Nový týden: hráli jsme Korea - Forgotten Conflict

Recenze her Soul Calibur 2, Freelancer, ZOO Tycoon CZ, Red Faction 2, Splinter Cell pro PS2, The Sims: Unleashed * Preview Live for Speed, Korea: Forgotten Conflict * PC hry roku 2002 podle autorů Doupěte * Česká profesionální hráčská scéna a Českomoravský Svaz Progamingu * Soutěž o Heroes of Might & Magic 4 s datadiskem! * Velká soutěž serveru Živě.cz o špičkový počítač a další ceny * A další zajímavosti!

Pondělí - 28.4.2003 ... PC hry roku 2002 podle autorů Doupěte

V rozsáhlém článku "Ještě jedno ohlédnutí: PC hry roku 2002 podle autorů Doupěte" se náš šéfredaktor spolu s dalšími předními autory Doupěte ohlíží za uplynulým rokem a hodnotí jej jak jinak než z pohledu náruživých hráčů.

"Když jsem přemýšlel nad tématem, které by pro mne bylo skutečným zklamáním loňského roku, přednost před mnoha bizardními problémy dostala kritika stále nekončícího čekání na PC verze některých populárních a očekávaných her. Na tomto místě snad stojí za to zmínit již dlouhé měsíce připravovanou PC konverzi titulu Halo či nové dobrodružství známého Duke Nukema s podtitulem Forever. Seznam titulů, jejichž tvorba se podezřele protahuje, rozhodně nečítá pouze několik málo projektů. Bude tedy zajímavé sledovat, jestli letošní rok něco změní." (celý článek)

Honza Morkes pro vás připravil hned dva články věnující se takřka neznámé, ale o to nadějnější závodní hře Live for Speed. Prvním z nich je preview nadepsané "Live for Speed: pokořitel TOCA Race Drivera, Need for Speed a dalších?":

"První čeho si v menu nastavení všimnete je, že vám hra nějak nedá na výběr ve výběru ovladače. Buďto jako správný fanoušek vlastníte odpovídající volant anebo budete řídit jízdu svého vozu a teď se podržte... MYŠÍ! Ač jsem, jakožto tvor konzervativní, byl k tomuto způsobu ovládání spíše skeptický, ukázalo se použití domácího hlodavce nápadem přímo ďábelským. Proč to nikoho nenapadlo dřív, ptám se já. Odjakživa se počítačoví hráči s digitální podstatou klávesnice a přitom řešení tohoto problému bylo tak blízko, přesněji leželo deset centimetrů vedle." (celý článek)

  

Druhý se honosí nadpisem "Rozhovor s tvůrci automobilového simulátoru Live for Speed" a netřeba k němu myslím cokoliv dodávat. Snad jen - čtěte, stojí to za to! Tady je ukázka:

"Určitě znáte ten pocit, když používáte nějaký program nebo hrajete hru a myslíte si u ní: "kdybych to tak dělal já..". To samé jsme cítili v závodních hrách. Ty současné mají určité části skvěle zpracované, ale ne všechny. A protože máme tento žánr rádi a nemohli najít žádný titul, který by se nám opravdu líbil, a tak jsme se rozhodli si vytvořit sami hru, jež by nás opravdu bavila. Jinými slovy jsme chtěli vytvořit něco, co do té doby neexistovalo. Pocit z hraní Live for Speed je naprosto jedinečný. Vše se jednoduše ovládá, přesto se zachováním detailů. Tento fakt v kombinaci s jednoduchým přístupem k online hře dělá ze hry okamžitou zábavu. Přinejmenším alespoň pro nás.:)" (celý článek)

  

Může se zdát tak trochu "off-topic", přesto vás - naše čtenáře - toto téma zjevně velice zajímá. Říkají to alespoň statistiky čtenosti. Oním tématem je animovaný film "Animatrix", o němž se Martin Zavřel před pár dny rozepsal v tomto krátkém článku a pokračoval hned v pondělí dalším kouskem:

"Jaká byla situace z pohledu fanouška Matrixu a návštěvníka kina, to jsme probrali minulý týden - na plakátě si přečetl reklamu, šel tedy do kina, zaplatil vstupné a místo Animatrixe viděl pouze film, ke kterému měl být připojen (Nezvratný osud 2 podle mne nebyl zas tak špatný, ale o kousek dál se dočtete, že většina si očividně myslí něco jiného). Nyní nastal čas podívat se na to, co se vlastně stalo, z pohledu druhé strany - generálního manažera multikina Palace Cinemas Velký Špalíček, Živana Novotného:" (celý článek)

Bleskovka dne: Sbírka 7 videí z PC verze GTA: Vice City

Úterý - 29.4.2003 ... Recenze hry Freelancer

Dlouho očekávaný vesmírný simulátor konečně dorazil i k nám. Exkluzivní možnost jej zrecenzovat si čestně vybojoval náš nový autor Jirka Mašek, který Freelancera představuje ve vyčerpávajícím článku nadepsaném "Freelancer - absolutní (offline) vesmírný simulátor":

"Je málo (offline) her, které vám dávají šanci dělat si co chcete. K těmto titulům, jako jsou např. Morrowind nebo Fallout 1 a 2 nyní přibyl další skvost - Freelancer. Děj končí dosažením 18. levelu a poté můžete v celém systému dělat co je vám libo. Opravdu cokoliv se vám zachce, od pirátství přes prozkoumávání vesmíru až po lovce lidí. Většina takových her má největší slabinu v tom, že po dosažení určité úrovně, nákupu nejlepších předmětů a objevení či vybojování nejlepších zbraní upadá velmi rychle hratelnost. Tomuto se nevyhnul ani Freelancer a po určité době jej stereotyp činí naprosto nudným. Jedinou záchranou je začít hrát opět od začátku - nebo si počkat do chvíle, než se začnou vynořovat vylepšení a rozšíření hry od fanoušků, co je v poslední době celkem obvyklé." (celý článek)

    

Herní engine vypadá opravdu takhle nádherně * Jen abych nenarazil

Minulý týden jsme přinesli obsáhlé preview nadějné ruské 3D akce Kreed. Tentokrát pro vás máme také rozhovor s tvůrci a exkluzivní screenshoty - to vše v článku "Kreed podruhé - interview a exkluzivní screenshoty!":

"Doupě: Jak důležitý je v případě KREEDu příběh?

Burut CT: Zápletka naší hry měla být původně podkladem pro samostatný sci-fi román, inspirovaný klasikami jako Frank Herbert, Dan Simmons, Paul Anderson či Andre Norton. Náš herní svět je nejen do detailu propracovaný, ale má také svůj ideologický náboj: každá skupina zná svůj cíl, ví za co bojuje - od pojídačů mrtvol Schpiggů až po kacířské Jekreedy.

Naším cílem nebylo vytvořit mainstreamovou střílečku, jednodenní záležitost, ale spíše dlouhodobý koncept, který by přenesl hráče do jiného světa. Podle našeho názoru jsou hry, které mažou čáru mezi skutečným a imaginárním, hrami zítřka." (celý článek)

 

 

Konzolová mlátička Soul Calibur 2 má za sebou bohatou historii, která jen utvrzuje její současnou vedoucí pozici na platformě PS2. Více si o tom můžete přečíst v recenzi Martina Bočka "Soul Calibur 2 - nevídaná pastva pro oko i ucho":

"Soul Calibur 2 se drží zaběhnutých tradic této série. Grafici Namca zase jednou předvedli, že PS2 dosud nevyčerpala všechny své možnosti a vy díky tomu strávíte prvních pár hodin hraní s otevřenou pusou a očima přilepenýma na obrazovce, jen aby vám nic neuniklo. Modely postav jsou nádherné a skvěle rozpohybované - zbraně se blýskají, šaty i vlasy vlají ve větru a reagují na pohyby postav, prolínání polygonů je minimální (což je u takto složitých modelů takřka neuvěřitelné)…To nemluvím o tom, že všechny ty záblesky se odrážejí na brněních a tvářích bojujících, že arény také nejsou statické, ale vlní se v nich a teče voda, otáčejí různé stroje, vlají vlajky… Snad jediná výraznější chyba je občasné "zprůhlednění" stěny, je-li vaše postava příliš blízko u ní. Ale věřte, že si toho sice všimnete, ale tak nějak vám to ani nebude vadit…" (celý článek)

    

V pravidelném článku Kamila Grice "Byznys hrátky: pokus o cenzuru her?" se tentokrát dozvíte mimo jiné o zákazu prodeje počítačových her v americkém státě Washington, neočekávaných finančních výsledcích společnosti Sony a dalších zajímavostech:

"Podle informací agentury Interactive Digital Software Association (IDSA) je tak průměrný věk hráče 28 let, což je na první pohled vyšší číslo, než které by očekávala většina z řad českých pařanů i kritiků této zábavy. Jistě zajímavý je také fakt, že na celkovém prodeji her se podílejí více než 90% lidé starší 18 let - ty jsou narozdíl od svých mladších kolegů ve většině případů výdělečně činí, což je také hlavní důvod tohoto stavu." (celý článek)

Plná hra: "World Cup Manager 2002 - staňte se fotbalovými mistry světa!"

Bleskovka dne: Nové multiplayer demo NOLF2!

Středa - 30.4.2003 ... Recenze titulu ZOO Tycoon CZ

V duchu legend jako Theme Park nebo Rollercoaster Tycoon se nese také nejnovější dílko z laboratoří Microsoftu jménem ZOO Tycoon. Recenzi na českou verzi vám přinesl Honza Morkes v článku "Recenze: ZOO Tycoon CZ - konečně jsme se dočkali!":

"Kromě starosti o svou faunu, nesmíte také zapomínat na lidi, respektive návštěvníky zoologické zahrady. Ty naštěstí už tak rozmazlení nejsou a všeho všudy chtějí uspokojit čtyři své potřeby - pěkně si hačnout, napapat se, nabumbat se a pak vše vykakat. Jestli se vám podaří strategicky umístit budovy k tomu určené, máte vyhráno. Různých obchůdků a veřejných záchodů je k dispozici uspokojivé množství. Můžete postavit stánek s hamburgry nebo pro Čechy bližším sortimentem - párky v rohlíku, nechybí ani pizza. K tomu několik automatů s nápoji či rovnou celé stánky, dva druhy toalet a jedna (pravděpodobně Evropskou Unií) standardizovaná lavička." (celý článek)

  

Vánoce, vánoce přicházejí * Spousta návštěvníků - tak se mi to líbí

  

Co je malý, to je hezký * Tyto kočkovité šelmy si vymohli samostatně stojící výběh, holt odbory :-)

V sesterském magazínu Živě.cz vyšel právě v tento den článek "Recenze Thrustmaster F1 FF - šéf mezi volanty", který samozřejmě s naší "herní branží" bezprostředně souvisí, a tak na něj upozorňujeme i na Doupěti:

"Pokud v neděli odpoledne s oblibou sledujete závody F1, je tento volant určen právě vám. Jestliže pak vaší oblíbenou stájí je Ferrari, musíte ho mít! Thrustmaster F1 Force Feedback je téměř věrnou kopií volantu používaného v monopostech stáje Ferrari a preciznost provedení jej staví do pozice nejlepšího herního zařízení na trhu pro automobilové simulátory." (celý článek)

Rozhodně ve středu nepřehlédněte ani "Soutěž o Heroes of Might & Magic 4 s datadiskem!".

Bleskovka dne: Česká verze hry Inquisition je v lisovně!

Čtvrtek - 1.5.2003 ... Pro a proti českého Progamingu

Rozsáhlou zprávu o aktuální situaci českého profesionálního "hráčství" přináší Petr Urban ve svém výborném, samotnými čtenáři vysoce hodnoceném článku "Česká profesionální hráčská scéna a Českomoravský Svaz Progamingu":

"Na pomyslně druhé straně těchto marketingových operací jsou různé týmy organizátorů a pořadatelů. Ze začátků byli i tito jen nadšenci, avšak velmi brzy (ne-li jako první) si povšimli, že "na tom se dá vydělat". Organizátorské skupiny pak pořádají různé turnaje, kde mohou týmy a hráči porovnávat své síly. Turnaje jsou to především on-line, zápasy jsou tedy odehrány přes internet, a nebo off-line, tzv. LAN parties. Ty se pořádají obvykle v nějaké větší hale, kde se sejdou hráči a hrají po místní síti, narozdíl od on-line turnajů tedy odpadají problémy s konektivitou. Díky tomu se mohou týmy (prozatím) utkat zadarmo v případě on-line turnajů a za registrační poplatek v případě těch off-line a kromě toho, že si užijí mnoho zábavy, je za umístění na předních příčkách možné vyhrát nějaké ceny, které často stojí za to - ať už jsou to finance nebo věcné ceny." (celý článek)

Kamil Gric kontruje skvělou recenzí na PC verzi střílečky Red Faction 2 v článku "Recenze: Red Faction 2 - diktátorská ruka osudu":

"Red Faction 2 se prezentuje jako velmi dobře vyvážená a nápaditá hra. Vše šlape jak hodinky - herní dění, zapojení hráče i různých systémů zbraní, hudba i zpracování. Přesto je velkou vadou na kráse titulu jeho nezáživnost. Pokud si libujete v propracovaném a každým coulem promyšleném příběhu ala MGS, budete nepochybně zklamaní. Potěšeni na druhou stranu budou všichni ti z vás, kteří od akce podobné RF2 neočekávají více než neustálé ničení předmětů či zabíjení nepřátel. Ať tak či onak, v mém osobním případě vítězí varianta první. Již po dlouhou dobu jsem neměl tu čest s na první pohled tak mimořádně kvalitním titulem, jehož hraní by mi jako recenzentovi nečinilo potěšení. Přestože kvalita jednotlivých misí má s postupem času vzestupný charakter, hře schází hlubší příběh či duch, který by vás již po prvních okamžicích zaujal. Ani extravagantní futuristické prostředí již není zárukou úspěchu, natož pak spasitelem." (celý článek)

 
Odstřelování v praxi * Další souboj s nepřítelem

 
V kůži robota * Závěrečný souboj se blíží

Soutěživé typy by neměly přehlédnout článek "Velká soutěž serveru Živě.cz o špičkový počítač a další ceny".

Bleskovka dne: Čtyři hry série Final Fantasy k vidění na E3!

Pátek - 2.5.2003 ... Preview Korea: Forgotten Conflict

Do obsáhlého preview velice slibně vyhlížející české akčně-taktické hry Korea: Forgotten Conflict od Plastic Reality Technologies se pustil Honza Morkes v tandemu s Martinem Zavřelem. Článek nese nadpis "Korea - první dojmy aneb zatajte dech, přichází překvapení":

"Pokud stále netušíte, o čem Korea: Forgotten Conflict je, dovolím si vám princip hry trochu osvětlit. Ač to autoři nevidí rádi, nejlépe se jejich produkt srovnává s legendární sérií Commandos od Pyro Studios. Jednou větou: základem všeho je tým složený z vojáků různých povolání, který plní zadaný úkol povětšinou hluboko v týlu nepřítele. Převedeno do řeči hry, ovládáte malé komando specialistů, které vojenské velitelství posílá do oblasti s (i na korejské poměry) vysokým procentem levicově smýšlících jedinců. Jednoduše řečeno, vaše skupinka bude stát většinou proti několikanásobné přesile severokorejské armády, což už jako samotný fakt stačí lidem s minimálním pudem sebezáchovy k tichému vypaření se z oblasti, ale vy navíc budete muset většinou kolem nepřátel projít, splnit "jednoduchý" úkol (třeba naprosto nenápadně potopit obří tanker ;-) a následně vyklouznout z pekla, které po potopení x-tunové lodičky nastane." (celý článek)

    

Líbí? Co teprve v pohybu... * Jistě, tank si také užijete. A také další vozida!

Poutavá, vtipně podaná, dokonale výstižná - taková je recenze "Splinter Cell pro PlayStation 2 - Nejlepší verze?" od Honzy Spáčila:

"Sam Fisher je přesně ten typ chlapa, kterého můžete shodit bez padáku z letadla někde u Antarktidy a den na to se bude válet u vašeho bazénu a kouřit vaše doutníky. Je to přesně ten typ chlapa, který vám bez mrknutí oka ustřelí hlavu, když pořádně naštvete strýčka Sama. Ve vašem vlastním, na pohled zcela dokonale zabezpečeném prezidentském paláci;). Sam je ten typ chlapa, který se o vás začne zajímat až když všechno ostatní selže. Ovšem když už se o vás začne zajímat, máte na krku nikoliv problém, ale zubatou. A zároveň je Sam tím typem chlapa, který pro dceru udělá první poslední, protože ví, že je jediným záchranným kruhem v krvavé řece jeho života. Sam Fisher jste VY;)." (celý článek)

    

Jedinou potřebou, kterou Sam touhle svojí oblíbenou pózou vyjadřuje, je být nenápadný. Nic víc. * Režim nočního vidění a Samova oblíbená puška v akci.

Všichni příznivci série The Sims by měli zbystřit pozornost u recenze Davida Slámy nadepsané "The Sims: Unleashed - máme rádi zvířatááá, zvířatááá…". Další z nekonečné řady datadisků pro vaše virtuální "mazlíčky" je tady:

"Jako obvykle přichází datadisk s několika novými kariérami pro vaše Simáky a Simačky. Tentokráte je jich pět a zahrnují módu, vzdělávání, péči o zvířata, vaření a cirkus. Celkem tak autoři slibují cca 50 povolání a to už je, myslím, velmi solidní počet. Přirozeně přibylo množství nových tapet, podlah a předmětů. Velmi užitečnou novinkou jsou kupříkladu točité shody, na které netrpělivě čekám od původní hry. Sympatická je také nová závěsná lampa, takže vám už nemusí zabírat prostor lampy stojaté. Hromada nových věcí je spojena s novinkami, čili se zvířátky a rostlinkami. Můžete si koupit speciální spížku na zeleninu a ovoce, různé druhy psích a kočičích pelíšků či klícek na ptáčky a terárek na plazy." (celý článek)

    

První verze vchodu do mého domu * Třeba usmlouvám nějakou dobrou cenu - ti psi vypadají poněkud podvyživeně

Šéfredaktor Martin Zavřel se s vervou sobě vlastní pustil do nejnovějšího čísla Oficiálního PlayStation 2 Magazínu a své poznatky shrnul v článku "OPS2 č.14 - Soul Calibur 2, Silent Hill 3... a Xenosága":

"Oblíbená rubrika Monitor nabízí na přání čtenářů podrobné info o Final Fantasy X-2 (jednoznačně nejvíce chtěná PS2 hra v ČR, slyšíte to Squaresofti?!), Dark Chronicle, Fire Warrior (doomovka ze světa Warhammer 40.000!) a další. Trochu bokem bych zmínil první dojmy z nejvýpravnější hry pro PS2, kterou je... samozřejmě... Xenosaga Episode I: Der Wille Zur Macht. Autor očividně měl to správné pochopení pro toto - bez nadsázky - božské dílo o bozích a jiných stvůrách, takže článek podle toho vypadá :-)" (celý článek)

Plná hra: "World of Fighting - bojové umění v praxi"

Bleskovka dne: Singleplayer demo české akce Vietcong

Sobota - 3.5.2003 ... Odpovědi Jarka Koláře o Vietcongu

Oblíbený seriál "Čtenáři naostro" trochu pozměnil svůj rozvrh a vy tak dostáváte možnost přečíst si odpovědi herních celebrit vždy v sobotu. Tentokrát jsou to "Čtenáři naostro: Odpovědi Jarka Koláře na Vietcong!":

"[?] Jaká byla Vietcong party?

[!] Hlučná jako večírek ve stylu šedesátých let. Stísněná jako bunkr v džungli. Přelidněná jako každá akce, kde je více jak 150 lidí. Veselá, jako každá akce kde je jídlo, pivo a víno zadarmo. Pro tým to bylo zajímavé zpestření a možnost setkat se s externími spolupracovníky a novináři a poděkování za jejich dobrou práci. Pro zaplacené celebrity a pozvané novináře asi jeden z řady nudných večírků. Pro distributora příležitost představit hru Vietcong. Co říct víc…?" (celý článek)

    

Kurvahošigutntag * Úkol: Charlie nesmí dosáhnout vrcholu!

Jako obvykle nechybí ani "Nová mega: singleplayer demo českého Vietcongu", pravidelný článek Kamila Grice, který tentokrát přináší ukázky více než 10 titulů, mezi kterými nechybí ani 7 trailerů GTA: Vice City!

Váš názor Další článek: Obsah Gamestaru 51 (5/2003)

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,