Nový gamepad R-Handle kombinuje vlastnosti myši, klávesnice a joysticku

Rusko je země, která je v herním průmyslu známá spíše černým trhem s herními klíči nebo rozvětveným pirátstvím. Tentokrát odtud vzešlo absolutní unikum v oblasti herních ovladačů.

Krok jiným směrem se rozhodli udělat dva nezávislí ruští designeři Alex a Evžen Nesmějevovi, kteří vytvořili prototyp zcela unikátního gamepadu zvaný R-Handle.

Tato technologie má při hraní, hlavně FPS her, za úkol zlepšit přesnost a citlivost. U gamepadů u Playstationu, Xboxu nebo Steamu jsme byli zvyklí na podobné vizuální podoby, kdy se zdálo, že jeden kopíruje druhý a vývoj jde směrem k čím dál větší jednoduchosti.

Tohle se bratři Nesmějevovi rozhodli rozbít a navrhli tak R-Handle, který obsahuje 25 tlačítek a zapojuje do hraní nejen prsty, ale i celou hráčovu ruku. Je to něco mezi joystickem a gamepadem. Kombinuje citlivost myši s variabilitou klávesnice. Mnohé ale může odradit zbytečně komplikovaným designem, který by někomu mohl připadat jako z minulého tisíciletí.

V době nastupujících virtuálních technologií to vypadá, že klasické gamepady začínají postrádat onu potřebnou variabilitu a R-Handle se s tímto umí vypořádat jaksi lépe.

Produkt je zatím ve fázi prototypu a mnohé se ještě může změnit, ale už nyní je zřejmé, že ještě bude nutné vyladit chyby v jeho programování a optimalizaci na některé typy her. Jeho design i způsob jak funguje asi nenechá nikoho na pochybách, že se jedná o velmi svérázný kousek herní technologie.

Dle videí z hraní Dooma 4, Doty 2 a Counter Strike: Global Offensive se ale zdá, že je v praxi dobře použitelný.

zdroj: VG247, Eurogamer

Diskuze (3) Další článek: Sundered bude unikátní Metroidvania na motivy románů od Lovecrafta

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,