Nový týden: hráli jsme ruský zázrak Kreed

Recenze her PlanetSide, Pokémon Ruby/Sapphire, Bioscopia * První dojmy z ruské akce Kreed * Plošinovka inspirovaná Half-Lifem 2 * Srovnání červencových čísel Levelu a Score * Byznys hrátky: Kdo získá 3DO a s ním sérii Might and Magic * NHL 2004 – nový tým, nový hokej * Recenze: film Terminátor 3 – návrat nebo pohřeb * Rozhovor s Gremlinem * a další

Přes neuvěřitelná vedra, která vyhnala rtuť v teploměrech do nevídaných výšin, jsme za pomoci veškerých dostupných životabudičů a hektolitrů vychlazených tekutin připravili tento týden vcelku zajímavou směsici článků. Pokud se vám doma náhodou vzňal kabel od modemu či v horším případě celý počítač, prozradíme vám v následujících odstavcích, o co všechno jste v uplynulých šesti dnech přišli.

Pondělí - 11.8.2003 ... Jedinečná virtuální válka je tady!

A začali jsme pěkně zostra s rovnou šesticí různorodých témat. Největším trhákem pondělka však byla bezesporu podrobná a nadšená recenze Honzy Horčíka, jehož jsme všichni ocenili za to, že se vůbec dokázal odtrhnout od úžasných bitev a uvedl i ostatní hráče do tajů světa nekonečných online soubojů v článku: Recenze: PlanetSide - dokonalá válka na vlastní kůži.

V PlanetSide se stáváte vojákem - jedním z tisíců. Dnes je k dispozici všehovšudy pět herních serverů, z toho jeden v Evropě. Každý z nich představuje samostatnou planetu s několika kontinenty, o které bojují tři znepřátelené strany - Terranská republika, Nový Konglomerát a Vanuanská Svrchovanost. Jakmile si nadefinujete postavu a zvolíte jednu z těchto frakcí, můžete rovnýma nohama skočit přímo do boje. Což se ovšem nedoporučuje, ledaže jste ostřílený veterán, který si prostě jen založil jinou postavu. Proniknout do všech tajů PlanetSide totiž chvíli trvá.(celý článek)

PlanetSide   PlanetSide

Transportní letoun s doprovodem - bez něj obvykle nepřežije * Ztraceni v pouštní bouři

František Brázdilík se opět prohrabal desítkami zpráv z oblasti počítačového "železa" a vybral ty největší perly do přehledu: HW novinky - další grafika od ATi: pozdravte AIW Radeon 9600!.  

Minulý týden představila firma ATi novou multimediální kartu All In Wonder 9600 PRO. Ta je logicky postavena na grafické kartě Radeon 9600 PRO. Karty série AIW měly v minulosti většinou nižší nebo stejnou frekvenci jádra a paměti jako jejich čistě grafičtí jmenovci. I když přesné rychlosti Radeonu AIW 9600 PRO ještě nebyly stanoveny, představitelé ATi se nechali slyšet, že tentokrát tomu bude jinak. Podle jejich vyjádření bude AIW 9600 PRO první kartou, která bude mít vyšší frekvenci jádra a pravděpodobně i pamětí, než „běžný“ Radeon 9600 PRO. U toho jsou frekvence nastaveny na 400MHz u jádra a 600MHz u DDR pamětí. Nechme se tedy překvapit, jak rychlá bude AIW karta.(celý článek)

Pro někoho skvělý svět plný rozmanitých bojovníků, pro někoho strašná .... podivnost - to jsou Pokémoni. Pokud patříte do první skupiny, rozhodně byste si neměli nechat ujít GBA recenzi od Standy Rýdla: Pokémon Ruby/Sapphire - maximální recenze.

Kapesní příšerky zná na tomhle světě snad každý a tak, jako v nějaké zapomenuté africké vísce narazíte na reklamu na Coca-colu, můžete dneska běhat po okolí a dělat: „Pika, Pika“. Otázkou je, co si o vás pomyslí vaše okolí, ale rozhodně budou vědět, o co jde. Díky masivnímu úspěchu her, televizního seriálu, filmů a tun „merchandisingu“ se Pokémoni zprofanovali i v hráčské obci a mnozí mohou přehlédnout, že hry s Pokémony v názvu bývají často i poměrně kvalitní a lákavé tituly. Právě kvůli lidem, kteří na Pokémony oprávněně zanevřeli za vlezlou propagaci, jsem rozdělil článek do dvou hlavních částí – pro Nováčky a Trenéry, které zajímají už zcela jiné otázky.(celý článek)

 

Tabulka s informacemi o Zigzagoonovi * 2 na 2 v plném boji

Kromě výše zmíněných ještě jedenáctý srpen přinesl ohlédnutí za nejnovějším číslem magazínu OPS2, srpnové číslo - Tony Hawk a jeho výlet do GTA  a shrnutí Týden v rubrice Plné hry: freeware hra budoucnosti?

Plná hra: Tokkobot DX - zkuste a uvidíte

Bleskovka dne: Sedm screenů českého zázraku Hidden & Dangerous 2 

 

Úterý - 12.8.2003 ... Terminátor nebo Gremlin?

Ani úterý si co do zajímavosti článků nijak nezadalo s předchozím dnem. Velký ohlas vzbudila recenze tradičního filmového kritika na našem serveru - samotného šéfredaktora - na třetí díl Terminátora v hlavní roli s možná budoucím guvernérem Kalifornie v článku Recenze: film Terminátor 3 - návrat nebo pohřeb?

Začátkem 80. let získal fantastický filmový žánr zřejmě neslavnější osobnost své doby. James Cameron, scénárista, producent, ale především vizionář a režisér, který proměnil ve zlato cokoliv, nač sáhl. Trháky jako Propast (dodnes jeden z nejlepších filmů o prvním kontaktu s mimozemšťany), Vetřelci (nejpřekvapivější druhý díl, jaký kdy veleslavná filmová série měla a dodnes nepřekonané dílo o boji s mimozemšťany ve velkém) a především: Terminátor. Dlouho před Skálou (nejvýraznějším akčním filmem naší doby, pokud sem nezapočítáváme sci-fi Matrix) vznikl film, který dokázal navenek působit jako revoluční a všechny smysly zaplavující vizuální podívaná, plná napětí a originální akce, zároveň však dokázal také předat poselství, týkající se osudu a možnosti člověka proti němu bojovat. (celý článek)

V budoucnosti lidé nepotřebují hřbitovy, potřebují zázrak v boji proti strojům

 

Přestože je léto a mnozí odpočívají na dovolené, podařilo se nám odchytit takřka "věčně pracujícího" Milana Czarnowského, kterého možná znáte pod přezdívkou Gremlin, a popovídali jsme si s ním o jeho více než osmnáctiměsíčním působení v pozici lokalizačního manažera CD Projektu. Rozhovor s Milanem "Gremlinem" Czarnowskim - v zákulisí lokalizací najdete zde.

 

Teď trošku z jiného soudku. Jsi v pozici lokalizačního manažera více než rok a půl. Změnil se za tu dobu nějak tvůj pohled na tuto práci? Nebo je to to samé jako kdysi v dobách amatérských češtin?

 

Ne, není to to samé. Dříve nebyly žádné termíny, jestli se čeština dělala měsíc nebo půl roku, záleželo čistě na množství textů a volného času na překlad. Nyní je to práce, jsou stanovené nějaké termíny a hráče pochopitelně nezajímá, jestli mám čas nebo ne. Chtějí mít českou verzi hry co nejdříve k dispozici, chtějí mít taky rychle české patche. Na druhou stranu mám možnosti a prostředky, abych tyto krátké termíny splnil. Neocenitelná je i přímá podpora výrobce hry, texty do her máme k dispozici třeba 1-2 měsíce před vydáním hry. Postupně se nám tak daří velmi výrazně zkracovat lhůty mezi vydáním anglické (UK) verze hry a vydáním české verze hry v ČR a na Slovensku. Premiéry US verze se nás moc netýkají, jsme v Evropě a musíme se řídit evropským termínem vydání hry. (celý článek)

 

 

  

Tahle hromádka by asi vypadala trochu jinak nebýt... *..."Gremlina"

 

 

"Velkou úterní trojku" doplnil pravidelný přehled zajímavostí z herního průmyslu od Kamila Grice - Byznys hrátky: sedm statečných v boji o 3DO!  

 

 

Plná hra: Pizza Boy - drsné roznášení

 

Bleskovka dne: V přípravě je Half-Life 2 benchmark


 

Středa - 13.8.2003 ... Jak se hraje ruský Kreed?

 

Středa byla velice akční. Nejen proto, že teploty dosahovaly hodnot, které jsme do té doby přisuzovali pouze subtropickým oblastem, ale také díky dvojici článků, které se po půlnoci objevily na našich stránkách. Podzim bude z pohledu akčních her velice nabitý a přispět by k tomu měla i ukázka herního umu z východu. Tu na vlastním stroji otestoval šéfredaktor Martin Zavřel a se svými pocity se s vámi podělí v článku Kreed: první dojmy z ostré verze ruské přípravy na Doom 3.

 

Sám bych měl hned v úvodu sebekriticky přiznat, že podobnost s vytouženým D3 způsobila prvotní impuls mého zájmu o Kreeda. Svou roli v tom ale jistě hraje i obliba daného žánru – akce na palubách vesmírných lodí a základen, zaplavených mimozemskými hrůzami, to je přesně to, co mne udrželo u Aliens Vs Predator nebo prvního Unreala. Záměrně říkám prvního, protože Unreal 2, do kterého jsem letos vkládal obrovské naděje, očividně zklamal nejenom mne. Každopádně Kreed nabízí to samé a vzhledem k tomu, že jeho autory je tým lidí, kteří doposud neměli možnost pořádně se realizovat, má hra slušný potenciál v podobě tuny nápadů, které tvůrčí tým dlouhou dobu nosil v hlavě. Osobně se při pohledu na nové tituly, ohlášené ruskými firmami, nedokážu ubránit nadějím na vznik nové generace her, plné neotřelých nápadů a přístupu. (celý článek)

 

Příběh vypráví i různé texty na monitorech a ve vašem elektronickém deníku * Působivě nasvícená scéna

 

Jak moc je velké očekávání z příchodu Half-Life 2 dokumentuje pokus nadšenců, který přenáší hru do prostředí 2D plošinovky. Hra se jmenuje Codename: Gordon a dozvědět se o ní více jste mohli z článku Zahrajte si Half-Life 2 již 1. září!.

Doupě: Co vás inspirovalo a bylo impulsem pro projekt Codename: Gordon? Kdy a kde spatřila světlo světa první myšlenka vlastní hry ve stylu Half-Life 2? A konečně - kdy jste zahájili samotný vývoj?

X-Tender: Za vším stojí nápad mého spolupracovníka (a dalšího tvůrce Codename: Gordon) s přezdívkou Warbeast (http://www.warbeast.de). Poměrně nedávno jsem pro naši firmu vytvořil Flash screensaver - právě ten Warbeasta zaujal (a tak trochu přesvědčil o mých schopnostech tvorby v tomto programu). Tak tedy vznikl nápad vytvořit vlastní a skromný freeware titul. Tématiku hry Half-Life 2 jsme si vybrali z prostého důvodu - oba jsme fanoušci této hry a mimo jiné shodně sdílíme názor, že by všichni hráči zasažení tímto fenoménem ocenili malou hru ve stylu Half-Life 2 - alespoň do doby, než se objeví plnohodnotný titul studia Valve Software.

Abych se přiznal - po dlouhých týdnech vývoje jsme více než příjemně překvapeni zájmem fanoušků, kterému lze jen ztěží uvěřit. (celý článek)

   

V obležení příšer * Další dvě mršky, které brzy umřou * Baterka v akci

 

Plná hra: Dark-Anoid - skvělá pinkačka

Bleskovka dne:  Jedi Knight: Jedi Academy je GOLD 

Čtvrtek - 14.8.2003 ... Co nabídne NHL 2004?

Sice poslední dobou čím dál více hráčů nemůže přijít EA Sports na jméno, nicméně série NHL dosahuje každoročně na nejvyšší místa v žebříčcích prodejnosti. Čtvrteční novinka NHL 2004 - nový tým, nový hokej? shrnuje, co nového autoři slibují do letošního pokračování.

V mnohém se vylepší úloha obránců, kteří budou mít k dispozici více defenzivních prostředků. Mezi největší novinky patří zejména možnost manuálně ovládat úder. Jak? Vysvětlím na příkladu. Když jste se v minulých dílech rozjeli proti dvěma soupeřům a zmáčkli tlačítko pro úder, záviselo do jisté míry na náhodě, kterého z nich jste poslali k zemi. Ovšem v NHL 2004 je možné ohánět se kolem sebe nezávisle na směru bruslení, takže můžete zneškodnit protihráče aniž byste se museli zastavit či dokonce zpomalit. A nejen to, dokonce půjde ovlivňovat síla takového úderu. Otázkou však zůstává, jak se autoři vypořádají se specifickými podmínkami ovládání pomocí klávesnice, protože konkrétně tento případ byl demonstrován na analogové páčce, která se vyskytuje pouze u lepších gamepadů. (celý článek)

  

Ale hoši! Buďte gentlemani! * Sundin, vstávat! Víš kolik za tebe dávám?

 

Martin Blatný opět prostudoval nabídku našich "papírových" kolegů a její hodnocení přináší ve Srovnání časopisů Level a Score (červenec 2003)

 

Základní informace Level 102 Score 113 Score 114
počet stran 132 132 132
cena bez CD 34,50 Kč - -
cena s CD 179 Kč 180 Kč 180 Kč
cena s DVD 219 Kč - -
náklad 58 500 neuveden neuveden

Oba časopisy uvedené v přehledu jsou poměrně drahé, a to i ve verzi s CD, i ve verzi s DVD (Level). Naštěstí lze zakoupit mini Level bez CD za slušnou cenu, i když není vždy a všude k sehnání. Škoda, že Score neuveřejňuje ani náklad, ani počet prodaných výtisků. (celý článek)

 

Plná hra: M.O.E. Dash - proskákejte svět 

Bleskovka dne: Dvojice zbrusu nových screenů akce DOOM 3! 

 

Pátek - 15.8.2003 ... Bioscopia - naprosto "přírodní" adventure

Pokud vám imponuje naučný software, možná by vás mohla zaujmout Recenze: Bioscopia - vtahující dobrodružství ve světě biologie, kterou pro vás připravil nadšený přírodovědec (zatím sice amatérský, ale kdo ví co z něj jednou bude:-) Jiří Černý.

Ze začátku všechno fungovalo výborně. Zájem byl navzdory skutečnosti, že zdaleka ne všechny ze šesti budov byly z pochopitelných důvodů veřejnosti otevřené. Na co se ale už nějak pozapomnělo, bylo znepřístupnění spojovacích štol. Stalo se tedy jen otázkou času, kdy  v nějaké někdo zabloudí, ale když už k tomu skutečně došlo, překonalo to veškerá očekávání. Mladé návštěvnici se totiž podařilo nejen proniknout do nejcitlivější části komplexu, ale při hledání cesty ven navíc aktivovat alarm a opětovně uvést do chodu celý systém včetně robotů. Když mi to jednoho večera přišli oznámit, málem mě z neschopnosti odpovědných techniků trefil šlak. Situace se musela urychleně řešit - co nejvíce v tajnosti samozřejmě - a já jsem byl vzhledem ke své kvalifikaci údajně přesně ten pravý. Když jsem si vyslechnul celý seznam dotyčných činitelů, které by moje odmítnutí v jejich momentálním psychickém rozpoložení pravděpodobně dohnalo k sebevraždě, nezbývalo mi nic jiného, než kývnout. (celý článek)

 

Co to asi může být? * Ve světě Bioscopie vás zeleň provází na každém kroku

 

Plná hra: MouseBall - nenáročný fotbálek

Bleskovka dne: Spuštěna homepage taktické strategie Commandos 3

 

Sobota - 16.8.2003 ... Co nového mezi downloady?

V sobotu opanoval pole pravidelný přehled z klávesnice Kamila Grice zaobírající se nejzajímavějšími přírůstky v naší stále oblíbenější rubrice soubory a dalšími downloady, které stojí za povšimnutí, v článku Nová mega: staňte se počítačovým hackerem!.

Plná hra: Pekka Kana 2 - slepičí příběh

Váš názor Další článek: Microsoft odkoupil práva baseballové série High Heat

Témata článku: , , , , , , , , , ,