Fallout se během několika týdnů od vypuštění prvních konkrétních informací o vývoji stal jedním z nejdiskutovanějších titulů. I přes mnohačetná preview, novinky a zprávy, jež jsou vždy zaručeně exkluzivní, nehledě na to, odkud jsou zkopírovány, se stále objevují nové střípky drobných, ale fanoušky hltaných faktů. Herní server Strategy Core zveřejnil rozhovor s vedoucím návrhářem hry Emilem Pagliarulem, který ochotně zamáčkl další dílky do obrovské skládačky očekávaného hitu. Zde jsou vypíchnuty v bodech:
Systém GOAT, pomocí kterého si hráč na počátku během svého dětství ve Vaultu nadefinuje základní vlastnosti, bude mít podobu slovního testu podobného tomu v Morrowindu. Podle odpovědí hra sama přerozdělí body do tří základních charakteristik herní postavy.
Pokud hráč postoupí o úroveň výše, zvednou se mu ony tři základní vlastnosti a navíc obdrží dovednostní body, jejichž počet bude záviset na výšce inteligence. Povyšování úrovní bude probíhat v takřka nezměněné formě od minulých dílů, avšak schopnosti, které budeme chtít trénovat, bude nutné používat v praxi.
Na rozdíl od Oblivionu nebude úroveň nepřátel závislá na hráčově. To dává autorům větší možnosti vedení hráče příběhem, neboť do většiny lokací jej Fallout 3 jednoduše nepustí – hlídají je příliš silná monstra. Ani tak by nicméně neměl utrpět dojem z obrovské volnosti.
Kromě náhodných soubojů v krajině (například pouštní přestřelka lidí s radioaktivními štíry) hráč narazí i na náhodné společníky, kteří se k němu budou moci podle jeho karmy přidat.
Otce hlavního hrdiny dabuje hvězdný Liam Neeson. Bethesda dále počítá s třiceti až čtyřiceti dalšími rozdílnými hlasy pro NPC.
Zbraně se budou dělit do kategorií velkých, malých, energetických, ručních, podomácku vyrobených ze součástek a přítomen bude i boj beze zbraně. Žádnou část arzenálu však nebude možné modifikovat.
Fallout 3 neuvede žádná funkční vozidla, hráč bude nucen chodit pěšky. I vlaky ve Washingtonském metru budou v dezolátním stavu.
Celou hru bude možné dokončit bez využití tahových soubojů VATS. Podle Emila to však bude jako hrát Deus Ex stylem střílečky – naroste obtížnost a nebude to zábava. Během míření na jednotlivé části těla pak není možné střílet do očí, pouze do hlavy.
Rádio bude mít větší úlohu, než jen reprodukci několika rozdílných stanic. Hráč může naladit frekvenci vysílaček nepřátel a odposlouchávat jejich konverzaci, přičemž tímto způsobem obdrží i řadu vedlejších úkolů.
Hlavní hrdina si zřejmě bude moci pořídit psa.
Měnou ve Falloutu 3 budou víčka od lahví.
Autoři zatím nepřemýšlejí o expanzi, ale zcela se jí nebrání. Přijde však na přetřes nejdříve po vydání základní hry.
Fallout 3 vyjde na všech třech platformách (PC, PS3, Xbox 360) ve stejný den.