Nový týden: Icewind Dale II přichází

Preview Icewind Dale II * Invex objektivem kamery * Podivuhodný herní ovladač CLAW * Recenze Sudden Strike 2 * Rozsáhlá reportáž z ALTAR interactive * Jaká je oficiální herní příručka k Mafii? * Stáhněte si demo Need for Speed: Hot Pursuit 2 * Reportáž z Mistrovství České Republiky v počítačových hrách
Nový týden: Icewind Dale II přichází

Pondělí - 14.10.2002 ... Preview Icewind Dale II

Jste hráči RPG her jako Baldur´s Gate, Planescape: Torment nebo Icewind Dale? Potom byl právě pro vás určen první pondělní článek, totiž "Icewind Dale 2 - vše při starém?" od Martina Bočka. Icewind Dale II nabízí mnoho novinek, ale také mnoho starých dobrých vlastností - více se dozvíte přímo v preview:

"Druhou zajímavostí jsou předdefinované družiny, které si můžete vybrat. Já sice vím, že to prakticky nikdo neudělá, ale když už jsem je tam měl, zkusmo jsem si je prohlédl… Popravdě, netuším, jestli se jedná o nějaký zvláštní druh amerického humoru nebo co. Protože TAKHLE by si postavy nikdo nenadefinoval. Například válečník s charismou 14 je sice moc hezký, ale síla 15 je už slabší a inteligence 8 z něj - vzhledem k výše zmiňovanému systému skillů - dělá pěkně blbou postavu. A ty přívlastky můžete brát doslova.
...
Čili se zde pokračuje v linii naznačené v jedničce - jednoduchý, celkem lineární příběh s minimem subquestů. Toto konstatování ale neberte nijak kriticky - to, že nemáte tolik volnosti jako třeba v Baldur`s Gate také znamená, že vás nic neláká (a kvůli zkušenostem a magickým předmětům víceméně nutí) opouštět a rozmělňovat hlavní dějovou linii.
" (celý článek)

Icewind Dale 2 Icewind Dale 2

Kamil Gric se ve svém článku "Herně nejbohatší Invex skončil, stál opravdu za to?" zamýšlel nad přínosem letošního ročníku největšího IT v naší malé republice. GameHall aneb co bylo k vidění uvnitř, Kinosál, hrad, hokejové klání a souboje nelítostných bojovníků - to jsou jen dva příklady témat, o kterých se ve shrnující reportáži píše.

"Na chvíli opustíme prostory pavilonu L a jeho blízkého okolí, protože nejen tam byly k vidění stánky prezentující herní scénu. Všechny návštěvníky, kteří se do prostranství brněnského výstaviště dostali hlavní bránou, jisto jistě na první pohled upoutal stánek společnosti DXT ComputerS. V čem byl tak výjimečný? Autoři se rozhodli pro neformální zpracování středověkého hradu, to vše ze vcelku prostého důvodu - firma DXT ComputerS je českým distributorem připravované hry Legenda - Poselství trůnu 2, která se bude odehrávat ve fantasy světě plném sličných děv, statečných rytířů a potulných dobrodruhů. Všichni tiž, kdož se prodrali až do prostor celého hrádečku pak měli jedinečnou šanci vyzkoušet si tuto hru či si zakoupit výtisky časopisu Pevnost, který se mohl taktéž pochlubit patřičnými slevami." (celý článek)

Že na Doupěti nezapomínáme ani na staré klasiky dokazuje můj malý vzpomínkový článek "Prehistorik 1 & 2: víc než jen klasika":

"Prehistorik byl jednoduchý a geniální zároveň. Nevyžadoval po našich mladých, jinak zbytečně aktivních mozcích příliš mnoho přemýšlení a když už, tak nad docela jednoduchými věcmi jako "mám tu želvu praštit ze předu nebo ze zadu?" nebo "ublíží mi ta létající ryba když přes ní přeletím na balóncích?". Jistě, odpovědi jsme většinou jenom hádali nebo získávali metodou pokus - omyl. Ale i v tom bylo kouzlo prehistorického. Není divu, že se oba díly staly obrovským hitem i přesto, že v tehdejších (zahraničních) herních magazínech nezískal zrovna vysoká hodnocení." (celý článek)

 

Už nějakou dobu na Doupěti také recenzujeme herní příručky, tentokrát se Kamil zhostil knížky o taktické hře Desperados: Wanted Dead or Alive, což je jakási předělávka starých dobrých Commandos do hávu divokého západu.

"Na úvod se půjdeme podívat na pár všeobecných informací o příručce. Celkem na vás čeká nějakých 156 stránek, kterým kromě úvodního slova sepsaného samotným autorem vévodí také návod - ale o obsahu až později. Z okolních obrázků si jistě můžete udělat představu o grafické úpravě knihy, která je opět vynikající, nic víc snad k ní netřeba dodávat. Stejně jako v případě recenze příručky Black & White: Creature Isle, i tentokráte mě zamrzela po "letmé prohlídce" knihy především absence rejstříku." (celý článek)

A jako obvykle nechybí ani pravidelný "Týden v rubrice Plné hry: vše je ve hvězdách" a samozřejmě také plná hra, tentokrát to byla "Polda 3 čára - hoďte si mincí".

Bleskovka dne: Mafia získala ocenění The Best of Invex

Úterý - 15.10.2002 ... Invex objektivem kamery

Michal Polesný připravil ve spolupráci se serverem games.tiscali.cz rozsáhlý článek plný krátkých i delších videoreportáží z nedávno ukončeného Invexu. Tahle vypadá jeho úvod:

"Ve čtvrtek, kdy návštěvnost veletrhu Invex dosáhla rekordních 46 300 platících osob, jsme se vybaveni kamerou a plni nadšení vydali vstříc nekonečným davům, přeplněným výstavištním pavilonům a hutné atmosféře v Game Hall - a vy teď máte možnost posoudit výsledky našeho boje doslova o život na vlastní oči.

Hned před pavilonem E, jehož součástí je i press centrum, se nacházel zaujatý hlouček, který kupodivu nevzýval žádného z bohů a nelitoval návštěvy výstaviště, jak by se mohlo podle k nebi soustředných očí zdát, nýbrž sledoval prezentaci disneyovky Život brouka." (celý článek)

Zvyk je železná košile praví lidové moudro a tak i v úterý jste si mohli pochutnat na článku "Byznys hrátky: budou vánoce rájem prodejců her?", který tentokrát informoval například o očekávých prodejích her na letošní vánoce, o cenách BAFTA, novinkách ohledně konzole Xbox a dalších zajímavostech:

"Budeme se řídit abecedou a tak první mé řádky budou směřovat k informacím týkajícím se plánům japonského Nintenda. To plánuje celkově investovat do konce roku více než 140 miliónů amerických dolarů, celá kampaň by se měla skládat hned z několika částí - Nintendo tak hodlá mimo jiné uspořádat velkou párty v Hollywoodu na podporu své konzole GameCube, připravena je distribuce více než tří miliónů propagačních DVD disků a zhruba jeden a půl miliónů bookletů." (celý článek)

Už jsme si zvykli, že se na našem trhu objevují nejroztodivnější zařízení a periferie, ale to, s čím si pohrával náš šéfredaktor Honza Kuneš, s tím jste se zřejmě dosud ještě nesetkali. Jedná se o vskutku podivuhodný ovladač CLAW:

"Na první pohled by CLAW mohl být docela příjemnou opěrkou na levou ruku - design této mašinky je navržen, že vaše levá ruka s tímto zařízením doslova splyne. Pokud jste ale levák, máte smůlu. Pravou rukou toto zařízení ovládat nelze, resp. samozřejmě lze, ale jen za cenu velkého nepohodlí.

Pro každý z prstů je zde připraveno několik tlačítek, nejvíce pro palec - čtyři. Dále pak dvě tlačítka pro ukazováček a prostředníček a po jednom tlačítku pro prsteníček a malíček. Každému z těchto tlačítek můžete nadefinovat vlastní akci, kterou má v programu či hře vykonávat. Je jasné, že toto zařízení je určeno především pro hráče akčních her, kteří si na CLAW mohou nakonfigurovat např. úkroky do stran, speciální akce nebo oblíbené zbraně. Bylo by ale chybou domnívat, že v jiných než akčních hrách toto zařízení nevyužijete. Opak je pravdou! Z webu výrobce si můžete stáhnout profily ovládání například do Morrowindu nebo Diabla II. Samozřejmě se nemusíte spoléhat pouze na výrobce a profily si můžete nadefinovat sami." (celý článek)

"Co najdete ve Score 104?" - to vám prozradí Martin Blatný:

"Recenze se tentokrát rozprostírají na pouhých 32 stranách. Z dvanácti recenzí zmiňme především český titul Mafia, který zaslouženě obdržel 92%. Trochu překvapivě dostaly prakticky stejné hodnocení i hry Mediaval: Total War (92%) a Madden NFL 2003 (91%), a protože i další recenzované hry jsou nadhodnoceny, je celkové průměrné hodnocení v tomto čísle 72%. Recenze asi nejvíce trpí "Scoreovským" přístupem - jsou povrchní, plné trapných vtípků a s kolísající kvalitou i informační hodnotou.

V rubrice Fenomén se čtenáři tentokrát dočkají sondy do oblasti speciálních jednotek, bohužel bez přímé návaznosti na počítačové hry, které často problematiku speciálních jednotek používají. Jak už je ve Score (ale i v ostatních časopisech u nás) zvykem, nikde není uveden odkaz na zdroje, ze kterých autor čerpal." (celý článek)

Plná hra: "G-Type - lekce z historie" - musím ji z gruntu doporučit, protože se jedná o novou verzi skutečné K-L-A-S-I-K-Y!

Bleskovka dne: OF: Resistance v1.85 Patch

Středa - 16.10.2002 ... Recenze Sudden Strike 2

Asi každý stratég, který se o svůj žánr zajímavá více než dva roky, zaregistroval německý titul Sudden Strike, který si získal oblibu u statisíců hráčů po celém světě. Zejména díky svému propracovanému bojovému systému, výborné hratelnosti a také titěrné detailní grafice. Jak tedy dopadl druhý díl? To vám poví Honza Morkes ve své recenzi:

"Autoři se tím ale dostali do ošemetné situace. Válka už byla jednou dobojována, nepřátelé poraženi, slavnostní party slavnostně zahájena a co teď? Vrátit se zpátky na bojiště? Proč? Hitler snad vstal z mrtvých? Němečtí tvůrci to vyřešili šalamounsky, respektive vůbec nijak. Celou dobu se hra tváří jako by žádný první díl ani neexistoval a dvojka v názvu byla jen kosmetickou záležitostí. Přesto jsem si od začátku připadal jako kdybych naskočil do rozjetého vlaku. Tutorial vám vysvětlí pár základních činností nutných pro přežití a vypustí vás do války. Už v tutorialu se dá snadno prohrát a to nechtějte vidět první okamžiky v opravdové bitvě. Najednou zjistíte, že nevíte, kdo vám zlikvidoval půlku vaší armády, že i když máte spoustu vojáků, velitele se schopnostmi řídit tank nemáte ani jednoho, a že hlídka na strategické pozici má omylem zakázáno střílet po nepřátelích." (celý článek)

     

Reportáž z Mistrovství České Republiky v počítačových hrách, které proběhlo na Invexu, pro vás připravil Petr Urban ve svém článku "Kdo hrál a vyhrál herní mistrovství na Invexu?":

"Odvětví pro-gamingu, tedy profesionálního hráčství, je teprve v plenkách. Přesto je v některých zemích (např. v Rusku) již nyní považováno za oficiální sport. Velkým vyvrcholením je pak pro hráče a fanoušky právě World Cyber Games (dále jen WCG), tedy akce, na které se sejde elita těch nejlepších z celého světa. Letos poprvé měla Česká republika možnost být další ze zemí, jejíž zástupci budou obhajovat jak své hráčské kvality a své týmy, tak i svou vlast.

Zároveň se hrálo i Mistrovství České Republiky v počítačových hrách, které je vlastně očekávatelným vyvrcholením aktivit týmu ProGamers.cz (http://www.progamers.cz/) a jejich akcí ProGamers Challenge (http://www.pgchallenge.com/)." (celý článek)

A já jsem nakonec přišel s novinkou o připravovaném datadisku Echelon: Wind Warriors pro futuristický simulátor Echelon od ruské společnosti MADia Entertainment. V článku "Wind Warriors - ostře sledovaný datadisk" jste se mohli dozvědět podrobnosti i chystaných novinkách:

"Rozdíl mezi Echelon je v tom, že teď už je hráč hned zpočátku považován takříkajíc za borce, veterána, který už má něco za sebou. A proto vám také hned v úvodu budou přidělovat složitější úkoly. Echelon končil tím, že bylo zničeno nepřátelské velitelství. Provázanost s Wind Warriors je zde extrémní - oné mise se totiž zúčastníte ještě jednou. Poté však budete převeleni nad polární kontinent. Vaším úkolem nebude nic jednoduššího než vyčistit jej od zbývajících protivníků. Mise se budou velmi lišit a hlavně budou nelineárně řazené, což znamená, že vždycky, když začnete hrát datadisk znovu od začátku, narazíte na mise v jiném pořadí. Jejich náplň se velmi různí, jednou půjde o klasickou eskortu, jindy zase o útok na základnu, obranu základny, krytí bombardérů nebo průzkum." (celý článek)

 

Plná hra: "The Bridge - zastavte, zvedá se most!"

Bleskovka dne: První obrázky z české verze Icewind Dale II!

Čtvrtek - 17.10.2002 ... Rozsáhlá reportáž z ALTAR interactive

Už pár dnů předem jsme inzerovali, že pro vás máme připravenu obrovskou reportáž z brněnské společnosti ALTAR interactive, kterou infiltroval náš zvěd Ondra Kozina. Ze získaných materiálů pro vás připravil skutečné hutný materiál týkající se zejména připravované akčně-strategické hry UFO: Aftermath čili "Reportáž z tajné akce v ALTAR interactive - zaměřeno na Aftermath":

"Doupě: Četl jsem, že hráč do hry vstupuje v momentě, kdy je lidstvo na pokraji eliminace a žádná organizace typu X-COM již neexistuje. Lidé bojují v malých skupinkách. Je možné, že dojde k nějakému zvratu uprostřed hry? Něco jako konkurenční skupiny nebo posluhovači ufonů?

J.R.: Možné to je :-). Hra je ale primárně zaměřena na boj hráče s nepřátelskými entitami, ať už jde o zmutované obyvatele Země nebo samotné mimozemšťany. Cílem hráče je zjistit, co se vlastně stalo, kdo na Zemi zaútočil a proč a pokud možno i jaké jsou jeho slabé stránky pro přímou konfrontaci. Součástí příběhu budou i zajímavé zvraty, ovšem ty zůstanou zajímavé pouze tehdy, pokud o nich nebudu mluvit :-)." (celý článek)

Původně mod pro Unreal Tournament, dnes samostatná hra, to jsou Tactical Operations: Assault on Terror, o jejichž recenzi se postaral Michal Rašovský svým výborným článkem "Tactical Ops: Assault On Terror - nikdy více Counter Strike!". Ten také vyvolal zajímavou diskusi o tom, zda-li už ten starý dobrý Counter-Strike není přeci jen trochu moc starý...

"Rozdíly v pohybu jsou na první pohled jasné. Co ale není vidět na první pohled je systém míření a střílení. Tady bych to asi nejjednodušeji popsal takto: "skilled" (TO) vs. "not so skilled" (CS). U obou her je model postav rozdělen na tzv. hit areas. To v principu znamená, že pokud střílíte protivníkovi do nohou, ubližujete mu mnohem méně než pokud ho trefíte do hlavy. Ti nejlepší hráči se tedy logicky odlišují tím, že se i z těch těžších pozic trefují do hlavy nebo do její blízkosti (známé to slovo HEADSHOT :-)). Trefit (trefit v CS?) se v Counter Striku do hlavy je opravdu záležitost pro dětičky . V Tactical Ops, když chcete trefit protivníkovu hlavu, musíte na ni opravdu zamířit, což je v CS díky "slepému" zaměřovači spíše filozofická otázka :-). Dále bych rád zmínil dvě věcičky a to radar a "reloading". V Tactical Ops není radar, což může vyvolat pro hráče Counter Striku možná šok, ale mluvíme tady přece o hře, která má být aspoň tak napolovic reálná a ne o Aliens vs Predator, že?" (celý článek)

Tactical Ops: Assault on Terror Tactical Ops: Assault on Terror

Jako obvykle jsem pro naše čtenáře připravil na čtvrtek také "Vývoj cen hardwaru: stoupáme". A konečně Petr Juřička ve svém článku "HW novinky - Opteron na Invexu" shrnul zajímavé hardwarové novinky z posledních dnů:

"Nové montážní centrum postaví v Česku společnost AsusTek Computer! Využije stávajícího komplexu budov v průmyslové zóně okolo Rudné u Prahy, přičemž na pozemku 3000 metrů čtverečních by měly vyrůst i nové budovy. Díky zahraničním pobídkám české vlády získá AsusTek dotaci ve výši tří milionů amerických dolarů a desetileté daňové prázdniny. Taiwance u nás láká levná pracovní síla a dobrá infrastruktura. Vzhledem k posilující koruně a očekávanému vstupu do EU můžeme jen doufat, že si to za dva roky nerozmyslí a neodejdou stejně jako Flextronics zase o kousek dál..." (celý článek)

Plná hra: "B.L.O.W. Federation - ženský wrestling"

Bleskovka dne: Nejprodávanější hry CD Projektu za září 2002

Pátek - 18.10.2002 ... Jaká je oficiální herní příručka k Mafii?

Na otázku z nadpisu vám odpovím hned potom, co se podíváme na recenzi hry Taz: Wanted od Petra Skokfielda nadepsanou "Taz: Wanted - odměna vysoká!". Pokud patříte mezi fanoušky kreslených hrdinů ze seriálů společnosti Warner Bros. jako jsou kanárek Tweety, kocour Sylvester, pštros "Roadrunner" s kojotem, kačer Daffy, králík Bugs, tchoř Pepé, lovec Sam, Animáci a další, jistě si nenecháte tuto arkádu s tasmánským čertem Tazem v hlavní roli ujít:

"Hlavním cílem každé části je zlikvidovat určitý počet plakátů a nápisů s logem hry "Taz: Wanted", které jsou pečlivě uschovány v každé z lokací, mnohdy za nejrůznějšími překážkami (boxerské rukavice, brutální medvědi nebo nenechaví hlídači). Již od samotného počátku poznáte, že hra je prošpikována nefalšovaným humorem Looney Tunes. Např. hned u vchodu v zoo můžete vejít do telefonní budky "ACME" (příznivci králíka Bugse jistě budou vědět, oč jde) a Taz si nasadí jeden z převleků (skateboard, snowboard nebo parohy). Pokud s Tazem přijdete k elektrickému plotu, dá vám ránu, ovšem Taz pouze chladně vstane a učeše si vlasy :-). Z řeky na vás vyskočí krokodýl, vy si myslíte, že je po vás, ale on vás pouze rozmáčknul, takže rozplácnutý Taz se rukou "napumpuje" do původní podoby. Podobných skopičin je ve hře mnoho, pochopitelně je vám všechny nevyzradím." (celý článek)

Taz: Wanted   Taz: Wanted

A teď už se můžeme vrhnout na tu slibovanou příručku, na kterou se v článku jednoduše pojmenovaném "Jaká je oficiální herní příručka k Mafii?" podíval Honza Morkes:

"Návod není napsán stylem "krok za krokem", ale přesto byste se v něm neměli ztratit. Možná některé situace by mohly být trošku upřesněny, ale obecně platí, že pokud nějakou misi zkusíte na vlastní kůži, bude vám návod v knize stačit. Jen hráči, kteří bez návodu neudělají ani krok, budou mít možná problémy. Texty k jednotlivým úkolům jsou navíc doplněny souvisejícími obrázky, které mnohdy vysvětlují to, co by se jinak muselo zdlouhavě popisovat v několika větách. Bohužel celá kniha (kromě obálky) je černobílá, což negativně ovlivňuje vzhled některých screenshotů. Naštěstí se to ale týká jen několika obrázků z tmavých prostor." (celý článek)

Plná hra: "4D Prince of Persia - perský princ se vrací"

Bleskovka dne: Evropská premiéra Icewind Dale II opět odložena!

Sobota - 19.10.2002 ... Stáhněte si demo Need for Speed: Hot Pursuit 2

Kamil Gric pro vás jako každou sobotu připravil článek "Nová mega: demo Need for Speed: Hot Pursuit 2!", který přináší mimo jiné demoverze her Tennis Masters Series 2003, Ring 2 anebo již zmiňovaného Need for Speed: Hot Pursuit 2 (australská i "americká" verze).

Bleskovka dne: 33 nových screenshotů z MOHAA: Spearhead

Nejnovější komentáře