Nový přírustek do rodiny Command and Conquer: Generals

Před pár dny se v zahraničním herním magazínu GameSpot objevily zcela první informace o do té doby neznámém projektu Command & Conquer: Generals, novém dítku přicházejícím do rodiny C&C her. Článek to byl vskutku rozsáhlý a my vám dnes přinášíme všechny důležité informace, které bylo možné se z něj o nové C&C hře dozvědět. Jen tak mimochodem, bude to kompletně 3D realtime strategie z reálného prostředí.
Nový přírustek do rodiny Command and Conquer: Generals
Před pár dny se v zahraničním herním magazínu GameSpot objevily zcela první informace o do té doby neznámém projektu Command & Conquer: Generals, novém dítku přicházejícím do rodiny C&C her. Článek to byl vskutku rozsáhlý a my vám dnes přinášíme všechny důležité informace, které bylo možné se z něj o nové C&C hře dozvědět. Jen tak mimochodem, bude to kompletně 3D realtime strategie z reálného prostředí.

Nejdříve krátká rekapitulace. V roce 1995 přisel první Command & Conquer. Konkurent pro Warcrafta 2 od společnosti Blizzard. O rok později se objevil Command & Conquer: Red Alert, hra vycházející ze stejného enginu, avšak odehrávající se ve zcela jiném prostředí (přesto zde zůstalo jisté pojítko s původním C&C - totiž postava Kanea, která se ale objevila až úplně na konci jako dokonalé překvapení). Rok 1998 a s ním Tiberian Sun, který přímo navazoval na první C&C. Uplynuly další dva roky a konečně se objevuje dlouho očekávaný Red Alert 2 a s ním i docela nové pojetí C&C her. Komiksovější, zábavnější, akčnější. Proč? Protože se o něj postaral zcela jiný tým než o původní hry C&C, totiž tým sídlící v kalifornském městě Irvine. Tahle přibližně 40 členná partička za sebou měla například nevalně úspěšné akční RPG Nox. Red Alert 2 se jim povedl, datadisk byl jistotou a tak začali prakticky ihned přemýšlet, do čeho by se pustili dál.

Command and Conquer GeneralCommand and Conquer General

Napadaly je nejrůznější věci - od online verze C&C přes neurčité RPG a fantasy hry až po zcela konkrétního Pána Prstenů. Ještě než bylo definitivně rozhodnuto, rozdělil se tým na dvě části - jedna měla pracovat na datadisku pro RA 2 Yuri's Revenge, druhá na zcela novém titulu. O něco později bylo rozhodnuto, že se definitivně bude jednat o realtime strategii. Jenže konkrétnější představa byla stále v nedohlednu. Mezitím probíhaly práce na datadisku RA2, které přinesly mnoho zajímavých nápadů. Například přidání jistých RPG prvků, třebas možnost výroby generálů. Bohužel, tato možnost nakonec nebyla v datadisku realizována, a to zejména kvůli nedokonalosti RA2 enginu. Od té doby byl nový RTS titul nazýván "Generals". Jistěže na přetřes přišly i projekty typu Red Alert 3 nebo Tiberian Twilight, ale nic z toho se nakonec neuskutečnilo - na RA3 bylo příliš brzy a s původním C&C, respektive s Tiberian Sunem, jehož pokračováním měl Tiberian Twilight být, neměl tým v Irvine téměř žádné zkušenosti.

Command and Conquer GeneralCommand and Conquer General

Práce na Generals začaly přibližně v lednu 2001. Nejprve se zkoušelo postavit engine na enginu RA2 - tyto snahy byly ovšem rychle proměněny v tvorbu zcela nového enginu, vycházejícího z technologie W3D, kterou využívá současný hit Westwood Studios - 3D akce Command & Conquer: Renegade. Samozřejmě, že tým předtím zkoušel ještě další možnosti - zkoumala se například využitelnost enginů z Quake 3, Unreala nebo LithTech enginu. Nakonec ale všechno skončilo u W3D, na němž byla vybudována kompletně nová 3D architektura.

Kulturní vložka: Víte, že Emperor: Battle for Dune, první hra Westwoodů, která byla kompletně ve 3D grafice, byla vyvíjena v Londýně?

Příběh Generals zatím v hrubých obrysech vypadá následovně: V budoucnosti vzdálené 20 let proti sobě stojí tři strany - USA, Čína a Globální Osvoboditelská Armáda (Global Liberation Army - GLA). Poslední ze jmenovaných je čistě teroristický stát, jehož inspirací byl nepochybně Afghánistán pod vládou Talibanu. Protože toto ale bylo, zejména koncem minulého roku, velmi ožehavé téma, přišla také na přetřes strana spojených afrických kmenů - od té však bylo po živé diskusi upuštěno a zůstalo se u teroristů z dalekých asijských stepí. Za každou ze stran by zde mělo být deset misí, celkem se tedy jedná o třicet úrovní.

A co má Command & Conquer do zaběhnutého žánru realtime strategií přinést nového?

  • realistické bojové prostředky budoucnosti
  • dokonalé 3D prostředí s 3D terénem a budovami
  • grafika má kombinovat styly, kterých využívají Blizzardi ve svém Warcraftu 3 a Ensemble Studios ve svém Age of Mythology; budovy budou mít kolem 500 polygonů
  • interaktivní prostředí, které bude reagovat na vše, co se v něm děje, tedy například když poletí helikoptéra přes hořící město, bude se kouř z ohně rychleji rozptylovat; jakmile se dostane nad listnatý les, uvidíte létající listí, nu a když bude přistávat poblíž řeky, bude vidět zčeřená hladina
  • samozřejmě, že všechno, včetně budov bude možné zničit
  • konečně se poprvé v historii C&C her budou hráči moct těšit na ovladatelné letecké souboje
  • pohyby kamery, které budou navozovat pocit z Hollywoodských velkofilmů týmu Černý jestřáb sestřelen
  • pohybům kamery budou sekundovat (relativně) krátká videa a filmečky mezi misemi nebo přímo v misích, samozřejmě s živými herci (aneb žádná syntetika;)
Zajímavé na celém projektu C&C: Generals je také to, že se producentům z Electronic Arts ukázka Generals zalíbila natolik, že se rozhodli přetáhnout zaměstnance Westwood Studios v Irvine (pobočka známá původně jako Westwood Pacific) do své vlastní společnosti nazvané EA Pacific. Vyjma toho, že už se v Generals nebude vyskytovat značka Westwood Studios (což je, pravda, možná trochu podivné), se tak ale prakticky nezmění nic - všichni ti lidé se jen přesunou do lepšího a většího místa. Jediným pojítkem s původním studiem (které sídlí v Las Vegas) zůstanou filmové sekvence, které se budou natáčet právě tam. Electronic Arts odhadují náklady na vývoj a propagaci C&C: Generals na úctyhodných 10-12 milionů dolarů.

Mimochodem, specializovaný editor, který byl pro Generals vytvořen, je údajně natolik nápomocný všem, kteří se na tvorbě této hry podílejí, že se dokonce uvažuje o jeho uvolnění pro veřejnost, či spíše rozsáhlou komunitu zavilých hráčů C&C her. Electronic Arts by si tak výborně mohli připravit půdu pro příchod Generals - už hodně dopředu by měli zajištěno velké množství téměř jistých kupců a samotní hráči by také jistě nebyli vůbec proti.

Alfa verze, tedy velmi ranná, nicméně již hratelná verze Generals, by se měla objevit snad už v červnu. Vydání plné verze se očekává již koncem tohoto roku, v nejlepším případě na podzim.

Bojíte se, že NODi a GDI mají s Generals odzvoněno? Nic se nebojte, samotný Louis Castle, zakladatel Westwood Studios, se nechal slyšte, že tyhle dvě strany ještě svůj boj nedokončily. Navíc, Westwoodi dostali nový engine Generals plně k dispozici pro svůj zatím přísně utajovaný projekt, takže... důsledky si můžete domyslet sami. Opět bych zde teď nadhodil svou spekulaci: viděl bych to na Tiberian Twilight. Jiná možnost podle mého názoru není - 2D strategie mají už dnes téměř definitivně odzvoněno a jestli chtějí Westwoodi uspět, musejí přejít do 3D. A na co lepšího navázat než na úplně původní, resp. druhý Command & Conquer, tedy Tiberian Sun?

Zdroj: GameSpot

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
Když jsou hry umění: nádherné obrázky, které by se klidně daly vystavit v galerii

Když jsou hry umění: nádherné obrázky,…

Hry jsou uměním a díky moderních nástrojům můžeme tvořit nádherné pohlednice z našich výprav. Pojďme se podívat na ty nejlepší z posledních let.

7.  5.  2018 | | 1 N/A
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Thanos míří do akce Fortnite díky speciálnímu, časově omezenému eventu

Thanos míří do akce Fortnite díky spec…

Nejpopulárnější světový film zavítá do nejpopulárnější videohry.

8.  5.  2018 |
Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell, Rage 2, Borderlands 3 a řadu dalších

Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell…

Úniky se občas stávají, obchodní řetězec Walmart to ale tentokrát opravdu slušně skonil.

9.  5.  2018 | | 3 N/A