové hry na obzoru: strategie ovládaná hlasem

Vždycky jste si přáli křičet na svůj počítač "čtvrtá rota útóóóók!!!"? Tak teď máte konečně šanci - v nové realtime strategii Will of Steel * Pokud ale máte raději historické bitky, pak si jistě pošušňáte na nových Cossacks 2 * Staňte se starostou Říma v potenciálním nástupci legendárního Caesara!

Will of Steel

Oficiální stránky: http://www.gmxmedia.net/willofsteel/
Výrobce: GMX Media
Vydavatel: GMX Media
Platforma: PC
Datum vydání: 4. čtvrtletí 2004

Tak tohle je věc, pánové a dámy! Relativně v tichosti oznámila britská vydavatelská společnost GMX Media, zaměřující se především na "AA" a "A" tituly, novou realtime strategii Will of Steel. Nic zvláštního řeknete si, takových oznámení přichází každý měsíc alespoň tucet. Jenomže Will of Steel není jen tak ledajaká realtime strategie!

     

Nechápu, proč kolem toho GMX nedělá mnohem větší mediální humbuk. Kolikrát už jste měli možnost zahrát si strategii ovládnou hlasem, hmm?! Will of Steel je moderní RTS se vším, co k tomu patří (resp. nepatří). Takže už žádné stavění základny a vyrábění jednotek, případně sbírání surovin. Inspirace aktuálním hitem jménem Ground Control 2 je zde zřejmá, a také není divu, Ground Control 2 skutečně přišel s velice moderním a aktuálním pojetím tohoto žánru. Základem tedy bude soubor jednotek, který čítá pěchotu, tanky, protiletadlové zbraně, obrněná vozidla a další. S nimi budete muset plnit zadané mise odehrávající se především v městských oblastech Iráku a Afghanistánu. Očekávejte také RPG prvky, v průběhu hry může hráč stoupat po žebříčku hodností a tak vylepšovat svou velitelskou pozici. Získá tak nové bojové možnosti - vzdušnou podporu, dělostřelectvo, satelitní rozpoznávání, dalekonosné rakety, posily, speciální jednotky. Vše se odehrává v prostředí moderní válečné výzbroje současnosti. A teď si představte, že na všechny ti pidipanáčky a piditančíky budete moct řvát a udílet jim - HLASEM - rozkazy! No není to skvělá myšlenka?! Sice bude muset řvát anglicky, ale furt to bude dokonalá prča.

Na uhle věc se prostě těším - a vůbec ne málo. Jestli to bude všechno fungovat jak má, dostaneme šanci vstoupit do zcela nové dimenze hraní realtime strategií.

Cossacks II: Napoleonic Wars

Oficiální stránky: http://www.cossacks.de/
Výrobce: GSC Game World
Vydavatel: CDV
Platforma: PC
Datum vydání: 1. polovina 2005

Když tehdy ještě mladá ukrajinská společnost GSC Game World vydala první díl hry Cossacks s podtitulem European Wars, málokdo předpokládal, že klasická izometrická 2D strategie bude mít takový úspěch, jakého nakonec spolu s datadisky The Art of War a Back to War dosáhla. Není se čemu divit, že GSC ždímou svou značku jak se dá, a tak je v přípravě také přímé druhé pokračování.

   

Ačkoliv se kdysi dávno objevily zvěsti, že bude konečně plně ve 3D, opak je pravdou. Je znovu v "krásném" izometrickém 2D, ačkoliv vývojáři stále bujaře prohlašují něco o jakémsi "3D enginu", který však bohužel téměř není vidět. V pozadí sice být může, ale nakonec to stejně všechno vypadá kompletně kresleně. Což na druhou stranu vůbec nemusí být ke škodě věci, ostatně pro žánr historických realtime strategií je klasický ptačí pohled možná lepší než kostrbaté 3D. A co je tedy vlastně nového? Především se přesuneme do zcela odlišného období, konkrétně k Napoleonským válkám. K dispozici bude šest různých národů - Francouzi, Britové, Rakušané, Rusové, Prusové a Egypťané. Na jedné mapě se údajně bude moct prohánět až 64 000 jednotek, což slibuje (ovšem skutečně pouze slibuje) bitvy epických rozměrů. Vylepšena má být také umělá inteligence, ovládání se má přizpůsobit jak začátečníkům, tak i starým harcovníkům (to jsem zvědav, jak se jim to povede). Doslova "drastickými" změnami měl projít také systém ekonomiky. K dispozici budou nejznámější tažení z napoleonského období a samozřejmě také multiplayer v módech Deathmatch a Battles.

Mno, abych to srhnul, GSC Game World jsou zkušení vývojáři, o tom není pochyb, ale některé jejich sliby vyznívají minimálně přehnaně. Cossacks II vidím jako jedničku v novějším kabátku s minoritními změnami ve hratelnosti. I tak ale může jít o dobrou zábavu.

Heart of Empire: Rome

Oficiální stránky: -
Výrobce: Deep Red
Vydavatel: Deep Silver
Platforma: PC
Datum vydání: květen 2005

V posledních dvou týdnech se nám na Doupěti poněkud neplánovaně podařilo vzbudit nebývalý zájem a zajímavou diskusi okolo budovatelských strategií, ať už těch klasických starých, nebo připravovaných nových. Nakonec, proč ne. Žánr je to nanejvýš přitažlivý a ve své době (asi 1999 - 2001) i velice prodejně úspěšný, vždyť tituly jako Zeus nebo Pharaoh se pravidelně umísťovaly v čele prodejních žebříčků. Pojďme se teď podívat na připravovanou budovatelskou strategii Heart of Empire: Rome.

Pochází od vývojářského studia Deep Red, úzce spřízněného s vydavatelstvím Deep Silver, které se zaměřuje především na budgetové hry a nejrůznější tycoony. Také HoE:R je označován jako tycoon, nicméně trpí všemi příznaky budovatelské strategie. Hráč se stane budovatelem starověkého Říma, bude rozšiřovat a spravovat toto centrum antiky a starat se o jeho obyvatele. To vše ve 3D, ke starosti o město a jeho obyvatelstvo se později přidá politika, diplomacie, samozřejmě také ekonomika. Intriky senátu vám budou znepříjemňovat život hned od začátku, lid si budete moct naklonit pořádáním závodů nebo gladiátorských her. Podle vývojářů z Deep Red jde o jejich tatím nejambicióznější titul.

Jsem nanejvýš zvědavý, jak se "budgetový" vývojáři s takovouhle výzvou porvou. Mohl by z toho být novodobý Caesar, ale tak pořádný propadák. Snad jim bude přát štěstí a dočkáme se toho prvního!

Diskuze (2) Další článek: Předběžný seznam her Sony, které uvidíme na Tokio Game Show

Témata článku: , , , , , , ,