PC | RPG | Preview

Novinky ohledně hry Brány Skeldalu 2

S novými informacemi přímo od duchovního otce celého projektu, klasika českého herního průmyslu, Jindry Rohlíka, bylo definitivně potvrzeno, že Brány Skeldalu 2 už nebudou dungeon, nýbrž čistokrevná adventura. Je otázkou, kolik hráčů tato zpráva potěší a kolik naopak zarmoutí, v každém případě se opět můžeme těšit na propracovaný příběh a výborné grafické zpracování předními českými malíři.

Druhé Brány Skeldalu nesou podtitul "Pátý učedník". Jak se praví v oficiálním informačním materiálu, "Pátý učedník bude téměř klasická 2D adventura s výraznými RPG prvky". Opět se vydáme do světa původních Bran, které se odehrávaly v ostrovní zemi Rovenland. Navštívíme i přímo ta místa, která se objevila v jedničce, ale většina naší cesty povede nově skrze velikou říši pojmenovanou Arte (že by země plná umělců, řemeslníků, básníků a bardů - francouzsky znamená "art" umění, ručnost, či snad země malá a stísněná, podle latinského původu tohoto slova?). Děj celého příběhu se bude odehrávat nějakých deset let po období, do kterého byl zasazen díl první.

Takto je popisován příběh:

"Téměř deset let už uplynulo od událostí, které se odehrály na ostrovní zemi Rovenland ve věži Skeldal. Událostí, při kterých stál svět na pokraji zkázy. Šest dobrodruhů tehdy splnilo svůj úkol dobře a tak, když Meč Odplaty probodl prvního z démonů prolézajícího branou ze zakázané dimenze Zohar, mohl si svět oddechnout. Avšak jen jediný z této šestice se vrátil zpět na velký kontinent. Válečník Wahargem byl přijat králem jako hrdina a jako takovému se mu dostalo velkých poct a zvláštních výsad. Až příliš brzy ukázal, že i hrdina může být lump…
Náš příběh se počíná odvíjet v hlavním královském městě Moharnu veliké říše Arte. Jeho hrdinou je student magické univerzity Engeor, syn nižšího venkovského šlechtice, který si ztěží může synova studia dovolit. Engeorův poklidný studentský život se změní v okamžiku, kdy se stane jednou z náhodných obětí Wahargemovy zvůle tolerované králem. Musí pak projít velkou životní zkouškou a naučit se mnohému, aby mohl zase volně žít a s ním i všichni obyvatelé vznešeného královského města."

Na grafické podobě hry pracují znamí čeští grafici jako Martin Zhouf (toho asi není potřeba většině herního/scifistického národa představovat), Daniel Falta (Polda 4) a Karel Matějka (Pohádka o Mrazíkovi). Hlavním programátorem je Jan Hloušek, který pracuje na vylepšení enginu CPAL2 od společnost Centauri Productions, který již byl využit právě u Mrazíka nebo u hry Horké Léto 2. Specifikace minimální hardwarové konfigurace je následující: PC s procesorem Pentium 300MHz nebo kompatibilním, alespoň 64MB RAM, 50MB HDD, CD-ROM mechanika, 2D grafická karta, zvuková karta, Windows 9x, 2000, XP.

Tak to vypadá, že se nám po slavné Gooce chystá další skvělá původní česká adventura - s herním enginem hodným srovnání s kdejakým západním titulem a grafickým zpracováním od českých Mistrů. Uvidíme, jak hráčská obec zareaguje na změnu žánru. Adventury (ač se silným RPG prvkem) přeci jen nejsou v poslední době (nebo spíše v posledních pár letech ;-/ ) přespříliš oblíbený žánr. Vydavatel zatím není znám.

Homepage: http://www.napoleongames.cz/

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | RPG adventura
Výrobce: Napoleon Games | Webové stránky hry
  • originální pojetí
  • zajímavý příběh
  • nízká cena
  • nevzhledné animace (postav)
  • místy vyšší obtížnost
  • drobné chybky
Diskuze (2) Další článek: Video z Command & Conquer: Generals

Témata článku: , , , , , , ,