Nový týden: hráli jsme UNREAL II i HALO!

Recenze her Rails Across America CZ, HALO: Combat Evolved, Aliens versus Predator 2: Primal Hunt, Unreal II: The Awakening * Nominace herních Oscarů - i Mafia má šanci * Čtenáři naostro: Ptejte se Martina Klímy - tvůrce UFO: Aftermath! * DirectX aneb CoToKČertuVlastněJe? * 3DMark03 - testovací šílenství začne dnes nanovo * STALKER lepší než DOOM 3? * A mnoho dalších zajímavých článků!
Nový týden: hráli jsme UNREAL II i HALO!

Pondělí - 10.2.2003 ... Vláčky versus Driver 3

Honza Morkes začal nový týden recenzí v článku "Recenze: Rails Across America CZ - Railroad Tycoon v USA". Vláčkové strategie byly odedávna mezi PC hráči velice oblíbené, kdo ví proč tomu tak je, v každém případě se dá s přehledem konstatovat, že tentokrát to zas až takový zázrak není. Ostatně, tady je ukázka:

"Od začátku jsem ke hře přistupoval jako ke klonu legendárního Transport Tycoonu. Jenže má představa stavění tratí a převážení lidí/zvířat či zemědělských plodin vzala brzy za své. Rails Across America se totiž nesoustředí na problematiku železniční dopravy do nejposlednějšího vagónku či pražce, ale spíše se zabývá řízením železniční společnosti v globálu. Ve hře vás tak nebude zajímat, jestli máte na trať mezi New Yorkem a Philadelphií umístit o jeden vagónek s prasaty víc, ale budete muset zařídit, aby toto spojení dokázalo pojmout padesát vlaků denně.

Stejně tak můžete zapomenout na stavění kolejí, jež neodmyslitelně k podobnému typu her patří. V RAA jednoduše kliknete na dvě města, které chcete propojit, nastavíte, zda chcete stavět levnou trať nebo kladete důraz na rychlost a vše se zařídí automaticky. Jen musíte pár měsíců počkat než dělníci převedou vaše plány do reality." (celý článek)

  

  

V poslední době vám přinášíme i dvě interview týdně a nejinak je tomu i tentokrát. Pondělní interview připravil Kamil Gric a nazval jej "Rozhovor: Curse: The Eye of Isis - prokletí ve vašem PC!":

"Doupě: Jak jste již podotknul, hlavními postavami Curse: The Eye of Isis bude mladý a odvážný technik Darien Dane a jeho asistentka Victoria. Co nám můžete povědět bližšího o těchto dvou charakterech? Co jsou jejich přednosti a naopak slabiny? Dočkají se hráči nějaké love story na pozadí herního dění?

Jason White: Darien a Victoria jsou přáteli již od dětství, kdy se seznámili díky svým rodičům, taktéž zapáleným do archeologie. Jak se bude příběh hry postupně rozvíjet, odhalí několik zajímavých tajemství o své minulosti - jak se Darienův otec dozvěděl o prokletí, jak se Victoria stala sirotkem a mnohé další. Navíc můžete prohazovat obě postavy v klíčových momentech hry. Co se týče možné romance mezi Darienem a Victorií, mohu vám říct jediné - nechejte se překvapit!" (celý článek)

 

Pokud jste si oblíbili herní sérii Grand Theft Auto a doposud jste neměli možnost vyzkoušet některý kousek ze série Driver, pak by vám možná mohl pomoct článek "Bezstarostná jízda v Driver 3", který je jakýmsi malým představením chystaného třetího dílu těchto legendárních automobilových honiček:

"Série Driver přišla na PC z prvního Playstationu a na obou platformách si vysloužila obrovský úspěch. Mohla za to především dokonale odvedená práce anglického herního studia Reflections Interactive, které se na poli interaktivní zábavy pohybuje už téměř dvě desítky let. Starší z vás budou jistě znát takové klasiky jako Shadow of the Beast či Destruction Derby.

Třetí díl staví na vylepšeném enginu nedávno vydané hry Stuntman, která se bezpochyby může hrdě zařadit po bok Drivera (ačkoliv se jedná o trochu odlišný žánr). Přednostmi tohoto "motoru" jsou zejména dokonalý fyzikální model a výborné možnosti práce se světlem. Driver 3 si bere to nejlepší z předchozích dílů série a samozřejmě přidává ještě něco navíc. Není pochyb o tom, že mnoho nápadů a inspirace plyne také ze série Grand Theft Auto - a tvůrci to sami přiznávají." (celý článek)

 

 

Pravidelný přehled plných her uplynulého týdne pro vás připravil Kamil Gric v článku "Týden v rubrice Plné hry: závody formulí!".

Plná hra: "Limit Rush - závody budoucnosti"

Úterý - 11.2.2003 ... Recenze akční hry HALO

Hráči věrní PC platformě si na jednu z nejočekávanějších (a předem nutno upozornit, že i nejlepších) akčních her posledních let budou muset ještě chvíli počkat, konzoláři si ji už mohou nějakou tu dobu plně užívat. Ano, mluvím tady o HALO: Combat Evolved o jejíž recenzi se postaral Standa Rýdl v článku "Halo: Combat Evolved - recenze":

"Pokud si potrpíte na výbornou grafiku, budete Halo milovat. Exteriéry, interiéry, to všechno je prostě skvělé a kdybych neviděl obrázky z Halo 2, nebál bych se slova úžasné. Při hraní singleplayeru se hra vůbec nikdy netrhá, vše je naprosto plynulé při zobrazování sebevětších místností a davů nepřátel. Zřídkavé mírné snížení framerate a jedno dvě trhnutí jsem zaznamenal jen při herních intrech, při přeletech kamerou nad obrovskými scenériemi nebo zpracovávání obrovského počtu polygonů několika desítek postav. Pokud bych měl do hry skutečně rýpat, našel bych snad jen dvě věci zasluhující si vylepšení. První jsou obličeje postav, intra se odehrávají v herním enginu a animace obličejů postav není zrovna na nejvyšší úrovni, o vlasech nemluvě. Tou druhou věcí je animace vody a pobytu pod ní, která je ovšem zřejmě problémem Xboxu sama o sobě. Problematické zpracování vody jsem totiž zaznamenal i u Morrowindu pro Xbox." (celý článek)

HALO HALO

HALO HALO

A ještě jednou žánr 3D akčních her, opět té nejvyšší kvality. Každý z nás bezpochyby s obrovským napětím očekává DOOMa 3. O něco méně lidí však se stejným napětím očekává hru S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost, která jistě přinese nejedno překvapení - i ve vztahu ke zmíněnému DOOMovi. I proto jsme se rozhodli se s jejími tvůrci tak trochu popovídat. Nakonec z toho vzniklo rozsáhlé interview nadepsané "STALKER lepší než DOOM 3? (interview a exkluzivní screenshoty)":

"Doupě: Kde se STALKER odehrává a jaké jsou obvykle cíle misí?

AS: Rádi bychom do hry vnesli tolik realismu jak jen to je možné, a tak jsme podnikli průzkumné výpravy do skutečné černobylské zóny. Materiály, které jsme cestou nasbírali, nám umožní reprodukovat přibližně 60% ze skutečné 30km výlučné zóny. Herní svět STALKERa se skládá především z lesů, mokřin, pozůstatků vesnic a civilních budov, ruin průmyslových komplexů, podzemních laboratoří, atd. Hráči narazí na města Pripjat a Černobyl, rudý les, pohřebiště vozidel, betonový sarkofág samotné jaderné elektrárny a další lokace. Atmosféra rozhodně bude kalná nebezpečná.

Hrubě řečeno, úkoly pro hráče budou sestávat ze sbírání artefaktů, informací, záchrany ztracených stalkerů či vědců a podobně." (celý článek)

 

 

Co nového ve finančním zákulisí té obrovské mašinérie herního průmyslu? To vám poví Kamil Gric ve svém pravidelném článku "Byznys hrátky: mobil + herní konzole = Nokia N-Gage". Mimo jiné se dozvíte konkrétnější informace o herním mobilním zařízení Nokia N-Gage či o tom, že firmy NVidia a Microsoft se po dlouhých tahanicích dohodly na ceně za grafické čipy pro konzoli Xbox. Zde je ukázka:

"Zmiňovaný spor byl podle dostupných informací vyřešen oboustranným kompromisem - což jinak řečeno znamená, že bude Microsoft za komponenty firmy NVidia platit více, ne však tolik, jako bylo původní očekávání největšího světového výrobce grafických čipů pro PC. Mohla tato kauza ovlivnit spolupráci obou firem? Při prvním pohledu na možnost budoucí spolupráce by to mohlo být patrné - NVidia totiž váhá, zda-li má i do budoucna navázat na spolupráci s Microsoftem a stát se tak dvorním producentem grafiky i pro Xbox 2. Tento krok by však mohl mít i jasné negativní důsledky - současná prodejnost původního Xboxu je daleko za očekáváním, někteří výrobci komponent pro tuto konzoli budou muset dočasně pozastavit či snížit výrobu. Je tedy jasné, že pro NVidii není Xbox žádným zlatým dolem, ba právě naopak." (celý článek)

Pokud se občas ve svých PC miláčcích rádi trochu prohrabete a pokoušíte se z nich vyždímat co to dá, pak vám jistě přijde vhod článek "3DMark03 - testovací šílenství začne dnes nanovo". Tady je ukázka:

"Testovacích benchmarků se povaluje na Internetu poměrně dost. Jmenujme například oblíbenou Sandru od SiSoftu, HWInfo nebo PCMark 2002. Tyto prográmky vám pomohou vyladit systém, eventuálně zjistit, která komponenta systém zpomaluje. Počítačoví hráči však mají poněkud jiné nároky na svůj počítač než obyčejní uživatelé. Potřebují výkon v 3D aplikacích spolu s podporou nejmodernějších efektů a funkcí. Toho si už dávno všimla firma "šílených cibulí" (MadOnion) a se svým 3D Markem dobyla trůn na poli testovacích benchmarků, který vám umožní zjistit teoretickou sílu vašeho domácího mazlíčka v náročných 3D aplikacích.

Jenže čas letí a již je tomu dva roky, co byl vydán zatím poslední 3D Mark 2001. Za tu dobu se výkon počítačů mnohonásobně zvýšil a počítače už dosahují dříve neuvěřitelných hodnot na hranici dvaceti tisíc bodů. Samozřejmě kromě toho se na trhu objevily nové generace grafických karet se spousty nových funkcí, a tak je jasné, že se dříve či později musel objevit i nový 3Dmark. Ač se čekání poněkud protáhlo, nakonec jsme se přece jen dočkali." (celý článek)

Plná hra: "Grey Olltwit Bowling"

Bleskovka dne: Stahujte 3DMark 2003!

Středa - 12.2.2003 ... Recenze datadisku k AvP 2

Vetřelci už nejsou co bývali. I to je jeden ze závěrů, které vyplývají z článku Martina Zavřela "Aliens Versus Predator 2: Primal Hunt - akce bez infarktu - recenze":

"Úvodní bitva v datadisku Aliens vs Predator 2: Primal Hunt (dále jen PH) je působivým zážitkem, který předznamenává celý datadisk: záplava akce vás dokonale zabaví, ale strašidelná atmosféra a strach z jednotlivých vetřelců (což tvořilo dva nejlepší filmy série a první, nezapomenutelně atmosférickou AvP hru) jsou v nenávratnu. Ona úvodní řežba v hnízdě vetřelců se navíc dá snadno vyřešit prostě tím, že proběhnete mezi vetřelci, zaměstnanými útokem na palebné věže a vaše spolubojovníky, pryč - do nitra hnízda, ve kterém čeká onen artefakt. Jaký artefakt?" (celý článek)

Aliens versus Predator 2: Primal Hunt Aliens versus Predator 2: Primal Hunt

Aliens versus Predator 2: Primal Hunt Aliens versus Predator 2: Primal Hunt

Robin Hood je klasická anglická legenda. Její nejnovější počítačové zpracování se nese v duchu týmové taktické strategie typu Commandos. Více se dozvíte v článku "Robin Hood: Legenda Sherwoodu - první dojmy" přímo z pera našeho šéfredaktora:

"Hra je také posunuta směrem k větší akci. Bez větších obtíží tak Robin dokáže zlikvidovat skupinku třeba i pěti nepřátelských vojáků. Bezpečnější je samozřejmě používat luk, ale i přesila tři na jednoho se dá zvládnout pomocí Robinova meče. Zajímavý je způsob ovládání ručních zbraní. Vše začíná tím, že kliknete na vojáka, kterého chcete napadnout. Robin na něj zaútočí a teď je jen na vás, jak se s ním dokážete vypořádat. Boj totiž neprobíhá automaticky, ale je řízen vámi, resp. pohybem vaší myši, která po obrazovce kreslí ukazatel ve tvaru tahu myší. To je docela důležité, protože různé tahy způsobují různé údery. Pokud táhnete myší přímo k protivníkovi, provede Robin přímý výpad, pokud chcete seknout ze strany, stačí namalovat čáru zleva či zprava směřující k protivníkovi. Pokud chcete zaútočit s otočkou o 360 stupňů, stačí nakreslit kolečko atd. Hra se díky tomuto zajímavému způsobu bojování stává ještě o něco zábavnější a hratelnější." (celý článek)

Robin Hood Robin Hood

Robin Hood Robin Hood

Plná hra: "Super Bubble Blob - fujtajblíkem"

Bleskovka dne: Demoverze české hry Brány Skeldalu 2

Čtvrtek - 13.2.2003 ... Recenze hry Unreal II: The Awakening

Už je to tady, konečně jsme se dočkali. "Obávaný" druhý díl legendárního Unrealu je definitivně na světě a vy si tak můžete přečíst jeho recenzi nadepsanou prostě "Recenze: Unreal II: The Awakening - padající hvězda", jejímž autorem je Kamil Gric:

"Hned z kraje recenze se však nevyhneme největšímu negativu a nedostatku celé hry - a tou je její délka. Bohužel, v poslední době se stále častěji setkáváme s velmi či i mimořádně kvalitními tituly, které však ze samých herních výšin sráží do pověstného průměru právě podprůměrná doba potřebná pro jejich dokončení. Je smutné, že do podobné společnosti musíme chtě nechtě zařadit také titul Unreal II. Přestože autoři naservírovali na stříbrný podnos nadílku celkem 23 misí, zapomněli podotknout, že více než třetina z nich jsou pouze krátké briefingy. Ty trvají zhruba pět minut, odehrávají se na vaší mateřské lodi Atlantis a skládají se především z rozhovorů s posádkou, které jsou však mnohdy velmi podstatné a úzce souvisí s hlavní příběhovou linií. Je ale nepochybné, že i přesto je nemůžeme a také nechceme považovat za plnohodnotné mise." (celý článek)

 

 

"Zapomeňte na GTA, přichází Driver 3" - tak by se dal ve stručnosti charakterizovat hlavní obsah PSM2 magazínu a je to také část titulku článku Martina Zavřela "PSM2, únorové číslo - zapomeňte na GTA, přichází Driver 3":

"Úvodník třináctého čísla PSM2 se zabývá docela ožehavým problémem "videoherních novinářů". Jde o skutečnost, že při své honičce za novými zprávami o připravovaných hrách často narazí na věci, které mají být pro hráče překvapením. Dobrým příkladem může být třeba loňské skandální odhalení, že se v MGS2 většinu hry hraje za jinou postavu, než je Solid Snake. Ještě horším případem je, když takový novinář (který je koneckonců především extrémně nadšeným hráčem, toužícím po stejném zážitku, jako všichni ostatní) shlédne závěrečnou animaci hry, která ještě ani nevyšla (PSM2 týmu se to podařilo u připravovaného Tomb Raidera, mojí maličkosti se tohle přihodilo třeba právě se zmiňovaným MGS2). Je potom věcí profesionality a především loajality hráče k hráči, nechat si taková tajemství pro sebe a "nespoilerovat", nekazit zážitek ostatním, které ono překvapení teprve čeká." (celý článek)

Pravidelný "Vývoj cen hardwaru: ceny se drží" vyšel jako každý obvykle.

Plná hra: "Simpsons puzzle - poskládejte si Barta"

Bleskovka dne: Speciální nabídka - nejlepší tituly pro GameCube za výhodné ceny!

Pátek - 14.2.2003 ... Ptejte se Martina Klímy, tvůrce UFO: Aftermath

Další díl naší oblíbené série "čtenáři naostro" nese nadpis "Čtenáři naostro: Ptejte se Martina Klímy - tvůrce UFO: Aftermath!":

"Od roku 1999 pracuje jako CEO sesterské společnosti ALTAR interactive, která využívá zkušenosti z vývoje a vydávání deskových her při vývoji her počítačových. Prvotinou ALTAR interactive se stala logická hra pro dvě rybičky "Fish Fillets", jejíchž sedmdesát místností doposud vyřešilo pouze sedm lidí. Hry se prodalo více než 5000 kusů a po jejím uvolnění k volnému šíření v roce 2002 si jí z internetu stáhlo více než 25 000 lidí z celého světa. Navíc byla její plná verze přiložena k několika magazínům v České republice i v zahraničí.

V roce 2001 se na monitorech stovky tisíc hráčů po celém světě usídlil netradiční mix realtimové strategie a RPG "Original War", který sbíral příznivá ocenění recenzentů po celém světě - např. Doupě 8/10, BonusWeb 88/100, GameStar 85/100, LEVEL 8,4/10, SCORE 80/100 a Tiscali Games 90/100 nebo GameSpot 8/10, GameSpy 88/100, PC Gamer 80/100, Strategy Player 88/100 a PC Gameplay 8/10." (celý článek)

I počítačové hry mají svou obdobu filmových Oskarů. O tom, že šance na jejich získání má i česká Mafia se dočtete v článku Honzy Morkese "Nominace herních Oscarů - i Mafia má šanci". Zde je ukázka:

"Odvěký souboj Konzole vs. PC dopadl vcelku nerozhodně. Nejvíce nominací mají shodně PC a PS2, následované zbývajícími dvěma platformami. Co se týče konkrétních titulů, jak se dalo očekávat, zabodovalo Grand Theft Auto: Vice City (4 nominace). Ale minimálně pro našince je překvapující ohlas na X-BOXovou akci Tom Clancy´s Splinter Cell a Metroid Prime (GameCube), jež se budou shodně ucházet dokonce o 6 cen.

Čeští fandové určitě netrpělivě čekají, jak dopadla Mafia. Po pravdě čekal jsem trochu lepší výsledek, ale koneckonců i tak může autory těšit, že se v celosvětové konkurenci rozhodně neztratili. Koneckonců i cena za nejlepší scénář by nemusela být špatná. Ale jestli ji Illusion Softworks opravdu získají a mnohé další se dozvíme opravdu až 6.března. Do té doby můžete jen tipovat, jak vše nakonec dopadne." (celý článek)

K článku "Co najdete v Levelu 97?" myslím netřeba dodávat cokoliv dalšího. Martin Blatný se opět vydal na zrádnou stezku kritiky (ať již kladné či záporné) českého herního magazínu. Zde je ukázka:

"Návody jsou již tradičně vcelku odbyté a tak na čtenáře v únorovém Levelu čeká pouze návod na Arx Fatalis. Zato rubrika Hardware je rozsáhlá a vcelku kvalitně zpracovaná, asi nejlépe ze všech časopisů o počítačových hrách. Také testy HW komponent zde nejsou tak povrchní a stručné jako v jiných časopisech, přesto se nemohu ubránit dojmu, že je zbytečné zabírat cenné místo neherními materiály - pokud se někdo chce podobnými testy řídit, určitě si spíše přečte specializovaný časopis, případně vyhledá informace na Internetu. Podobný nešvar se v poslední době objevuje ve všech časopisech i v případě mobilů a jiné spotřební elektroniky - jediný důvod, který mne napadá, je snaha o přilákání inzerentů." (celý článek)

Plná hra: "Rotostick - plošinko, kolem se toč!"

Bleskovka dne: Patch v1.28 pro Neverwinter Nights

Sobota - 15.2.2003 ... Jak vypadá konkurence pro Dungeon Siege?

Úvodem do prvního víkendového dne vám budiž stručná novinka "Enclave - tvrdý boj ve stylu Dungeon Siege" informující o hře Enclave, rodícím se konkurentovi dnes již zavedeného 3D akčního RPG Dungeon Siege. Zde je ukázka:

"V Enclave si zahrajete za obě strany, nejprve kampaň za tu dobrou a posléze i za Zlo. Začnete jako osamocený bojovník, ale postupem času se k vám budou přidávat další postavy (podobně jako v již zmiňovaném Dungeon Siege). Třebas krásná elfí paní, které se v zacházení s lukem nikdo nevyrovná. Samozřejmě se najdou i kouzelníci či kouzelnice, jiní rytíři, apod. Kouzelníci jsou obvykle vybaveni holemi a nemohou nosit štít, dokáží ale vyjma útočných kouzel vyvolávat i ochranné aury. Vše zde samozřejmě záleží na hodnotě many, která sice neustále přibývá, ale nikdy ne dostatečně rychle." (celý článek)

 

 

Chcete-li se dozvědět odpověď na poměrně zásadní otázku "co je to vlastně ten DirectX", pak rozhodně nepřehlédněte článek "DirectX aneb CoToKČertuVlastněJe?". Dozvíte se v něm nejen o tom, co vlastně tento pojem znamená, ale i o historii jeho vzniku a mnoha dalších zajímavostech:

"Proto dali soudruzi v Microsoftu hlavy dohromady a přišli s DirectX. Tato součást systému Windows slouží jako mezistupeň mezi programem a použitým hardwarem. Tvůrci her mají k dispozici kompletní specifikaci k DirectX, takže můžou programovat hry přímo pro něj a nemusejí přemýšlet, jestli to poběží na každém počítači. Výrobci herního hardware, kteří vyrábějí komponenty pro PC (potažmo pak Windows) sledují vývoj DirectX a přizpůsobují své produkty jeho specifikacím. Někdy dohání DirectX také technický vývoj, jako například vloni na podzim u grafických karet. Kdy nové karty podporující zveřejněné specifikace DirectX 9 byly na trhu již před jeho vydáním." (celý článek)

Jako každou sobotu i tentokrát pro vás Kamil Gric připravil článek "Nová mega: únorové hody", který představuje obsáhlé shrnutí downloadů, jež se objevily za poslední týden.

Plné hry: "Triptych - gumový tetris" a "Infilator"

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 12 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 16 N/A
Fanoušci přinutili EA ke změně, Star Wars Battlefront 2 bude lepší

Fanoušci přinutili EA ke změně, Star W…

Velká vlna nevole od fanoušků Battlefrontu podle všeho padla na úrodnou půdu. EA chystá změny.

18.  11.  2017 | | 2 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A
Harry Potter se vrací, tentokrát s příchutí Pokémon GO

Harry Potter se vrací, tentokrát s pří…

Černá magie společně s Voldemortem se vrací na scénu.

10.  11.  2017 |