PC | Xbox One | Akce | EA

Nový Mirror’s Edge nabídne více možností a otevřený svět

Hrdinku Faith nebude limitovat hardware, takže si užije většího virtuálního pískoviště.

Už už to vypadalo, že se EA na své konferenci rozloučí s diváky ohlušujícím multiplayerem z Battlefield 4, v němž se bortily silnice a s pompou sunuly k zemi obří mrakodrapy, ale nakonec si pro nás přeci jen přichystalo „překvapení“ a nadělilo nám ukázku z další chystané hry od DICE. Tou hrou nebylo nic menšího, než pokračování parkourové akce Mirror’s Edge, po které hráči volali více než čtyři roky.

I když termín pokračování není v tomto případě úplně přesný. Mirror’s Edge 2 totiž nebude Mirror’s Edge 2, nýbrž půjde o reboot série. Restarty či od základu přepracované zažité herní koncepty jsou dnes v módě, ale uplatňují se zejména u značek s mnoha díly na kontě (Need for Speed či Tomb Raider), rebootovat herního sirotka je pro mě novinka.

Zásadní informací je, že pokračování Mirror’s Edge bude zasazeno do otevřeného světa. O hře se více rozpovídal Patrick Söderlund, který tvrdí, že tvůrci využijí možnosti next-gen hardwaru (PS4, Xbox One a PC), díky němuž mohou vytvořit titul, jenž by současná generace nezvládla. Söderlund zmínil, že v EA zvažovali mnoho konceptů a nakonec se shodli na tom, který vyžaduje mnohem více síly, než jsou stávající platformy schopné poskytnout.

2d116e69-83152.jpg babb5fce-83154.jpg mirrors_edge_key_art-game15779-img235549.jpg

Nový Mirror’s Edge má být více akční adventurou než jeho starší bratříček, ale zároveň si zachová některé jeho postupy. Díky většímu výkonu si DICE může dovolit poskytnout hráčům otevřený svět, protože jednička byla přeci jen velmi zábavná, ale zároveň silně koridorová a na svět parkouru tedy paradoxně limitující záležitost.

 

 

V pokračování chtějí tvůrci využít a dotáhnout na maximum aspekty, které v jedničce fungovaly a zároveň opravit nešvary, jež dělaly neplechu.

 

Söderlund si je vědom předností i chyb, které původní Mirror’s Edge přinesl. Ví, že si lidé zamilovali koncept hry, její stylizaci i samotnou hlavní hrdinku. Zároveň ale přiznává, že obtížnost byla nastavena příliš vysoko, protože lidé v tom neustálém hektickém tempu, kdy jim kolem hlavy pořád svištěly kulky, mnohdy nevěděli, kam mají skočit a často umírali.

96ef2ecf-83151.jpg

V pokračování tedy chtějí tvůrci využít a dotáhnout na maximum aspekty, které v jedničce fungovaly a zároveň opravit nešvary, jež naopak dělaly neplechu. Čeká nás samozřejmě i celá řada novinek, ale o těch zatím nemůže nikdo mluvit, vývoj je totiž stále v počátečních fázích.

I přesto, komu oznámení udělalo radost? Mně tedy ohromnou, dokonce jsem Mirror’s Edge i opětovně rozehrál. I po téměř pěti letech zůstává naprosto úžasnou hrou, takže kdo jste ji ještě nehrál, hybaj to urychleně napravit!

Mirror's Edge 2 je vyvíjen pro PC, PS4 a Xbox One. Dočkáme se jej v roce 2014.

Diskuze (3) Další článek: Rainbow 6: Patriots se přece jen dočkáme, ale na next-genu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,