Nový přírustek do rodiny Command and Conquer: Generals

Před pár dny se v zahraničním herním magazínu GameSpot objevily zcela první informace o do té doby neznámém projektu Command & Conquer: Generals, novém dítku přicházejícím do rodiny C&C her. Článek to byl vskutku rozsáhlý a my vám dnes přinášíme všechny důležité informace, které bylo možné se z něj o nové C&C hře dozvědět. Jen tak mimochodem, bude to kompletně 3D realtime strategie z reálného prostředí.
Nový přírustek do rodiny Command and Conquer: Generals
Před pár dny se v zahraničním herním magazínu GameSpot objevily zcela první informace o do té doby neznámém projektu Command & Conquer: Generals, novém dítku přicházejícím do rodiny C&C her. Článek to byl vskutku rozsáhlý a my vám dnes přinášíme všechny důležité informace, které bylo možné se z něj o nové C&C hře dozvědět. Jen tak mimochodem, bude to kompletně 3D realtime strategie z reálného prostředí.

Nejdříve krátká rekapitulace. V roce 1995 přisel první Command & Conquer. Konkurent pro Warcrafta 2 od společnosti Blizzard. O rok později se objevil Command & Conquer: Red Alert, hra vycházející ze stejného enginu, avšak odehrávající se ve zcela jiném prostředí (přesto zde zůstalo jisté pojítko s původním C&C - totiž postava Kanea, která se ale objevila až úplně na konci jako dokonalé překvapení). Rok 1998 a s ním Tiberian Sun, který přímo navazoval na první C&C. Uplynuly další dva roky a konečně se objevuje dlouho očekávaný Red Alert 2 a s ním i docela nové pojetí C&C her. Komiksovější, zábavnější, akčnější. Proč? Protože se o něj postaral zcela jiný tým než o původní hry C&C, totiž tým sídlící v kalifornském městě Irvine. Tahle přibližně 40 členná partička za sebou měla například nevalně úspěšné akční RPG Nox. Red Alert 2 se jim povedl, datadisk byl jistotou a tak začali prakticky ihned přemýšlet, do čeho by se pustili dál.

Command and Conquer GeneralCommand and Conquer General

Napadaly je nejrůznější věci - od online verze C&C přes neurčité RPG a fantasy hry až po zcela konkrétního Pána Prstenů. Ještě než bylo definitivně rozhodnuto, rozdělil se tým na dvě části - jedna měla pracovat na datadisku pro RA 2 Yuri's Revenge, druhá na zcela novém titulu. O něco později bylo rozhodnuto, že se definitivně bude jednat o realtime strategii. Jenže konkrétnější představa byla stále v nedohlednu. Mezitím probíhaly práce na datadisku RA2, které přinesly mnoho zajímavých nápadů. Například přidání jistých RPG prvků, třebas možnost výroby generálů. Bohužel, tato možnost nakonec nebyla v datadisku realizována, a to zejména kvůli nedokonalosti RA2 enginu. Od té doby byl nový RTS titul nazýván "Generals". Jistěže na přetřes přišly i projekty typu Red Alert 3 nebo Tiberian Twilight, ale nic z toho se nakonec neuskutečnilo - na RA3 bylo příliš brzy a s původním C&C, respektive s Tiberian Sunem, jehož pokračováním měl Tiberian Twilight být, neměl tým v Irvine téměř žádné zkušenosti.

Command and Conquer GeneralCommand and Conquer General

Práce na Generals začaly přibližně v lednu 2001. Nejprve se zkoušelo postavit engine na enginu RA2 - tyto snahy byly ovšem rychle proměněny v tvorbu zcela nového enginu, vycházejícího z technologie W3D, kterou využívá současný hit Westwood Studios - 3D akce Command & Conquer: Renegade. Samozřejmě, že tým předtím zkoušel ještě další možnosti - zkoumala se například využitelnost enginů z Quake 3, Unreala nebo LithTech enginu. Nakonec ale všechno skončilo u W3D, na němž byla vybudována kompletně nová 3D architektura.

Kulturní vložka: Víte, že Emperor: Battle for Dune, první hra Westwoodů, která byla kompletně ve 3D grafice, byla vyvíjena v Londýně?

Příběh Generals zatím v hrubých obrysech vypadá následovně: V budoucnosti vzdálené 20 let proti sobě stojí tři strany - USA, Čína a Globální Osvoboditelská Armáda (Global Liberation Army - GLA). Poslední ze jmenovaných je čistě teroristický stát, jehož inspirací byl nepochybně Afghánistán pod vládou Talibanu. Protože toto ale bylo, zejména koncem minulého roku, velmi ožehavé téma, přišla také na přetřes strana spojených afrických kmenů - od té však bylo po živé diskusi upuštěno a zůstalo se u teroristů z dalekých asijských stepí. Za každou ze stran by zde mělo být deset misí, celkem se tedy jedná o třicet úrovní.

A co má Command & Conquer do zaběhnutého žánru realtime strategií přinést nového?

  • realistické bojové prostředky budoucnosti
  • dokonalé 3D prostředí s 3D terénem a budovami
  • grafika má kombinovat styly, kterých využívají Blizzardi ve svém Warcraftu 3 a Ensemble Studios ve svém Age of Mythology; budovy budou mít kolem 500 polygonů
  • interaktivní prostředí, které bude reagovat na vše, co se v něm děje, tedy například když poletí helikoptéra přes hořící město, bude se kouř z ohně rychleji rozptylovat; jakmile se dostane nad listnatý les, uvidíte létající listí, nu a když bude přistávat poblíž řeky, bude vidět zčeřená hladina
  • samozřejmě, že všechno, včetně budov bude možné zničit
  • konečně se poprvé v historii C&C her budou hráči moct těšit na ovladatelné letecké souboje
  • pohyby kamery, které budou navozovat pocit z Hollywoodských velkofilmů týmu Černý jestřáb sestřelen
  • pohybům kamery budou sekundovat (relativně) krátká videa a filmečky mezi misemi nebo přímo v misích, samozřejmě s živými herci (aneb žádná syntetika;)
Zajímavé na celém projektu C&C: Generals je také to, že se producentům z Electronic Arts ukázka Generals zalíbila natolik, že se rozhodli přetáhnout zaměstnance Westwood Studios v Irvine (pobočka známá původně jako Westwood Pacific) do své vlastní společnosti nazvané EA Pacific. Vyjma toho, že už se v Generals nebude vyskytovat značka Westwood Studios (což je, pravda, možná trochu podivné), se tak ale prakticky nezmění nic - všichni ti lidé se jen přesunou do lepšího a většího místa. Jediným pojítkem s původním studiem (které sídlí v Las Vegas) zůstanou filmové sekvence, které se budou natáčet právě tam. Electronic Arts odhadují náklady na vývoj a propagaci C&C: Generals na úctyhodných 10-12 milionů dolarů.

Mimochodem, specializovaný editor, který byl pro Generals vytvořen, je údajně natolik nápomocný všem, kteří se na tvorbě této hry podílejí, že se dokonce uvažuje o jeho uvolnění pro veřejnost, či spíše rozsáhlou komunitu zavilých hráčů C&C her. Electronic Arts by si tak výborně mohli připravit půdu pro příchod Generals - už hodně dopředu by měli zajištěno velké množství téměř jistých kupců a samotní hráči by také jistě nebyli vůbec proti.

Alfa verze, tedy velmi ranná, nicméně již hratelná verze Generals, by se měla objevit snad už v červnu. Vydání plné verze se očekává již koncem tohoto roku, v nejlepším případě na podzim.

Bojíte se, že NODi a GDI mají s Generals odzvoněno? Nic se nebojte, samotný Louis Castle, zakladatel Westwood Studios, se nechal slyšte, že tyhle dvě strany ještě svůj boj nedokončily. Navíc, Westwoodi dostali nový engine Generals plně k dispozici pro svůj zatím přísně utajovaný projekt, takže... důsledky si můžete domyslet sami. Opět bych zde teď nadhodil svou spekulaci: viděl bych to na Tiberian Twilight. Jiná možnost podle mého názoru není - 2D strategie mají už dnes téměř definitivně odzvoněno a jestli chtějí Westwoodi uspět, musejí přejít do 3D. A na co lepšího navázat než na úplně původní, resp. druhý Command & Conquer, tedy Tiberian Sun?

Zdroj: GameSpot

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zahrát a neutratit ani korunu

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zah…

Občas to vyjde tak, že na hry po vánočních nákupech už prostě nezbude žádný zlaťák. Jak tedy trávit dlouhé zimní večery, když už máte všechno dohrané? Vybrali jsme pár kousků, za které nemusíte dát ani korunu, a i tak se budete královsky bavit.

13.  12.  2017 | | 19 N/A
Ubisoft rozdává AC IV: Black Flag a World in Conflict zcela zdarma

Ubisoft rozdává AC IV: Black Flag a Wo…

Nadílka od Ubisoftu bude v podobě her, které určitě moc dobře znáte. Těšíte se?

5.  12.  2017 | | 2 N/A
Nejlepší hry pro Xbox One: 7 tipů na skvělé nové pařby

Nejlepší hry pro Xbox One: 7 tipů na s…

Vánoce jsou za rohem a náš seriál speciálů je u konce. Pro majitele herní konzole Xbox One tady máme několik letošních tipů na dárek.

včera | | 5 N/A
Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

6.  12.  2017 | | 21 N/A
Nejlepší hry pro Playstation 4: deset tipů, které zaručeně dobře zabaví

Nejlepší hry pro Playstation 4: deset …

Letos se pro Playstation urodila spousta herních pecek, v našem vánočním rádci proto z většiny najdete exkluzivní tituly. Nezapomněli jsme ale ani na multiplatformní hry.

30.  11.  2017 |
7 tipů na nejbrutálnější hry historie, co vám zaručeně spraví chuť

7 tipů na nejbrutálnější hry historie,…

Je libo násilí a hektolitry krve? I to se občas šikne. Pojďte se tedy s námi podívat na ty nejbrutálnější hry, které spatřily světlo světa.

4.  12.  2017 | | 3 N/A
Herní agenda: pochmurný listopad plný božích her

Herní agenda: pochmurný listopad plný …

Konec roku se blíží a hráčská komunita se stále těší z nových AAA titulů. Ne v každém případě to ale vyjde a v minulém měsíci jsme zaznamenali pár průšvihů, které se dostaly i mimo herní svět. Nebudeme ale listopad brát tak negativně. Přece jenom se v něm objevilo pár světlých chvil, které byste rozhodně neměli minout.

2.  12.  2017 |
Vybrali jsme nejlepší herní notebooky pod stromeček, zahraje si každý

Vybrali jsme nejlepší herní notebooky …

Pořádný herní notebook seženete za 25 tisíc. Vybrali jsme však i levnější stroje s nutnými kompromisy, nebo naopak děla s cenou ke sta tisícům

9.  12.  2017 | | 11 N/A