Nový týden: Invex je za námi

Zážitky, zápisky a fotky z Invexu * Jak se likvidují pirátská CD a jak bojuje proti pirátům česká policie * Je Level bezkonkurenčním herním magazínem v ČR? * Sdružení FairPlay bojuje za snížení cen počítačových her * Bude FIFA 2003 znamenat revoluci? * Recenze Grand Theft Auto 3 ve verzi pro PlayStation 2 * Test GeForce4 Ti4200 vs. Ti4400

Pondělí - 7.10.2002 ... Jaký je nový Level?

Úvodním článek dalšího nového týdne bylo povídání našeho "časopisového guru" Martina Blatného o novém čísle herního magazínu Level - "Co najdete v Levelu 10/2002?". Jak tedy dopadlo? Stručně a jasně řečeno, jeho kvalita stále stoupá a brzy budeme na českém trhu jen těžko hledat nějaký časopis, který by mu mohl konkurovat. Tady je krátká ukázka článku:

"I v říjnovém čísle se čtenáři dočkají slušné porce recenzí, které by měly být v každém časopise nosnou rubrikou. V Levelu zabírají recenze dlouhodobě řádově čtvrtinu časopisu a ani říjnový Level není v tomto směru výjimkou - 15 recenzí zabírá celých 33 stran. Průměrné hodnocení her je 71%. Tahákem jsou bezpochyby Combat Flight Simulator 3 a Battlefield 1942 (oba tituly obdržely hodnocení přes 90% a po zásluze Zlatou hvězdu), zdatně jim sekundují např. NHL 2003, Age of Mythology či Icewind Dale 2. Celkově vykazuje kvalita recenzovaných her pozvolný nárůst - je vidět, že letní herní sucho je definitivně za námi a předvánoční boom se blíží." (celý článek)

Pod článkem se opět rozpoutala šťavnatá diskuse a pokud máte chuť, můžete se do ní také zapojit.

Martin Zavřel si v článku "OPS2, sedmé číslo - Onimusha a TimeSplitters podruhé" vzal pod svá pisatelská křídla pro změnu nejnovější sedmé číslo magazínu OPS2. Ač plánované změny v koncepci i vzhledu časopisu zhatily nedávné povodně, přesto se jedná o další výborný nášup zajímavých informací, jak dokazuje následující úryvek:

""Otvírák" neboli úvodní obrázek ze hry tentokrát nabízí lehce neuvěřitelný a nepochopitelný pohled na svět netrpělivě očekávané hry Ratchet And Clank. Moc hezké! Obsah DVD se má čím chlubit (i když proti příštímu číslu to vypadá jako nic), kromě zmíněných TS2 zde najdete This Is Football 2003, Ninja Assault, WWF Smackdown!, Dysneyho Stitche a nové X-Meny. Mohutná nabídka videoukázek pak představuje například Metal Gear Solid 2: Substance, Mortal Kombat: Deadly Alliance, Terminator: Dawn Of Fate, NHL 2003 a další. Asi nebudu příliš daleko od pravdy, když odhadnu, že jste si nejprve nedočkavě vyhráli s DVD diskem a teprve potom jste se pustili do čtení časopisu." (celý článek)

Vánoce jsou takříkajíc "za kamny" a tak se nedivme, že herní vydavatelé se předhánějí ve vypouštění těch nejkvalitnějších titulů. Právě listopad a prosinec jimi mají být přímo nabité. Ty nejočekávanější shrnul pěkně přehledně do jednoho článku "Říjnová hitparáda - Vánoce se blíží!" náš dvorní recenzent Honza Morkes:

"Při letmém pohledu na tabulky, mě napadá, že pokud říkáme březnu měsíc internetu, tak říjen by si zasloužil označení "měsíc virtuálních sportů. Proč? Vývojáři z EA Sports na nás chystají rovnou tři nová pokračování sportovních titulů. A dva z nich snad ani nemusím představovat. Jak hokejová NHL, tak fotbalová FIFA, patří mezi evropskými hráči k těm nejoblíbenějším. A když k tomu navíc přidáte zajímavě vypadající fotbalový manažer s příznačným názvem Total Football Manager 2003, tak nemusíte mít obavy, že své sportovně založené kamarády dostanete z dosahu jejich herních doupat. Ale nejen sporty živ je herní říjen. Posunula se nám budovatelská strategie od Sierry Emperor: The Rise of The Middle Kingdom, pravděpodobně vyjde Toca Race Driver a jestli to CD Projekt zvládne, možná přijde i kompletně počeštěný Icewind Dale 2." (celý článek)

     

Nebylo by to pondělí na Doupěti, abychom tu neměli také nějaké preview. Toho jsem se tentokrát zhostil já osobě a v článku "Celtic Kings - královská RTS" jsem vám připravil podrobný pohled na středověkou realtime strategii... Celtic Kings ;). Tady je ukázka:

"Princip hry Celtic Kings je geniálně jednoduchý. Nemusíte se starat o žádný sběr surovin, nic takového. Veškerý cenný materiál se zde vyskytuje v budovách nebo vesničkách (tam ho dokonce neustále vyrábějí) rozmístěných po celé mapě. Obsazováním těchto vesniček a vypravováním karavan z/do každé z nich získáváte potřebné suroviny - zlato a jídlo. Můžete je převážet z místa na místo pomocí mul, nejlepší je svážet je ze skladů do centrální vesnice, která je opevněná a jen tak snadno ji nepřítel nedobije. Což se samozřejmě nedá říct o ostatních místech - lze tomu ovšem předejít přiřazením posádky k tomuto místu, která jej pak může v případě napadení bránit." (celý článek)

 

Celé snažení našeho autorského týmu pak uzavřel Kamil Gric svým pravidelným článkem "Týden v rubrice Plné hry: alkoholové dostihy".

Bleskovka dne: Nové screenshoty ze slovenského RPG Cult

Úterý - 8.10.2002 ... Invex versus ceny her

Úterní otvírák se jmenuje "TOCA Race Driver - recenze" a jeho autorem není nikdo jiný než Honza Spáčil. Je TOCA Race Driver novou závodní krví pro PlayStation 2? To se dozvíte v chytlavé recenzi, jejíž ukázku vidíte o řádek níž.

"Začněme od konce. Smrt. Jediný zpovědník, dávající všem stejné rozhřešení, jediný autorizovaný editor příběhů psaných osudem. U životopisu Kylea McKanea se vyřádil; vyškrtl celou pasáž o poklidném rodinném životě, předávání zkušeností dvěma synům a nechal jen tu o vzestupu a slávě hvězdy závodního nebe, ukončeném tragickou skoro "nehodou". Dramatická tečka nepřipouštějící rozvleklý a nastavovaný konec životopisu. Zároveň ale příležitost pro osud napsat ještě velkolepější story o návratu slavného jména McKane na první místo sportovních zpráv. V hlavní roli Ryan McKane. Syn slavného otce, bratr pomalu skoro stejně slavného... bratra. S talentem v krvi, menšími komplexy a touhou dokázat světu a především sobě samému, že není jen synem slavného otce a stínem slavného... bratra." (celý článek)

TOCA Race Driver   TOCA Race Driver

Úternímu článku "Byznys hrátky: je cena her vaší noční můrou?" vévodí zejména informace o novém sdružení FairPlay, které požaduje snížení cen počítačových her. Další zajímavostí se týkají známého scénáristy a herce Quentina Tarantia, jehož nejnovější film "Kill Bill" bude mít také herní podobu. Je toho ještě hodně, takže tady je malá ukázka, která by vás k přečtení úterního Byznysu měla navnadit:

"I když by jistě každého z nás potěšil fakt, že by se ceny her snížili, konečný efekt akce zřejmě bude nulový. Samotné tvůrčí a distribuční firmy vše potvrzují, zlevnění podle nich není možné hned z několika důvodů - tím hlavním je každý rok rostoucí náklady na vývoj hry. Zatímco dříve pracovalo na špičkové hře kolem 10 stálých zaměstnanců, nyní je tento počet i více než třínásobný. Na druhou stranu - jak potvrzují diskuse i slova odborníků, snížení cen na polovinu by při současné situaci pravděpodobně neznamenalo snížení výdělků pro distribuční i vývojářské firmy." (celý článek)

Už jste dopařili Mafii? Že ne? Tak to by vám mohl být nápomocný neskutečně hutný "Podrobný návod na Mafii" od Honzy Morkese obsahující množství tipů a triků, popis všech levelů a další zajímavosti:

"Při honičkách s policií se dá použít jednoduchý trik. Stačí jednoduše zastavit a počkat až vystoupí z vozu ve snaze vás zneškodnit. V tom okamžiku máte dvě možnosti. Drastičtější povahy policisty následně přejedou a zdrhnou, avšak i bez masakru stačí policisty nalákat dál od jejich vozu a pak rychle vystartovat pokud možno na opačnou stranu než je nasměrován policejní vůz. Než policajti nastoupí do auta a rozjedou se, můžete být dávno v prachu." (celý článek)

     

Nebyli bychom skutečný herní magazín, kdybychom neměli několik zástupců na Invexu. Tentokrát se do "válečné vřavy" vydal dokonce i sám šéfredaktor a jeho dojmy včetně těch zdokumentovaných fotografiemi můžete nalézt v článku stručně a výstižně nazvaném "Invex: fotky a informace".

Plná hra: "T.H.U.G.S. - ovládněte město"

Bleskovka dne: Invex: Icewind Dale 2 CZ k vyzkoušení na Invexu

Středa - 9.10.2002 ... Sportovní středa, rychlé nohy a rychlá kola

A opět začínáme recenzí, tentokráte zavodní hry Speed Challenge: Jacques Villeneuve Racing Vision. Bohužel, jak velmi brzy potvrdí vtipný text Petra Skokfielda, není to žádný zázrak. Prostě to tentokrát hoši z UbiSoftu se svou vizí nedaleké budoucnosti tak trochu přepískli, no.

"Je rok 2027, do virtuálního kokpitu usedá veterán někdejší Formule 1, Kanaďan Jacques Villeneuve, aby se účastnil dalšího dílu seriálu závodů Speed Challenge League. Miliardy diváků sledují závody pohodlně ze svých domovů pomocí virtuální reality, která je přenese přímo na fiktivní závodiště. Dnes se jede velmi populární okruh v centru Paříže tak, jak si jej pamatují jen skuteční pamětníci, neboť město bylo v roce 2004 zcela srovnáno se zemí během války s "třetím světem". Na virtuálním pařížském okruhu ale půjde o všechno - stařičký Jacques má šanci obnovit zašlou slávu, neboť pouze jediné vítězství jej dělí od celkového prvenství ve Speed Challenge League. Vozy jsou již připraveny na svých startovních pozicích a čeká se na start... závod začíná!" (celý článek)

Speed Challenge   Speed Challenge

Ondra Kozina se blíže podíval na "Manuál spojeneckých sil pro operaci MOHAA", tedy novou herní příručku od vydavatelství Stuare. Koupit či nekoupit? Na to vám odpoví výstižná recenze:

"Na moment jsem se zamyslel nad tím, komu je příručka nakonec určena. Úplnému nováčkovi? Budiž, ale zelenáč by kromě prostého návodu nejspíš potřeboval trochu poradit s taktikou. Měl by vědět, před kterými soky je lepší ustoupit a posléze je eliminovat z dálky, seznámit jej z několika triky, vysvětlit mu jak má postupovat zaběhne-li nácek za roh apod. Toho se v příručce nováček naneštěstí nedočká. O nepřátelských jednotkách si může zpocený bažant přečíst maximálně jak jsou zákeřní, věrní Vůdci a je tedy lepší mít se před nimi na pozoru. Mezi praktické informace by se dalo zařadit nabádání ke kličkování a vcelku zdařilí popis zbraní, který vás upozorní zejména na samopaly, které kopou nebo se dlouho nabíjí (což i nováček zjistí v podstatě ihned). Pro ostřílené veterány, kteří dohráli MOHAA několikrát i na vyšší obtížnost je příručka v podstatě zbytečná." (celý článek)

Kamil Gric se tentokrát vydal na zelený trávník a podrobně prozkoumal demoverzi veleočekávaného hitu FIFA 2003. I on sám se však hned v úvodním odstavci táže "Bude konečně revolucí, kterou tak netrpělivě vyhlížíme?". Inu, nechejme se překvapit:

"Stejně tak jasně si vzpomínám na skvostný dojem, který na mě ochutnání FIFY 2002 zanechalo - tenkrát jsem předpovídal, že loňský ročník populární fotbalové simulace bude onou revolucí, kterou by si všichni fanoušci zelených trávníků a kulatého nesmyslu jistě přáli. A jak jistě mnoho z vás ví, má předpověď se nakonec ukázala jako mylná. Proto letos nebudu vynášet přehnané a předčasné závěry. Pouze shrnu to, co snad dostatečně zdůraznily předchozí odstavce - nový díl celé série na mě působí mnohem fotbalověji než kterýkoliv jeho předchůdce. Bude tedy revolucí? Jednoznačnou odpověď vám dá až naše recenze." (celý článek)

 

Náš šéfredaktor Honza Kuneš nelenil a v článku "Zajímavosti z úterního Invexu" pro vás sepsal další čerstvé zážitky z právě probíhajícího Invexu.

Plná hra je tentokrát určena pro gamblery, sázkaře, prostě lidi, kteří mají (nebo by alespoň chtěli mít) štěstí v sázce - "Numberplace - ať žije náhoda".

Bleskovka dne: Nové screenshoty z 3D akce Devastation

Čtvrtek - 10.10.2002 ... GTA3 konečně i na Doupěti!

Pozdě, ale přece - tak by se dala třemi výstižnými slovy okomentovat recenze Matina Bočka na PS2 verzi hry Grand Theft Auto 3. Stejně všeříkající je i nadpis celého článku - "Grand Theft Auto 3 - malá příručka pro mladé mafiány" takže já nebudu zdržovat a rovnou vám z něj "pustím" ukázku:

"Když už byla řeč o misích, podívejme se na ně pěkně zblízka. To, že je jich hodně, je samozřejmé. Ty nejzákladnější představují plnění úkolů pro jednotlivé mafiánské bosse, které tvoří základní dějovou linii. Ale nečekejte, že se bude jednat o nějaké primitivní úkoly typu "ukradni auto a dojeď s ním někam" na tisíc způsobů. Ano, i takovéto dostáváte - ale jen jako jedny z mnoha. Jednou chráníte auto převážející zásilku, jindy třeba odlákáváte policii od skrýše, vozíte bosse v časovém limitu na letiště nebo na schůzky, vedete pouliční války s konkurencí, jezdíte závody, zachraňujete vězně, likvidujete cizí dealery drog… Že to už stačilo? Ale to byla jen MALÁ ukázka!!! Navíc mise působí dosti logicky, že jste klidně schopni uvěřit, že vám je zadal nějaký skutečný gangster… Kde asi brali autoři inspiraci?" (celý článek)

Grand Theft Auto 3 Grand Theft Auto 3

Jako obvykle nechybí ani můj "každočtvrteční" článek "Vývoj cen hardwaru: paměti nahoru, grafické karty dolů". Na Invex se tentokrát zaměřil David Sláma ve svém článku "Invex - co na nás čeká v Game Hall?". A nakonec je tu plná hra - "Jardinains! - neotřelý klon Arkanoidu".

Bleskovka dne: 10 zajímavých fotek ze čtvrtečního Invexu

Pátek - 11.10.2002 ... Test: GeForce4 Ti4200 vs. Ti4400

Konečně, pátek! Den, o kterém blaženě sníme každé pondělní ráno, když se máme vykulit z postele. Zahájili jsme jej vpravdě ve velkém - rozsáhlým testem grafických akcelerátorů GeForce4 Ti4200 a Ti4400 v článku jednoduše nadepsaném "Test: GeForce4 Ti4200 vs. Ti4400". Petr Skokfield porovnával výkony karet Gainward a MSI. Kdo zvítězil (pokud vůbec někdo) se ale dozvíte až v článku:

"GeForce4 Ti4200 se dá přetaktovat někom na úroveň Ti4400, a právě Ti4400 by měla zvládnout hranici Ti4600. U produktů Gainward s označením "Golden Sample" (což NENÍ tento případ) se dá dosáhnout ještě vyšší hranice. U námi testované Gainward Ti4200 byl stabilní provoz při taktu jádra zhruba 310 MHz a paměti 540 MHz (základní frekvence přitom byly 275/500, i když by 64MB verze Ti4200 měly mít pouze 250/444!). MSI Ti4400 (se základní frekvencí 275/550) je na tom i přes vyšší výkonnostní stupeň téměř stejně - jádro běží stabilně maximálně na 310 MHz, paměti se již ovšem dají přetáhnout na 650 MHz (Ti4600 běží standardně na 300/650, takže i zde je hranice překonána)." (celý článek)

S velice zajímavým "invexovským" článkem přišel tentokrát Michal Polesný. Nadpis "Na Invexu proběhla likvidace pirátských nosičů" napoví, že tady asi půjde o piráty a o boj proti nim v České Republice:

"Zhruba v polovině celé akce se k celé akci pokusil vyjádřit policejní mluvčí, opět ovšem zafungovala nešťastná náhoda a policejní megafon odmítl spolupracovat, což opět řada diváků ocenila bouřlivým smíchem. V závěru se ještě strhla slovní přestřelka mezi nespokojenými návštěvníky a výkonnou ředitelkou České protipirátské unie, Markétou Prchalovou. Přihlížející vyjádřili především nespokojenost se způsobem, jak policie nakládá se zabaveným zbožím (což ovšem logicky není v její kompetenci), a peněžní strategií vydavatelů především hudebních nosičů." (celý článek)

"Bikini Karate Babes - nová nejočekávanější hra roku?!" - tak zní nadpis pátečního preview Martina Bočka. "Vo co gou?", vrtá vám hlavou? Spojte si tři slova: dívky, bikiny a karate. Co vám to dává dohromady? Pěknou slátaninu? No, to se ještě neví!

"Jednotlivé bojovnice budou útočit nejen pomocí základních tahů a komb, ale i pomocí nejrůznějších "speciálů" - a to velmi realisticky zpracovaných. Zatím toho není příliš známo, ale s jistotou můžeme již nyní potvrdit tahy "sebrání jisté části oblečení", "lochtání", "naplácání", "oheň z podprsenky", "smrad ze zadku" nebo "protřepání popr… ehm - horních partií". K disposici by snad měly být i různé úhybné manévry, ale tyto informace zatím patří do kategorie nepotvrzených zpráv. O něco nadějněji to vypadá s různými "zakončováky" (podle vzoru "fatality"), ale i zde střeží autoři veškeré informace s obrovskou žárlivostí." (celý článek)

Bikini Karate Babes Bikini Karate Babes

Plná hra: "Who wants to do a millionaire? - trochu jiná soutěž"

Bleskovka dne: Invex rekapituluje - návštěvnost šla dolů

Sobota - 12.10.2002 ... Stáhněte si demoverzi hry FIFA 2003!

Ale ještě předtím se podívejte na recenzi hry Scrabble Complete sepsanou Petrem Skokfieldem. Pravda, křížovky nejsou nijak záživné téma, ale co, kdo by si občas rád nezahrál Scrabble? Určitě alespoň vaše babička ano ;).

"Hry se účastní několik hráčů, každý z nich si vylosuje devět kostek s písmeny, pomocí nich pak musí složit slovo (nejméně ze dvou písmen). Další hráči prvního následují s tím, že mohou využít písmen z jeho slova tak, že mohou své slovo vést jiným směrem, ale vždy musí mít na paměti, aby v žádném směru (vodorovném i svislém) nevznikaly nesmysly. Po každém tahu se sečtou body za jednotlivá písmena (některá složitější jako "K" nebo "X" mají vyšší ohodnocení; nesmyslná slova jsou penalizována odečtem) - skóre se také může zvýšit, pokud slovo prochází některým z bonusových políček (ta mohou s body významně zahýbat). Každý hráč si po svém tahu doplní písmena losováním. Hra končí, jakmile jsou všechny litery vyčerpány, vítězem je pak hráč s nejvyšším skóre." (celý článek)

Scrabble Complete   Scrabble Complete

Pravidelný článek "Nová mega: demoverze FIFA 2003!" je opět nabitý těmi nejchutnějšími lahůdkami, které se Kamilovi podařilo pro vás přes uplynulý týden sehnat - třebas demoverze her Haegemonia: Legions of Iron, The Gladiators či American Conquest.

Bleskovka dne: Žebříček nejprodávanějších her v USA

Váš názor Další článek: Knight Rider: The Game je GOLD + obrázky

Témata článku: , , , , , ,