Nové konzole se vyrovnají CGI filmům

O tom, že se next-gen konzole vizuálně přiblíží vyspělým CGI snímkům, je přesvědčen Julien Merceron, technology director ve Square-Enixu. Dojít to má podle něj tak daleko, že budou tvůrci her využívat nástroje pro tvorbu takových filmů.

"Myslím, že se dočkáme velkého skoku v grafice," řekl Merceron. "Co se technologie týče, myslím, že budou tvůrci využívat na fyzice závislý rendering, na fyzice závislé osvětlování. Také si myslím, že začnou používat globální osvětlování nebo alespoň nějakou jeho odrůdu. To by mohlo mít výrazný dopad na kvalitu vizuální stránky."

Právě toto jsou techniky, které se používají v renderovaných filmech. "Zpřístupní to nové výtvarné směry, ale také to to sblíží různá média - budete moci sdílet nástroje horizontálně mezi filmy, TV seriály a hrami."

Podle Mercerona budou z velkého výkonu těžit hlavně realistické hry. "Když si vzpomenete na Pixar a jeho filmy za posledních pět, šest let... Vidíte velký rozdíl mezi snímkem, který byl vytvořen před pěti lety a mezi tím, který vyšel loni? Nemyslím, že tam je velký rozdíl."

"Ale ve filmu, jako je Avatar, jsou grafické techniky a úroveň realismu znatelně propracovanější. Z toho vyplývá, že se velkého rozdílu dočkáme spíše v realistických hrách, než ve hrách, které se zaměřují na cartoonovský styl."

Podobný grafický skok očekává i Neal Robinson z AMD. Podle něj Xbox 720 nabídne vizuální orgie ne nepodobné těm z Avataru.

Zdroj: Videogamer
Diskuze (16) Další článek: The Old Republic s velkou životností

Témata článku: , , ,