Novinky a rozhovor o UFO: Aftermath

V průběhu výstavy E3 se objevily nové obrázky a informace ohledně připravované hry UFO: Aftermath od brněnských ALTAR interactive. Obrázky jsme vám již nedávno přinesli, dnes je doplňujeme i o zmíněné novinky a nechybí ani krátký rozhovor.
Novinky a rozhovor o UFO: Aftermath

"Právě 25. května 2002 se na zemské orbitě objevila mimozemská loď. Nereagovala na jakékoliv pokusy o komunikaci, místo toho vypustila do horních vrstev atmosféry mračná spór. Ty se začaly velmi rychle množit a znemožnily slunečním paprskům, aby se dotkly zemského povrchu. Po sedmi dnech se začaly póry snášet dolů a vyhubily většinu života na zemi. Přežily pouze oddělné skupinky lidí, skryté v uzavřených podzemních bunkrech. Po několika hrůzných týdnech se spóry začaly rozpadat a opět bylo možné vyjít na povrch. Prvním úkolem přeživších bylo najít ostatní přeživší a poté zahájit protiúder."

O hře UFO: Aftermath jsme už na Doupěti, pravda, psali několikrát, ale není pochyb o tom, že si tento projekt takovou pozornost zaslouží. Navíc protože se nedávno objevily zajímavé nové informace, nebude na škodu si je propojit s těmi, které už známe.
Asi už víte, že celý Aftermath se bude dělit na dvě hlavní části - strategickou a taktickou. Zaměřme se nejprve na část taktickou. Ta je představována, podobně jako v původních X-COM hrách obrovským glóbem, na kterém jsou zobrazeny vše základny, pohyby letadel i ufounských lodí. Právě zde se také budete rozhodovat mezi různými misemi, které se zrovinka vyskytnou - a vězte, že často jich bude více než pouze jedna jediná. Tady pak přichází na řadu těžké rozhodování a otázky typu "Ze které mise budu mít větší užitek?". Ale přijdou i jiná důležitá rozhodnutí, například který typ báze kde postavit (vojenská, výzkumná, ochranná - proti biomase, což je jakýsi neustále se po zemském povrchu rozšiřující pozůstatek, odpad nekalé činnosti ufounů). Ze strategického pohledu se taktéž rozhoduje o výzkumu a vývoji nových technologií.

Nyní přichází na řadu pro mnohé asi ta nejzajímavější, totiž taktická (rozuměj "akční") část, ve které strávíte většinu (cirka 75%) hracího času. Tyto mise budou ze všeho nejvíce připomínat styl archaické pářky Jagged Alliance nebo novější a známější Rainbow Six. Pod svou "nadvládu" dostanete skupinu zcela oddaných vojáků, kteří vás poslechnou na slovo - jejich "umělá inteligence" bude vpravdě nulová. Udělají pouze a jenom to, co jim nařídíte. To je v tomto případě však naprosto žádoucí, protože tahový styl hry (s příměsí realtime) si to žádá a prostě a jednoduše řečeno - "o tom to je". Hru je samozřejmě možno kdykoliv pozastavit a udělit vojákům nové příkazy, při důležitých událostech (objevíte ufona skrčeného někde pod autem;) se hra bude zastavovat sama, aby vám umožnila správně reagovat. Systém je to na první pohled docela složitý, na druhou stranu propracovaný, inovativní a zřejmě i zábavný. Je to jakási zlatá střední cesta mezi stylem "naplánuj akci, spusť ji a dívej se" a klasickým tahovým postupem. Výhodou je, že není nutné čekat na tah protivníka a hra se tak značně urychluje.

Mise v UFO: Aftermath se ze zřejmých důvodů odehrávají po celém světe a tomu odpovídá i prostředí, což zahrnuje jak samotné obyvatele tak i architekturu. Altaři vytvořili unikátní 3D engine, který jim umožňuje náhodně generovat vždy nové mise bez toho, aby vypadaly nevěrohodně nebo v dané oblasti nevhodně. Většina misí se bude odehrávat v městských oblastech, ale dostaneme se také do volné přírody, podzemních základen i zřízených, chci říci zřícených mimozemských lodí. Každý váš voják má šest základních atributů a podobný počet skillů, vojáci získávají zkušenosti právě během misí a hráč se pak rozhoduje, které jejich skilly bude dále rozvíjet.

A teď už slíbený krátký rozhovor, za ALTAR interactive odpovídají Martin Klíma a Jiří Rýdl:

Doupě: První otázka snad ani nemůže být jiná - jaké byly první reakce hráčů, když jste Aftermath prezentovali na E3?

M.K.: UFO:AM jsme prezentovali jen tisku a vydavatelům. Nicméně na fórech se
lidem nové informace/screenshoty vesměs líbily.

Doupě: A co vašemu projektu říkali ostatní "lidi z branže" (vývojáři, designéři, producenti, atd.)?

M.K.: Všichni, komu jsme to ukazovali, se to líbilo. Někteří vydavatelé vyjádřili obavu, zda se u toho nebude muset příliš přemýšlet.

Doupě: Jak daleko je vývoj UFO: Aftermath v současné době? Podaří se dodržet časový plán?

J.R.: Máme za sebou osm měsíců vývoje, a i když by se mohlo zdát, že už jsme na E3 prezentovali hotovou hru, zdaleka tomu tak není. Čeká nás ještě nejméně jednou tolik práce a navíc se nacházíme ve fázi změny vydavatele, takže datum vydání bude záležet také na jeho plánech. My bychom rádi hru dokončili v prvním čtvrtletí roku 2003, takže na začátku optimisticky stanovený plán stihnout letošní Vánoce bohužel nedodržíme.

Doupě: Co vám při tvorbě této hry dělalo (nebo dělá) největší potíže, s čím jste měli (máte) při vývoji problémy?

J.R.: Největší problémy asi dělal původní vydavatel, což je důvod, proč jsme se rozhodli ho změnit. Věříme, že teď už se budeme soustředit pouze na vlastní vývoj.

Doupě: Chystáte se vydat demoverzi UFO: Aftermath? Lze už teď odhadnout hardwarové nároky?

J.R.: Velmi rádi bychom vydali demo začátkem příštího roku, i když času nemáme nazbyt. Co se nároků týká, nejsou nijak závratné. Jako minimum jsme stanovili Pentium III 500 MHz, 64 MB RAM a GeForce video kartu se 16 MB video RAM, což je myslím dnešní průměr. Za osm měsíců už bude průměr někde kolem Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM a GeForce 3 se 64 MB RAM, což je stroj, umožňující ze hry dostat maximální detaily. Pokud máte vy nebo vaši čtenáři jiný názor, můžete ho ventilovat v diskusním fóru na http://www.ufo-aftermath.com.

Doupě: A nakonec z trochu jiného soudku - máte nějaké novinky pro fanoušky vaší strategie Original War?

J.R.: Stále podporujeme naše fanoušky, ať už se jedná o rady při vytváření nových levelů nebo potížích s dohráním hry. Nedávno jsme vydali kompletní přehled technologií a vozidel, ve spolupráci s fanoušky jsem připravili web pro mezinárodní utkání v multiplayeru a chystáme další novinky, o čemž se přesvědčí každý návštěvník webu http://www.original-war.com/.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 3 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
South Park: The Fractured But Whole – sprostí hrdinové v akci (recenze)

South Park: The Fractured But Whole – …

Důvodem, proč lidé milují South Park, je už samotný fakt, že si v dnešní době nebojí dělat srandu z černochů a nacistických krav. A v tomhle ohledu naštěstí nezklame ani nová hra.

19.  10.  2017 | | 2 N/A
Venku jsou první záběry ze hry Jurassic World Evolution

Venku jsou první záběry ze hry Jurassi…

Konečně se na nás chystá budovatelská strategie ze světa Jurassic Parku, kde si postavíte vlastní parčík. A tvůrci uvolnili první záběry ze hry.

9.  10.  2017 |
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A