Nový týden: byl plný recenzí

Recenze her NHL 2003, Real War, Empire Earth: Art of Conquest, Hooligans: Storm over Europe, Colin McRae Rally * Podrobnosti o připravovaném čipu nové generace nVidia GeForce FX * Klasiky na ZX Spectrum, aneb Cesta do historie pařanství v Československu * Podrobnosti o hrách War Times, x10, S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost a mnoho dalších článků
Nový týden: byl plný recenzí

Pondělí - 18.11.2002 ... Chuligáni pochodují Evropou

Tak trochu fotbalový byl začátek nového týdne. Zahájili jsme ho totiž článkem "Recenze - Hooligans: Storm over Europe CZ", což je poměrně originální realtime strategie. Více už v samotné recenzi:

"Hra probíhá následovně: objevíte se v nějakém městě (obvykle se jedná o známou evropskou metropoli) a máte zadaný jistý úkol - třebas vyvraždit partu jiných chuligánů, osvobodit příslušníky vlastní party, ochránit autobus hráčů, natropit určité množství škod, apod. K dispozici máte zpočátku několik málo vandalů v čele s vůdcem. Vůdcové jsou nejdůležitější jednotky ve hře. Jsou schopní formovat skupiny jednotek a přitahují k sobě "kolemjdoucí" chuligány - obvykle sborovým zpěvem fotbalových chorálů. Každý vůdce může ovládat určitý počet jednotek, kterých je několik druhů, nové můžete verbovat v hospodách. Pro rychlejší přístup k vůdcům vidíte vlevo nahoře jejich malé obrázky." (celý článek)

 

Druhý článek byla novinka "Battle Mages - fantasy RTS jak má být". Tady je ukázka:

"Stručně by se dal projekt Battle Mages popsat jako 3D Heroes of Might and Magic v reálném čase. Hráč se stane hrdinou, se kterým povede své armády do mnoha a mnoha bitev nejrůznějších rozměrů a v rozmanitých částech světa. Rekrutuje nové jednotky a ty postupem času získávají stále více zkušeností. V čem se Battle Mages oproti svému slavnějšímu kolegovi liší je to, že se hráč nestará o ekonomickou stránku hry - stavění budov, těžba surovin atd. To vše je prováděno automaticky za pomoci umělé inteligence počítače. Vaším úkolem je tedy jedině průzkum nových oblastí, úspěšné plnění úkolů a vedení armády." (celý článek)

 

Nu a všechno to zakončila jedna plná hra od Michala Aclera - "Moulins - statečný zachránce Země".

Úterý - 19.11.2002 ... Recenze Colin McRae Rally 3

Recenzi jedné z nejlepších závodních her poslední doby pro PS2 pro vás na nabité úterý připravil Honza Spáčil článkem "Colin McRae Rally 3 - recenze". Zde je ukázka:

"Ze zvukové stránky je třeba vypíchnout především skutečně perfektně zvládnutý informativní komentář vašeho spolujezdce, jehož info o každé prkotině na trati, která zasluhuje zvýšenou pozornost, je skutečně velmi přesné a bezprecedentně detailní. Pokud ovšem neumíte anglicky je vám to nanic a budete se muset spokojit s nevýstižnými grafickými ikonami. Kvalitě ostatních zvukových efektů není příliš co vyčítat, trochu ohrnout obočí lze ovšem nad kvantitou. Přeci jenom nasamplovat nějaké zvuky okolí by nebylo od věci. Celkově se však po technické stránce Colin 3 nemá, navzdory drobným chybám, rozhodně za co stydět. WRC II sice vypadá, že v tomhle ohledu Colina 3 bez problém trumfne, ovšem výsledek nedělá karosérie, ale především dobře vyladěný motor." (celý článek)

Colin McRae Rally 3 Colin McRae Rally 3

V článku "HW novinky - Intel překonal 3GHz bariéru!" jste se mohli dočíst nejen o nejnovějším procesoru společnosti Intel, ale také o připravovaných grafických kartách GeForce FXa dalších zajímavostech:

"Největší nárůst výkonu, a to mezi 10 - 30% (oproti procesoru, který měl HT vypnut) byl naměřen zejména u dekódování surového videa do formátu DivX, a také u operací s vektorovou grafikou. Pokud se tedy zabýváte těmito činnostmi, je to pro vás jistě dobrá zpráva. V testech zaměřených na výkon ve hrách však HyperThreading zatím nijak výrazně nepomáhá. Nezbývá než počkat, jak na tuto novou technologii zareagují vývojáři her a jestli ji podpoří v nově vydávaných hrách. Zajímavým herním testem by se v případě podpory HT mohl stát například očekávaný DOOM 3." (celý článek)

Kamil Gric jako obvykle připravil přehled všech důležitých obchodních informací, které se za uplynulý týden objevily a shrnul je do článku "Byznys hrátky: jaká je prodejnost české Mafie?". Přečíst jste si mohli o tom, jak moc je ztrátová herní divize Microsoftu, o prodejnosti GTA: Vice City a mnohém dalším.

"V živé paměti nás všech je jisto jistě stále ona kontroverzní kauza týkající se rozhořčení organizace Sithů nad některými pasážemi hry Hitman 2. Pokud si chcete přečíst bližší podrobnosti o této problematice, nezbývá mi než vás odkázat na náš dřívější článek. Nyní pouze připomenu výzvu, která byla směřována na hlavního distributora hry, společnost Eidos - ta byla požádána o stažení hry z prodejen a upravení "nevhodných" částí. Po dnech čekání je tu konečně odpověď." (celý článek)

Rozhovor s šéfredaktorem jednoho z nejčtenějších evropských herních internetových magazínů se skrýval pod titulkem "Rozhovor: Rupert Loman, šéfredaktor Eurogameru". Zde je krátká ukázka:

"Doupě: Co považuješ za největší obtíž při každodenní práci na novém "vydání" Eurogameru?

R.L.: Vlastně to vůbec není obtížné. Máme štěstí, že pracujeme v tak zajímavém průmyslovém odvětví. Ačkoliv kdybych měl zmínit jednu věc, bylo by to to ohromné množství her. Myslím že je to velká výzva zůstat i nadále optimistou když vidíte, že více než polovina z nich není ani trochu dobrá nebo nenabízí vůbec nic originálního." (celý článek)

Čtveřici velkých článků doplnila plná hra "Ponorka - útok z hlubin".

Středa - 20.11.2002 ... Jaké je NHL 2003?

A je tu další den plný článků. Honza Morkes se hned zkraje postaral o výbornou recenzi jejíž titulek mluví za všechno - "Recenze: NHL 2003 - stane na straně vítězů či poražených?". Co se hodnocení hry týká, to je poměrně rozporuplné, ale víc už samotný článek:

"Například obyčejné nastavování sestavy se vrátilo do doby, kdy vládla NHL 95. Zatímco loni se po kliknutí na hráče objevilo menu se všemi informacemi včetně možných i nemožných statistik, teď se o něm nedozvíte při sestavování řad k zápasu nic. Kvůli tomu musíte navštívit speciální obrazovku. Statistiky uklizené kdovíkde bych autorům ještě odpustil, ale že si kvůli zjišťování, kdo je levák a kdo pravák, budu muset zařídit speciální papír a ručně na něj tyto údaje zaznamenávat, to už je i na mně trochu moc. No co vám mám povídat - zvyknete si (nebo alespoň budete muset), ale na náladě vám to určitě nepřidá." (celý článek)

     

Jedním z nejčtenějších článků týdne se stal výtvor Martina Mináře pojmenovaný "Klasiky na ZX Spectrum, aneb Cesta do historie pařanství v Československu". To potvrzuje, že staré dobré hry jsou stále oblíbené - co oblíbené, ony jsou stále krásné a výborně hratelné! Možná lépe, než některé dnešní. Tady je krátká ukázka z článku, který by rozhodně neměl uniknout vaší pozornosti:

"Položím vám tři otázky. Znáte hru "Z"? Znáte alespoň nějakou realtimeovou strategii? A znáte Nether Earth? Pokud je součet vašich kladných odpovědí roven třem, pak teoreticky není o čem psát. Pokud náhodou není roven třem, tak si prosvištíme pojmy. Začneme odzadu.

Nether Earth je geniální realtimeová strategie. Realtimeová strategie je hra, kde si nemůžete zastavit hru, provést složité plánování, pustit hru, provést úder a znovu ji zastavit. "Z" vychází z Nether Earth.

Cílem Nether Earth je obsadit všechny nepřátelské základny. Abyste to dokázali, musíte v základně/základnách vyrobit roboty a obsadit továrny, které vyrábí části robotů. Roboty, které pak vyrobíte použijete k tomu, abyste obsadili více továren a více základen, atd… Každá továrna vám dodá jednou denně určitý počet bodů, za které pak můžete vyrobit danou součást. Základny dodávají tzv. obecné body, které se použijí, když není dostatek bodů na konkrétní součást. Součásti které jsou lepší, jsou samozřejmě za více bodů." (celý článek)

Nether Earth Nether Earth

Pokud vás článek zaujal, určitě si pročtěte také diskusi pod ním! Ale teď už pojďme dál - máme tu novinku nadepsanou "Španělská RTS War Times", která informuje o připravované strategické hře z 2. světové války:

"Žánr RTS byl zvolen proto, že všichni, kdo v Legend Studios pracují, jsou velkými fanoušky her jako je již zmíněný Warcraft, Command & Conquer či Age of Empires. Inspirace pro tvorbu War Times tedy pramení právě z těchto zdrojů. V čem se ale má tahle hra lišit od ostatních RTS z 2. světové války (kterých je na pořadu dne stále víc a víc)? Legend Studios si zejména pochvalují svůj vymakaný 3D engine a návykovou hratelnost." (celý článek)

 

Tentokrát "pouze" trojice velkých článků byla nakonec ještě doplněna plnou hrou "Cosmic Rush - mezigalaktický boj".

Čtvrtek - 21.11.2002 ... Empire Earth: Art of Conquest

Jak jste si mohli všimnout, na Doupěti právě probíhá "týden plný recenzí" a ani čtvrtek není výjimka. Kamil Gric připravil článek "Recenze - Empire Earth: Art of Conquest" v němž své bystré kritické oko zaměřil na nejnovější datadisk k proslulé realtime strategii Empire Earth. Tady je ukázka:

"Rozebírat původní hru a její kvality by jistě zabralo nemálo času a proto se raději rovnou vrhneme na novinky a inovace, které s sebou přináší již zmiňovaný datadisk. Tou první, která jistě potěší všechny ty z vás, kteří si toužili vyzkoušet roli vůdce a panovníka některé z asijských zemí, je přidání nových dvou civilizací, kterými jsou konkrétně Japonsko a Korea. Z toho samozřejmě vyplývá výskyt nových jednotek a budov typických pro tyto dva národy." (celý článek)

 

Já jsem se zase zblízka podíval na připravovanou tahovou 3D strategii Massive Assault a sepsal o ní článek nadepsaný jak jinak než "Massive Assault - 3D tahovka o vládu nad světem". Zde vidíte ukázku:

"Hráč musí neustále uvažovat nad tak základními vojenskými principy jako je využití terénu, odvádění pozornosti nepřítele, krycí manévry, útoky ze zálohy, koncentrace jednotek na jediném místě, zničení zásobování, guerillová taktika nebo sabotáže. Jeho úkolem pak bude dobývání kontinentů, provádění vyloďovacích operací, dělostřelecká podpora, manévrování s flotilou a další nesnadné úlohy." (celý článek)

 

Jako obvykle ve čtvrtek samozřejmě nechybí ani "Vývoj cen hardwaru: paměti jdou dolů", ani plná hra - "Anti MFF - historie se opakuje".

Pátek - 22.11.2002 ... Real War - neskutečná válka?

Rádi hrajete realtime strategie vzor "Dune 2"? Pak je právě pro vás, ale nejen pro vás, určen článek "Real War: spíš neskutečná válka - recenze", ve kterém se Ondřej Kozina pěkně zblízka porochnil v nové RTS Real War. Nedopadlo to příliš uspokojivě, což dokládá i následující ukázka:

"Jak jsem prozradil na začátku recenze, RW je jedna z mála RTS, která se dnes ještě pokouší prorazit s 2D zpracováním. To samo o sobě není nic špatného, pokud grafici pojmou podobu hry tak, jak to udělali například s Age Of Wonders 2. Což v praxi znamená občas nějaký ten kouř, barevný efekt a stíny. Graficky jsou na tom RW přibližně jako Red Alert 2, ale měl jsem na některých mapách dojem hluchých míst. Možná by neškodilo přidat navíc pár pohyblivých elementů pro oživení. Naopak užitečná je funkce pro zoomování mapy, která zlepšuje orientaci a šetří čas v případě, kdy potřebujete odeslat armádu na delší vzdálenost. Na zvuku jsem nenašel nic, co by stálo za vyzdvižení nebo stržení, nic nechybí ani nepřebývá nad dnešním průměrem. Zato hudba má opět kvality pět let staré hry. Rozhodně nedoporučuji k tanci ani poslechu; tedy pokud vás extrémně nevzrušují cyklicky se opakující vojenské pochody. Největší potíž spočívá v tom, že se hudební doprovod dá pouze ztlumit, nikoliv však zcela vypnout." (celý článek)

Real War Real War

Martin Zavřel se zase kriticky prolistoval nejnovějším číslem Playstation2 Magazínu a své zážitky shrnul v článku "PSM2, desáté číslo - o nejlepší hře všech dob". Tady je ukázka:

"Po několika stránkách novinek narazíte na zmiňovaný exkluzivní materiál o připravované first-person 3D akci James Bond 007 in… Nightfire. Nutno přiznat, že sedm stran screenshotů a detailních informací těžko nechá někoho chladným. Od tohoto titulu lze čekat skutečně hodně. Druhým mohutnějším novinkovým článkem je Fifa 2003. Rubrika Nášup vás pořádně nažhaví na komiksovou (díky cel-shadingu doslova) akci jménem 13, připomene vám slibně vypadající variaci na Soul Reavera nazvanou Primal a upozorní na několik dalších připravovaných titulů, z nichž za zmínku rozhodně stojí StarCraft: Ghost a třetí pokračování nezapomenutelného hororu Clock Tower. Sekci preview otevírá Pro Evolution Soccer 2 (údajně nejlepší fotbalová simulace vůbec), dále zde najdete například Tony Hawk´s Pro Skater 4 nebo nové Micro Machines, které slibují zúročit fantastickou zábavnost oblíbené série." (celý článek)

V neposlední řadě je zde i můj článek, totiž další novinka. Tentokrát jsem se vydal do internetových dálav hledat informace o chystané 3D střílečce S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost a co jsem našel, to si můžete přečíst v článku "Z ošklivého kačátka úchvatnou 3D střílečkou?". Ukázka samozřejmě nechybí:

"Ačkoliv původně se mělo jednat o krystalicky čistou 3D akci plnou pořádně tvrdé a rychlé akce, postupem času tvůrci svůj názor na svou hru poněkud pozměnili (spolu s jejím jménem). Stala se z ní tedy atmosférická 3D akční adventura s prvky RPG a taktiky. Morrowind z budoucnosti? To asi opravdu těžko, i když grafika je podobně úchvatná, možná dokonce i lepší než u Morrowindu. Navíc hráč získá velkou svobodu pohybu - Stalkeři se živí tím, že ze Zóny přinášejí nejrůznější artefakty a jiné materiály a za úplatu je předávají vědcům, obchodníkům nebo jiným neherním postavám. Jsou to lovci, za získané peníze nakupují vybavení, které jim lov usnadňuje. Mají možnost komunikovat s jinými Stalkery, prozkoumávat obrovsky rozlehlou zónu, hledat artefakty a bojovat s místními potvorami. Zóna žije vlastním životem a vy ji tedy pouze navštěvujete." (celý článek)

 

Sobota - 23.11.2002 ... Specifikace GeForce FX

Tak už konečně nemusíme bádat nad tím, jak se asi budou jmenovat nové GeForce karty. Společnost nVidia totiž tento týden na americkém veletrhu Comdex uvedla svou novou vlajkovou loď - GeForce FX (původní kódové označení bylo NV 30). Mnohem více se toho dozvíte v článku "HW novinky - GeForce FX ohlášena na Comdexu!":

"Na první grafické karty s tímto prvním čipem vyráběným 0,13mikronovou technologií si ovšem budeme muset ještě nějaký čas počkat. A proč? Je to právě kvůli těm 0,13 mikronům. NVidia se rozhodla pro 130nm (0,13 mikronovou) technologii kvůli zmenšení plochy procesoru, což dále umožňuje použití vyšších frekvencí jádra a celkově dosažení vyššího výkonu. Ovšem dodavatel wafferů TSMC je u této nové technologie zatím teprve v začátcích a požadované množství bude schopen vyrábět až na přelomu roku. Uvedení grafických karet s novým čipem se proto ani partnerským firmám nVidie (Gainward, ASUS, MSI,...) nepodaří dříve než začátkem března." (celý článek)

Ani v sobotu nechybí novinka, i tentokrát se jedná o 3D střílečku. Článek nadepsaný "x10 chce změnit žánr 3D stříleček" přináší aktuální informace o připravované hře x10, která si dělá ambice stát se jednou z nejoriginálnějších 3D akcí roku 2004. Tady je ukázka:

"Prostředí planety by mělo být velice realistické (střídaní dne a noci, počasí) a zároveň různorodé, od studených a nehostinných podnebných pásů až po bujné a prosperující lesy. Setkáte se zde i s původními obyvateli, jak zvířaty tak i lidmi. Ti na vás samozřejmě musí nějak reagovat - jejich reakce bude záviset na tom, jak jste se v průběhu hry chovali vy. Své jednání budete tedy muset mít neustále pod kontrolou a promýšlet následky každého vašeho činu. Co když jednou zastřelíte nějakého domorodce a později budete potřebovat jejich pomoc při boji proti jinému protivníkovi?" (celý článek)

 

A do třetice všeho dobrého - pravidelný přehled nejnovějších downloadů "Nová mega: podzimní hody" od Kamila Grice. Tentokrát vám nabízí patche do her OF: Resistance či Age of Mythology nebo demoverze her Highland Warriors, Aquanox 2 a RalliSport Challenge.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě nikdy nevypadalo lépe

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě…

Grand Theft Auto 5 dostává grafické modifikace takřka každý měsíc. Nyní máte před sebou špičku současné tvorby - Project NVRX.

4.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 9 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A